Menambah Lagi Perisa Keburukan Lebai


 
Lima lagi laporan diterima, polis gesa semua mangsa ustaz selebriti tampilOleh MALAYSIA DATELINEDecember 3, 2020 Polis Selangor menerima kira-kira lima lagi laporan dibuat mangsa jenayah seksual membabitkan pendakwah selebriti yang ketika ini masih dalam tahanan reman.
Semua laporan itu diterima di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam dan Petaling Jaya, kata Ketua Polis Selangor, Datuk Noor Azam Jamaludin.
“Siasatan masih berjalan, setakat ini dua daerah terima laporan polis berhubung tindak laku pendakwah terbabit. Polis akan menjalankan siasatan mengikut peruntukan undang-undang.
“Jumlah laporan terkini kira-kira empat hingga lima, jadi kita menggesa semua tampil ke hadapan sekiranya mereka menjadi mangsa pendakwah ini,” katanya.
Noor Azam berkata, berdasarkan siasatan awal, pihaknya tidak menolak kemungkinan mangsa mudah tertarik dengan cara pendakwah itu meyakinkan mereka.
“Kebanyakan mangsa masih muda, usia sekitar 21 hingga 25 tahun, mungkin tertarik dengan pendakwah itu kerana cara dia mendekati mangsa dalam usia sebegini.
“Apabila dia menggambarkan diri dia sebagai pendakwah yang boleh menenang dan meyakinkan mangsa terutama bercakap lebih menjurus kepada keagamaan, ini menjadi tarikan kepada mangsa.
“Tarikan dari segi rupa paras itu bergantung pada yang melihat, ada nampak dia tampan, ada sebaliknya tetapi cara dia bercakap yang dapat menarik mangsa,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada media selepas menerima sumbangan pelitup muka dan cecair pembasmi kuman yang disampaikan oleh bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun, selaku Pengerusi Bebas dan Bukan Eksekutif Inix Technologies Holdings Bhd di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, di sini hari ini.
Berhubung dakwaan peserta program realiti Da’i itu menggunakan ilmu pengasih, katanya, setakat ini pihaknya tiada maklumat mengenainya.
“Ilmu pengasih saya tidak tahu, tapi kadang-kala lelaki warga asing kulit hitam pun boleh dapat gadis yang muda cantik juga.
“Ini bermakna cara bercakap, mendengar masalah, itu yang menjadi kelemahan wanita apabila mendapat nasihat dan tunjuk ajar.
“Itu adalah satu faktor yang penyebab mereka terjerat dengan pendakwah terbabit,” katanya.
Beliau berkata, semua laporan dibuat mangsa akan disiasat dan dikumpulkan daripada pelbagai sudut, termasuk bagaimana perkenalan mereka serta medium digunakan.
“Bila siasatan lengkap, kita akan kemukakan kepada Timbalan Pendakwa Raya dengan fakta dan bukti, sama ada boleh dakwa atau tidak, keputusan itu terpulang kepada pihak pendakwaan,” katanya.
Ketika ditanya mengapa kebanyakan mangsa mengambil masa lama untuk membuat laporan polis, katanya, berkemungkinan masing-masing malu kerana membabitkan maruah diri.
“Kadang-kadang mangsa malu, kita tidak boleh salahkan mangsa sebab ini melibatkan maruah tetapi apabila seorang keluar, mesti dua tiga orang mangsa akan keluar lagi.
“Jadi, saya menyeru, yang pernah jadi mangsa datanglah ke balai dan buat laporan polis, kita akan ambil tindakan, tidak perlu takut,” tambahnya lagi.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/menambah-lagi-perisa-keburukan-lebai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malaysia Berduka Mana Lebai Bmf

Malaysia Berduka Mana Lebai Bmf

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 138 hits
MALAYSIA BERDUKA Gambar profil aku dihitamkan sehingga mereka terlibat diheret Sampai RM30 juta daging seludup tak disembelih siap diedar seluruh Malaysia Boleh bayang 1 500 tan banyak mana 1 5 juta kg Susun dalam lori 3 tan ada 500 buah lo...
Lebai Penyamun Ali Baba Balak Atau Mineral 43 Trillion

Lebai Penyamun Ali Baba Balak Atau Mineral 43 Trillion

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 397 hits
Baca berita kat portal Harakah tadi Kononnya ada hasil mineral bernilai 43 Trillion Bila MB umum macam tu tak tahu tahap apa IQ MB depa ni boleh jadi setanding bani Melayu yang ditipu Scammer diluar sana Depa tahu tak Perolehan Petronas hat...
Pimpinan Pak Lebai Huruhara Kah

Pimpinan Pak Lebai Huruhara Kah

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 270 hits
For the past 10 months we have seen the parti Pak Lebai fellows trying a hand at running the country Here are some examples 1 The Lebai in charge of Water Supply said it will take 30 more years to fix the water pipes in Kelantan 2 The same ...
Harap Pak Lebai Last2 Ustaz Ebit Liew Huluq Bantuan

Harap Pak Lebai Last2 Ustaz Ebit Liew Huluq Bantuan

papar berkaitan - pada 1/12/2020 - jumlah : 291 hits
Ustaz Ebit Liew bertemu Bob Lokman pencipta lagu Isabella Masa Bob Lokman masih sihat kerap juga parti pak Lebai usung dia ke sini sana untuk memeriahkan lagi majlis ceramah politik depa Tapi bila Bob Lokman ditimpa masalah yang mai tolong ...
Arak Adalah Hak Yang Diberikan Oleh Tuhan Fitnah Lebai

Arak Adalah Hak Yang Diberikan Oleh Tuhan Fitnah Lebai

papar berkaitan - pada 25/11/2020 - jumlah : 232 hits
Sewaktu PH terajui Putrajaya puak kamu bising minta haramkan penjualan arak dan hukum mati pemandu mabuk Sekarang apabila kuasa berada di tangan kamu kamu keluarkan bermacam dalil untuk berdalih Maha suci Allah tidak akan memberikan hak kep...
Apa Barang Jual Di Wilayah Sahaja Bukan Lebai Kata Nak Tutup Kilang Arak Kah Dulu Dulu Kah Kencing Juga

Apa Barang Jual Di Wilayah Sahaja Bukan Lebai Kata Nak Tutup Kilang Arak Kah Dulu Dulu Kah Kencing Juga

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 217 hits
Larangan jual arak di KL tiada kaitan isu agama dan kaum kata menteri November 21 2020 Annuar Musa berkata garis panduan baru lesen minuman keras bertujuan mengawal penjualan arak secara terbuka dan bebas di KL selepas menerima pelbagai adu...
Ini Lebai Pas Tolong Jelaskan Adoiiiii Lembab Betul

Ini Lebai Pas Tolong Jelaskan Adoiiiii Lembab Betul

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 178 hits
FAEZUDDIN PUADIni contoh beer yang dibenarkan dijual di kedai kedai runcit di dalam kawasan pentadbiran DBKL Beer ni semua tak memabukkan Yang tak dibenarkan adalah arak Dah tu yang nak tutup kilang tu macamana pulak Baik buka kilang dari t...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Unlock Level 99 Chinese Mastery Gamifying Hanzi With On Screen Adventures

Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu