Mangsa Terakhir Keracunan Karbon Monoksida Semakin Stabil


BernamaNor Jamilah Ahmad menunjukkan gambar terakhir dirakam di Pulau Jerjak oleh anak saudaranya, Sharifah Fariesha (duduk, kiri) yang maut akibat keracunan karbon monoksida. Turut maut dalam kejadian itu ialah Ayuni Shazwanie Shabri dan Nor Adilah Mohd Safwan, manakala Nor Aqilah dilaporkan semakin stabil. (Gambar Bernama)BUKIT MERTAJAM: Mangsa terakhir keracunan karbon monoksida ketika 4 sahabat tertidur dalam sebuah kereta semasa berhenti di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah, Butterworth, dekat sini Rabu lalu semakin stabil.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Shafee Abd Samad berkata, keadaan Nor Aqilah Mohd Safwan, 21, semakin stabil berbanding kelmarin yang masih kritikal.
“Mangsa masih menerima rawatan di unit rawatan rapi Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan di Kuala Lumpur dan doktor di sana memantau secara rapi keadaan wanita itu dari semasa ke semasa.
“Polis juga sentiasa mendapatkan maklumat keadaan mangsa dari semasa ke semasa daripada pasukan perubatan di sana, mari kita sama-sama doakan semoga dia cepat sembuh,” katanya ketika dihubungi Bernama semalam.
Sementara itu, katanya, laporan bedah siasat mendapati 3 sahabat itu meninggal dunia akibat kegagalan pelbagai organ berfungsi disebabkan terhidu gas karbon monoksida ketika berada di dalam kereta yang dinaiki.
Dalam kejadian itu, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri dan Nor Adilah Mohd Safwan meninggal dunia, manakala Aqilah kritikal, selepas keempat-empatnya yang berumur 21 tahun ditemui tidak sedarkan diri di dalam kereta dengan enjin masih hidup oleh bapa Ayuni kira-kira 12.30 tengah malam Khamis.
Adilah ialah kembar kepada Aqilah yang pada awalnya terselamat, namun meninggal dunia ketika dirawat di ICU Hospital Angkatan Tentera Lumut di Perak, pada 4.23 petang Khamis lalu.
Semua pelajar sebuah kolej perubatan swasta di Batu Caves, Selangor itu dikatakan singgah berehat di stesen minyak berkenaan kira-kira 8.30 malam selepas Aqilah yang memandu kereta jenis Honda Odyssey itu memaklumkan dia pening dan muntah.
Mereka ketika itu dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Sungai Petani dan Gurun, Kedah selepas bercuti di Pulau Jerejak, Pulau Pinang sempena Hari Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/09/mangsa-terakhir-keracunan-karbon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketahui Bahaya Tidur Dalam Kereta Dan Bagaimana Gas Karbon Monoksida Boleh Membunuh

Ketahui Bahaya Tidur Dalam Kereta Dan Bagaimana Gas Karbon Monoksida Boleh Membunuh

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 509 hits
Bila perjalanan jauh mesti ada diantara kita yang akan berhenti di mana mana hentian rehat untuk lelapkan mata buat seketika kerana mata terasa letih Bukan apa hanya untuk rehatkan diri sementara akan meneruskan pemanduan Tetapi tahukah and...
Tiga Maut Seorang Lagi Kritikal Akibat Keracunan Karbon Monoksida

Tiga Maut Seorang Lagi Kritikal Akibat Keracunan Karbon Monoksida

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 408 hits
Tiga yang meninggal dunia dalam kejadian itu dikenali sebagai Sharifah Fariesha Syed Fathi Ayuni Shazwanie Shabri dan Nor Adilah Mohd Safwan manakala yang sedang dirawat adalah Nor Aqilah yang merupakan kembar kepada Nor Adilah BUTTERWORTH ...
Keracunan Karbon Monoksida Nor Aqilah Masih Dalam Keadaan Kritikal

Keracunan Karbon Monoksida Nor Aqilah Masih Dalam Keadaan Kritikal

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 324 hits
GEORGE TOWN Mangsa yang terselamat dalam kejadian keracunan karbon monoksida yang mengorbankan tiga pelajar yang tidur siang di dalam kereta masih dalam keadaan kritikal kata Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Sahabudin Abd Manan Katanya mangsa...
Keracunan Gas Karbon Monoksida Dalam Kereta

Keracunan Gas Karbon Monoksida Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 485 hits
KERACUNAN GAS KARBON MONOKSIDA DALAM KERETA Setiap tahun ada saja kes kematian berlaku di dalam kereta Selalunya mangsa terlalu penat memandu atau mengantuk lalu rehat dan tertidur di dalam kereta dengan enjin yang masih hidup Cermin tidak ...
Tidur Dalam Kereta Tiga Sekawan Meninggal Dunia Ekoran Terhidu Gas Karbon Monoksida Seorang Lagi Kritikal

Tidur Dalam Kereta Tiga Sekawan Meninggal Dunia Ekoran Terhidu Gas Karbon Monoksida Seorang Lagi Kritikal

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 768 hits
Tragedi menimpa empat sekawan di mana mereka yang tidur di dalam kereta mengalami keracunan apabila menghidu gas karbon monoksida Dua daripada gadis terbabit Sharifah Fariesha Syed Fathi dan Ayuni Shazwanie Shabri masing masing berusia 21 t...
2 Sahabat Maut 2 Kritikal Lemas Karbon Monoksida

2 Sahabat Maut 2 Kritikal Lemas Karbon Monoksida

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 638 hits
Seberang Jaya Dua rakan maut dipercayai mengalami lemas karbon monoksida selepas ditemui tidak sedarkan diri di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah di Lebuh Raya Utara Selatan arah utara pagi hari ini Dua mangsa yang maut dike...
Ahmad Fedtri Yahya Semakin Stabil Sahkan Dirinya Patah Tulang Pipi Hidung Teralih

Ahmad Fedtri Yahya Semakin Stabil Sahkan Dirinya Patah Tulang Pipi Hidung Teralih

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 376 hits
PETALING JAYA Pengacara Malaysia Hari Ini Ahmad Fedtri Yahya cedera selepas terjatuh dalam kejadian di tempat letak kereta di Sri Pentas Bandar Utama di sini semalam Ahmad Fedtri cedera pada bahagian muka iaitu kening kiri dan bibir sehingg...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api