Menakjubkan Hebat Guru Ini Melukis 4 Potret Serentak Guna Semua Kaki Dan Tangan Video



Menakjubkan! Hebat Guru Ini Melukis 4 Potret Serentak Guna Semua Kaki Dan Tangan [VIDEO]
MAGIK! Begitulah reaksi mereka yang menyaksikan bakat luar biasa seorang lelaki yang melukis empat potret menggunakan kedua-dua tangan dan kakinya.
Empat potret memaparkan wajah penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza, penghibur Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad dan bintang bola sepak dunia, Cristiano Ronaldo serta Lionel Messi, masing-masing dilukis dengan pen menggunakan tangan dan kaki kanan serta kiri.
“Serius… abang tengah buat magik ke? Saya nak lukis kucing pun tak nampak rupa kucing.”
“Abang dari planet mana? Saya lukis orang lidi guna tangan kanan pun tak jadi,” demikian antara komen netizen yang kagum dengan kebolehan lelaki itu.
Siapa sangka anugerah melukis potret dengan hasil cukup teliti dan kemas menggunakan kedua-dua tangan dan kaki itu dimiliki seorang guru sekolah menengah.
Bercakap kepada mStar, guru berkenaan, Mohd Saiful Baharom Shah berkata, dia minat melukis sejak kecil dan menjadikannya sebagai hobi.
VIDEO DIBAWAH:- https://mykmu.net/wp-content/uploads/2022/01/Menakjubkan-Hebat-Guru-Ini-Melukis-4-Potret-Serentak-Guna-Semua-Kaki-Dan-Tangan.mp4 Disebabkan minat juga, lelaki berusia 39 tahun itu mula menghasilkan pelbagai karya seni dengan cara unik dan kreatif sejak membuka akaun TikTok pada Januari 2021.
“Saya bukan pelukis, tapi minat melukis sejak kecil. Saya melukis secara serius pada awal Januari 2021. Di awal posting, saya banyak melukis karikatur tapi views tak banyak.
“Kalau buat content menarik, views akan lebih banyak. Jadi, saya cari kelainan seni supaya orang tengok dan menyukai karya saya,” katanya ketika dihubungi.

Potret empat figura terkenal yang dilukis serentak.
Pelbagai kaedah unik yang dilakukan anak kelahiran Kuala Kangsar, Perak ini dalam menghasilkan karyanya seperti melukis menggunakan mulut, melukis sambil memejam mata dan melukis menggunakan beberapa chopstick atau penyepit yang kemudian digabungkan sehingga terhasil lukisan dari pelbagai sudut.
Lebih dikenali sebagai Saiful Thaqif, guru Pendidikan Seni di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Tajul Ariffin di Manong, Perak itu berkata, dia sebelum ini pernah melukis potret menggunakan kedua-dua tangan mahupun kaki secara berasingan.
Namun, guru yang berpengalaman dalam bidang perguruan selama 15 tahun itu buat pertama kalinya melukis menggunakan kedua-dua belah tangan dan kakinya dalam satu sesi.

Saiful Thaqif minat melukis sejak kecil “Saya melukis keempat-empat potret secara berurutan dan bergilir. Maksudnya, saya lukis bahagian demi bahagian untuk keempat-empatnya sehingga menjadi potret lengkap.
“Tiada masalah untuk melukis menggunakan tangan kanan dan kiri. Cabaran adalah melukis menggunakan kaki disebabkan cengkaman pen pada kaki boleh membuatkannya tergelincir.
“Jika tersilap langkah, lukisan tak menjadi. Maka saya perlu melakukannya dengan penuh teliti, satu persatu dan berhati-hati,”  tambah Saiful Thaqif.
Menurut bapa kepada enam anak itu, dia mengambil masa kira-kira empat jam untuk melukis empat potret tersebut berpandukan foto-foto figura terkenal berkenaan sebagai rujukan.
“Teknik lukisan ini paling mencabar, dan memerlukan kesabaran yang begitu tinggi dalam menghasilkannya,” katanya yang turut mengusahakan bisnes mencetak baju secara kecil-kecilan.
Dalam pada itu, Saiful Thaqif yang mempunyai lebih 26,000 pengikut di TikTok @saiful_thaqif berkata, dia akan terus mencabar dirinya dalam menghasilkan karya-karya seni menggunakan kaedah dan kreativiti unik dan pelik pada masa akan datang.
“Selain menilai cadangan dan permintaan followers, saya juga menyukai cabaran. Saya merancang untuk melukis empat potret menggunakan kedua-dua belah tangan dan kaki secara bersilang… maksudnya tangan kanan saya melukis potret di sebelah kiri dan sebaliknya, dan kaedah sama untuk melukis menggunakan kedua-dua kaki,” katanya.-mSTAR
Menakjubkan! Hebat Guru Ini Melukis 4 Potret Serentak Guna Semua Kaki Dan Tangan [VIDEO]
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
3 polis ‘kaki paw’ ditahan Keluarga Shebby ucap terima kasih atas penghormatan dan kasih sayang ASB Tidak Diwajibkan Zakat? Hakim berbogel: 5 saksi dipanggil bantu siasatan Duduk apartment tingkat 4, minta bantuan banjir Separuh penduduk Eropah akan dijangkiti Omicron Mac ini? Ismail Sabri mendapat sokongan penuh MKT UMNO sebagai PM Aksi ranjang Jasmine Suraya, sedia dikecam netizen Banjir 31 Disember, kenapa Syed Saddiq turun 7 Januari? – Onn Fosil Naga Laut Terbesar Ditemui, Dipercayai Hidup Pada 250 Juta Tahun Dahulu “Unboxing Isteri: Satu trend pengikut setan Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Abu Syafiq minta Idris siasat Tuan Ibrahim dulu

Kau Sorok Celah *** Mak Kau Ke? – Diva AA Bengang Nasi Lemak KFC Tiada Ikan Bilis

The post Menakjubkan! Hebat Guru Ini Melukis 4 Potret Serentak Guna Semua Kaki Dan Tangan [VIDEO] appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/13/menakjubkan-hebat-guru-ini-melukis-4-potret-serentak-guna-semua-kaki-dan-tangan-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Gelagat Pu Riz Mengajar Sambil Guna Filter Kelakar Buat Ramai Terhibur

Video Gelagat Pu Riz Mengajar Sambil Guna Filter Kelakar Buat Ramai Terhibur

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 198 hits
Siapa sahaja yang tidak kenal dengan pasangan bagai pinang dibelah dua ini Neelofa iaitu seorang selebriti dan ahli perniagaan popular berjaya dan suami PU Riz atau Haris Ismail Kedua dua mereka selepas mendirikan rumah tangga nampaknya tid...
Dr Kongsi Cara Hilangkan Tangan Rasa Pijar Selepas Guna Cili Mudah Berkesan

Dr Kongsi Cara Hilangkan Tangan Rasa Pijar Selepas Guna Cili Mudah Berkesan

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 185 hits
Selepas memotong atau menumbuk cili kebanyakan ibu ibu akan terasa pijar dan pedih di tangan Itu adalah normal tetapi jika ia berterusan sehingga beberapa jam atau seharian agak menganggu untuk melakukan rutin harian lain Ada macam macam pe...
Salah Guna Kuasa Guru Besar Dipenjara 3 Bulan Denda Rm20 000

Salah Guna Kuasa Guru Besar Dipenjara 3 Bulan Denda Rm20 000

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 185 hits
Lantik syarikat milik isteri bagi urusan bayaran pesanan sekolah KUANTAN Mahkamah Sesyen di sini hari ini menjatuhkan hukuman penjara tiga bulan dan denda RM20 000 ke atas seorang guru besar selepas tertuduh mengaku bersalah atas dua pertud...
Sorok Duit Rm500 Ribu Dalam Tangki Air Pegawai Cukai Keringkan Guna Seterika Dan Hair Dryer Video

Sorok Duit Rm500 Ribu Dalam Tangki Air Pegawai Cukai Keringkan Guna Seterika Dan Hair Dryer Video

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 179 hits
Sorok Duit RM500 Ribu Dalam Tangki Air Pegawai Cukai Keringkan Guna Seterika Dan Hair Dryer VIDEO JABATAN Cukai Pendapatan India menyerbu rumah serta aset milik ahli perniagaan arak Shankar Rai dan keluarganya di Damoh pada Jumaat Dalam ser...
Resipi Nasi Daging Utara Viral Guna Kurma Dalam Tin Campur Semua Terus Masak Senangnya

Resipi Nasi Daging Utara Viral Guna Kurma Dalam Tin Campur Semua Terus Masak Senangnya

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 270 hits
Nasi daging utara sememangnya cukup dikenali keenakkan rasanya Tak perlu merebus daging sampai empuk apa kata kita cuba resipi Nasi Daging Utara Viral dengan hanya menggunakan kurma dalam tin sahaja Tak perlu ambil masa yang lama sebaliknya...
Menang Lelang Jam Tangan Taqy Malik Ini Potret Crazy Rich Malang Bawa Gepokan Uang

Menang Lelang Jam Tangan Taqy Malik Ini Potret Crazy Rich Malang Bawa Gepokan Uang

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 130 hits
Gilang Widya Crazy Rich Malang menjadi pemenang lelang jam tangan Rolex Taqy Malik Gilang membeli jam tangan mewah Taqy Malik seharga Rp1 15 miliar Uang itu selanjutnya akan digunakan untuk pembangunan masjid Gilang membawa gepokan uang yan...
Elak Baju Tertukar Guna Cara Ni Tak Tanggal Beli Satu Semua Anak Boleh Guna

Elak Baju Tertukar Guna Cara Ni Tak Tanggal Beli Satu Semua Anak Boleh Guna

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 180 hits
Kebiasaannya ibu ibu yang ada anak nak masuk taska hantar rumah pengasuh atau tadika akan kelam kabut sikit untuk menulis nama pada baju seluar tuala atau apa saja yang berkaitan Maklumlah bila dah ramai ramai kemungkinan untuk tertukar tu ...
Video Muka Tak Bersalah Semua Kakak Buat Adik Jadi Biru

Video Muka Tak Bersalah Semua Kakak Buat Adik Jadi Biru

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 202 hits
PETALING JAYA Kerenah anak anak ketika mereka kecil akan menjadi pengalaman yang sangat berharga bagi sesiapa yang bergelar ibu bapa Celoteh mereka sering sahaja mengembirakan kita walaupun penat dengan tingkah laku anak anak namun tetap me...
Bayi Lahir Dengan 4 Tangan Kaki Jadi Selebriti Berduyun Duyun Penduduk Nak Ambil Gambar

Bayi Lahir Dengan 4 Tangan Kaki Jadi Selebriti Berduyun Duyun Penduduk Nak Ambil Gambar

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 153 hits
Seorang bayi yang lahir dengan empat tangan dan kaki telah menarik perhatian penduduk tempatan yang percaya bahawa bayi itu adalah jelmaan tuhan Ibu bayi berkenaan berterusan dikunjungi pelawat di Hospital Sadar timur India sejak dia bersal...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Buasir Otak Tv Macam Mana Nak Masuk Rumah Kalau Kunci Hilang

Pk House By 8x8 Design Studio Co In Calatagan Philippines

Melinda Dadew Humansan Chord