Mengatasi Gigi Sensitif Dengan Sensodyne Jenama Ubat Gigi Sensitif No 1


Gigi sensitif berlaku apabila lapisan luar yang melindungi gigi iaitu enamel terhakis dan menyebabkan pendedahan lapisan dentin. Sampai bila nak menahan saja ? Hee~ Kakak sudah berubah ke Sensodyne untuk mengatasi masalah gigi sensitif yang kakak sendiri alami.






Salah satu cara untuk mengatasi masalah gigi sensitif adalah menggunakan ubat gigi khusus boleh membantu melegakan ketidakselesaan gigi akibat lapisan dentin yang terdedah dan bersentuhan dengan makanan atau minuman yang sejuk, panas atau terlalu manis.


Kebanyakan masalah gigi sensitif adalah berpunca dari masalah biasa seperti penipisan gusi dan pengikisan enamel gigi. Ia boleh mula berlaku apabila bahagian dalam gigi yang lebih lembut yang dipanggil 'dentin' terdedah disebabkan oleh penipisan gusi dan pengikisan enamel gigi. Dentin terletak di bawah enamel dan gusi. Selepas itu, pencetus luaran (minuman dan makanan panas atau sejuk) boleh merangsang sensasi di dalam gigi dan mengakibatkan ciri-ciri sensasi pendek dan tajam bagi sensitiviti gigi.





UBAT GIGI SENSODYNE REPAIR & PROTECT DEEP REPAIR

Menerusi  kempen #ReclaimLifeSmallPleasures, Sensodyne mengambil peranan mengembalikan keseronokan kepada mereka yang mengalami masalah gigi sensitif. Sensodyne memperkenalkan ubat gigi Repair and Protect Deep Repair untuk membantu mengatasi masalah gigi sensitif. Kempen yang dianjurkan sepenuhnya oleh Sensodyne mendidik pesakit gigi sensitif untuk bertindak secara proaktif bagi melegakan rasa ketidakselesaan gigi semasa pengambilan makanan serta minuman harian.

 
Ubat gigi Sensodyne Repair & Protect Deep Repair menggunakan teknologi NovaMin® yang menembusi jauh ke dalam gigi bagi membaiki punca** gigi sensitif dan membentuk lapisan perlindungan yang terbukti secara klinikal dapat melegakan masalah gigi sensitif. Ia turut mengandungi fluorida yang membantu menguatkan enamel dan memberikan perlindungan harian untuk gigi sensitif, di samping menjaga kesihatan gigi dan gusi.





Kajian terbaru yang dijalankan oleh GSK Consumer Healthcare dan Ipsos mengenai impak COVID-19 ke atas tabiat penjagaan kesihatan mulut di kalangan pengguna mendapati bahawa pengurangan kekerapan kunjungan ke klinik gigi semasa pandemik menjadi punca utama perubahan tabiat penjagaan kesihatan mulut di kalangan pengguna di Asia Tenggara semasa tempoh ini1. Kajian itu turut mendapati bahawa kurang daripada suku responden (23%) mengakui menggunakan ubat gigi khusus bagi menangani masalah kesihatan mulut tertentu yang dihadapi oleh mereka1.
 
Kajian Kuantitatif Asia Tenggara & Taiwan (SEAT) yang dijalankan oleh GSK Consumer Healthcare turut mendedahkan bahawa sekurang-kurangnya 7 daripada 10 rakyat Malaysia menghidap masalah gigi sensitif2. Di kalangan mereka yang menghidap masalah gigi sensitif di Malaysia, 39% menyedari masalah yang mereka hidapi, manakala 32% yang lain mengalami gejala sensitiviti tetapi tidak menyedari masalah yang dihidapi oleh mereka2.
 
Terdapat pelbagai perkara yang boleh menyebabkan rasa tajam atau ngilu pada gigi bagi mereka yang menghidap masalah gigi sensitif3. Kajian Kuantitatif Asia Tenggara & Taiwan (SEAT) turut menunjukkan bahawa kebanyakan penghidap gigi sensitif mengalami ketidakselesaan pada gigi mereka apabila mereka memberus gigi (38%), daripada makanan yang terperangkap di antara gusi dan gigi palsu (33%), mengambil makanan dan minuman yang sejuk (58%), panas (23%), manis (31%), berasid atau masam (29%) dan pedas (15%)2.
 
Dalam usaha meningkatkan kesedaran masalah gigi sensitif di seluruh negara, kempen #ReclaimLifeSmallPleasures akan dilancarkan secara berperingkat mulai bulan Januari 2022 dengan pelbagai  kandungan hiburan bermaklumat dan pendidikan yang melibatkan pelbagai pihak professional penjagaan kesihatan termasuklah doktor, pakar perubatan dan juga pempengaruh media sosial; yang disampaikan menerusi pelbagai platform termasuk portal dan saluran media sosial Sensodyne Malaysia, platform media tradisional dan digital.

 
“Kami memahami bahawa ketidakselesaan yang disebabkan oleh gigi sensitif boleh menghalang kita daripada merasai nikmat kehidupan sepenuhnya. Ketika Malaysia mulai kembali normal dalam era pasca pandemik, kempen #ReclaimLifeSmallPleasures ini menyasarkan untuk memberikan inspirasi kepada rakyat Malaysia agar sentiasa mengutamakan penjagaan mulut dan menikmati setiap detik indah yang mereka lalui, tidak kira sama ada menerokai, mencuba dan merasai makanan setiap hari, tanpa perlu bimbang tentang gigi sensitif. Lagipun, hidup terlalu singkat untuk gigi sensitif,” ujar Pengurus Besar GSK Consumer Healthcare Malaysia, Bryan Wong.


Sempat kakak sertai majlis pelancaran kempen #ReclaimLifeSmallPleasures yang dijalankan oleh Sensodyne secara virtual baru-baru ini dan ia merupakan ilmu baharu untuk kakak lebih faham tentang penjagaan gigi sensitifi yang betul.
 
Mulai 20hb Januari sehingga 31hb Januari 2022, pembelian minimum sebanyak RM 35.00 untuk semua produk Sensodyne dari GSK Flagship Store di platform Shopee, pembeli layak menerima diskaun tambahan sebanyak 10% dan baucar ShopeeFood bernilai RM 5.00.


Sensodyne Repair & Protect Deep Repair juga telah berada di pasaran Malaysia seperti di farmasi-farmasi, klinik pergigian, pasar mini, pasar raya terkemuka di seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut atau pelbagai informasi tentang kempen #ReclaimLifeSmallPleasures boleh layari sensodyne.com.my dan Sensodyne Malaysia.

 

Link Shopee : https://shp.ee/za76j25
FB Sensodyne : https://www.facebook.com/SensodyneMY
IG Sensodyne : https://www.instagram.com/sensodynemy/

 

Note:

*Sumber: Nielsen Retail Audit Data, September 2020 – Ogos 2021

**Membentuk lapisan perlindungan pada bahagian sensitif gigi. Gosok gigi dua kali sehari untuk perlindungan daripada kesensitifan yang berpanjangan

 

Penafian (Disclaimer) : Maklumat yang disiarkan adalah semata-mata untuk tujuan pendidikan dan maklumat, tidak bertujuan sebagai pengganti nasihat profesional dan tidak boleh dipercayai seperti itu. Keputusan individu mungkin berbeza-beza. Rujuk doktor gigi anda jika gejala berterusan

 

1 GSK Consumer Healthcare. Back to the dentist – new study highlights urgent need to tackle oral healthcare habits post COVID-19. 18 Mac 2021. Dipetik daripada pautan.

2 GSK Consumer Healthcare. Sensodyne Southeast Asia & Taiwan Quantitative Research – Malaysia Market Session. September 2021.

3 Sensodyne Malaysia. Symptoms of Sensitivity. Oktober 2021. Dipetik daripada pautan.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.atiehilmi.com/2022/01/mengatasi-gigi-sensitif-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ubat Gigi Sensodyne Mengembalikan Nikmat Makan Sedap

Ubat Gigi Sensodyne Mengembalikan Nikmat Makan Sedap

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 308 hits
UBAT GIGI SENSODYNE MENGEMBALIKAN NIKMAT MAKAN SEDAP Assalammualaikum semua Tahun 2022 Ruby adalah tahun untuk Ruby menjaga kesihatan Ia termasuk kesihatan gigi dan oral Baru baru ini telah berlangsung pelancaran produk Sensodyne Repair Pro...
Sensodyne Memperkenalkan Ubat Gigi Repair And Protect Deep Repair Baru Dengan Teknologi Novamin

Sensodyne Memperkenalkan Ubat Gigi Repair And Protect Deep Repair Baru Dengan Teknologi Novamin

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 170 hits
Sensodyne jenama Ubat Gigi Sensitif Nombor 1 hari ini melancarkan kempen ReclaimLifeSmallPleasures di Malaysia bagi memperkenalkan ubat gigi Repair Protect Deep Repair terbarunya membolehkan mereka yang menghidap masalah gigi sensitif meras...
Choi Wooshik Kim Dami Top 2 Ranking Reputasi Jenama Pelakon Bagi Januari

Choi Wooshik Kim Dami Top 2 Ranking Reputasi Jenama Pelakon Bagi Januari

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 143 hits
Institut Penyelidikan Perniagaan Korea telah mendedahkan kedudukan reputasi jenama bulan ini bagi pelakon drama Kedudukan tersebut ditentukan melalui analisis data liputan media penyertaan interaksi dan indeks komuniti 50 pelakon yang muncu...
Ramai Tak Tahu Racun Semut Jenama Ini Sebenarnya Boleh Sebabkan Sawan

Ramai Tak Tahu Racun Semut Jenama Ini Sebenarnya Boleh Sebabkan Sawan

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 454 hits
Golongan suri rumah pastinya runsing apabila melihat kawasan dapur terutamanya dipenuhi semut Pantang letak makanan yang manis atau bergula pasti akan dihurungi serangga itu Dan pastinya kita akan mencari alternatif bagi menghindarkan atau ...
Suami Nora Danish Slumber Beb4lkan Orang Sebab Air Minuman Jenama Premium Ini Reaksi Netizan

Suami Nora Danish Slumber Beb4lkan Orang Sebab Air Minuman Jenama Premium Ini Reaksi Netizan

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 160 hits
PETALING JAYA Suami kepada pelakon jelita Nora Danish Nedim Nazri Aziz menerima kecaman hebat gara gara mempersoalkan rasa tidak puas hati netizen berhubung isu air minuman jenama premium iaitu Evian yang disajikan dalam Mesyuarat Khas Majl...
Jenama Abah Tak Mampu Tawan Johor Pas Nak Tumpang Pengaruh Umno

Jenama Abah Tak Mampu Tawan Johor Pas Nak Tumpang Pengaruh Umno

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 186 hits
Nora Mahpar PETALING JAYA Langkah PAS terlebih dahulu menghulurkan tangan untuk berganding dengan Umno dalam pilihan raya negeri Johor kerana parti itu sedar rakan sekutunya Bersatu tidak cukup kuat untuk menandingi pengaruh Umno di negeri ...
Jenama Teh Gaya Hidup Global Melancarkan Aplikasi Banm Alley

Jenama Teh Gaya Hidup Global Melancarkan Aplikasi Banm Alley

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 204 hits
The Alley hari ini mengumumkan aplikasi ganjaran mudah alih baharu mereka yang dipanggil BANM Alley untuk meningkatkan pengalaman minum teh rakyat Malaysia Aplikasi itu berjanji untuk menyampaikan pelbagai ganjaran seperti baucar dan hadiah...
Limpa Ikan Terusan Jantan Bernilai Rm60k Untk Ubat Seks

Limpa Ikan Terusan Jantan Bernilai Rm60k Untk Ubat Seks

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 270 hits
February 4 2022 Mempunyai khasiat yang tinggi dalam dunia perubatan sekilogram limpa ikan terusan jantan atau lupa ikan ditawarkan harga menyamai harga sebuah kereta Proton Persona baharu Dengan nilai RM60 000 00 sekilogram bunyinya seakan ...
Perlu Bantuan Bapa Tak Mampu Tampung Kos Ubat Anak Rm66 000 Setahun

Perlu Bantuan Bapa Tak Mampu Tampung Kos Ubat Anak Rm66 000 Setahun

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 120 hits
Perlu bantuan Bapa tak mampu tampung kos ubat anak RM66 000 setahun KLANG Seorang remaja perempuan terpaksa memendam hasratnya untuk menjalani kehidupan normal seperti individu lain selepas menghidap penyakit Refractory Simptomatic Primary ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan