Mengapa Pasar Malam Boleh Beroperasi Tetapi Bukan Tempat Tarikan Pelancong


FMT ReportersPersatuan Tarikan Pelancongan Pulau Pinang berkata, pengusaha pelancongan “kecewa  dan bingung” sektor itu masih tidak dibenarkan beropoerasi.GEORGE TOWN: Sebuah kumpulan yang mewakili tarikan pelancong di Pulau Pinang kesal kerana pasar malam dibenarkan beroperasi tetapi bukan tempat-tempat pelancongan, walaupun ada permintaan untuk membukanya dengan jumlah pengunjung yang terhad.
Pengerusi Persatuan Tarikan Pelancongan Pulau Pinang Ch’ng Huck Theng berkata, tempat-tempat ini harus dibenarkan dibuka kerana telah melaksanakan kawalan orang ramai dan kebersihan yang betul sepanjang perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB).
Katanya, sektor ini adalah penyumbang utama pelancongan di Pulau Pinang yang biasa meraih pendapatan sekitar RM1 bilion setiap tahun serta memberi pekerjaan kepada kira-kira 10,000 orang.
“Mengapa kita berdebat tentang makan besar (sempena tahun baharu Cina) di kala rakan-rakan dan orang yang kita sayangi tidak bekerja dan sukar memenuhi keperluan?
“Kami kecewa dan bingung apabila pasar malam dibenarkan beroperasi tetapi bukan sektor pelancongan.
“Kebanyakan tarikan di Pulau Pinang berlesen dan mematuhi SOP (prosedur operasi standard) yang betul. Kami sangat selamat dan bersedia untuk dibuka bila-bila masa,” kata Ch’ng dalam kenyataan.
Tambahnya, para pengendali tempat tarikan pelancong bersedia berdepan dengan garis panduan lebih ketat dan hukuman yang lebih keras sekiranya didapati melanggar peraturan ditetapkan.
Kata Ch’ng, membuka tempat-tempat ini akan membolehkan rakyat Malaysia berehat sepanjang PKP, tetapi beliau bersetuju bahawa hanya kumpulan-kumpulan kecil yang boleh dibenarkan masuk pada satu-satu masa.
Tarikan pelancongan di Pulau Pinang telah mencatatkan kerugian yang tinggi, menyebabkan banyak tempat menarik ditutup untuk jangka masa yang panjang.
Ch’ng, yang mengetuai persatuan mewakili 60 anggota, berkata ramai pengendali kini mempertimbangkan untuk menutup terus premis mereka supaya tidak lagi rugi.
Bulan lepas, Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) berkata, industri pelancongan berada di ambang kehancuran kerana wabak dijangka berterusan sehingga akhir tahun ini.
Katanya, hotel-hotel akan tutup sekiranya sempadan kekal ditutup, dan agensi-agensi pelancongan, terutamanya yang menyediakan pengangkutan, juga akan mengalami nasib yang sama.
MATTA berkata, kira-kira 5,000 syarikat pelancongan sedang berada dalam situasi terdesak dan memerlukan campur tangan kerajaan untuk menolong mereka bertahan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/02/mengapa-pasar-malam-boleh-beroperasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pasar Malam Kedai Gunting Rambut Pusat Cuci Kereta Di Benar Beroperasi Mulai Esok

Pasar Malam Kedai Gunting Rambut Pusat Cuci Kereta Di Benar Beroperasi Mulai Esok

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 206 hits
KUALA LUMPUR Pasar malam kedai gunting rambut dan pusat cuci kereta dibenar beroperasi semula dengan prosedur operasi standard yang ketat mulai esok kata Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Beliau berkata keputusan itu dibuat setel...
Pasar Malam Kini Dibenarkan Beroperasi

Pasar Malam Kini Dibenarkan Beroperasi

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 142 hits
MALAYSIAKINIPasar malam kini dibenarkan beroperasi di bawah prosedur operasi standard yang dikemas kini bagi perintah kawalan pergerakan kedua Kemas kini bertarikh 27 Jan itu menyatakan bahawa pasar malam dibenarkan dari jam 4 petang hingga...
Peniaga Pasar Malam Bungkus Mahu Kerajaan Benarkan Semula Operasi

Peniaga Pasar Malam Bungkus Mahu Kerajaan Benarkan Semula Operasi

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 305 hits
Oleh NOOR HASLIZA NUSI PENIAGA pasar malam di Pulau Pinang merayu kerajaan membenarkan semula operasi perniagaan biarpun dengan SOP yang lebih ketat GEORGETOWN Pelaksanaan Pe rintah Kawalan Pergerakan 2 0 sejak 13 Januari lalu mem beri tamp...
Are Pasar Malam Traders Better At Complying With Sops Mydin Boss Asks Putrajaya

Are Pasar Malam Traders Better At Complying With Sops Mydin Boss Asks Putrajaya

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 173 hits
Outlets selling apparel handbags and shoes in shopping centres and malls have remained closed due to the MCO PETALING JAYA A prominent retail tycoon has questioned Putrajaya s rationale in allowing night markets to reopen while keeping many...
Belanja Pakai Dinar Di Pasar Muamalah Depok Tengku Zul Boleh Ridho Allah

Belanja Pakai Dinar Di Pasar Muamalah Depok Tengku Zul Boleh Ridho Allah

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 151 hits
Ustaz Tengku Zul menilai belanja pakai dinar dirham di Pasar Muamalah Depok tak masalah Sebab tidak menyalahi aturan Islam Namun belanja di sana jadi persoalan karena bukan belanja pakai uang Indonesia rupiah Ustaz Tengku Zul menilai yang p...
Public Question Pasar Malam Rationale As Daily Covid 19 Cases Breach 5k

Public Question Pasar Malam Rationale As Daily Covid 19 Cases Breach 5k

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 198 hits
As authorities struggle to strike a balance between lives and livelihood many feared that reopening pasar malam could be a misstep in attempts to stem the spread of Covid 19 NSTP ASWADI ALIAS KUALA LUMPUR With Malaysia clocking more than 5 ...
Pilih Van Pasar Malam Sebagai Projek Pkp Lelaki Ini Buktikan Mampu Hasilkan Campervan Sendiri

Pilih Van Pasar Malam Sebagai Projek Pkp Lelaki Ini Buktikan Mampu Hasilkan Campervan Sendiri

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 235 hits
Campervan bukanlah satu kenderaan yang asing bagi sesetengah orang Malaysia Bagi peminat aktiviti berkelah di tepi pantai anda boleh menghabiskan masa sepanjang hari tanpa perlu risau tempat untuk berteduh dengan adanya campervan Baru baru ...
Pasar Malam Traders Vow To Abide By Sop

Pasar Malam Traders Vow To Abide By Sop

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 160 hits
People having their temperatures checked before entering the Taman Midah night market in Kuala Lumpur on Friday PIC BY ASWADI ALIASKUALA LUMPUR AS criticism grows against the government for allowing night markets to reopen amid the escalati...
Don T Compare Pasar Malam With Cny Reunion Dinner Says Ex Deputy Minister

Don T Compare Pasar Malam With Cny Reunion Dinner Says Ex Deputy Minister

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 217 hits
Former deputy health minister Dr Lee Boon Chye says it is better to avoid family visits during Chinese New Year this time around PETALING JAYA A former deputy health minister has backed the ban on gatherings for Chinese New Year saying it w...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools