Memang Sempoi Cawangan Baharu Hameediyah Di Bukit Bintang Sajikan Nasi Kandar Terbaik Sama Rasa Macam Di Penang


Semua orang suka makan! Dengan makanan sebenarnya ia dapat menyatukan pelbagai lapisan masyarakat dan juga bangsa. Makanan jalanan paling ramai peminat, terutamanya nasi kandar. Semua orang takkan menolak kalau dihulurkan sepingga nasi kandar kan?
Nasi yang dilengkapi pelbagai jenis kuah kari dengan lauk yang sedap-sedap, makan pula dengan papadom memang layan! Bercakap tentang nasi kandar, jenama Hameediyah tak perlu diperkenalkan lagi. Memang terpaling onzz!
Kari kepala ikan bikin terangkat! Hameediyah dengan bangga mengumumkan pembukaan restoran utama mereka Bukit Bintang! Ini adalah pelaburan bijak Kumpulan Hameediyah untuk memodenkan perniagaan nasi kandar yang merupakan makanan jalanan ke tahap yang lebih tinggi.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Hameediyah KL (@hameediyahkl)
Rantaian restoran Hameediyah bermula pada tahun 1907. Konsep “Nasi Kandar” pertama kali diperkenalkan ke bahagian dunia ini oleh imigran Tamil-Muslim dari India, yang dikenali sebagai The Rawthers. Hari ini, Hameediyah merupakan jenama yang menyajikan pelbagai jenis kari dan hidangan berempah di seluruh Malaysia.
Sempoi lah mamu! Cawangan Hameediyah Berkualiti & Diyakini
Rantaian Hameediyah mempunyai cawangan di Penang, Hameediyah Bistro di Ampang, Kuala Lumpur dan yang baru dilancarkan ini, Hameediyah Nasi Kandar – Multi Concept Dining, yang pertama seumpamanya di Malaysia.
Nampak classy! Sejak tahun 2015, pemilik generasi ke-7 Hameediyah Penang telah memutuskan untuk melibatkan syarikat konsultansi hospitaliti IDD a Atelier, untuk menyemai semula Hameediyah 1907 di Campbell Street Penang, kepada rupa asal dan rasa tahun 1907 untuk menampilkan rupa klasik tetapi dengan kemudahan moden untuk memenuhi tuntutan pelanggan masa kini.
Dekorasi ringkas tetapi kemas dan elegan Pada bulan Ogos 2018, Hameediyah Bistro telah ditubuhkan di Ampang, Kuala Lumpur. Nanoo, Penasihat IDD a Atelier telah mengangkat makanan jalanan ke tahap baru dalam Makanan Moden.
Konsep Bistro Diterima Pelanggan
Beliau mencipta satu lagi konsep untuk meningkatkan pengalaman makan Nasi Kandar dengan restoran bergaya Bistro, di mana seseorang dapat menikmati Café Latte atau Teh Tarik dengan sepinggan Nasi Kandar.
Ruang makan yang luas dan selesa Konsep Bistro menjadi kejayaan segera dengan mengekalkan rasa yang sama seperti di Penang. Semua rempah digiling di Georgetown, Penang dan dihantar ke Ampang, mengekalkan dan mencipta semula resipi yang paling disukai oleh penduduk tempatan dan asing.
Buat semua peminat nasi kandar Hameediyah, bolehlah cuba makan di cawangan terbaharu mereka pula. Kualiti tambah bagus, suasana pun best. Selamat mencuba!
 
The post Memang Sempoi! Cawangan Baharu Hameediyah Di Bukit Bintang Sajikan Nasi Kandar Terbaik, Sama Rasa Macam Di Penang! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/memang-sempoi-cawangan-baharu-hameediyah-bukit-bintang-sajikan-nasi-kandar-terbaik-sama-rasa-macam-di-penang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resepi Cara Buat Sup Thai Rasa Sebijik Macam Kat Kedai Siam

Resepi Cara Buat Sup Thai Rasa Sebijik Macam Kat Kedai Siam

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 148 hits
Bahan bahan Bawang besarDaun limau purutSeraiBawang putihHaliaSup bunjutSos ikanSayur pilihanJus limau nipisDaun ketumbarGaram dan gula secukupnyaCara penyediaan 1 Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan halia yang sudah ditumbuk 2 Kemud...
Makan Nasi Kandar Kampung Melayu

Makan Nasi Kandar Kampung Melayu

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 199 hits
Assalamualaikum WBTDAH hampir tengahari baru perasan pengecas telefon tertinggal di rumah Itupun Iman yang beritahu kalau tidak agaknya memang tak beringat la guna telefon Biasanya dah tinggal 20 peratus baru Sk cari charger Hari kedua di S...
Sambutan Luar Biasa Selawat Ribuan Pengunjung Bergema Di Bukit Bintang

Sambutan Luar Biasa Selawat Ribuan Pengunjung Bergema Di Bukit Bintang

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 137 hits
Tular beberapa video dan foto di media sosial jelas memaparkan suasana di Bukit Bintang bergema dengan alunan selawat dan pujian kepada Rasullah SAW pada Rabu lalu Difahamkam puluhan ribu pengunjung membanjiri di sekitar kawasan Bukit Binta...
Cyber Eco Hunt 2023 Bukit Bintang

Cyber Eco Hunt 2023 Bukit Bintang

papar berkaitan - pada 23/9/2023 - jumlah : 178 hits
CYBER ECO HUNT 2023 BUKIT BINTANG Assalammualaikum semua Hari ini 23 September 2023 Jumaat Seawal jam 5 pagi Ruby sudah bersiap siap untuk daftar diri untuk Cyber Eco Hunt 2023 Lokasi berkumpul di Elephant Republic Coconut Coffee Tea Jalan ...
Lunch Nasi Kenduri Di Warong Nasi Kenduri Kahwin Hari Hari Bukit Kapar Selangor

Lunch Nasi Kenduri Di Warong Nasi Kenduri Kahwin Hari Hari Bukit Kapar Selangor

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 185 hits
Beberapa bulan ni mama kerap ke Bukit Kapar untuk urusan rumah Sebab tu sekali sekala kami singgah makan di area sana Satu hari tu kami Lunch Nasi Kenduri di Warong Nasi Kenduri Kahwin Hari Hari Bukit Kapar Selangor Mula mula mama saspen ju...
Resipi Shawarma Daging Homemade Sedap Ala Bukit Bintang

Resipi Shawarma Daging Homemade Sedap Ala Bukit Bintang

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 156 hits
Biasanya kita makan sandwic telur atau sandwic sardin Kali ini RASA ingin tampilkan pula sandwic kambing Bagi peminat kambing pasti anda suka untuk menikmati hidangan kegemaran anda ini pada pagi hari Sandwic kambing ternyata lebih gebu ker...
Memang Banyak Yang Bodoh Soh Makan Nasi Makan Taik Kah Kah Kah

Memang Banyak Yang Bodoh Soh Makan Nasi Makan Taik Kah Kah Kah

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 147 hits
Bila baca berita tentang hutang negara meningkat 10 2 penghujung 2022 aku senyum je Sebab sikit pun aku tak sangka ada yang salahkan DS Anwar Tapi aku silap Rupanya kebodohan walaun ni di tahap yang sangat luar biasa Tak sedikit walaun yang...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally