Mencari Perfume Idaman


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all my lovely readers..
 Didoakan semoga anda sekalian beroleh kesejahteraan dan dirahmatiNya selalu.. dan tidak lupa juga dipermudahkan segala urusan.. Lately cuaca di Seremban best, mendung dan adakala hujan renyai-renyai, alhamdulillah.. Ditambah pula cuti hujung minggu yang panjang sempena sambutan Tahun Baharu Cina, memang best..Di samping bersyukur dengan rahmatNya, tak lupa juga kepada mangsa banjir.. Sama-sama kita berdoa semoga mereka segera kembali ke rumah masing-masing dan menjalani aktiviti harian seperti biasa..

Okay, kali ni saya nak cerita tentang perfume kegemaran.. Pasti ada antara pembaca blog ini sukakan wangian dan paling parah addicted macam saya..

 

Al-kisah, baru-baru ini konon cuba beralih citarasa wangian, tak mahu lagi setia dengan Issey Miyake dan Bvlgari Rose Essentielle.. Untuk pengetahuan, sudah bertahun-tahun saya guna 2 jenis perfume ini..



 



 Bila hati sudah setia, memang susah cari pengganti.. Masa buat pilihan mula rambang mata tak tahu pilih mana satu.. Mana tidak, sekarang banyak sangat bauan di pasaran. Boleh pening bila bau tester satu persatu..

Hasrat hati pada mulanya ingin membeli Signorina Salvatore Ferragamo 100ml memandangkan stok miniature perfume ini sudah habis digunakan dan baunya juga serasi dengan saya..

 
Dalam sibuk mencari Signorina terasa bau DKNY Be Delicious lalu lalang di hidung.. Okay jugak haruman DKNY detik hati ini.. Hurrrmmmm Signorina atau DKNY?  


Sedang membuat pilihan antara 2 wangian, tetiba terfikir Dior Hypnotic Poison yang sudah kehabisan stock.. Haruskah daku membeli yang baharu? Bau Hypnotic Posion memang memukau.. best sangat! Sesiapa suka bauan sweet dan powdery pasti sukakan haruman ini.

 
Manakah satu pilihan kalbu? Hati masih berbelah bahagi.
Puas fikir, akhirnya pilihan saya bukan Signorina Salvatore Ferragamo, bukan juga DKNY Be Delicious mahu pun membeli Hypnotic Poison yang baharu... Saya beralih arah ke Poison Girl yang langsung takde dalam senarai.. Tetiba terfikir untuk mencuba Poison girl kerana semua jenis Dior Poison pernah menjadi koleksi saya kecuali Pure Poison.
 
Nak jadi gegirl sangat kannn... Hahhhh memang tak sesuai.. Pastinya haruman ini bukan citarasa saya..  Jom kita check apa notes dalam Poison girl : balsamic, vanilla, sweet, almond dan powdery.

 
Masih belum menandingi wangian Issey Miyake, Bvlgari Rose Essentielle atau Hypnotic Poison.. Samalah juga dengan Viva La Juicy kategori wangian kurang menarik citarasa saya..

 
Bila tak puas hati, fikiran masih tak tentu arah.. Masih memburu wangian yang diingini sampai berjaya.. Akhirnya tanpa sengaja saya berjaya menemui haruman yang diimpikan, ternyata Cristal Royal menepati citarasa.

Jom kita check apa pula notes dalam wangian Cristal Royal hingga berjaya menambat hatiku : floral, woody, white floral, fruity, powdery and musky.


Yesss memang best!!! So welcome to my collection wahai Cristal Royal.. Untuk mengetahui background Cristal Royal Perfume boleh click di sini.
 
Berdasarkan jenis wangian kegemaran saya dapat dirumuskan bahawa ciri-ciri notes terdiri dari floral, aquatic, ozonic, woody, rose dan fruity. No wonder saya suka sangat jenis perfumes di bawah ini :
Issey Miyake : floral, aquatic, ozonic, white floral, woodyBvlgari Rose Essentielle : rose, powdery, floral, woody, fruityHypnotic Poison Dior : vanilla, sweet, almond, nutty, fruity, powdery DKNY Be Delicious : fruity, green, aquatic, ozonic, freshSignorina Salvatore Ferragamo : sweet, soft spicy, rose, fresh, fruity 
 
Ternyata saya kurang minat dengan  haruman citrus, caramel dan balsamic.
Begitulah kisah ya.

Oh ya alang-alang cerita tentang perfume saya nak tanya : Masih ingatkah perfume pertama yang anda gunakan? Saya mula berjinak-jinak dengan perfume waktu belajar di Kolej. Perfume pertama saya jenis James Paul Gaultier Fragile, ini rupa dia :
 Photo credit to Google
Beli perfume ni sebab botol cantik, bukan sebab bau dia best.. Hahahaha kelakar bila diingat semula, zaman remaja katakan.. 
Begitulah cerita bagaimana susah dan cerewetnya saya ketika memilih haruman kegemaran semata-mata memenuhi citarasa sendiri.. Bagaimana pula anda? Apa haruman kegemaran dan adakah anda setia dengan haruman yang sama?    Okay, jangan lupa kongsi cerita tau.
Terima kasih sudi singgah, wasalam.

All perfume photos with infos credit to Fragrantica 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://whateverapa-apasahaja.blogspot.com/2017/01/mencari-perfume-idaman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Beza Parfum Eau De Perfume Dan Eau De Toilette Untuk Minyak Wangi

Apa Beza Parfum Eau De Perfume Dan Eau De Toilette Untuk Minyak Wangi

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 418 hits
Sering kita lihat banyak minyak wangi di pasaran dan kita juga terkadang kala keliru dengan istilah yang dicetak pada botol dalam minyak wangi ini Ada istilah eau de perfume atau eau de toilette Untuk itu kami ingin kongsikan sedikit sebany...
Tampil Hebat Dengan Dashing Deo Perfume Body Spray

Tampil Hebat Dengan Dashing Deo Perfume Body Spray

papar berkaitan - pada 16/6/2019 - jumlah : 700 hits
Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa buat semua Hari ini Zumal nak perkenalkan produk hebat dari rangkaian jenama kegemaran Zumal Produk yang khusus buat jejaka seperti Zumal Memulakan hari dengan wangian yang hebat dan sentiasa segar se...
Dashing Deo Perfume Body Spray Pertama Untuk Lelaki

Dashing Deo Perfume Body Spray Pertama Untuk Lelaki

papar berkaitan - pada 18/6/2019 - jumlah : 346 hits
DASHING Deo Perfume Body Spray Pertama Untuk Lelaki Lelaki sukakan yang ringkas mudah dan cepat Lagi lagi lelaki yang sibuk dengan tugasan harian tapi nak sentiasa segar dan nyah dari bau badan Bau yang harum dapat membantu jejaka tampil be...
Dua Warga Australia Mencari Gadis Bergelang Merah Jambu Sehingga Ke India

Dua Warga Australia Mencari Gadis Bergelang Merah Jambu Sehingga Ke India

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 285 hits
Baru baru ini Chris Bay dan isterinya Jess melawat India tetapi ia bukanlah satu percutian biasa pada bulan Disember Mereka berada di sana kerana mempunyai satu misi iaitu untuk mencari seorang gadis dan keluarganya Sebelum ini mereka menda...
4 Sebab Kenapa Dewan Magica Star Avenue Subang Lokasi Idaman Bakal Pengantin

4 Sebab Kenapa Dewan Magica Star Avenue Subang Lokasi Idaman Bakal Pengantin

papar berkaitan - pada 18/6/2019 - jumlah : 1726 hits
Hai bakal raja sehari Sebut nama Magica Event Functions Hall kat Star Avenue Subang mesti orang kata itu tempat impian nak buat majlis perkahwinan No wonder la ramai bakal pasangan pengantin baru sangat terpesona dengan tawaran dekorasai ga...
Ciri Ciri Lelaki Idaman Saya

Ciri Ciri Lelaki Idaman Saya

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 403 hits
Assalamualaikum dan selamat sejahtera Alhamdulillah hari ini baru rasanya aku berkesempatan untuk menjawab soalan yang selalu orang asyik menanya kat aku Soalannya berbunyi begini Menjelang 26 ni kakak jawab soalan anda semua Apa ciri ciri ...
Tips Pdkt Dengan Wanita Idaman 99 Sukses

Tips Pdkt Dengan Wanita Idaman 99 Sukses

papar berkaitan - pada 9/6/2019 - jumlah : 195 hits
Hallo Gaes gimana kabarmu hari ini Semoga selalu diberikan kesehatan ya gaes Bagi kalian gaes yang saat ini sedang dilanda perasaan jatuh Cinta tentunya hati seperti berbunga bunga namun perasaan Baca selengkapnya di https www a dhea com
Gambar Kereta Idaman Malaya Black Gle 450 Amg Coup

Gambar Kereta Idaman Malaya Black Gle 450 Amg Coup

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 987 hits
Saja kongsi kot kot boleh dan mampu untuk beli satu hari nanti Berangan itu percuma Siapa yang tak berangan tu rugi la Ini adalah Gambar BLACK GLE 450 AMG Coup
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Turning Raw Data Into Stunning Presentations With One Click

Kurangkan Saiz Produk Tanpa Maklum Pembeli Boleh Kena Denda Rm35 000

Kes Pemerasan Rm1 25 Juta 3 Pegawai Kanan Polis Ditahan

Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto