Matta Fair 2019 Tempah Hotel Dan Penerbangan Sempena Traveloka Saleabration


Sejak Traveloka wujud di Malaysia, saya dan keluarga sentiasa memilih website Traveloka untuk tempahan Hotel. Walaupun pelbagai iklan yang keluar di televisen dan sebagainya, Traveloka adalah pilihan utama sebagai laman web tempahan. Bagi saya, kemudahan yang disediakan di Traveloka sangat berbaloi dan tiada caj tersembunyi.

Di awal tahun 2019 ini, pastinya korang dah mula merancang percutian bersama rakan-rakan atau ahli keluarga tersayang. Yang nak planning berbulan madu tu lagi lah bersemangat nak rancang bila agaknya tarikh yang sesuai untuk bercuti.


PERANCANGAN TARIKH PERCUTIAN TAHUN 2019

Bagi yang baru nak merancang percutian, saya sertakan tarikh sesuai untuk anda memohon cuti sepanjang tahun 2019 ni. Memang banyak juga tarikh yang sesuai setiap bulan, jika anda bekerja Kerajaan mungkin lebih mudah memohon cuti namun bagi korang yang bekerja swasta mungkin perlu lebih perancangan untuk mengelakkan permohonan cuti korang tidak diluluskan oleh Boss!



Dah nampak tarikh yang sesuai bercuti? Ermm..dah lah tu kan hehe..

Buatlah perancangan bijak sebelum melancong, rancang itinerary, buat perbandingan harga, pilihan hotel dan destinasi agar boleh merancang bajet yang korang perlukan nanti.


TEMPAH HOTEL DAN PENERBANGAN DI TRAVELOKA

Kenapa mesti Traveloka? Untuk yang baru tahu mengenai Traveloka, ianya merupakan website yang menawarkan perkhidmatan menempah Hotel kapal terbang dan Hotel samada di dalam negara ataupun luar negara.

Buat masa ini, terdapat 4 promosi yang sedang berlangsung di Traveloka. Antaranya adalah..

1. Flight + Hotel Discounts Of Up To RM150!
2. Enjoy RM10 OFF hotels When You Book On Traveloka
3. Login And Get Up To 50% OFF Local Hotels
4. Login And Get Up To 70% OFF Overseas Hotels

Namun, saya nak bagitau korang yang Traveloka dengar-dengarnya akan ada promosi yang akan berlangsung pada bulan Mac 2019 ini serentak dengan MATTA FAIR 2019 nanti. Dengarnya juga banyak TAWARAN MENARIK dan HARGA-HARGA MENARIK yang ditawarkan.

Bila MATTA FAIR 2019 berlangsung? 

Soalan yang bagus..Matta Fair 2019 akan berlangsung bermula 6 Mac 2019! Dan event Matta Fair ini berlangsung di lokasi yang dinyatakan oleh pihak penganjur.  Traveloka juga akan mengadakan promosi sempena Matta Fair 2019 ini dan dipanggil Traveloka Sale-abration dengan tawaran pelbagai jenis promosi istimewa pelancongan.

Untuk pengetahuan semua, Matta Fair merupakan penganjuran pesta pelancongan dari Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan Dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) kepada orang ramai. Pesta pelancongan ini menawarkan promosi percutian atau travel tidak kira di dalam negeri atau luar negara pada harga yang sangat berpatutan dan berbaloi untuk direbut. Event ini sememangnya dinanti-nantikan oleh kaki travel Malaysia.


TEMPAH HOTEL DAN PENERBANGAN MELALUI APLIKASI TRAVELOKA 

Traveloka juga mempunyai aplikasi Android dan IOS. Dengan aplikasi ini anda boleh membuat tempahan hotel dan penerbangan dengan mudah terus dengan perbandingan harga yang murah. Jika anda tidak keberatan, boleh buka Google Play Store atau App Store dan carilah aplikasi Traveloka dan muat turun segera.



Korang akan nampak keselesaan tempahan di aplikasi Traveloka ini kerana tiada harga tersembunyi untuk tempahan disini. Apa yang korang nampak itulah harga sebenar yang perlu dibayar.

Pengalaman saya, setelah menempah Hotel receipt pembelian akan dihantar ke email kita dan anda cuma perlu print atau tunjukkan resit tersebut kepada receptionist hotel tersebut. Lebih mudah dan pantas kerana tak perlu lagi swap kad kredit dan keluarkan wang lebih dalam dompet. Harga tempahan melalui Traveloka memang lebih murah berbanding walk-in ke hotel tersebut.


TIP SEBELUM MELANCONG

1. Rancang Perjalanan

Rancang setiap perjalanan untuk melancong pada tahun ini. Elakkan plan travel last minit kerana semakin dekat waktu nak melancong semakin mahal harga tiket tu lebih-lebih lagi jika tarikh bercuti kena pada hari perayaan dan cuti sekolah.

Saya dah bagi tarikh cuti cadangan diatas tu. Korang plan lah sebaik-baiknya ya.

2. Bandingkan Harga Sebelum Beli

Sekarang ni, banyak website yang menawarkan perbandingan harga hotel dan flight. Tetapi, saya syorkan korang selalulah membuka applikasi dan website Traveloka kerana terdapat 100,000 ++ laluan penerbangan dan 100,000++ hotel di Asia Pasifik.

Seperti yang saya kata tadi, setiap harga hotel dan penerbangan yang dipaparkan di Traveloka adalah telus tanpa caj tersembunyi.

3. Tempah Hotel Dan Penerbangan Ketika Promosi

Ini yang selalu orang terlepas pandang! Kalau ada duit yang cukup banyak untuk melancong mungkin tak perlukan masa promosi ini tetapi jika anda bijak mengurus percutian pastinya setiap promosi seperti kempen Traveloka ini tidak harus dilepaskan peluang untuk membeli.
Tahun 2019 ini, Traveloka Sale-Abration membuka tirai kempen sempena Matta Fair 2019. Dibuka diawal tahun, membolehkan korang merancang percutian untuk tahun ini dan tahun hadapan.

4. Pilih Lokasi Pelancongan Sesuai

Memilih lokasi pelancongan yang sesuai adalah amat penting. Kita harus tahu perayaan apa yang berlaku di negara tersebut dan adakah waktu itu sesuai untuk melancong ataupun tidak. Misalnya, anda nak melancong ke Korea dan mahu melihat musim salji atau musim bunga. Pada bulan apakah benda semua itu akan ada. Tanpa perancangan awal, percutian mungkin kurang menarik. Lokasi dan timing untuk melancong adalah perkara yang penting untuk diambil kira.


MATTA FAIR 2019 – TRAVELOKA SALE-ABRATION – TAWARAN RAMBANG MATA!


Kempen kali ini, Traveloka akan menawarkan diskaun untuk 3 jenis iaitu:
HotelPenerbanganTarikan dan AktivitiBerapa % diskaun yang ditawarkan? Korang perlu tunggu kempen ini bermula beberapa hari lagi…anda perlu merebut segala promosi diskaun yang ditawarkan Traveloka untuk keselesaan dan kemudahan pelancongan anda nanti.

Korang layarilah website Traveloka untuk menikmati diskaun sempena Matta Fair Promo 2019

Selamat Melancong!




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.elihjapahar.net/2019/03/matta-fair-2019-tempah-hotel-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rancang Percutian Dengan Jimat Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019 Kembali Dengan Pelbagai Diskaun Hebat

Rancang Percutian Dengan Jimat Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019 Kembali Dengan Pelbagai Diskaun Hebat

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 454 hits
hai assalammualaikumTraveloka Saleabration dan Matta Fair 2019 Kembali Cuti cuti cuti jom bercutiiii Siapa tak suka bercuti kan Setiap hari kena kerja kerja dan kerja penat minda penat badan penat segalanya Anak pulak penat otak asyik belaj...
Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration

Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 363 hits
Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration Untuk kaki jalan tipulah kalau korang tak pernah tau pasal Matta Fair ini Sebut saja ada mesti berduyun duyun orang pergi semata mata untuk survey Matta Fair Promo ...
Matta Fair 2019 Diskaun Traveloka Saleabration Buat Kaki Travel

Matta Fair 2019 Diskaun Traveloka Saleabration Buat Kaki Travel

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 331 hits
Matta Fair kembali lagi Pastinya ia satu waktu yang sangat best buat kaki travel dan kaki melancong Waktu inilah mereka yang suka bercuti mendapatkan harga diskaun kaw kaw untuk penerbangan hotel serta pakej pakej percutian yang lain Masa i...
Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration

Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 363 hits
Nikmati Diskaun Hebat Matta Fair Dengan Traveloka Saleabration Hai uolls Nak habaq yang Traveloka Saleabration dah kembali Syioknya Tahun ni mommy cadangnya nak bercuti ke tempat yang jauh sikit tapi nak pakej yang menjimatkan Kenapa nak pa...
Ingat Matta Fair Ingat Traveloka Saleabration

Ingat Matta Fair Ingat Traveloka Saleabration

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 274 hits
Kenapa bila saya kata Ingat Matta Fair ingat Traveloka Saleabration jugak apa kaitan Matta Fair dengan Traveloka Saleabration Ramai orang The post appeared first on
Bercuti Tanpa Risau Dengan Traveloka Saleabration Hakuna Matta Ta Deals Pada 11 Mac Ini

Bercuti Tanpa Risau Dengan Traveloka Saleabration Hakuna Matta Ta Deals Pada 11 Mac Ini

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 550 hits
Minggu lepas telah berlangsung MATTA Fair di Kuala Terengganu pada 28 Februari dan berakhir pada 2 Mac 2019 Jadi apabila suami ajak saya cuci mata sambil survey tawaran menarik di sana terus saya jawab Jom dengan tidak bertangguh kerana tah...
Tips Sebelum Ke Matta Fair 2019

Tips Sebelum Ke Matta Fair 2019

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 327 hits
Yeay Cuti dah approved Sekarang ni aku tengah menghitung hari dan get ready for my next trip Nak tahu ke mana destinasi pembuka tirai untuk tahun 2019 Stay tuned Nanti aku akan share di instagram dan facebook Jangan lupa follow dan penalenc...
Matta Fair Dan Traveloka Sale Abration Dah Mai Dah

Matta Fair Dan Traveloka Sale Abration Dah Mai Dah

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 356 hits
Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua Cuti sekolah dah dekat dah ni Korang nak cuti di mana nanti Bila ingat nak bercuti confirm la teringat Kenapa Tentunya sebab banyak tawaran pakej percutian di sana Banyak pilihan menarik lepas t...
Airasia Penerbangan Rasmi Liga Malaysia 2019 2020

Airasia Penerbangan Rasmi Liga Malaysia 2019 2020

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 539 hits
AirAsia penerbangan rasmi Liga Malaysia 2019 2020AirAsia syarikat penerbangan tambang murah Malaysia memeterai perjanjian untuk menjadi syarikat penerbangan rasmi eksklusif Liga Malaysia 2019 2020 Dalam kenyataan hari ini AirAsia menegaskan...
Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


There Is An Awakening

2 Aidilfitri 2024

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Life Begin At 40

Perubahan Bila Masuk 40an

Adapting To Consumer Behavior