Mama Rindu Kakak Pun Sedih Anak Syurga Mama Pergi Selepas Sejam Dilahirkan


Besar dugaan ibu ini kerana selama 9 bulan bayi dalam kandungan bersama, hanya mampu peluk erat satu jam lebih sahaja, akhirnya Allah ambil untuk jadi penghuni syurga.

Sedih hanya Allah yang tahu tapi apakan daya, takdir Allah mengatasi segalanya. Kisah pilu yang dikongsikan oleh Muniey Nurnasuha yang kehilangan anak keduanya akibat komplikasi jantung pergi dengan cukup mudah seolah-olah seperti sedang lena tidur.

Menurutnya, anak lelaki yang juga anak kedua menjadi penghuni syurga selepas selamat dilahirkan pada 6 November lalu. Ibu mana yang tak sedih tapi keredaan itu tetap perlu. Biarpun berpantang tanpa bayi, hati perlu kuat.
“Mama redha atas pemergian mu anak..”
“Mama hanya rindu, maafkan mama”

Bercerita lebih lanjut, Puan Muniey menjelaskan masa kandungan 5 bulan ketika buat detail scan, waktu tu doktor detect jantung berlubang. Selepas pemeriksaan terus rujuk pakar jantung di Hospital Serdang.
“Sejak itu saya sentiasa follow up dengan pakar sana. Setiap kali check up saya mengharap yang baby saya akan pulih tapi sebaliknya, doktor kesan benda lain pula. Injap bocor dan banyak masalah berkaitan jantung.
“Saya perlu kuat demi anak dalam kandungan. Sampailah usia baby 37 minggu, doktor pakar jelaskan yang baby kemungkinan akan meninggal dalam perut. Doktor nasihat supaya saya buat persediaan dari segi mental.
“Hari-hari saya berdoa agar Allah panjangkan usianya. Moga ada keajaiban untuknya. Sepanjang saya mengandungkannya dia sangat aktif, siang malam main dalam perut dan Allah nak bagi lebih masa saya bersama dia sehingga 40 minggu 3 hari,” katanya.
Sementara itu, ketika proses kelahiran, memandikan dan pengebumian anak syurga ini, semuanya sangat mudah dan berjalan lancar.

Allah mudahkan perjalanan adik. 40w3d..6/11/21 (sabtu) pukul 8 pagi mama ada rasa sakit perut dan keluar darah. Dalam pukul 10 lebih baru pergi hospital.
Pukul 4 dah masuk labour room dan pecah air ketuban. Sebelum bersalin doktor terangkan lagi masalah baby dan doktor berharap bila lahir bayi akan menangis.
Pukul 6.19pm lahirlah Mohd Affan dan sempat saya dakap dia dan dengar sedikit tangisan dari dia. Waktu tu lega dan bersyukur sangat dapat dengar tangisannya.
Sebagai ibu saya terus berharap dia sihat dan panjang umur. Namun apakan daya jam 7.40pm doktor telah sahkan yang anak saya dah dijemput Allah.

7/11/21(Ahad) mama discaj sekali uruskan adik kat forensik. Masa tu mendung sangat, macam dah nak hujan sangat. Siap kebumi adik, terus hujan, hujan rahmat. Allah mudahkan urusan kita. Mama rindu anak mama.

Walaupun diuji dengan ujian berat, Muniey turut meluahkan rasa bersyukur kerana diberi pelepasan awal oleh pihak hospital untuk menguruskan jenazah bayinya.
Dia juga turut berterima kasih kepada pihak hospital kerana memberinya peluang untuk menatap wajah serta memandikan jenazah bayinya. Dia juga turut meluahkan rasa rindu yang teramat but anaknya.

Bersyukur Allah mudahkan urusan mama, mama dapat discaj awal, dapat uruskan adik. Terima kasih pada pihak berkenaan dapat mama mandikan adik untuk kali pertama dan terakhir. Dan tatap wajah adik buat kali terakhir, mama redha sayang. Mama hanya rindu, sakitnya rindu mama ni.
Moga Puan Muniey sekeluarga terus diberi kekuatan dan ketabahan atas ujian ini dan berharap Allah akan berikan rezeki lain selepas ini. Insya-Allah!
Kain yang menutup arwah adik menjadi peneman kakak Difahamkan, Puan Muniey dan suami dalam fasa nak pulihkan semangat anak sulung berusia 3 tahun 8 bulan, sebab dia sangat memahami pemergian adiknya.
Kredit: Muniey Nurnasuha

Teruja nak dapat baby, tapi masih banyak persiapan yang perlu dibuat. Mental dan fizikal pun kena mantap sebelum si manja lahir nanti. Mahu belajar segalanya tentang cara-cara menguruskan bayi baharu lahir? Jom sertai E-Workshop Pa&Ma : A-Z Uruskan Newborn Baby! Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/urus-newborn-baby-a-z/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Mama Rindu, Kakak Pun Sedih.” Anak Syurga Mama Pergi Selepas Sejam Dilahirkan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/mama-rindu-kakak-pun-sedih-anak-syurga-mama-pergi-selepas-sejam-dilahirkan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 869 hits
Siapa yang tak mahu memberikan yang terbaik buat anak anak yang sedang membesar Melepaskan anak untuk memasuki ke sekolah asrama penuh memang berat namun inilah yang terbaik untuk masa depan anak anak Inilah yang dikongsikan oleh isteri usa...
Anak Arw4h Vanessa Angel Mula Cari Mama Papa Bapa Mentua Akui Terlalu Sedih Tengok Keadaan Cucu

Anak Arw4h Vanessa Angel Mula Cari Mama Papa Bapa Mentua Akui Terlalu Sedih Tengok Keadaan Cucu

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 172 hits
BAPA mentua Allahy4rham Vanessa Angel iaitu Faisal Saat tidak mampu menahan seb4k dan kesedihan apabila cucunya iaitu Gala Sky Ardiansyah berulang kali menyebut perkataan mama dan papa Menurut laporan Grid ID bapa kepada Febri Ardiansyah in...
Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 329 hits
Hashtag cerita anak murid lawan cikgu ni bukan benda baru Cumanya kalau nak bantai cikgu tak cukup kalau setakat jadi juara isu kena ada kabel kuat duit banyak dan kekal konfiden walaupun bukannya betul pun Shining Eun soo Still Loving You ...
Vide0 Belum Ada Rezeki Cahaya Mata Wanita Tumpang Gembira Ibu Hamil Anak Ke 8 Bagi Kakak Jaga Baby Ni

Vide0 Belum Ada Rezeki Cahaya Mata Wanita Tumpang Gembira Ibu Hamil Anak Ke 8 Bagi Kakak Jaga Baby Ni

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 314 hits
Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga sudah pasti mengimpikan mempunyai cahaya mata dan ingin membesarkan amanah yang diberikan sebaik mungkin Namun tidak semua pasangan diberikan rezeki untuk mempunyai cahaya mata sejurus mereka ber...
Tujuh Anak Halau Bapa Kandung Selepas Dapat Harta Lebih Rm4 Juta

Tujuh Anak Halau Bapa Kandung Selepas Dapat Harta Lebih Rm4 Juta

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 212 hits
Hati mana yang tidak luluh apabila anak kandung yang dibesarkan dengan penuh kasih sayang ditatang bagaikan minyak yang penuh bertindak mencemuh dan menyisihnya daripada hidup mereka Bukan sahaja kepercayaan yang diberi si ayah dipersiakan ...
Sayang Sangat Kat Kakak Adik Sanggup Bangun Pagi Setiap Hari Salam Kakaknya Nak Pergi Tadika Kemudian Sambung Tidur

Sayang Sangat Kat Kakak Adik Sanggup Bangun Pagi Setiap Hari Salam Kakaknya Nak Pergi Tadika Kemudian Sambung Tidur

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 234 hits
AWW Sweet sangat memang wajib senyum sorang sorang kalau tengok video ini Itu reaksi orang ramai yang melihat video gelagat comel seorang kanak kanak yang berlari ke arah kakaknya sebelum disambut dengan pelukan erat Nampak kakak sayang san...
Bayi Ini Sudah Mampu Berjalan Selepas Beberapa Minit Dilahirkan

Bayi Ini Sudah Mampu Berjalan Selepas Beberapa Minit Dilahirkan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 183 hits
BAYI yang baru dilahirkan di Brazil ini mengejutkan jururawat dan bidan di sebuah hospital kerana mampu berjalan ketika mahu dimandikan buat pertama kali Dalam video yang dimuat naik di media sosial Jumaat lalu tidak dapat dipastikan di hop...
Ayang Mak Balik Video Ibu Teruja Lihat Anak Depan Mata Selepas Lama Berpisah Sebab Pkp

Ayang Mak Balik Video Ibu Teruja Lihat Anak Depan Mata Selepas Lama Berpisah Sebab Pkp

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 227 hits
Sejak negara kita dah dibenarkan untuk rentas negeri pada 11 Oktober lalu tak dapat dinafikan memang ramai yang pulang ke kampung halaman masing masing apatah lagi untuk berjumpa dengan ibu bapa Mana taknya nak dekat 2 tahun kita kena stay ...
B Rindu Isteri Maut Kemalangan Selepas 2 Bulan Kahwin Ini Luahan Sayu Suami Sebak

B Rindu Isteri Maut Kemalangan Selepas 2 Bulan Kahwin Ini Luahan Sayu Suami Sebak

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 193 hits
B Rindu Isteri Maut Kemalangan Selepas 2 Bulan Kahwin Ini Luahan Sayu Suami Sebak Impian seorang lelaki untuk hidup bahagia bersama isteri tersayang yang baru beberapa bulan melangsungkan perkahwinan musnah Dikatakan pasangan yang sedang me...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja