Mencapai Impian Dan Cita Cita Itu Idaman Semua


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
hujung minggu kali ni berehat di rumah, letih juga asyik memandu jauh sepanjang minggu. Awal pagi keluar bersama mak yang datang melawat di rumah. Pergi ke pasar nak cari barangan dan juadah untuk dibuat sarapan. Kebetulan ada jualan durian sebab sedang musim sekarang ni.
Sementara aku pergi ke bank untuk keluarkan duit, mak dah memborong durian yang dia nampak. Teringin nak buat tempoyak katanya. 2 longgok RM30 sahaja. Memang okay sangat harga durian sekarang ni. Isinya pun elok-elok alhamdulillah.

Impian dan cita-cita dalam kehidupan Pasti semua kita mempunyai sesuai yang ingin kita capai. Mungkin ada yang nak beli kereta besar, rumah besar, pasangan besar dan pelbagai lagi. Semua ini adalah perkara yang memang bagus untuk kita wujudkan. Jika tidak, kehidupan di dunia ini akan menjadi bosan dan tiada cabaran.
Impian dan cita-cita ini ada yang besar ada juga yang kecil. Ianya bukanlah menjadi isu, sebab keperluan setiap individu itu berbeza.
Ada ketika kita inginkan yang banyak dan ianya memerlukan banyak perkara termasuk rutin ulangan agar ianya dicapai.

Perancangan mencapai apa yang diimpikan Jika kita ingin berimpian, kita juga ingin menjadikan impian menjadi realiti. Apa juga yang ingin dicapai, perlu ada perancangan aturan dan jadual agar ianya terlaksana. Tanpa tindakan, apa juga yang dicita akan kekal menjadi cita-cita, tanpa sebarang penghasilan.
Tahukah anda, seorang pemain bola sepak yang terkenal, membayangkan 90 minit perlawanan bolanya yang akan dipertandingkan pada hari keesokkannya.
Beliau membayangkan bagaimana bola digelecek dan seterusnya menjaringkan gol ke pintu gawang lawan. Setiap perkara yang berlaku dalam tempoh 90 minit permainan itu dibayangkan. Akhirnya esok semasa di padang, jika tidak semua, kebanyakan yang dibayangkan akan dapat dilakukan.
Ini bukan sebab kuasa magik, tetapi ini adalah cara bagaimana kita menghantar signal kepada otak kita untuk memprosesnya semasa kejadian.

Pengulangan berterusan sehingga menjadi rutin Satu perkara penting semasa ingin mencapai impian dan cita-cita adalah pengulangan rutin yang baik dan antara yang penting adalah perubahan atau tinggalan rutin-rutin dan tabiat yang buruk.
Mengusahakan yang baik sahaja, tetapi dalam masa yang sama, yang buruk tetap dilakukan. Ianya akan jadi berat sebelah dan akhirnya usaha yang baik itu jadi sia-sia dek kerana tabiat yang buruk.
Sebagai contoh, kita ingin memperbaiki kesihatan kita, kita pun berusaha mengambil makanan yang baik, bersenam, mengambil suplemen tetapi akhirnya, kita masih tetap merokok berkotak-kotak sehari.
Usaha yang baik seperti jaga makan dan lain-lain tadi menjadi sia-sia sebabkan tabiat merokok yang merosakkan itu.

Buang tabiat buruk gantikan tabiat baik Penting untuk kita buang semua tabiat buruk yang menyebabkan kejayaan kita tertangguh. Menyebabkan kita masih menanti dan berusaha bagai nak mati, namun hasilnya tidak dikecapi.
Mahukah anda mempelajari bagaimana kita boleh Kuasai Teknik Capai Matlamat dan akhirnya kita akan dapat buang tabit buruk ini dan menggantikannya dengan rutin-rutin dan tabiat baru yang lebih baik.
Jika anda ingin mempelajarinya, ada satu panduan khusus untuk anda boleh belajar dan akhirnya mengubah apa-apa yang anda ingin ubah dalam kehidupan.
Panduan ini adalah dalam bentuk video dan ianya didatangkan dengan harga yang mampu milik. Bayangkan dengan harga hanya RM70 sahaja, anda dapat menonton 6 video bersiri dan akhirnya akan dapat mengubah kehidupan anda ke arah yang lebih cemerlang.
Jika anda berminat ingin ubah kehidupan, saya syor untuk dapatkan Panduan Video Berharga RM70 ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eizil.com/mencapai-impian-dan-cita-cita-itu-idaman-semua/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Remaja Yang Azan Di Karoke Akhirnya Tampil Di Motif Viral Apa Yang Terjadi Selepas Itu Buat Semua Host Sunyi Sepi

Remaja Yang Azan Di Karoke Akhirnya Tampil Di Motif Viral Apa Yang Terjadi Selepas Itu Buat Semua Host Sunyi Sepi

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 331 hits
Video Penuh Berada Di Akhir Artikel SEJAK kecil saya memang gemar laungkan azan Mungkin sebab itu saya dikurniakan kebolehan melaungkan azan dalam lapan taranum berbeza Selain itu sejak usia lima tahun lagi ibu dan ayah sudah ajar saya cara...
Ozylnn Kongsi Cita Cita Anak Johan Yang Jarang Orang Nak Kapsyen Itu Buat Ramai Terhibur

Ozylnn Kongsi Cita Cita Anak Johan Yang Jarang Orang Nak Kapsyen Itu Buat Ramai Terhibur

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 442 hits
Berkongsi kisah lucu perihal anak anaknya di sekolah pelakon Ozlynn memberitahu sekolah anaknya ada menetapkan satu hari untuk para pelajarnya berpakaian bebas mengikut cita cita sewaktu dewasa nanti Menariknya cita cita anak ketiga mereka ...
Tanggapi Survei Smrc Sandiaga Tegaskan Persaingan Ketat Di Semua Daerah

Tanggapi Survei Smrc Sandiaga Tegaskan Persaingan Ketat Di Semua Daerah

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 220 hits
Dalam survei terbaru SMRC Jokowi Ma ruf unggul 54 9 persen Sementara penantangnya Prabowo Sandi hanya mendapatkan suara 32 1 persen
Apakah Warna Tudung Yang Sepadan Dengan Semua Jenis Warna Baju

Apakah Warna Tudung Yang Sepadan Dengan Semua Jenis Warna Baju

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 2205 hits
Apakah Warna Tudung Yang Sepadan Dengan Semua Jenis Warna Baju Sudah menjadi lumrah kita sebagai wanita Serius tiap kali nak pergi mana mana mesti nak kelihatan menarik terutamanya bab pakaian Semua benda nak kena match Betul tak Terutamany...
Ethiopian Airlines Dan Negara China Menggantung Semua Pesawat Boeing 737 Max 8

Ethiopian Airlines Dan Negara China Menggantung Semua Pesawat Boeing 737 Max 8

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 359 hits
Susulan dengan kamalangan yang menimpa Ethipian Airlines yang terhempas sehingga menyebabkan 157 orang terkorban syarikat Boeing hari ini telah mengumumkan untuk menangguhkan rancangan perasmian pesawat 777X Katanya selepas kemalangan Boein...
Pengendali Portal Berita Wajib Pantau Semua Komen News

Pengendali Portal Berita Wajib Pantau Semua Komen News

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 379 hits
MALAYSIAKINI Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo berkata pihaknya sedang mempertimbangkan keperluan mengambil tindakan terhadap portal berita yang membiarkan pembaca meninggalkan komen yang menyentuh sensitiviti kaum agama da...
Franz Aplikasi Hub Permesejan Semua Dalam Satu

Franz Aplikasi Hub Permesejan Semua Dalam Satu

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 289 hits
Dibuat dan dikodkan dari Vienna aplikasi Franz mula bertapak perlahan lahan sebagai aplikasi permesejan setempat atau hub Ianya percuma dan menyokong pelbagai servis permesejan seperti WhatsApp Telegram WeChat Android Messages Discord dan s...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban

Si Tomy Sesekali Selalu Akhirnya Menetap

Makan Sup Pahlawan Nasi Goreng Mega Di Rumah Makan Sup Abang Ijam