Mental Juga Dapat Member Camni Gadis Kesal Rakan Kutuk Wajahnya Kaw Kaw


'Mental juga dapat member camni' - Gadis kesal rakan kutuk wajahnya kaw-kaw


Sebagai sahabat, tidak seharusnya kita melakukan atau mengungkap kata-kata yang boleh menyakitkan hati sesama sahabat. Sebaliknya, jagalah pertuturan, kelakuan dan sama-sama menghargai antara satu sama lain. 
Meskipun sudah biasa bergurau senda bersama, tetapi kali ini gurauan dari rakan membuatkan gadis ini terkilan. Hendak disekat, bimbang pula rakannya terasa hati. Tambahan mereka berdua merupakan rakan sekerja. 
"So this is my current skin. Actually mental juga dapat member macam ni. Nasib baik aku bukan jenis yang cepat koyak," kata Shahidah Alias yang juga berkongsi screenshot mesej dari rakannya. 
"Aku tengah minum air tersedak siak tengok jerawat kau. Nak munta rasa. Buruk siak. Muka kau paling teruk. Hahaha! Jelas siot. Memang tak lawa, buruk bodoh muka kau. Macam muka minyak yang kat dalam bas tu. Jangan doh tunjuk muka kau," kata rakannya. 



Ramai netizen menyelar sikap rakan Shahidah yang main cakap lepas tanpa mempedulikan perasaan Shahidah. Tidak kurang juga ada yang menasihatkan agar Shahidah menyekat si polan itu dari media sosial miliknya, malah ada yang minta Shahidah dedahkan Instagram si polan itu. 
"Untuk awak-awak semua yang minta I reveal IG dia, sorry I can't. She still my friend, my workmate. Hari-hari juga dia making fun of my face. Nasib baik mental I still kuat. 
"Nak block takut, kat tempat kerja dia buat muka. Aku malas nak gaduh. Haha!" jelasnya kepada netizen. 
Dalam tweet itu juga, Shahidah menjelaskan dia tidak menggunakan apa-apa produk. Break out itu berlaku disebabkan alahannya terhadap dairy, habuk dan mineral oil. 
Biarpun didesak jangan berkawan dengan si polan itu, Shahidah tetap dengan pendiriannya dan hanya mampu menyekat rakannya itu dari melihat Instastorynya. 


"Even I block pun I tetap tak tenang sebab hari-hari berjumpa di tempat kerja dan macam biasalah, dia buat lawak pasal muka I. Haha. 
"Tak sampai hati nak reveal sebab dia kawan I. Dia orangnya memang kasar bab bergurau, tetapi kali ini saja I rasa gurauan dia melampau sikit. 
"Tetapi rasa keyakinan diri itu terus hilang bila workmate asyik buat lawak pasal skin kita. 
"I bergurau memang kasar tapi I tak pernah bergurau tentang fizikal dia. Rasa tak elok begitu. Tetapi dia direct saja macam tu. Mungkin pada dia gurauan, tetapi kali ini memang agak melampau. 

"First month I memang mental dibuatnya. Lama kelamaan kena begini macam dah lali juga. Living with this skin is not fun at all tetapi lantaklah. Memang perangai dia macam tu, nak buat macam mana kan. Saya takkan tendang dia keluar dari hidup saya sebab dia masih kawan saya. Tetapi adakalanya dia bergurau melebihi batasan, tak fikir perasaan orang macam mana." katanya. 
Bergurau biarlah berpada-pada. Rakan yang menjadi bahan gurauan, apabila mereka berdiam bukan tanda mereka redha, tetapi jauh di sudut hati mereka terbit rasa kecewa diperlakukan sebegitu oleh insan yang bernama rakan. 
Sumber: Twitter Shahidah Alias

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2018/10/mental-juga-dapat-member-camni-gadis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
M4ti Kena Lenyek Mungkin Anak Kau Gadis Berhijab Dihentam Teruk Sebab Kutuk Ibu Bawa Motor Ini

M4ti Kena Lenyek Mungkin Anak Kau Gadis Berhijab Dihentam Teruk Sebab Kutuk Ibu Bawa Motor Ini

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 276 hits
M4ti kena lenyek mungkin anak kau Gadis Berhijab Dihentam Teruk Sebab Kutuk Ibu Bawa Motor Ini M4ti kena lenyek mungkin anak kau Gadis Berhijab Dihentam Teruk Sebab Kutuk Ibu Bawa Motor Ini
Sebab Azmin Kesal Pemandu Teksi Bersikap Kasar Terhadap Dr M

Sebab Azmin Kesal Pemandu Teksi Bersikap Kasar Terhadap Dr M

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 309 hits
KUALA LUMPUR 21 Okt Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali melahirkan kekesalan dengan insiden pemandu teksi bertindak biadab terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semasa sesi Pertemuan Bersama Pemandu pemandu Tek...
Kesal Diselingkuhi Sofyan Tikam Wanita Simpanannya Hingga Tewas

Kesal Diselingkuhi Sofyan Tikam Wanita Simpanannya Hingga Tewas

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 218 hits
Terdapat luka tikam di bagian perut leher dada dan kelamin hingga ke perut bawah korban Ada 18 luka tusukan di sekujur tubuh korban kata Irjen Agus Andrianto Kapolda Sumut Rabu
Pengamat Jokowi Kesal Karena Berharap Menang Mutlak Tapi

Pengamat Jokowi Kesal Karena Berharap Menang Mutlak Tapi

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 256 hits
Berita Islam 24H Presiden Joko Widodo mengaku kelepasan saat melontarkan kata kata politikus sontoloyo saking kesalnya terhadap cara cara politik kotor Kelepasan Jokowi tersebut dinilai sebagai bentuk ketidaksamaan antara harapannya dengan ...
Idrus Ngaku Kaget Dan Kesal Eni Saragih Terima Uang Rp 4 M Dari Johannes Kotjo

Idrus Ngaku Kaget Dan Kesal Eni Saragih Terima Uang Rp 4 M Dari Johannes Kotjo

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 229 hits
Jaksa penuntut umum pada KPK menghadirkan Idrus Marham sebagai saksi dalam sidang dugaan pemberian suap oleh Johannes Budisutrisno Kotjo terkait pengerjaan proyek PLTU Riau 1 Dalam keterangannya Idrus mengaku terkejut penangkapan mantan ang...
Kesal Tak Diberi Uang Pemuda Di Musi Rawas Tega Tendang Ibu Kandung

Kesal Tak Diberi Uang Pemuda Di Musi Rawas Tega Tendang Ibu Kandung

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 247 hits
Hanya gara gara tak diberi uang BY memukul dan menendang ibu kandungnya sendiri Sehari setelah dilaporkan pelaku diringkus polisi untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya
Mahathir Kesal Sedia Lepas Jawatan Pm Ekoran 10 Pemandu Teksi Keluarkan Kata Kesat

Mahathir Kesal Sedia Lepas Jawatan Pm Ekoran 10 Pemandu Teksi Keluarkan Kata Kesat

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 331 hits
Terdahulu kira kira 10 pemandu teksi bertindak mengeluarkan kata kata kesat dan membuat bising sebelum keluar dewan ketika Dr Mahathir memberi penjelasan berhubung isu e hailing LANGKAWI Tun Dr Mahathir Mohamad sedia meletak jawatannya sele...
Tak Kesal Bergelar Janda Muda

Tak Kesal Bergelar Janda Muda

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 766 hits
ERKAHWIN ketika berusia 18 tahun dan bertahan selama sebulan merupakan kisah yang tak mungkin dapat dilupakan oleh penyanyi Cita Citata Dia yang kini berusia 21 tahun enggan terus dibelenggu rasa kekecewaan dek kerana kegagalan tersebut Bag...
Menghargai Kesetiaan Dan Kejujuran Rakan Rakan Amk Sabah

Menghargai Kesetiaan Dan Kejujuran Rakan Rakan Amk Sabah

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 307 hits
TERIMA KASIH Kami ingin mengucapkan terima kasih tidak terhingga rakan rakan anggota AMK Sabah yang setia bersama kami sehingga keakhir proses pengundian pusingan di Sabah Kesetiaan dan kejujuran rakan rakan AMK Sabah yang mendokong amat am...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air