Maksud Serenity Dalam Bahasa Melayu


Maksud serenity Dalam Bahasa Melayu. Apa maksud Serenity dalam bahasa Melayu? Maksudnya..tenang setenang tenangnya..bukan sitenang dugong ya.
Kenapa saya kata wangian tak didendang? Sebab, Serenity Shower Gel ni selalunya berdiri teguh di rak, jarang terusik sebab kebaikan, keharumannya jarang didedahkan kepada umum. Jadi, saya bertanggungjawab untuk mendedahkan kebaikannya.
Nak cerita sikit pasal SUTRA Serenity ni. Dalam range Shower Gel, kalau nak diikutkan, Serenity ini merupakan shower gel yang paling mewah. Bukan mewah “berada”, tapi mewah dari segi kandungan minyak patinya. Ylang-ylang merupakan minyak pati utamanya, diikuti oleh Lavender, Rose Geranium, Patchouli dan Tea Tree secukup rasa. Semuanya minyak pati yang mahal-mahal digunakan dalam Shower Gel Serenity ini.
Diformulasikan sebaik-baiknya, seharum-harumnya, gred aromatherapy sebenar, untuk memelihara perasaan dari rasa gundah gulana, meracau tak tentu arah, menjamin ketenangan yang sememangnya anda akan rasa sangat tenang. Wangiannya mempengaruhi tindakan anda. Nak marah tak jadi marah, yang resah akan lega, yang susah tidur akan lena dan yang renggang akan mudah ber’intiman disebab baunya yang sensual. Tak percaya? Percayalah bak kata Siti Nurhaliza. Saya taknak Biarkan Ianya Rahsia.. Ini lah SUTRA. Wangian Kehidupan Anda.
Credit: Mr. Mohd Khairil Said (Founder of SUTRA)
S E R E N I T Y
KETENANGAN
Hidup sentiasa diselubungi rasa kecewa, putus asa, sedih akan buatkan diri rasa ‘down’ dan tiada semangat.
Selain berdoa diberikan kekuatan, berfikiran positif, sibukkan diri anda. Mandian dari campuran minyak pati ylang-ylang, geranium, lavender dan patchouli mampu menghilangkan kegelisahan yang melanda anda.
Sekali sekala terapi kan diri anda dengan produk aromaterapi.
TENANG DAN DAMAI BERSAMA #SUTRA #SERENITY
Setiap orang pasti akan dan pernah merasa tertekan. Jangan kata tak.. adakalanya anda rasa seperti keseorangan apabila ada masalah yang tak dapat diselesaikan, kepala rasa nak pecah, fikiran buntu.. tak boleh nak fikir.. kalau fikir pun hanya fikir masalah tersebut. Pusing-pusing ke situ juga. Anda rasa masa bergerak terlalu laju sedangkan masalah tak selesai lagi. Jantung bergerak pantas..macam nak gugur. Pernah kan rasa macam tu?
Nasihat saya, apabila jadi begini, cepat-cepat kawal diri.. solat atau berdoa banyak-banyak pada Tuhan. Kena yakin..
Dalam keadaan tertekan anda perlukan sesuatu yang dapat melegakan. Salah satunya adalah dengan teknik bau-bauan. Saya ingin masukkan diri anda ke dalam persekitaran bauan @ #aromatherapy. Dengan aromatherapy, diri, emosi dan jiwa anda akan diimbangi semula. Ia akan mempengaruhi tindakan dan pemikiran anda.. apabila anda diperingkat yang seimbang, tekanan darah akan stabil, hormon-hormon yang menenangkan akan dirembeskan dan sekaligus fikiran akan jadi waras. Ketika ini pastinya, dengan keyakinan doa dan keseimbangan diri, jiwa dan emosi tadi, anda mampu menyelesaikan masalah tersebut.
Kami di SUTRA mempunya mandian yang dipanggil #Serenity. Serenity ini merupakan #shower gel yang paling mewah. Bukan mewah “berada”, tapi mewah dari segi kandungan minyak patinya.
Ylang-ylang merupakan minyak pati utamanya, diikuti oleh #Lavender, #Rose Geranium, #Patchouli dan #Tea Tree secukup rasa. Semuanya minyak pati yang mahal-mahal digunakan dalam Shower Gel Serenity ini. Diformulasikan sebaik-baiknya, seharum-harumnya, gred aromatherapy sebenar, untuk memelihara perasaan dari rasa gundah gulana, meracau tak tentu arah, menjamin ketenangan yang sememangnya anda akan rasa sangat tenang. Wangiannya mempengaruhi tindakan anda. Nak marah tak jadi marah, yang resah akan lega dan yang susah tidur akan lena dan anda akan segar semula keesokkan harinya. Tak percaya? Percaya lah..
Ini lah SUTRA. Wangian Kehidupan Anda
#sutramemangbest #peace #calm #destress #relaxed #think #emotions #sleepwell #release
Info lanjut pm
http://www.wasap.my/60168327721
HOME CARE ESSENTIAL OILS
Jika diberi 6 pilihan essential oil untuk kegunaan di rumah, ianya adalah Lavender, Tea Tree, Peppermint, Eucalyptus, Rosemary, Lemon.
Lavender: Berkebolehan dalam pelbagai perkara penting dan sangat kerap digunakan. Setiap rumah perlu ada sebotol minyak Lavender kerana ianya sangat berkesan sebagai antiseptik dan antibiotik semulajadi, mengawal perasaan, sedatif dan penyahtoksin, yang mana mampu menyembuhkan luka dan menghalang pembetukan parut dengan meransang dan mempercepatkan penghasilan sel agar luka cepat sembuh. Lavender oil juga umpama ‘tonik’ kepada perasaan agar kita tidak mudah tertekan atau bimbang.
Tea Tree: Kekuatanya sebagai antiseptik hampir 100 kali ganda lebih kuat dari carbolic acid (phenol) dan yang baiknya, ianya tidak beracun kepada manusia. Terkenal sebagai antivirus, antibakteria dan antikulat menjadikanya berguna dalam pelbagai keadaan. Telah banyak digunakan dalam merawat candida dan pelbagai jenis jangkitan kulit, kurap, selaran matahari (sunburn), jerawat dan ‘athlete’s foot’.
Peppermint: Peppermint telah lama digunakan di atas keberkesanannya dalam membantu sistem pencernaan, sistem pernafasan dan peredaran darah, anti-radang dan antiseptik. Kerap digunakan dalam membantu mengatasi masalah senak dan kembung perut, selsema, kesesakan salur pernafasan, pening kepala, migrain, batuk, lenguh-lenguh dan keletihan. Baunya juga boleh menghalau tikus, lalat dan semut.
Eucalyptus : Eucalyptus terkenal di Australia dan telah banyak digunakan secara meluas. Banyak digunakan dalam melegakan masalah batuk, atasi masalah pernafasan serta mengurangkan kesesakan di salur pernafasan dengan mencairkan kahak. Terkenal sebagai pembersih udara. Banyak juga digunakan sebagai bahan disinfeksi kepada luka serta mereda dan melegakan sakit sendi. Baunya juga boleh menjadi penghalau serangga.
Rosemary : Rosemary adalah peransang kepada kedua-dua mental dan fizikal, menjadikannya minyak yang bagus digunakan ketika mandi pada waktu pagi. Sesuai juga digunakan untuk marawat masalah otot, menjadikannya sesuai untuk digunakan ketika mandi selepas hari yang panjang dan memenatkan. Rosemary telah lama digunakan untuk atasi masalah seperti otot yang tergeliat, arthritis, reumatisma, keletihan, hilang ingatan, migrain, pening kepala, batuk dan selsema. Dalam bidang kecantikan, sangat sesuai dalam penjagaan rambut, atasi masalah jerawat dan selulit.
Lemon: Lemon terkenal sebagai antiseptik dan antibakteria. Kerap juga digunakan sebagai pembersih air dan udara. Baunya yang segar membantu meningkatkan tenaga dan menyegarkan minda. Boleh bertindak sebagai ‘tonik’ kepada sistem limfatik, di mana ianya membantu mengurangkan selulit dan kedutan. maksud serenity
Maka sempena Kempen Home Care Essential Oils SUTRA di bulan April 2021 ini, kami ingin menawarkan anda 2 set Essential oil sebagai asas untuk digunakan di rumah. Pada harga mampu milik dengan ‘gift’ yang menarik, kami rasa anda pasti rugi jika menolaknya. Sila rujuk gambar yang diberikan dan nyatakan nama set yang dikendaki samada CASA atau SHTEPIA.
Segera bertindak ya maksud serenity
The post Maksud Serenity Dalam Bahasa Melayu appeared first on ANGGUR.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://anggur.uk/maksud-serenity/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kita Sendiri Tidak Peduli Bahasa Melayu

Kita Sendiri Tidak Peduli Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 228 hits
Pelan Strategik Dewan Bahasa dan Pustaka 2021 2025 yang dilancarkan baru baru ini sempena Majlis Sambutan Ulang Tahun DBP Ke 65 memberi tumpuan kepada tiga teras strategik iaitu menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa ekonomi bahasa Melayu ...
Modul Pdpr Bahasa Melayu Prasekolah Kebersihan Diri

Modul Pdpr Bahasa Melayu Prasekolah Kebersihan Diri

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 490 hits
Modul PDPR Bahasa Melayu Prasekolah Kebersihan Diri Modul ini sesuai untuk dijadikan sebagai bahan bantu mengajar ketika perlaksanaan PDPR bersama kanak kanak prasekolah Modul ini mengajarkan kanak kanak mengenai cara menjaga kebersihan dir...
Bahan Pdpr Bahasa Melayu Tahun 6 Indahnya Budaya Kita

Bahan Pdpr Bahasa Melayu Tahun 6 Indahnya Budaya Kita

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 534 hits
Bahan PDPR Bahasa Melayu Tahun 6 Indahnya Budaya Kita Bahan ini mempunyai pelbagai bentuk soalan seperti silang kata susun ayat songsang dan sebagainya Ia bagus untuk menarik minat murid bagi menggalakkan mereka untuk melakukan latihan ini ...
Bahasa Melayu Sekolah Rendah Kata Nama Am Dan Kata Nama Khas

Bahasa Melayu Sekolah Rendah Kata Nama Am Dan Kata Nama Khas

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 418 hits
Bahasa Melayu Sekolah Rendah Kata Nama Am dan Kata Nama Khas ini merupakan nota ringkas dan menarik bagi memudahkan murid memahami konsep kata nama di dalam Bahasa Melayu Kata nama sering menjadi kekeliruan di dalam murid Umumnya kata nama ...
Video Wow Mak Cik Melayu Borak Dalam Bahasa Tamil Curi Perhatian Warga Maya

Video Wow Mak Cik Melayu Borak Dalam Bahasa Tamil Curi Perhatian Warga Maya

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 265 hits
MALAYSIA merupakan sebuah negara terdiri daripada masyarakat majmuk yang berbilang kaum budaya dan agama
Isle Terbelakah Di Bawah Kerajaan Melayu Isle

Isle Terbelakah Di Bawah Kerajaan Melayu Isle

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 239 hits
HAMZAH RIE NARamai yang bangga dahulu bila din rampas kuasa termasuk orang orang PH yang akal separuh tiang Kata mereka alhamdulilah melayu Islam yang tadbir Negara ini akan dilimpahi rahmat Allah Negara ini bakal diberkati seperti negara j...
Melayu Islam Pecah Lagi

Melayu Islam Pecah Lagi

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 273 hits
Dalam politik sesama Melayu Islam berpecah sudah lama Cuma dulu lebih kepada perselisihan pandangan dalam sesuatu isu Sekarang penyokong rasuah tegar cuba tegak benang yang basah puak ini lebih teruk dari dulu Bukan sekadar rasuah tegar mer...
Agong Raja Raja Melayu Perlu Waspada Pihak Cuba Perangkap Institusi Raja

Agong Raja Raja Melayu Perlu Waspada Pihak Cuba Perangkap Institusi Raja

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 191 hits
Isu yang ada di hadapan kita sebenarnya sangat kecil sahaja iaitu jemaah menteri pada 21 Julai telah memutuskan untuk membatalkan ordinan ordinan darurat Malaysia Now Riuh seluruh negara bila Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Ahma...
Apa Malu Apakah Orang Melayu Makin Sedar Siapa Musuh Yang Sebenarnya Time For A Truth Commission

Apa Malu Apakah Orang Melayu Makin Sedar Siapa Musuh Yang Sebenarnya Time For A Truth Commission

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 404 hits
And you and I know that it will also have to be the Malays and Muslims who will have to work to get these political pariahs into the dock to be tried convicted and incarcerated if there is to be any hope for our nation to survive past 2020 ...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67