Memang Kita Sudah Ditipu Oleh Jho Low Kata Najib



Bekas Perdana Menteri, Najib Razak mengakui beliau ditipu oleh tokoh perniagaan kontroversi yang kini menjadi buruan, Jho Low yang dituduh menyalahgunakan dana 1MDB.

“Ya, kalau begitu, memang kita (sudah ditipu), itulah kesimpulan kalau kita ambil kira apa yang kita tahu hari ini , itu sebenarnya,” katanya semasa wawancara secara langsung secara eksklusif dengan Sinar Harian hari ini.

Najib ditanya oleh penasihat editorial Karangkraf, Abdul Jalil Ali, jika beliau mengakui bahawa dirinya telah ditipu oleh Low.

Najib, bagaimanapun, bertegas bahawa beliau sendiri berada dalam kegelapan berhubung dakwaan penyelewengan dana 1MDB.

“Itu saya kata tindakan perlu diambil, kalau jelas dia (Jho Low) lakukan kesalahan, masa itu kita telah lantik peguam, audit, dan Golman Sachs, sebuah investment bank (bank pelaburan) yang begitu tersohor peringkat global.

“Tanggung jawab bank (itu) ialah mejaga kepentingan Malaysia, jadi kalau dia gagal menjaga kepentingan Malaysia, macam mana saya nak tahu, patut dia beritau ada sesuatu yang tidak betul.

“Dia (Jho Low) jelas telah gagal (dalam) tanggungjawabnya, Misalnya Goldman Sachs, maknanya sistem yang kita wujudkan nak jaga kepentingan invesment bank, peguam, juru audit semua, mereka telah telah tidak memainkan peranan yang sebenarnya ,” katanya.


Malah,kata bekas perdana menteri itu, Low perlu dikenakan tindakan undang-undang sekiranya segala kesalahan atau aktiviti pecah amanah itu dapat dibuktikan.

“Kalau dia buat kesalahan dan pecah amanah, itu bertentangan dengan undang-undang, jadi tindakan perlu diambil terhadap beliau,” katanya.

Najib juga menjelaskan bahawa hubungannya dengan Low dalam isu 1MDB hanyalah atas dasar profesional semata-mata untuk meningkatkan ekonomi negara.

"Sebelum isu 1MDB, Jho Low ada hubungan yang rapat dengan negara Timur Tengah terutama Arab Saudi, Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan lain-lain. Dia berjaya bawa pelaburan.

“Saya melihat dia dari sudut itu kalau kita boleh gunakan hubungan baik beliau untuk tingkatkan ekonomi. Tapi saya tak tahu hubungan peribadinya, saya tak terlibat dan tak tahu langsung apa dilakukan (di luar).

“Apa dia lakukan, dikatakan dia ada yatch (kapal layar) besar, kapal terbang, saya tak tahu, hubungan saya dengan dia adalah hubungan professional,” kata Najib.


Pada 20 September lalu, Najib mengaku tidak bersalah atas 21 pertuduhan membabitkan diri dalam pengubahan wang haram iaitu menerima, memindahkan dan membayar jumlah sama hasil daripada aktiviti haram.

Beliau juga didakwa atas empat pertuduhan salah guna kedudukan sebagai perdana menteri, menteri kewangan dan pengerusi lembaga penasihat 1MDB untuk mendapatkan rasuah berjumlah RM2.3 bilion.

MK

LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG! PASANG CCTV MURAH JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI! PERCUMA BUKU PANDUAN! SILA KLIK SINI! Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift! ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA! JANGAN BERASMARA DEPAN CCTV Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan(Iklan Banner),RM10(Iklan Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com Biaqpila...apa ada hal.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://biaqpila.blogspot.com/2018/11/memang-kita-sudah-ditipu-oleh-jho-low.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
1mdb Najib Akui Pentadbirannya Telah Di Tipu Oleh Jho Low

1mdb Najib Akui Pentadbirannya Telah Di Tipu Oleh Jho Low

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 344 hits
SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui pentadbirannya telah ditipu oleh jutawan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low dalam urusan 1Malaysia Development Bhd Katanya tindakan perlu diambil terhadap Jho Low sekira...
Jho Low Langgar Undang Undang Tindakan Perlu Diambil Kata Najib

Jho Low Langgar Undang Undang Tindakan Perlu Diambil Kata Najib

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 317 hits
Jika sebelum ini bekas menteri dan ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin mengaku semua ditipu dalam skandal 1MDB kini giliran Najib pula mengakui ditipu Jho Low Foto NSTP SHAH ALAM Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui beliau ditipu oleh Low Ta...
Pemimpin Umno Enggan Ulas Najib Dakwa Kerajaan Ditipu Jho Low

Pemimpin Umno Enggan Ulas Najib Dakwa Kerajaan Ditipu Jho Low

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 275 hits
November 22 2018 6 13 PM Ismail Sabri Yaakob Noh Omar dan Nazri Aziz KUALA LUMPUR Tiga pemimpin Umno enggan mengulas lanjut berhubung kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang mengaku kerajaan pimpinannya ditipu ahli perniagaan Low Taek Jho ata...
Video Najib Mengaku Mungkin Ditipu Jho Low Skandal 1mdb

Video Najib Mengaku Mungkin Ditipu Jho Low Skandal 1mdb

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 281 hits
Jika sebelum ini bekas menteri dan ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin mengaku semua ditipu dalam skandal 1MDB kini giliran Najib pula mengakui ditipu Jho Low Foto Sinar Harian LIVESHAH ALAM Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui beliau ditipu...
Utusan Dedah Najib Arahkan Padam Aktiviti Jho Low Dalam 1mdb

Utusan Dedah Najib Arahkan Padam Aktiviti Jho Low Dalam 1mdb

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 371 hits
SUMBER berita milik Umno Utusan Online semalam mendedahkan bagaimana Najib telah mengarahkan supaya pembabitan dirinya dan penjenayah paling dikehendaki negara Jho Low dipadam daripada laporan aktiviti 1MDB Utusan yang memetik sumber melapo...
Utusan Najib Arah Keluar Maklumat Jho Low Dalam Laporan Audit 1mdb Yang Disediakan Ketua Audit Negara

Utusan Najib Arah Keluar Maklumat Jho Low Dalam Laporan Audit 1mdb Yang Disediakan Ketua Audit Negara

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 371 hits
Bekas Perdana Menteri Najib Razak didakwa tahu kes 1MDB dan pelik cuma seakan mengakui ditipu Jho Low sahaja Foto Jinwei Foundation New Straits TimesDatuk Seri Najib Tun Razak didakwa mengarahkan laporan asal 1Malaysia Development Berhad ya...
Edge Boss Najib Kicked Me Out When Told About Jho Low S Scam

Edge Boss Najib Kicked Me Out When Told About Jho Low S Scam

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 281 hits
Edge Media Group chairperson Tong Kooi Ong has rubbished former prime minister Najib Abdul Razak s claims of ignorance over the 1MDB scandal Tong claimed that in 2015 he had personally informed Najib of evidence that fugitive businessperson...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday