Makluman Aplikasi Whatsapp Tahun 2024 Tidak Akan Digunakan Lagi



Makluman: Aplikasi WhatsApp Tahun 2024 Tidak Akan Digunakan Lagi. Keputusan WhatsApp untuk menghentikan sokongan bagi beberapa versi lama telefon pintar adalah wajar kerana versi lama mungkin tidak lagi mempunyai kemampuan dan keupayaan teknologi yang diperlukan untuk menjalankan aplikasi WhatsApp yang semakin berkembang.
WhatsApp mengumumkan bahawa aplikasi pesanan itu tidak akan lagi berfungsi pada telefon pintar yang menjalankan sistem operasi Android 4.0.4 atau ke bawah atau iPhone yang menjalankan iOS 9 atau ke bawah pada 1 Januari 2024. Ini bermakna pengguna telefon pintar yang masih menggunakan peranti-peranti tersebut tidak akan dapat mengakses WhatsApp pada masa akan datang.
Keputusan ini akan mempengaruhi jutaan pengguna WhatsApp di seluruh dunia, terutama mereka yang masih menggunakan peranti lama. Oleh itu, pengguna disarankan untuk mengemas kini telefon pintar mereka ke versi terkini sistem operasi untuk memastikan mereka masih dapat mengakses aplikasi WhatsApp. Jika tidak, mereka mungkin perlu mempertimbangkan untuk mengganti telefon pintar mereka dengan model yang lebih baru yang memenuhi keperluan teknologi WhatsApp.
Makluman: Aplikasi WhatsApp Tahun 2024 Tidak Akan Digunakan Lagi Keputusan ini akan mempengaruhi jutaan pengguna WhatsApp di seluruh dunia, terutama mereka yang masih menggunakan peranti lama. Oleh itu, pengguna disarankan untuk mengemas kini telefon pintar mereka ke versi terkini sistem operasi untuk memastikan mereka masih dapat mengakses aplikasi WhatsApp. Jika tidak, mereka mungkin perlu mempertimbangkan untuk mengganti telefon pintar mereka dengan model yang lebih baru yang memenuhi keperluan teknologi WhatsApp.
Whatsapp Akan Dihentikan Tahun 2024 Senarai Telefon Yang Dilayakkan Untuk Whatsapp Kerungsingan bagi pengguna telefon pintar model lama Ikuti telegram rasmi Sistem Guru Online untuk dapatkan info terkini Malaysia serta maklumat mengenai bantuan kerajaan dan jawatan kosong kerajaan serta swasta.

Info Aplikasi WhatsApp Dihentikan Pada Beberapa Telefon Pintar Kita boleh menganggap bahawa keputusan WhatsApp untuk menghentikan sokongan bagi beberapa versi lama telefon pintar itu sebagai suatu langkah yang wajar dan selaras dengan perkembangan teknologi yang semakin pesat. Ini kerana aplikasi WhatsApp yang semakin kompleks dan canggih memerlukan sokongan dari peranti dengan spesifikasi teknologi yang lebih tinggi. Oleh itu, dengan menghentikan sokongan untuk peranti lama, WhatsApp dapat memfokuskan sumber daya dan tenaga pada pengembangan dan peningkatan aplikasi bagi peranti-peranti yang lebih baru.
Walau bagaimanapun, keputusan ini boleh menimbulkan kebimbangan bagi pengguna telefon pintar yang masih menggunakan peranti-peranti lama dan tidak dapat mengakses aplikasi WhatsApp pada masa akan datang. Ini kerana WhatsApp telah menjadi satu aplikasi pesanan yang sangat popular dan penting bagi banyak orang di seluruh dunia. Oleh itu, pengguna disarankan untuk mengambil tindakan yang sesuai dengan mengemas kini peranti mereka atau menggantinya dengan model yang lebih baru yang memenuhi keperluan teknologi WhatsApp.
Kesimpulannya, keputusan WhatsApp untuk menghentikan sokongan bagi beberapa versi lama telefon pintar adalah langkah yang wajar dan selaras dengan perkembangan teknologi yang semakin pesat. Namun, pengguna peranti lama perlu mengambil tindakan yang sesuai untuk memastikan mereka masih dapat mengakses aplikasi WhatsApp pada masa akan datang.
Kemaskini Aplikasi Whatsapp (Update) Jika pengguna boleh mengemaskini atau update aplikasi mereka, ini bermakna telefon mereka masih boleh menggunakan aplikasi tersebut.
Untuk update aplikasi tersebut, sila pergi ke ‘tetapan umum’ dan memilih ‘kemaskini perisian’ sama ada di telefon bimbit masing-masing.
Jika telefon pengguna tidak dapat menjalankan perisian yang sudah dikemas kini, ini bermakna mereka perlu menukar telefon pintar kepada versi yang lebih terkini untuk terus menikmati perkhidmatan sistem pesanan aplikasi tersebut.
Senarai Model Telefon Pintar Yang Tidak Dapat Gunakan Aplikasi WhatsApp  Berikut adalah merupakan senarai model telefon yang tidak lagi dapat menggunakan perkhidmatan sistem pesanan aplikasi WhatsApp mulai tahun 2023 : 1. Apple
iPhone 5 iPhone 5c 2. Archos
Archos 53 Platinum 3. ZTE
ZTE Grand S Flex ZTE Grand X Quad V987 ZTE Memo V956 4. HTC
HTC Desire 500 5. Huawei
Huawei Ascend D Huawei Ascend D1 Huawei Ascend D2 Huawei Ascend G740 Huawei Ascend Mate Huawei Ascend P1 Huawei Ascend D quad XL 6. Lenovo
Lenovo A820 7. LG
LG Enact LG Lucid 2 LG Optimus 4X HD LG Optimus F3 LG Optimus F3Q LG Optimus F5 LG Optimus F6 LG Optimus F7 LG Optimus L2 II LG Optimus L3 II LG Optimus L3 II Dual LG Optimus L4 II LG Optimus L4 II Dual LG Optimus L5 LG Optimus L5 Dual LG Optimus L5 II LG Optimus L7 LG Optimus L7 II LG Optimus L7 II Dual LG Optimus Nitro HD 8. Samsung
Samsung Galaxy Ace 2 Samsung Galaxy Core Samsung Galaxy S2 Samsung Galaxy S3 mini Samsung Galaxy Trend II Samsung Galaxy Trend Lite Samsung Galaxy Xcover 2 9. Sony
Sony Xperia miro Sony Xperia Arc S Sony Xperia Neo L 10. Wiko
Wiko Cink Five Penutup  Selain itu, keputusan WhatsApp ini juga memperlihatkan betapa pentingnya pengguna untuk terus mengemas kini peranti mereka, terutama sistem operasi. Mengemas kini sistem operasi akan memastikan peranti kita tetap dapat menjalankan aplikasi-aplikasi yang kita perlukan, dan juga melindungi peranti kita daripada ancaman keamanan yang mungkin timbul akibat kelemahan pada sistem operasi lama.
Bagi pengguna yang masih menggunakan peranti lama dan tidak dapat mengemas kini sistem operasi mereka, pengguna dapat mempertimbangkan untuk membeli peranti yang lebih baru. Walau bagaimanapun, bagi mereka yang tidak mampu membeli peranti baru, masih ada alternatif lain seperti menggunakan aplikasi pesanan yang lain atau menggunakan aplikasi WhatsApp melalui komputer atau peranti tablet.
Dalam kesimpulannya, keputusan WhatsApp untuk menghentikan sokongan bagi beberapa versi lama telefon pintar adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Pengguna harus menyedari betapa pentingnya mengemas kini peranti mereka terutama sistem operasi untuk memastikan keselamatan dan keserasian peranti, serta mengambil tindakan yang sesuai untuk terus menggunakan aplikasi pesanan yang mereka perlukan.
Semoga dengan segala perkongsian maklumat mengenai Makluman: Aplikasi WhatsApp Tahun 2024 Tidak Akan Digunakan Lagi dapat memberi manfaat kepada para pembaca sekalian dan kongsikan buat lain-lain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/04/makluman-aplikasi-whatsapp-tahun-2024-tidak-akan-digunakan-lagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Daftar Sekolah Tahun Satu 2024 2025 Mulai 2 Mei Hingga 30 Jun

Daftar Sekolah Tahun Satu 2024 2025 Mulai 2 Mei Hingga 30 Jun

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 324 hits
KUALA LUMPUR Pendaftaran kemasukan kanak kanak Tahun Satu bagi kalendar akademik sesi 2024 2025 bermula pada 2 Mei hingga 30 Jun ini Kementerian Pendidikan menerusi hantaran di Facebook pada Selasa memaklumkan pendaftaran secara dalam talia...
Pendaftaran Murid Tahun 1 Sesi 2024 2025 Kpm Idme Moe Gov My

Pendaftaran Murid Tahun 1 Sesi 2024 2025 Kpm Idme Moe Gov My

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 730 hits
PENDAFTARAN MURID TAHUN 1 KPM Untuk makluman semua ibu bapa dan penjaga Permohonan kemasukan Ke Tahun 1 sesi persekolahan tahun 2024 dan 2025 boleh dilakukan secara online Kepada ibu bapa yang mendaftarkan anak akan bersekolah Tahun 1 pada ...
Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024

Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 351 hits
Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024 Kini BermulaAssalamualaikum Hi korang Selamat malam Sedar tak sedar dah masuk hari ke 9 kita menyambut Syawal Syukur alhamdulillah malam ni di beri kelapangan waktu untuk ter...
The Colours Of Life Pendaftaran Kemasukan Kanak Kanak Tahun 1 Kalendar Akademik Sesi 2024 2025

The Colours Of Life Pendaftaran Kemasukan Kanak Kanak Tahun 1 Kalendar Akademik Sesi 2024 2025

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 209 hits
The Colours of Life Pendaftaran Kemasukan Kanak kanak Tahun 1 Kalendar Akademik Sesi 2024 2025 Permohonan boleh mula dibuat secara dalam talian menerusi url bermula pada 2 Mei 2023 hingga 30 Jun 2023 Kanak kanak yang layak memohon adalah ka...
Ppim Tidak Setuju Umur Pengeluaran Kwsp Dikaji Semula Kepada 60 Tahun Umur Persaraan The Merdeka Times 17 04 2023

Ppim Tidak Setuju Umur Pengeluaran Kwsp Dikaji Semula Kepada 60 Tahun Umur Persaraan The Merdeka Times 17 04 2023

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 249 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia tidak bersetuju dengan cadangan Persekutuan Majikan Majikan Malaysia yang meminta syarat pengeluaran KWSP dikaji semula mengikut umur persaraan Ketika ini pengeluaran penuh caruman KWSP boleh dilakukan pada...
Jadual Dan Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2023

Jadual Dan Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam Tahun 2023

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 566 hits
Berikut adalah Jadual Dan Tarikh Pembayaran Gaji bulanan bagi tahun 2023 untuk rujukan serta semakan Penjawat Awam atau Kakitangan Awam seluruh negeri Di Malaysia Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Bagi Tahun 2023 yang disertakan ini adalah ras...
Contoh Madani Kerajaan Anwar Terpantas Tak Perlu Tunggu 4tahun Atau 40 Tahun

Contoh Madani Kerajaan Anwar Terpantas Tak Perlu Tunggu 4tahun Atau 40 Tahun

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 143 hits
Kali ini kaum India juga dari DAP mendahului Dari DAP sudah ada kluster mahkamah kaum cina dalam isu terowong dan ada juga kes rogol
Kalau Tolak Kerjasama Dengan Umno Aku Sokong Anwar Pm Walau Seribu Tahun Lagi

Kalau Tolak Kerjasama Dengan Umno Aku Sokong Anwar Pm Walau Seribu Tahun Lagi

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 579 hits
Blog Shahbudin panjang lebar Alasan itu sudah cukup baik untuk semua pihak di PH bersatu hati memenuhi janji menerima Anwar sebagai PM selepas Tun Selagi tidak ada onar tikam belakang ke atasTun dijangka semua berjalan lancar Ini juga wajar...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Apakah Sebaik Baiknya Manusia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally