Masa Gaduh Memang Geram Ingatlah Waktu Bahagia Jangan Sampai Kehilangan Baru Rasa Ralat


Sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri. Begitulah lumrahnya hidup berumah tangga. Sesekali pasti ada berselisih pendapat. Sebenarnya ketika kita bergaduh dengan pasangan, sedikit sebanyak ia menguatkan lagi ikatan perkahwinan kita.
Namun tidaklah digalakkan terlalu kerap beraduh sehingga memberi kesan terhadap keharmonian rumah tangga. Terlalu kerap bermasam muka akan mengganggu huungan bukan sahaja dengan pasangan bahkan anak-anak juga.
Artikel Menarik: [Jangan Marahkan Anak Buat Perangai Itu Nakal, Mungkin Salah Kita Tak Beri Perhatian Pada Dia!]

Ketika bergaduh dengan pasangan, tidak bolehlah kedua-duanya menunjukkan ‘angin’ masing-masing. Jika salah seorang sudah jadi api, maka yang seorang lagi perlulah menjadi air. Tidak salah beralah, anda tidak kalah pun.
Selepas amarah mulai kurang, pasangan anda pasti akan merasa bersalah kerana memperlakukan begitu. Pada waktu itulah, paling sesuai untuk kalian berbincang dan masing-masing mengakui kesilapan sendiri.

Artikel Menarik: [Ibu Bapa Tak Boleh ‘Cium’ Mulut Anak Walaupun Mereka Masih Kecil! Ikuti Perkongsian Doktor Ini]
Untuk mengekalkan kebahagiaan dalam perkahwinan, ada dua elemen penting yang harus dibuat bersama. Pertama, solat berjemaah. Kedua, saling bermaafan. Sebaiknya, tidurlah dalam keadaan anda dan pasangan saling menyayangi dan tidak bergaduh. Mengapa solat berjemaah itu penting?
Saat usai solat, isteri akan bersalam dengan suami dan mencium tangannya. Itu adalah satu simbol bagi mengingatkan si isteri bahawa suami adalah ketua dan perlu dihormati.
 
Sebelum tidur, bermaafan sesama sendiri. Dengan cara ini, Allah SWT akan memberi ketenangan kepada kita sekaligus melindungi rumah tangga dari sebarang anasir jahat.

Mengapa Penting Saling Bermaafan? 1. Setiap hari kita akan sedar kesilapan yang kita lakukan. Mungkin salah itu tidaklah besar dan kita pun tak sedar telah berbuat silap. Jadi dengan tabiat bermaafan sebelum tidur, pasangan akan reda dan kita tiada lagi ‘hutang’ maaf terhadap si dia.
2. Apabila saling bermaafan, kita akan sedar yang pasangan selalu peka dengan perlakuan atau perkataan yang dibuat. Jadi tidaklah kita mengulangi perkara yang sama pada masa hadapan kerana sudah tahu, pasangan kita tidak suka dengannya.

3. Hati lebih tenang jika kita tidur dalam keadaan sudah mohon maaf dan juga memaafkan orang lain. Ia adalah sifat yang mulia dan sangat diredai oleh Allah SWT. Tidur dalam dendam akan membuatkan kita menjadi manusia yang negatif.
Sekiranya anda sedang bertelagah dengan pasangan. Dalam hati terasa amarah yang teruk, jangan lupa untuk terus beristighfar dan bolehlah baca doa ini.

Sebenarnya, kepentingan bermaafan ini sangat banyak. Kesimpulannya, katakan jika pasangan kita ‘pergi’ ketika dalam tidur (minta dijauhkan), sekurang-kurangnya kita sudah pun bermaafan dengan satu sama lain.
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Ada gambar anak minum susu yang cute-cute? Jom share dengan Pa&Ma dan anda mungkin berpeluang memenangi hamper barangan bernilai RM100. Muat naik gambar anak anda di SINI

The post Masa Gaduh Memang Geram, Ingatlah Waktu Bahagia. Jangan Sampai ‘Kehilangan’ Baru Rasa Ralat! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/masa-gaduh-memang-geram-ingatlah-waktu-bahagia-jangan-sampai-kehilangan-baru-rasa-ralat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Balik Kampung Lah Lancau Jangan Cetuskan Kluster Baru Di Kampung

Jangan Balik Kampung Lah Lancau Jangan Cetuskan Kluster Baru Di Kampung

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 342 hits
Entah siapa punya gerangan yang susah payah buat poster yang comel tertulis Jangan balik kampung lah lancau Jangan cetuskan kluster baru di kampung Saya terima poster tu dalam grup wasap kawan kawan yang rancak bincang pasal keputusan keraj...
Ada Anak Perempuan Baru Rasa Nak Cantik Cantik Yana Samsudin Kekok Tapi Teruja Siapkan Anak Perempuan

Ada Anak Perempuan Baru Rasa Nak Cantik Cantik Yana Samsudin Kekok Tapi Teruja Siapkan Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 315 hits
Lain anak lain caranya Pelakon Yana Samsudin mengakui dia agak kekok menguruskan anak perempuannya kerana sudah terbiasa dengan anak lelaki Berkongsi satu entri menerusi Instagramnya baru baru ini Yana mengakui dia agak kekok mempersiapkan ...
Biskut Nestum Kriuk Kriuk Rasa Memang Leka Makan

Biskut Nestum Kriuk Kriuk Rasa Memang Leka Makan

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 270 hits
Ada peluang buat biskut raya di waktu PKP ni jomlah kita buat dari membazir masa tidak membuat apa Biskut nestum rangup kriuk kriuk Sedap ni jadikan kudapan sambil tengok televisyen BISKUT NESTUMBahan bahan 1 cawan marjerin1 cawan gula halu...
Resipi Laksa Sardin Ala Kopitiam Kuah Pekat Cukup Rasa Masamnya Memang Terbaik

Resipi Laksa Sardin Ala Kopitiam Kuah Pekat Cukup Rasa Masamnya Memang Terbaik

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 299 hits
Menu laksa antara yang menjadi kegemaran ramai Setiap orang ada citarasa mereka sendiri Ada yang suka laksa Kedah laksa atau laksam kuah lemak laksa Johor laksa Sarawak dan sebagainya Apa sekalipun jenis laksa yang pasti semuanya sedap Tapi...
Tiga Kali Induce Baru Rasa Nak Bersalin Pilih Nama Ringkas Ain Edruce Kongsi Wajah Nama Anak

Tiga Kali Induce Baru Rasa Nak Bersalin Pilih Nama Ringkas Ain Edruce Kongsi Wajah Nama Anak

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 437 hits
Selepas dua minggu melahirkan anak sulungnya akhirnya Ain Edruce tampil berkongsi cerita pengalaman kelahiran indahnya menerusi Youtube Ain sebelum ini membuka soalan untuk seluruh pengikutnya di Instagram yang ingin bertanyakan pelbagai so...
Memang Dia Tak Pernah Rasa Bersalah

Memang Dia Tak Pernah Rasa Bersalah

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 224 hits
NORMAN RADZUANSelebriti Pencentus Masalah mengaku tidak bersalah kerana dia memang tak pernah rasa bersalah Sebab itulah dia langgar SOP berkali kali Salahnya orang kita ramai menghafal ayat surah hadis tetapi bukannya memahami dan menghaya...
Apa Punya Zalim Masa Kau Ndak Bawa Menikah Masa Tak Ndak Kau Guna Wassap Ja Cerai Kau Memang Tak Guna La Lebai

Apa Punya Zalim Masa Kau Ndak Bawa Menikah Masa Tak Ndak Kau Guna Wassap Ja Cerai Kau Memang Tak Guna La Lebai

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 507 hits
Panas Pemimpin Ulamak PAS didakwa ceraikan isteri guna aplikasi whatsapp June 4 2021 Ketua Dewan Muslimat Pas Ustazah Nuridah Salleh diminta mengesahkan apakah benar cerita seorang pemimpin kanan Pas telah berkahwin seorang lagi di sebuah m...
Lirik Tempat Lama Rasa Baru Ihsan Tarore

Lirik Tempat Lama Rasa Baru Ihsan Tarore

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 206 hits
Ku hanya bisa terus menungguBertaruh hati di hangatnya pelukmuPenantianku yang tak berujungBagaikan nafas yang tak bisa terhirupAdakah kau rasaWaktu tak berputar tuk kitaDitempat yang lamaAda rasa
Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 302 hits
Setiap ibu bapa pastinya teruja untuk menerima kehadiran orang baru dalam rumah tangga Bila disahkan hamil pasti tak sabar ingin melakukan ujian imbasan untuk mengetahui jantina bayi dan memastikan bayi dalam keadaan sihat dan baik Sama sep...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol