Mca Hina Pas Halal



Kredit: Ustaz Zola 
Ketua Pemuda MCA seorang kafirah secara terang-terang telah mengkritik seorang Timbalan Menteri Muslimah daripada parti Islam. [Khabarnya kiriman itu sudah dipadam].
Saya bukan nak laga-lagakan antara kafirah dengan Muslimah sebab semenjak sekian lama pendekatan dakwah saya ialah berbaik-baik tanpa mengira agama. Cuma saya sekadar nak bagi balik paku buah keras saja.
Kritikan itu bukan biasa-biasa, tapi mempersoalkan kelayakan Muslimah berkenaan untuk berada di jawatannya sekarang. Begini saya nak kata:
1. Saya tak dapat bayangkan jika kritikan ini datang daripada DAP. Kalimah popularnya ialah, Tengok DAP hina Islam dan orang Islam.
2. Sukar untuk dibayang jika kejadian ini berlaku ketika PH memerintah. Ungkapan popularnya ialah, Tengok Islam semakin terancam di bawah PH.
3. Jika Menteri Agama ketika ini adalah Mujahid, saya tak boleh nak gambarkan cemuhan yang dia bakal terima. Tentu dia akan dikata, Apa Menteri Agama buat? Kafir hina Islam pun diam saja?
4. Jika Amanah masih dalam kerajaan, saya sukar gambarkan tuduhan kepada kami. Tuduhan popularnya ialah, Inilah Amanah sebuah parti sekular liberal membiarkan orang bukan Islam naik tocang.
5. Jika PAS masih pembangkang, saya tak boleh fikir macam mana mereka akan hentam kerajaan. Tentu PAS akan kata, Inilah perjuangan kami. Memartabatkan Islam, membela Islam dalam sebuah negara yang diperintah oleh sebuah kerajaan yang tidak membela Islam.
6. Kata parti itu lagi, tunggu, kita beri amaran kepada penghina Islam dan orang Islam, jangan cabar kami…! Jangan cabar Islam…! Kami rela mati daripada melihat Islam dan orang Islam dihina.
8. Ya, sekarang bagaimana? Seorang kafirah mempersoalkan kelayakan seorang Muslimah, Islam tak dihina? Islam tak terancam? Bila nak bela Islam? Tak mahu mati syahid?
9. Bak kata Pak Pandir, Andeh, di tengah jalan tadi aku dengar kambing kata nasi yang kamu masak lembik… lembik…! Betulkah begitu Andeh?
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/27108

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Khadam Mca Buat Poster Abam Meluat Pas

Bila Khadam Mca Buat Poster Abam Meluat Pas

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 761 hits
AHMAD MUNIR ABDULLAHMeluntur buloh biar dari rebong sebab tu banyak kegiatan parti politik bermula di Uni Budak budak Uni ni ikut jer kat mana team yang ada ramai kawan kawan mereka Bukannya guna kepala otak untuk fikir mana yang bagus pun ...
Kilang Arak Dibenar Beroperasi Ketika Pkp Di Mana Suara Pas

Kilang Arak Dibenar Beroperasi Ketika Pkp Di Mana Suara Pas

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 339 hits
Sehingga ini belum kedengaran lagi suara bantahan daripada Pas berhubung kebenaran yang diberikan kerajaan tebuk atap terhadap sebuah kilang arak untuk terus beroperasi ketika PKP dikuatkuasakan Jika kita masih ingat sebelum ini jika ada ke...
Kini Peluang Pas Usulkan Semula Ruu 355

Kini Peluang Pas Usulkan Semula Ruu 355

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 145 hits
Abdul Malek HusseinTepat dua tahun lalu pada 5 April 2018 Dewan Rakyat ditangguhkan dan akan bersidang semula pada suatu tarikh selepas selesai PRU14 Apa yang menjadi perhatian ramai dalam mesyuarat terakhir Parlimen Ketiga Belas pada hari ...
Ulama Pas Kecam Pengkritik Kerajaan Menyalak

Ulama Pas Kecam Pengkritik Kerajaan Menyalak

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 235 hits
Ulama PAS yang terkenal Mokhtar Senik hari ini membelasah Pakatan Harapan dan penyokong gabungan itu dalam isu kelulusan kilang arak beroperasi semasa tempoh perintah kawalan pergerakan sekarang Menggunakan gelaran seperti menyalak dan khad...
Arak Macai Ph Jadikan Isu Politik Umno Pas Dan Bersatu Bantah Secara Profesional

Arak Macai Ph Jadikan Isu Politik Umno Pas Dan Bersatu Bantah Secara Profesional

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 438 hits
Malaysiakini akhar Pro PH menyiarkan berikutan bantahan oleh pemipim Umno PAS dan Bersatu Menteri Pertahanan Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa kerajaan kelulusan untuk syarikat Heineken Malaysia Bhd dan Carlsberg beroperasi semasa PKP ...
Pas Sudah Boleh Terima Kilang Arak

Pas Sudah Boleh Terima Kilang Arak

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 364 hits
PAS SUDAH BOLEH TERIMA KILANG ARAK Rakyat Malaysia terutamanya orang Islam dalam keadaan yang amat terkejut apabila terdedah dua surat yang mana Kementrian Hal Ehwal Pengguna membenarkan Kilang Heineken dan Kilang Calrsberg beroperasi seper...
Hadi Politik Longkang Amanah Seru Ahli Pimpinan Pas Tinggalkan Parti

Hadi Politik Longkang Amanah Seru Ahli Pimpinan Pas Tinggalkan Parti

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 391 hits
Kuala Lumpur Parti Amanah Negara menyeru kepada ahli PAS supaya meninggalkan parti itu beramai ramai Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam Pengarah Komunikasi parti itu Khalid Abd Samad berkata PAS kini jauh terpesong dari perjuanga...
Ajk Pas Sahkan Surat Hadi Kepada Pemimpin Arab

Ajk Pas Sahkan Surat Hadi Kepada Pemimpin Arab

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 469 hits
Surat TGHH dalam bahasa Arab Surat tu bertarikh 22 Mac 2020 Surat peribadi TGHH kpd pemimpin Arab tulis Nasarudin dalam facebook beliau Ahli Jawatankuasa Pas Pusat Nasarudin Hassan mengesahkan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang semema...
Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan

Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia

Politics Should Not Be Game Of Winners And Losers

Sarapan Roti Canai Garing Yang Sedap

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta

Hazamacho House By Tatsuya Kawamoto Associates In Japan

Oku Dipukul Polis Siasat Dakwaan 3 Laporan Disediakan Anggota Sendiri Peguam



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Sup Sayur Dan Fucuk Dan Bab Ibadah Haji

Only Rm6 2bil Not Rm16bil Kitingan Disputes Anwar S Claim

Hampir 75 Calon Sekadar Lulus Atau Gagal Kpm Perlu Bertindak Segera

Bufet Bertema Dari Legumes Catering Istimewa Untuk Semua Majlis

Aeon Memperkenalkan Sucr E Amor Kegembiraan Baharu Untuk Pencinta Dessert

Selepas Tesla Microsoft Google Pula Akan Melabur Di Malaysia