Mengapa Ramai Tak Sokong Ph


MENGAPA RAMAI TAK SOKONG PH ?

Firstly aku terlalu muda nak cakap soal politik ni umur aku sebaya dengan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang jadi menteri belia dan sukan hari ni termuda di malaysia selepas DS NAJIB jadi menteri termuda dalam malaysia pada zamanya . Tetapi aku ada pendapat aku sendiri tentang politik .

Pertama aku tak sokong PH kerana PH bukan lah parti politik yang di tubuhkan untk anak bangsa dan membela rakyat . Ini jauh sekali . PH tertubuh hanya nak jatuh kan DS NAJIB SAJA . Itu saja point PH. jadi adakah aku perlu sokong PH sedangkan matlamatnya bukan membela anak bangsa?
Matlamat pun tak betul jadi apa yang aku nak harapkan pada PH?

Yang kedua . PH bukan lah parti yang berjasa pada negara . PH di tubuhkan selepas PERDANA MENTERI HARI NI LANCAR PERANG DENGAN UMNO semata mata nak jatuhkan DS NAJIB itu saja point PH. Jadi kalau korang yang support PH tu boleh bagi tahu aku APA JASA PH PADA NEGARA ? Aku yakin 100% TIDAK ADA .

yang ketiga . Aku tak nak manusia yang tak kenang budi pada negara . Mengapa aku cakap macam tu . Kerana dengan menyokong PH aku rasa seolah olah telah mengkianati pejuang pejuang terdahulu yang bersusah payah membangunkan negara dengan titik peluhnya sendiri .

Ada yang kata pada aku UMNO dah rosak patut di tukar . Pada pandangan aku UMNO tak rosak . Jika certain certain pemimpin yang kau tak suka adakah kau perlu korban kan parti yang terlalu banyak jasa pada negara? Contoh jika kereta kau rosak . Rosak pun hanya 2 , 3 kompenan kau hanya perlu tukar kompenan yang rosak bukan tukar kereta baru kerana kereta masih boleh berjalan dengan lancar . Begitulah dengan UMNO .

Kita hari ni hidup selesa aman makmur kaya dengan hasil bumi mengecapi nikmat kemerdekaan melalui siapa kalau bukan melalui pejuang pejuang terdahulu . Hari ni aku lahir dalam keadaan malaysia yang serba ada mewah dengan fasaliti ekonomi nya bagus berkembang pesat rakyatnya makmur sejahtera . Jadi apa perlu lagi aku sokong PH sedangkan itu semua hasil kebijaksanaan pemerintah terdahulu iaitu UMNO .

Yang keempat . Dalam PH semua nya bekas bekas PEMIMPIN UMNO . Bekas pemimpin UMNO yang kecewa dan kena reject . Apa matlamatnya join PH tak lain tak bukan hanya inginkan kuasa semata. Nak balas dendam etc . Usah kata joint PH kita nak betulkan negara . Ini Alasan falasi . Negara sudah di pacu dengan baik aku ank muda rasa kemajuan tu yang di bawa oleh UMNO .

Malaysia adalah sebuah negara yang membangun dari masa ke semasa . Dan itu hasil daripada UMNO bukan PH .

Yang ke lima . PH kaki kencing . Sekarang sudah terang lagi bersuluh Almost setahun semua janji2 nya semua palsu dan manis di bibir saja . Jadi adakah berbaloi aku sokong PH ?

Yang ke enam . PH suka bermain dengan falasi . Dan dengan falasi itu lah UMNO jatuh . Menuduh itu dan ini . Itu korup ini korup . Tetapi tuduh hanya sekadar tuduh . Tuduh without proof . Siapa pun boleh menuduh tanpa bukti . Now PH sudah perintah malaysia masih lagi bermain dengan falasi jilaker apakah ini?

At last aku nak cakap JIKA AKU BANDING KAN PH DAN UMNO . UMNO lebih bermaruah dari PH . UMNO LAHIR DARI TANGAN TANGAN RAKYAT dan berjuang untuk anak bangsa tetapi PH lahir dari tangan tangan orang kecewa dan tamak kuasa semata .

Jadi apa perlu aku sokong PH ?

👏🏽👏🏽👏🏽berjemaah sdp lagi bunyi

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beruangbiru1.blogspot.com/2019/02/mengapa-ramai-tak-sokong-ph.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sokong Kedai Bateri Kereta Yok Temerloh Milik Orang Melayu

Sokong Kedai Bateri Kereta Yok Temerloh Milik Orang Melayu

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 1725 hits
Mana anak jati Pahang korang sini jap Aku nak korang turun Temerloh bantu kedai bateri kereta Melayu Nak harap sape lagi KEDAI BATERI KERETA YOP TEMERLOH Bateri kereta harga kilang Bateri jenama terbaik Boleh hantar sekitar temerloh Kedai b...
Putrajaya Sokong Pusat Service Kereta Maxipura Milik Melayu Islam

Putrajaya Sokong Pusat Service Kereta Maxipura Milik Melayu Islam

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 849 hits
Kepada yang menetap Putrajaya yang 90 populasinya orang Melayu Islam kali ni aku nak up kedai service kereta milik MuslimMaxipura Service Kereta CAWANGAN PUTRAJAYA MAXIPURA SDN BHD Lot Pt2495 Jalan P16Presint 16 62150 PutrajayaTel 03 888803...
Sokong Hyrax Oil Minyak Pelincir Milik Bumiputera

Sokong Hyrax Oil Minyak Pelincir Milik Bumiputera

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 843 hits
Assalam komrad Minggu ni sibuk so terpaksa slow sikit aku nak update blog Aku dapat WhatsApp daripada seorang brader kita ni En Fazli yang terlibat sebagai pembekal minyak pelincir kenderaan Hyrax Oil yang bermarkas di Ampang Selangor Jom k...
Nestl Sokong Kecelikan Braille Sumbang Rm45 000 Kepada Masyarakat Cacat Penglihatan

Nestl Sokong Kecelikan Braille Sumbang Rm45 000 Kepada Masyarakat Cacat Penglihatan

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 284 hits
Selaras dengan matlamat Nestl Malaysia untuk meningkatkan kualiti hidup dan menyumbang ke arah masa depan yang lebih sihat syarikat baru baru ini menyumbang bahan bacaan Braille bernilai RM45 000 kepada Yayasan Orang Buta Malaysia Bahan bac...
Isu Boikot Dan Sokong Produk Muslim

Isu Boikot Dan Sokong Produk Muslim

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 837 hits
Menteri Agama yang dilihat banyak menziarah kuil daripada masjid mungkin tidak suka kerana ini sedikit perkauman Pernah diceritakan di zaman Rasululullah SAW bekalan air di Madinah pada masa itu dikuasai oleh seorang pengusaha Yahudi Bekala...
Ellie Suriati Cetus Provokasi Laung Sokong Naji

Ellie Suriati Cetus Provokasi Laung Sokong Naji

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 274 hits
Semua pun sedia maklum Datuk Seri Najib Razak telah dihadapkan ke mahkamah pagi tadi di atas kesalahan pecah amanah Semasa ketibaan dan sepanjang beliau di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kawasan tersebut telah dibanjiri oleh ramai penyokong N...
Umno Pas Sokong Pelan Antirasuah Nasional

Umno Pas Sokong Pelan Antirasuah Nasional

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 304 hits
Abdul Hadi Awang dan Mohamad Hassan menyifatkan pelan yang dilancarkan perdana menteri itu suatu yang baik
Sokong Eliq Schweigt Pengeluar Minyak Enjin 100 Bumiputera Islam

Sokong Eliq Schweigt Pengeluar Minyak Enjin 100 Bumiputera Islam

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 1996 hits
Assalam komrad Cuti panjang tahun baru Cina ni ramai dah rancang perjalanan jauh sama ada balik ke kampung atau bercuti ke destinasi yang menarik Perkara paling penting adalah selenggara kenderaan sebelum mulakan perjalanan antara yang lazi...
Peminat Diminta Sokong 100 Tambadau Sabah

Peminat Diminta Sokong 100 Tambadau Sabah

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 468 hits
Peminat diminta sokong 100 Tambadau SabahSKUAD Tambadau Sabah diperkenalkan kepada penyokong di Sportmart Suria Kota Kinabalu pada Rabu Ketua jurulatih Tambadau Sabah Jelius Ating mengajak penyokong terus bersatu menyokong pasukan memburu k...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord