Media Sosial Peminat Berlatar Merah Rai Kemenangan Liverpool


KUALA LUMPUR, 26 Jun — Media sosial kelab peminat bola sepak Liverpool (Liverpool FC) berlatar merah kerana meraikan kemenangan pasukan mereka berjaya merangkul kejuaraan Liga Perdana Inggeris (EPL) menamatkan penantian selama 30 tahun.
Hos platform podscast sukan dan peminat Liverpool FC, Nikhil Reuben Michael berkata, menunjukkan bagaimana media sosial menonjolkan kelab peminat di Malaysia kerana Kopites tempatan ini gembira dengan kemenangan pasukan kegemaran mereka.
Malah Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut meraikan kejayaan itu dan mengucapkan tahniah kepada kelab bola sepak Inggeris itu bersama penyokong setianya di media sosial.

“Tahniah buat semua penyokong Liverpool FC di Malaysia,” catatnya menerusi akaun Facebook bersama poster yang tertera “Tahniah Liverpool, Juara Liga Inggeris 2019/2020.”
Antara ramai peminat di Malaysia, beberapa ahli Kabinet yang memang diketahui meminati Liverpool FC sudah pastilah teruja dengan kejayaan pasukan kegemaran mereka.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menyiarkan semula mesej pemimpin nombor satu negara dengan kapsyen “Terima Kasih YAB PM! #YWNA”, manakala Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz menyiarkan “Congrats to Liverpool FC for winning the Premier League 2019/2020! The best team in Europe, the world, and now, England (Tahniah Liverpol FC memenangi Liga Perdana 2019/2020! Pasukan terbaik di Eropah, dunia, dan sekarang, England). #YWNA” dengan gambar anak lelakinya dan jersi pasukan nombor 4 yang tertera namanya.
Sebagai peminat, Nikhil juga terlalu gembira kerana dia berjaya menyaksikan detik keemasan itu.
Terdapat komuniti peminat Liverpool yang besar di sini. Dengan pandemik COVID-19, satu-satunya cara peminat boleh meraikannya melalui media sosial dan menggunakan sepenuhnya platform itu, saya fikir ia adalah antara fungsi terbaik mengenai media sosial kerana ia mampu mengumpulkan semua peminat,” katanya kepada Bernama hari ini.
Nikhil menambah ia adalah suatu kelegaan dan memberikan mereka ‘kebanggaan yang luar biasa’.
“Para peminat semua merasakan sudah terlalu lama menunggu selama 30 tahun dan merangkul kejuaraan adalah titik perubahan yang besar,” katanya.
Sementara itu, Liverpool adalah hastag paling popular di Twitter apabila peminat globalnya memuat naik ciapan dan berkongsi cerita kemenangan itu.
Pengguna @eddymanan88 membuat ciapan “Tahniah Liverpool. Welcome to the club,” bersama gambar pasukan yang memenangi EPL sebelum ini manakala di Facebook, pengguna Renie Ubara membuat hantaran “Remarkable WIN! A Champion, Always A Champion! For this season we WA = “Walk Alone” to the TOP” (Kemenangan luar biasa! Juara, sentiasa juara! Untuk musim ini kami WA = “Sendirian” ke kedudukan teratas)
Pandangan WargaNet Sesetengah warganet di Facebook malah menukar profil mereka dan meletakkan imej juara Inggeris baharu itu.
Malah pesaing pasukan peminat juga mengucapkan tahniah kepada Liverpool, dan pada masa yang sama turut menyelitkan ayat lucu dan mencuit hati.
Liverpool memenangi kejuaraan itu selepas pesaing terdekat mereka, Manchester City tewas kepada Chelsea 2-1 pada perlawanan yang berlangsung lewat Khamis.
Pasukan Merseyside, yang juga juara bertahan Eropah dikendalikan jurulatih Jerman Jurgen Klopp, memenangi 86 mata, mendahului 23 mata dengan berbaki tujuh perlawanan Liga Perdana.
— BERNAMA
The post Media sosial peminat berlatar merah rai kemenangan Liverpool appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/26/media-sosial-peminat-berlatar-merah-rai-kemenangan-liverpool/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=media-sosial-peminat-berlatar-merah-rai-kemenangan-liverpo

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cek Fakta Disinformasi Foto Presiden Jokowi Semasa Muda Yang Beredar Di Media Sosial

Cek Fakta Disinformasi Foto Presiden Jokowi Semasa Muda Yang Beredar Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 222 hits
Foto Presiden Jokowi beserta teman temannya semasa Jokowi bekerja di perkebunan adalah disinformasi Foto tersebut memang benar Presiden Jokowi namun saat itu tampaknya Jokowi sedang mengikuti ekspedisi Gunung Kerinci
Saling Ejek Di Media Sosial Siswi Smp Di Palembang Dikeroyok 3 Temannya

Saling Ejek Di Media Sosial Siswi Smp Di Palembang Dikeroyok 3 Temannya

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 255 hits
Pelapor tidak mengetahui niat ketiga temannya itu mengajaknya Tiba tiba dia dikeroyok ketiga terlapor Rambutnya dijambak tubuh ditendang dan punggung dipukuli berkali kali
Jhl Sabah Tahan Lelaki Aktif Pasar Telur Penyu Di Media Sosial Peribadi

Jhl Sabah Tahan Lelaki Aktif Pasar Telur Penyu Di Media Sosial Peribadi

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 1820 hits
KOTA KINABALU 26 Jun Jabatan Hidupan Liar Sabah menahan seorang lelaki yang dikesan aktif memasarkan telur penyu menerusi media sosial miliknya dalam Ops Tapau di Putatan dekat sini pagi tadi Pengarahnya Augustine Tuuga berkata suspek yang ...
Dari Dunia Media Sosial Ke Dunia Mahkamah

Dari Dunia Media Sosial Ke Dunia Mahkamah

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 288 hits
PETANG semalam dua lagi surat tuntutan telah saya kemukakan kepada dua lagi pemimpin DAP iaitu Wong Kah Woh dan Mohd Farid Mohd Azmi menjadikan jumlah kesemua surat tuntutan yang telah saya kemukakan kepada pemimpin DAP ialah 10 Daripada 10...
Kebakaran Di Hsa Tular Di Media Sosial

Kebakaran Di Hsa Tular Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 249 hits
JOHOR BAHRU 28 Jun Satu kebakaran dilaporkan berlaku di Hospital Sultanah Aminah di sini sebentar tadi Berdasarkan beberapa video yang dikongsikan netizen di laman sosial Facebook kebakaran dilihat berlaku di wad perubatan perempuan satu ti...
Hati Hati Tag Suami Atau Isteri Di Media Sosial Jangan Sampai Pasangan Terasa Hati

Hati Hati Tag Suami Atau Isteri Di Media Sosial Jangan Sampai Pasangan Terasa Hati

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 391 hits
Di sebalik kerancakan medium media sosial sekarang ada yang membuatkan hubungan suami isteri sedikit terjejas Ramai yang tak melihat perkara ini secara serius tetapi ia memang berlaku dalam masyarakat Fenomena tag suami tag isteri Perkongsi...
Hadkan Kongsi Gambar Aksi Manja Suami Isteri Di Media Sosial Boleh Undang Fitnah

Hadkan Kongsi Gambar Aksi Manja Suami Isteri Di Media Sosial Boleh Undang Fitnah

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 450 hits
Kemesraan dan gurau senda di antara suami isteri memang digalakkan bagi memperkukuhkan lagi keharmonian dan kebahagiaan rumahtangga Tanpa gurau senda hidup suami isteri akan menjadi hambar Namun tidak semua perlakuan atau aksi aksi kemesraa...
Pemkot Tangerang Terapkan Pembatasan Sosial Tingkat Rw Zona Merah

Pemkot Tangerang Terapkan Pembatasan Sosial Tingkat Rw Zona Merah

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 199 hits
62 RW masuk zona kuning 24 RW masuk zona merah dan 164 RW telah masuk zona hijau
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11