Mendengar Keluhan Rakyat Pm Jelaskan Isu Keluar Duit Akaun 1 Kwsp Ini Yang Pm Nak Beritahu Kepada Semua


Mendengar keluhan rakyat, tetapi kerajaan anggap ia satu perkara yang sukar untuk pertimbangkan keluaran wang akaun 1 untuk caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk meringankan beban rakyat yang ekonominya terkesan ekoran dengan wabak COV1D-19.
Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akui peka dengan cadangan yang dibuat tetapi ia agak mustahil direalisasikan.
Saya nak beritahu sukar untuk kita menimbangkan perkara berkenaan (benarkan pengeluaran wang akaun 1 KWSP), bukan kerana kerajaan tidak mahu.”
Katanya lagi, beliau sendiri menerima banyak mesej daripada orang ramai merayu agar ianya dijalankan.
“Memang ramai yang teks saya berkata ‘tolonglah Tan Sri, kami susah.’ Sekarang pun tanpa mengeluarkan simpanan itu, kita sudah menyediakan berbilion ringgit bagi membantu rakyat.”
Namun, Tan Sri Muhyiddin Yassin sukar merealisasikannya kerana ia akan memberikan kesan buruk kepada pencarum pada masa akan datang. Lapor Berita Harian
“Jika kerajaan benarkan perkara itu dilaksanakan dengan mengeluarkan segala simpanan KWSP yang masih berbaki, saudara akan hadapi masalah lebih besar pada masa hadapan,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Ke-24 Koperasi Sungai Terap/Sungai Raya Muar Berhad di Dewan Sri Permata, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bukit Pasir di sini, hari ini.
Sumber: LM
Artikel Berkaitan Dibawah!!

Kerajaan perlu pertlmbangkan cdangan ramai pihak agar pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dibenarkan membuat pengeIuaran sehingga RM10,000 secara ‘one-off’ dari akaun 1 masing-masing.
GAMBAR SEKADAR HIASAN
Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najlb Tun Razak berkata, kebenaran itu bertujuan untuk membantu rakyat yang terjejjas bagi kegunaan mndes4k.
Najib turut mencadangkan agar perm0honan tersebut boleh dipertlmbangkan dengan syarat pemohon juga tandatangan surat aku janji untuk berjanji mencarum semula pengeluaran ‘one-off’ itu dalam tempoh dua tahun akan datang selepas ekonomi puIih tidak termasuk caruman bulanan biasa.
“Saya nak nasihatkan bahawa dividen KWSP biasanya lebih tinggi berbnding kadar faedah simpanan bank dan simpanan KWSP adalah amat penting untuk usia tua selepas bersara.
“Sebab itu, jangan membuat pengeIuaran KWSP jika tiada kegunaan mendessak,” katanya dalam hantaran di laman Facebook miliknya, hari ini.
Sebelum ini, kerajaan membenarkan pencarum KWSP untuk mengeluarkan simpanan mereka dengan jumlah maksimum RM6,000 dari akaun 2 KWSP menerusi skim i-Lestari.
Dalam pada itu, bekas Menteri Kewangan itu turut menjeIaskan, syarat aku janji yang dicadangkan itu bukan bertujuan mendess4k pencarum membuat bayaran balik.
“Niat saya adalah untuk menggalakkan pencarum melebihkan simpanan usia tua sebab dividen KWSP adalah lebih tinggi.
“Jika tak dapat bayar balik dalam masa dua tahun, tiada penaIti dan KWSP tak boleh buat apa-apa
“Cuma untuk memperingatkan pencarum bahawa simpanan dalam KWSP adalah penting dan akhirnya akan menguntungkan pencarum,” ujarnya.
Berikut antara reaksi daripada orang ramai yang brsetuju dengan cadangan tersebut



 

Hari ini tular di media sosial mengenai kerajaan perlu pertlmbangkan cdangan ramai pihak agar pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dibenarkan membuat pengeIuaran sehingga 10,000 secara ‘one-off’ dari akaun 1 masing-masing.
Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najlb Tun Razak berkata semalam, kebenaran itu bertvjuan untuk membantu rakyat yang terjejjas bagi kegunaan mndes4k.
Najib turut mencadangkan agar perm0honan tersebut boleh dipertlmbangkan dengan syarat pemohon juga tandatangan surat aku janji untuk berjanji mencarvm semula pengeluaran ‘one-off’ itu dalam tempoh dua tahun akan datang selepas ekonomi puIih tidak termasuk caruman bulanan biasa.
“Saya nak nasihatkan bahawa dividen KWSP biasanya lebih tinggi berbnding kadar faedah simpanan bank dan simpanan KWSP adalah amat penting untuk usia tua selepas bersara.
“Sebab itu, jangan membuat pengeIuaran KWSP jika tiada kegunaan mendess4k,” katanya dalam hantaran di laman Facebook miliknya, semalam.
Sebelum ini, kerajaan membenarkan pencarum KWSP untuk mengeluarkan simpanan mereka dengan jumlah maksimum 6,000 dari akaun 2 KWSP menerusi skim i-Lestari.
Dalam pada itu, bekas Menteri Kewangan itu turut menjeIaskan, syarat aku janjil yang dicadangkan itu bukan bertujuan mendess4k pencarum membuat bayaran balik.
“Niat saya adalah untuk menggalakkan pencarum melebihkan simpanan usia tua sebab dividen KWSP adalah lebih tinggi.
“Jika tak dapat bayar balik dalam masa dua tahun, tiada penaIti dan KWSP tak boleh buat apa-apa. Cuma untuk memperingatkan pencarum bahawa simpanan dalam KWSP adalah penting dan akhirnya akan menguntungkan pencarum,” ujarnya.
Menerusi pemerhatian admin, selepas ramai yang menyokong cdangan ini, ramai netlzenn mengunakan platf0rm facebook prdana menteri Muhyiddin Yassin serta Tengku Zafrul bagi menyvarakan pendapat mereka.
Antara Komen Dari NetizennSmga Tan Sri dapat m’beri kelulvsan utk ahli kwsp ,bg meneruskan pjuangan hidvp di mvsim wbak pyakit yg serba m’cabt ni …Ramai ahli kwsp yg sgt2 b’harap akaun-1 Kwsp dpt di keluar kan secara one off.
Diharap PM dpt mendengar kelvhan rakyat tentang pengeluaran kwsp akaun 1 minima 5k pn jadila 0ne off..byk sedang dihlmpit bban kwangan betul2 terksan..sedikit sebnyak dpt menampvng k0s keperluan dan lain2..gaji pn xbesar mne mcm dlu..ot xde elaun pn xde..mkn gaji pokok je.
Di Harap abah dapat t0long rakyat..pengelvaran kwsp max 10K skali sahaja setiap orang di musim c0vid nie bagi mempertlngkatkan kvaliti hidvp skaligus merancakkan ekon0mi negara ketika ini. Abah tol0ng rakyat, rakyat pasti s0kong abah.
Hrp tengku dan Pm serta pihak kwsp ambil perhatlan atas setiap kelvhan rakyat.. Kami x memlnta utk kluarkn kwsp akaun 1 klu x terksan aklbat pandemlk c0v1d..kami akvr dgn syarat pengelvaran pd usia 55 thn. Tp dlm waktu skrg mmg hidup kami ckup terksan aklbat c0vid 19..sdgkn dlm msa yg sm kami perlu meneruskan kehidvpan.. Byk bnda perlu di byar….hrp sgt tengku..TSMY dan pihak kwsp mncari jln terbaik menvnaikn harapan rakyat ini.
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber : Kosmo/FBMuhyiddinYassin/FBTengkuZafrul/OM


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/mendengar-keluhan-rakyat-pm-jelaskan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakar Ek0nomi Pula Tampil Jelaskan Apa Akan Jadi Pada Kwsp Jika Kerajaan Bagi Keluar Akaun 1 Pada Rakyat

Pakar Ek0nomi Pula Tampil Jelaskan Apa Akan Jadi Pada Kwsp Jika Kerajaan Bagi Keluar Akaun 1 Pada Rakyat

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 326 hits
KUALA LUMPUR Kumpulan Wang Simpanan Pekerja akan berdepan kekurangan dana yang sangat besar sekiranya cdangan pengeluaran wang daripada Akaun 1 dilaksanakan Menurut Ketua Ekonomi Pusat Penyelidikan Pasaran Bvruh Masa Hadapan Perkeso Prof Ma...
Pm Tak Setuju Rakyat Keluar Duit Kwsp

Pm Tak Setuju Rakyat Keluar Duit Kwsp

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 568 hits
PELIKPelik apabila seorang Perdana Menteri yang bertanggungjawab menjaga rakyat tidak melaksanakan permintaan rakyatnya KWSP bukanlah duit Perdana Menteri dan rakyat tidak minta duit kerajaan Cuma rakyat mahukan duit yang disimpan oleh kera...
Apa Masalahnya Rakyat Keluar Duit Kwsp

Apa Masalahnya Rakyat Keluar Duit Kwsp

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 263 hits
Via WhatsApp Kerajaan mengatakan amat sukar untuk membenarkan rakyat keluarkan RM 10 000 daripada akaun 1 KWSP Kenapa Sedangkan kerajaan berkuasa untuk meminda Akta KWSP dan memberikan arahan untuk berbuat sedemikian Mengikut data kerajaan ...
Daripada Meminjam Baik Keluar Akaun 1 Kwsp Mtuc

Daripada Meminjam Baik Keluar Akaun 1 Kwsp Mtuc

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 251 hits
Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia meminta kerajaan mengkaji semula cadangan pengeluaran akaun satu caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dalam usaha meringankan beban pekerja di Malaysia yang tertekan ekoran penularan pandemik Covid 19 Gam...
Cadangan Pengeluaran Rm10 000 Dari Akaun 1 Kwsp Adalah Kehendak Rakyat Apakah Muhyiddin Berani Menongkah Arus

Cadangan Pengeluaran Rm10 000 Dari Akaun 1 Kwsp Adalah Kehendak Rakyat Apakah Muhyiddin Berani Menongkah Arus

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 425 hits
Dalam satu lapuran yang dibuat oleh portal Free Malaysia Today atau FMT PERKESO melapurkan sehingga akhir Oktober 2020 hampir 90 000 orang perkerja yang telah akibat dari Perintah Kawalan Pergerakan yang mula dikuatkuasakan oleh Perikatan N...
Keluar Caruman Kwsp Bukti Rakyat Hidup Terhimpit

Keluar Caruman Kwsp Bukti Rakyat Hidup Terhimpit

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 311 hits
FAIZ FADZIL Walaupun tujuan asas caruman KWSP adalah sebagai simpanan untuk perbelanjaan selepas persaraan namun desakan rakyat negara ini agar kerajaan membenarkan pengeluaran caruman KWSP Akaun 1 secara one off sehingga RM10 000 adalah bu...
Ia Libat Hidup Dan Mati Elok Pertimbangkan Keluar Duit Kwsp Ppim

Ia Libat Hidup Dan Mati Elok Pertimbangkan Keluar Duit Kwsp Ppim

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 292 hits
Ketua Aktivitis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Datuk Nadzim Johan KUALA LUMPUR Kerajaan perlu mempertimbangkan semula cadangan pengeluaran wang dari Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja bagi kegunaan rakyat yang terkesan dengan Covid 1...
Pm Sudah Berbincang Dengan Menteri Kewangan Mengenai Status Pengeluaran Akaun 1 Kwsp Ini Bakal Berita Baik Untuk Rakyat

Pm Sudah Berbincang Dengan Menteri Kewangan Mengenai Status Pengeluaran Akaun 1 Kwsp Ini Bakal Berita Baik Untuk Rakyat

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 261 hits
Beberapa minggu kebelakangan ini hangat diperkatakan tentang cadangan pengeluaran simpanan dalam Akaun 1 Kumpulan Simpanan Wang Pekerja Pastinya cadangan tersebut mendapat respon baik dari rakyat marhaen terutamanya yang terjejas truk terma...
Kerajaan Takkan Rugi Kalau Benarkan Rakyat Keluarkan Akaun 1 Kwsp

Kerajaan Takkan Rugi Kalau Benarkan Rakyat Keluarkan Akaun 1 Kwsp

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 322 hits
Kerajaan takkan rugi kalau benarkan rakyat keluarkan Akaun 1 KWSPCadangan membenarkan pengeluaran wang simpanan dari Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja bagi meringankan beban golongan yang terjejas akibat pandemik Covid 19 tidak akan me...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16