Memotong Kuku Suami Sunnah Cara Ini Jugalah Pengikat Kasih Suami Isteri Hingga Ke Jannah


Memotong Kuku Suami Sunnah, Cara Ini Jugalah Pengikat Kasih Suami Isteri Hingga Ke Jannah | Sebagaimana perkongsian oleh saudara Muhammad Hassan katanya, berpendapat, bonding hanya potong kuku atau makan bersama adalah penguat kasih suami isteri.
Malah, amalan orang tua-tua dulu adalah bonding paling kuat yang boleh dijadikan teladan. Berbanding sekarang segelintir suami isteri sibuk dengan gajet.
Ikuti perkongsiannya.
BONDING POTONG KUKU
Untungkan orang tak sihat. Balik dari oustation makan terhidang atas meja,sup sayur,ikan kerisi kegemaran saya.
Baru je nak makan tiba tiba wife cakap jangan makan dulu. Meh sini jari tu nak potong kuku.
Ya Allah. Rupanya kuku saya dah macam pontianak. Malu weh bila kuku panjang kena tegur kat wife. Patutlah wife pandang semacam je sebelum makan.
Time makan tu,wife layankan apa yang saya nak makan. part ini saya mula sebak. teringat mak layan ayah dulu. mak tengok je ayah makan,ayah ajak makan pun mak tak makan,nak bagi suami dia betul betul kenyang,barulah mak makan.
ORANG DULU BONDING KUAT
Orang dulu bonding mereka kuat. Betul betul mereka layan pasangan. Bila bercakap beri tumpuan,ada interaksi antara mereka. Bersembang,senyum,sedang makan tu sempat lagi bermanja,siap bersuapan lagi.
Zaman ini waktu makan still lagi mengadap screen. Main HP,makan depan TV. Tangan sumbat nasi,tapi mata kat screen. Sedangkan waktu makan itu adalah masanya untuk kita bercakap dengan keluarga. So please ubah semua itu.
ORANG SEKARANG SIBUK BONDING DENGAN GAJET
Zaman sekarang,15 minit itu sangat berharga jika kita betul betul beri tumpuan kepada keluarga berbanding 24 jam dirumah tetapi banyak masa dengan gadget,depan tv.
Akhirnya hubungan jadi toksik. Bercakap pun dalam hal hal penting sahaja. Paling teruknya bercakap sebab gaduh. Buka mulut je gaduh,tutup mulut tapi mata depan tv,layan gadget. Anak anak layan game,layan kehidupan mereka sendiri.
Tiada lagi senyuman,gelak tawa,riuh rendah dalam rumah. Sedangkan kita perlu setiap hari bercakap dengan positif,ada rasa simpati terhadap pasangan dan keluarga,ada masa nak bergurau dengan isteri dan anak anak.
KENA UBAH CARA HIDUP
Apabila isteri stres,anak anak akan dibesarkan dalam suasana stres. Maka anak anak akan kesunyian. Sebab itu tidak pelik jika ada kanak kanak juga mengalami masalah mental.
Hari ini,perlunya masa emosi untuk keluarga. 1 jam itu betul betul fokus melayani keluarga. Tiada HP,tiada TV,tiada urusan kerja. Bagi attention kepada pasangan. Dengar cerita mereka,dengar rasa hati mereka,banyakkan buat sentuhan kepada mereka,selalu beri senyuman atau flying kiss kepada pasangan.
Peluk eret isteri,paling kurang kena peluk pasangan 5 kali sehari,ya 5 kali,tak percaya buatlah. Layan isteri dengan baik. Nabi Muhammad s.a.w seorang pemimpin dunia,namun Nabi s.a.w akan jadi seorang suami apabila bersama dengan isteri isteri baginda.
Potong kuku pasangan beri bonding yang sangat kuat,rindu sangat sangat moment ini. Disitu ada sentuhan,sentuhan sampai ke hati. Tatap wajah pasangan,renung dalam mata dia,rupanya ada seribu bahasa kasih sayang dan cinta. Dari situlah hati akan tenang melihat pasangan.
Rupanya nak isteri itu tenang,suami wajib bina bonding terhadap pasangan. I love u,i miss u, usap jari,pegang bahu ini adalah ucapan dan perbuatan yang sangat mahal yang kadang kadang kita terlepas pandang.
Bina cinta,bina bahagia insyaallah ketenangan itu akan datang. The post Memotong Kuku Suami Sunnah, Cara Ini Jugalah Pengikat Kasih Suami Isteri Hingga Ke Jannah appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/pengikat-kasih-suami-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Tegur Aurat Bukan Tanda Dia Marah Tapi Itu Satunya Cara Menyayangi Isteri Tercinta

Suami Tegur Aurat Bukan Tanda Dia Marah Tapi Itu Satunya Cara Menyayangi Isteri Tercinta

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 349 hits
Anda tahu kan tentang batas aurat wanita Sebab itu suami yang menyayangi isteri akan selalu menegur cara mereka berpakaian Misalnya begini Sayang nak pergi mana tu mari sini dekat abang Sambil dia tarik untuk labuhkan tudung isteri agar men...
Gigih Sorong Kerusi Roda Berkilo Meter Ke Masjid Kasih Sayang Isteri Temani Suami Demi Tuntutan

Gigih Sorong Kerusi Roda Berkilo Meter Ke Masjid Kasih Sayang Isteri Temani Suami Demi Tuntutan

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 411 hits
Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya mengimpikan kebahagiaan yang berpanjangan sehingga ke akhir hayat Dikurniakan pasangan yang sanggup mengharungi susah dan senang walau sudah di usia emas menjadi satu nikmat yang harus d...
Isteri Dipenjara 25 Tahun Mengaku Letak Ubat Mata Dalam Minuman Suami Hingga Maut

Isteri Dipenjara 25 Tahun Mengaku Letak Ubat Mata Dalam Minuman Suami Hingga Maut

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 427 hits
Mahkamah South Carolina menjatuhkan hukuman penjara 25 tahun terhadap seorang wanita selepas dirinya mengakui telah meletakkan racun ke dalam minuman suaminya hingga menyebabkan kematian Wanita terbabit dipercayai telah memasukkan ubat titi...
Tahu Tak Dia Ni Masih Suami Aku Bengang Skandal Ditampar Suami Ugut Nak Pukul Isteri Guna Kayu

Tahu Tak Dia Ni Masih Suami Aku Bengang Skandal Ditampar Suami Ugut Nak Pukul Isteri Guna Kayu

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 672 hits
The ReporterSudahlah kantoi malah lelaki ini tidak malu mempertahankan perempuan simpanannya dan mengugut mahu memukul isterinya dengan kayu Sebelum itu perosak rumah tangga itu ditampar oleh si isteri di hadapan suaminya Bengang melihat ti...
Isteri Kena Rajin Peluk Suami Dapat Kurangkan Risiko Sakit Jantung

Isteri Kena Rajin Peluk Suami Dapat Kurangkan Risiko Sakit Jantung

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 903 hits
Rajin rajinlah bermanja dan berpelukan dengan suami atau isteri anda Banyak kebaikannya walaupun perkara ini nampak mudah Artikel Menarik Apabila kita berpelukan dengan pasangan ia dapat merangsang perasaan kasih sayang antara kedua dua pih...
Apa Hukum Terlepas Kata Kata Mengaibkan Suami Atau Isteri Sendiri

Apa Hukum Terlepas Kata Kata Mengaibkan Suami Atau Isteri Sendiri

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 2703 hits
Apa hukum terlepas kata kata mengaibkan suami atau isteri sendiri Kadang kadang bila seseorang tu melepak sambil borak borak kosong dengan geng geng makcik pakcik bawang dengan tak sengaja dia meluahkan masalah atau apa saja hal berkaitan d...
Isteri Jangan Jadi Penyebab Suami Mencari Yang Lain

Isteri Jangan Jadi Penyebab Suami Mencari Yang Lain

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 1207 hits
Isteri Jangan Jadi Penyebab Suami Mencari Yang Lain Impian seorang isteri adalah untuk hidup susah dan senang dengan suami yakni orang yang paling disayangi dan dicintai selepas Allah Saling cinta mencintai dan sayang menyayangi yang ikhlas...
Rindu Yang Tiada Penghujungnya Luahan Hati Isteri Buat Arwah Suami Bikin Netizen Sebak

Rindu Yang Tiada Penghujungnya Luahan Hati Isteri Buat Arwah Suami Bikin Netizen Sebak

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 1219 hits
Kehidupan harus diteruskan Namun apalah erti kehidupan tanpa orang yang kite sayang Begitulah perasaan seorang isteri yang kehilangan suami tercinta untuk selama lamanya Tak dapat dibayangkan hidup sendirian setelah sekian lama berpasangan ...
Suami Tertembak Isteri Semasa Mencuci Senapang Biar Betul

Suami Tertembak Isteri Semasa Mencuci Senapang Biar Betul

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 253 hits
Betullah apa orang tua tua kata malang tidak berbau Kejadian ini berlaku di rumah mereka sendiri di Kampung Baba Telupid Seorang isteri parah apabila suaminya yang sedang mencuci senapang buatan sendiri jenis bakakuk terkena tembakan suamin...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand