Masih Belum Fasih Baca Quran Hubungi Saja Beanahomequran


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai BeanaHomeQuran.

Sama serba moden ini, terdapat pelbagai dugaan untuk kita belajar mendekatkan diri kepada Allah. Dari segi kesibukkan dunia lah, kesibukkan mencari rezekilah, lalai dengan hiburanlah dan pelbagai lagi godaan yang lain.

Bayangkanlah kita yang tua ini masih merangkak membaca quran. Nak belajar sekarang rasa malu yang amat. Malu dengan masyarakat sekeliling tu satu hal, malu dengan diri sendiri pun ya juga. Tapi malu yang paling besar adalah kepada Allah Azzawajalla. Mana tidaknya, sudah berapa tahun Allah kurniakan kita kesihatan dan nikmat Islam ini namun nak baca quran pun masih merangkak rangkak.
Sebenarnya tak perlu malu pun kalau kita masih belum fasih membaca quran. Tiada istilah terlambat dalam Islam. Selagi punya kesempatan, selagi itulah kita punya peluang utuk belajar sedikit sebanyak tentang al-Quran ini.

Sekarang banyak sahaja servis yang menawarkan pengajaran al-Quran secara bersemuka tanpa melibatkan kelompok yang besar. Jika pemfokusan yang lebih diberikan, tak mustahil untuk kita mahir membaca quran dengan cepat dan lancar.

Teringat lagi saya akan kisah diri sendiri. Dahulunya jika mengaji, saya akan ke rumah Pak Imam di kampung saya. Biasanya waktu petang. Mak saya akan menyuruh saya ke sana dengan sendirinya. Alih-alih, bukan kerumah imam yang saya sampai, tetapi ke sungai, padang bola yang saya terjahi.

Tapi banyak juga saya hadiri sesi membaca al-Quran ini. Bukan hanya membaca, sebenarnya saya menghafal al-Quran. Sebabnya? Sebabnya apa yang saya baca depan Pak Imam tersebut adalah apa yang saya hafal. Bukan saya reti baca pun. Huruf-huruf hijaiyah pun saya tak kenal .

Membawa la saya dengan pekara tersebut sampai ke sekolah menengah. Masuk pula sekolah berasrama penuh. Nak ponteng kelas al-quran seperti dulu memang tidak boleh. Sampai ke sini, satu fasa lagi dalam diri saya di mana saya kena membaca al-quran ‘face to face’ dengan Ustaz saya. Ahhh, ini adalah satu fasa di mana saya menyedari yang saya tidak kenal pun huruf jawi!
Apa yang saya lakukan adalah, saya berusaha mengenal huruf tersebut, satu demi satu dan siap tampal lagi huruf tersebut di dinding asrama. Bayangkan kawan saya semuanya sudah fasih membaca al-Quran namun saya masih terkial-kial. Ustaz saya berpesan, tak apa lambat asalkan ada keinginan untuk belajar dan terus belajar.
Usaha kita belajar untuk membaca al-Quran itu pun juga dikira sebagai pahala ibadah untuk kita. Kita semua sedia maklum, bahawasanya pahala kita dikira bukan berdasarkan ayat quran yang kita baca, namun berdasarkan huruf yang kita baca. Betapa besarnya pahala kita jika membaca al-Quran ini.

Setelah beberapa lama berguru dengan ustaz tersebut, akhirnya saya berjaya membaca al-Quran dengan lancar. Huruf jawi kini bukan lagi halangan saya. Setiap hari saya praktis untuk menulis jawi bahkan segala perkataan yang saya jumpa pun saya jumpa menulis dalam jawi. Syukur!

(Saya hanya tahu mengeja nama saya sendiri setelah berada di Tingkatan 1) Begitulah kita dalam hidup ini, tiada yang mustahil kalau kita nak belajar. Tiada istilah terlambat, yang penting kita nak belajar dan menambah ilmu.
Jadi, buat anda yang ingin belajar membaca al-Quran, bolehlah menghubungi pihak BeanaHomeQuran untuk mendapatkan sesi pembelajaran. Kenapa saya syorkan anda untuk menggunakan khidmat dari BeanaHomeQuran?
Sesi pembelajaran yang fleksibel, kondusif dan menyeronokkan.Pengajaran dijalankan di kediaman pelajarGuru yang berpengalamanYuran yang berpatutan BeanaHomeQuran menawarkan perkhidmatan kelas mengaji Al-Quran untuk orang dewasa dan remaja. Terdapat dua pakej yang ditawarkan untuk kelas mengaji orang dewasa iaitu pakej 1 ke 2 orang dan juga pakej 3 ke 4 orang pelajar.
Kedua-dua pakej di atas merangkumi pembelajaran asas Al-Quran, makhraj huruf, tajwid, fardhu.
Pakej ini hanya RM 65 sejam setiap seorang untuk pakej 1 ke 2 orang. Manakala untuk pakej 3 ke 4 orang, ianya hanya RM 75 sejam setiap orang
BeanaHomeQuran juga turut menawarkan pakej pembelajaran secara berkumpulan iaitu termasuk dewasa, remaja dan juga kanak-kanak. Pembelajaraan berkumpulan ini akan dilakukan secara serentak di dalam kumpulan. Pakej berkumpulan ini adalah untuk 5 ke 10 orang. Ianya hanya RM 125 ke RM 250 untuk 2 jam sahaja.
Jadi buat anda yang teringin untuk mendapatkan khidmat daripada pihak BeanaHomeQuran ini bolehlah untuk menghubungi mana-mana medium seperti di bawah:
BEANA HOME QURAN SDN BHD SSM : 1255257-H
NO 7-2, JALAN SEPAH PUTERI 5/1B,
SERI UTAMA BUSINESS CENTRE KOTA DAMANSARA,
47810, PETALING JAYA, SELANGOR.
Email: [email protected]
Contact number : Nadhirah 011-5223 411(Bahagian Klien)
Sofea 011-3739 19050 (Bahagian Tutor)


The post Masih Belum Fasih Baca Quran? Hubungi Saja BeanaHomeQuran appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/masih-belum-fasih-baca-quran-hubungi-saja-beanahomequran/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Salah Anak Saya Adik Masih Lagi Belum Sedar Gigi Patah Dan Terdapat Lebam Pada Bibir

Apa Salah Anak Saya Adik Masih Lagi Belum Sedar Gigi Patah Dan Terdapat Lebam Pada Bibir

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 293 hits
Apa Salah Anak Saya Anak Masih Lagi Belum Sedar Gigi Patah dan Terdapat Lebam Pada Bibir Ketua Polis Daerah Sibu Asisten Komisioner Stanley Jonathan Ringgit berkata penahanan suspek berusia 39 tahun itu susulan laporan polis dibuat ibu bapa...
Alasan Polisi Belum Periksa Ketua Kpk Soal Teror Bom Beliau Masih Banyak Kegiatan

Alasan Polisi Belum Periksa Ketua Kpk Soal Teror Bom Beliau Masih Banyak Kegiatan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 203 hits
Polisi belum memeriksa Ketua Komisi Pemberantasan Korupsi Agus Rahardjo terkait teror bom palsu di rumahnya Polisi beralasan pemeriksaan belum bisa dilakukan karena terbentur kesibukan Agus di lembaga antikorupsi itu
Calon Presiden Indonesia Dicabar Baca Al Quran Ulama Aceh

Calon Presiden Indonesia Dicabar Baca Al Quran Ulama Aceh

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 246 hits
JAKARTA 28 Rabiulakhir 1440H Sabtu Sekumpulan ulama Islam di Aceh mencabar dua calon Presiden Indonesia untuk menjalani ujian bacaan al Quran sebagai cara menentukan tokoh terbaik untuk memimpin negara yang populasi terbesarnya adalah musli...
Bersatu Belum Buktikan Apa Apa Kepada Orang Melayu Dan Rakyat Malaysia Presidennya Masih Dihantui Umno

Bersatu Belum Buktikan Apa Apa Kepada Orang Melayu Dan Rakyat Malaysia Presidennya Masih Dihantui Umno

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 353 hits
KUALA LUMPUR 30 Dis Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin melihat selaku Presiden Parti Peribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yasin yang diberikan ruang berucap semasa perasmian Perhimpunan Agung Armada dan Srikandinya s
Beanahomequran Platform Untuk Masyarakat Mengenal Al Quran

Beanahomequran Platform Untuk Masyarakat Mengenal Al Quran

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 271 hits
BEANAHOMEQURAN PLATFORM UNTUK MASYARAKAT MENGENAL AL QURAN Assalamualaikum semua Zaman sekarang semakin ramai yang kurang menitikberatkan tentang ilmu Al Quran di dalam kalangan ahli keluarga Kebanyakannya memberi alasan sibuk sehinggakan t...
Lebih 90 Peratus Daripada Pemandu Teksi Dan Kenderaan Seru Pandu Tempatan Masih Belum Mendaftar Caruman Perkeso

Lebih 90 Peratus Daripada Pemandu Teksi Dan Kenderaan Seru Pandu Tempatan Masih Belum Mendaftar Caruman Perkeso

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 184 hits
Pertubuhan Keselamatan Sekuriti Sosial ataupun PERKESO SOCSO ialah sebuah pertubuhan yang sentiasa memastikan anda dijaga dari segi kewangan jika anda menghadapi kemalangan kecederaan ataupun kematian apabila anda sedang bekerja dan ini tel...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim