Matsuyama Mencari Koleksi Kemenangan Unik Di Arnold Palmer Invitational Yang Disajikan Oleh Mastercard




HIDEKI MATSUYAMA telah memenangi kejohanan bergengsi yang dianjurkan oleh golongan legenda golf Jack Nicklaus dan Tiger Woods. Kini, matanya tertumpu pada satu kejohanan besar lagi minggu ini.
Pemenang Kejohanan Genesis Invitational bulan lalu yang dianjurkan oleh Woods, untuk menambah kemenangan tahun 2014 di Kejohanan Memorial Tournament yang dianjurkan oleh Nicklaus dan disampaikan oleh Workday, lelaki berusia 31 tahun ini memasuki Kejohanan Arnold Palmer Invitational minggu ini dengan misi untuk melengkapkan tiga kemenangan unik.
Sejak Woods mula menjadi tuan rumah Kejohanan Genesis Invitational pada tahun 2020, tiada pemain yang berjaya menang dalam ketiga-tiga kejohanan yang dianjurkan oleh pemain di PGA TOUR. Dan Matsuyama berharap untuk mengubahnya.
“Saya berasa cukup baik pada masa ini, jadi saya berharap dapat meletakkan diri berdekatan dengan puncak carta pada hujung minggu ini dan berpeluang untuk menang lagi,” kata Matsuyama sebelum penampilannya di Bay Hill.
“Tentu saja, bermain di sini di PGA TOUR, ini adalah satu kejohanan yang saya sentiasa ingin menangi tetapi atas sebab yang tidak diketahui, ini adalah tempat yang saya tidak pernah bermain dengan baik. Jadi saya mencari cara untuk mengatasi masalah tersebut, sama ada itu bermakna berlatih di rumah atau di padang golf ini saya tidak pasti. Itu adalah sesuatu yang akan saya pertimbangkan setiap hari semasa kami bersedia untuk minggu ini.”
Kejohanan Arnold Palmer Invitational, salah satu daripada lapan Acara Tandatangan musim ini, akan terasa seperti permainan di rumah bagi Matsuyama kerana ianya berlangsung di Orlando yang merupakan tempat kediaman bintang golf dari Jepun itu apabila beliau berada di Amerika.
Beliau mengakhiri penjedaan dua tahun di Kejohanan Genesis Invitational tiga minggu yang lalu untuk menjadi golfer Asia yang paling berjaya di PGA TOUR dengan sembilan kemenangan, memecahkan rekod dengan K.J. Choi dari Korea. Beliau amat teruja untuk kembali ke kelab pemenang kerana beliau telah berjaya mengatasi kecederaan leher yang menganggu beliau untuk beberapa masa.
“Apabila saya melihat kembali, saya jelas sangat gembira dengan kemenangan itu (di Kejohanan Genesis Invitational),” kata Matsuyama yang menamatkan pusingan terakhir dengan 62 untuk kemenangannya yang terbaru. “Sepanjang jalan ke pusingan terakhir, saya dapat melakukan kerja yang baik dalam perkara yang saya fokuskan sepanjang minggu. Mengenai golf saya, pemain golf masih agak goncang tetapi ia semakin dekat. Saya melakar beberapa tembakan yang baik dan bergantung kepada bagaimana permainan pendek saya bergerak di sekitar padang golf mungkin berbeza antara mendapat kedudukan tinggi minggu ini atau tidak. Minggu ini rasa tidak seperti kejohanan biasa.”
Matsuyama akan berdepan dengan barisan elit yang berkumpul untuk pertunjukan berharga bernilai US$20 juta di Bay Hill, yang akan menyertai Tokoh Dunia No. Scottie Scheffler, Rory McIlroy yang berada di tempat kedua dan pemegang gelaran bertahan Kurt Kitayama. Bintang-bintang Asia lain dalam acara ini adalah Tom Kim dari Korea, Si Woo Kim, Byeong Hun An dan Sungjae Im manakala C.T. Pan dari Chinese Taipei juga akan membuat penampilan pertamanya dalam satu acara Tandatangan, setelah berjaya melalui AON Swing 5 selepas menduduki tempat ketiga di Kejohanan Mexico Open di Vidanta yang baru-baru ini.
Matsuyama, juga juara Masters 2021, telah menghadapi sedikit sakit belakang sepanjang minggu lalu tetapi berharap dapat mengatasinya sebelum penampilan kesepuluhnya berturut-turut di Bay Hill dalam acara yang diadakan untuk memperingati Arnold Palmer, pemenang PGA TOUR sebanyak 62 kali.
“Saya berasa yakin untuk mengekalkan apa yang saya miliki, tetapi belakang saya agak sakit sejak empat atau lima hari lalu, jadi itu agak sukar,” kata Matsuyama, yang memegang satu top-10 dan tiga lagi top-25 dalam kejohanan ini.
“Sekiranya saya dapat mengatasi ini, saya sepatutnya dapat berlatih dengan baik, melakukan kerja di sekitar padang golf dan berasa lebih baik.”


Source link
The post Matsuyama mencari koleksi kemenangan unik di Arnold Palmer Invitational yang disajikan oleh Mastercard appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/matsuyama-mencari-koleksi-kemenangan-unik-di-arnold-palmer-invitational-yang-disajikan-oleh-mastercard/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Lagu Hasrat Oleh Amir Jahari

Lirik Lagu Hasrat Oleh Amir Jahari

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 227 hits
Lirik Lagu HASRAT oleh Amir Jahari Inilah lagu yang dinobatkan sebagai pemenang tempat pertama Juara dalam Anugerah Juara Lagu ke 38 Wow Nah share liriknya yang memang tenang santai dan menghiburkan Gambar dari FB TV3 Tajuk Lagu HASRATPenya...
Selama 7 Tahun Saya Jennie Bp Dedah Dihalang Oleh Yg Untuk Bebas Lakukan Aktiviti Solo

Selama 7 Tahun Saya Jennie Bp Dedah Dihalang Oleh Yg Untuk Bebas Lakukan Aktiviti Solo

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 89 hits
Sudah lebih 7 tahun bersama BLACKPINK Jennie pastinya ingin mencabar dirinya untuk melakukan sesuatu yang baru ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Jennie telah muncul sebagai tetamu dalam program Yoo Jae suk di YouTube iaitu Pinggyego di mana i...
T24c01 Fitrah Oleh Aftermath

T24c01 Fitrah Oleh Aftermath

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 101 hits
Kandungan PrakataTedi tertarik dengan lagu Fitrah nyanyian kumpulan Aftermath ini kerana liriknya sukar difahami Ia membuatkan Tedi terfikir fikir apakah maksudnya Setelah beberapa lama mendengar dan menghayati lirik lagu Fitrah ini akhirny...
Ekonomi Penjaja Kecil Yang Dijajah Oleh Warga Asing

Ekonomi Penjaja Kecil Yang Dijajah Oleh Warga Asing

papar berkaitan - pada 8/3/2024 - jumlah : 72 hits
BERIKAN PELUANG PADA PENIAGA SEJATISaya selalu percaya orang Melayu sentiasa mahu berusaha terutama 1 4 juta penjaja yang sentiasa berjuang demi meningkatkan kualiti hidup Pada masa sama saya kecewa dengan rahsia terbuka terdapat penjaja Me...
Pernah Dikutuk Perosak Industri Hiburan Oleh Ruhainies Sophia Albarakbah Alhamdulillah Allah Maha Hebat

Pernah Dikutuk Perosak Industri Hiburan Oleh Ruhainies Sophia Albarakbah Alhamdulillah Allah Maha Hebat

papar berkaitan - pada 10/3/2024 - jumlah : 68 hits
Sebelum ini nama aktres Sophia Albarakbah yang menjadi bualan hangat dan teruk dikecam selepas kontroversi di antaranya dan aktor Aliff Aziz Ramai yang menghentam dan menggelarnya 8216 penyondol 8217 disebabkan isu kononnya ada skandal deng...
11 Oleh Oleh Khas Blitar Yang Cocok Jadi Buah Tangan

11 Oleh Oleh Khas Blitar Yang Cocok Jadi Buah Tangan

papar berkaitan - pada 13/3/2024 - jumlah : 117 hits
Berlibur ke Blitar bakal kurang lengkap jika belum membawa buah tangan dari kota Plokamator ini Apalagi banyak oleh oleh khas Blitar yang bercita rasa asin asam hingga manis yang menggugah selera Selain makanan ada pula minuman dan beberapa...
Pulang Kunjungan Kerja Dari Inggris Ini Oleh Oleh Yang Dibawa Pulang Gibran

Pulang Kunjungan Kerja Dari Inggris Ini Oleh Oleh Yang Dibawa Pulang Gibran

papar berkaitan - pada 13/3/2024 - jumlah : 79 hits
Gibran mengaku melihat peluang besar bagi Indonesia untuk melakukan kerjasama
Membaca Tentang Simpanan Kewangan Negara Malaysia Bulan Februari Oleh Bank Negara Malaysia

Membaca Tentang Simpanan Kewangan Negara Malaysia Bulan Februari Oleh Bank Negara Malaysia

papar berkaitan - pada 11/3/2024 - jumlah : 180 hits
Cadangan antarabangsa terkini Bank Negara kembali ke trend menurun merosot sedikit sebanyak USD0 5b atau 0 5 sebulan ke paras terendah dua bulan sebanyak US 114 3b pada 29 Februari 2024 Jumlah ini mencukupi untuk membiayai 5 4 bulan impor b...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Pet Expo Midvalley 2024

Drama Lara Kasih

Goh Sze Fei Naib Juara Kejohanan Asia 2024

Luvia Band Lelah Dan Kalah Chord

Berkuasa Di Dunia Kuasai Pertambangan By Dr Haji Mura Riau Dosen Adi

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia