Makan Makan Di Anggun Chef Sambil Lepak Santai Borak Borak


Hi Korang, 
Minggu lepas memang paling membahagiakan sebab semua orang cuti CNY kan, so jalan ke KL tak jem langsung. Office plak tak de orang dengan kedai makan semua tutup so kenalah keluar cari makan jauh sket kan. 
Kebetulan plak diorang ni kengkawan kak lily ramai yang cuti so diaorang ajaklah lunch sesame.


Kitorang ke Anggun Chef by Anggun Fusion di MITEC ni. Kemain jauh lagi pi makan kan, alah sekali sekala apa salahnya. Lagi pun cepat je sampai dalam 20 minit dah sampai kat depan South Entrance MITEC ni. 
Kalau korang nak tau Anggun Chef Cafe berada di bahagian lobby bawah MITEC ni, comey nau cafenye, tapi nanti diorang akan berpindah di sebelah belakang yang bakal merupakan restoran besar ye wah wah nanti kena pi jugak lagi ni.



Nampak macam kecik dan comey je cafenya ek tapi jenama Anggun Chef by Anggun Fusion ni gah di pasaran antarabangsa terutamanya di Perancis kerana produk-produk (readymade sauce) keluaran mereka ini sangat terkenal di kalangan rakyat Malaysia yang berada di sana, Wah hebatnya lah kan, kagum kak lily dengan mereka-mereka ini. 
Selain daripada itu, Anggun Chef by Anggun Fusion telah banyak menyertai pelbagai acara antaranya seperti KL Big Kitchen Setia City, Food Hall, Tour Jelajah Ramadhan dan MITEC Sea Games Food Kiosk. 
Eh membebel banyak plak ek, ni kak lily nak show off sket apa yang ktorang duk makan hari tuh. 
Chicken Parmigiana 
Asam Pedas lamb grill spaghetti 
Walaupun kak lily tak makan kambing tapi rasa jugak spaghetti asam pedasnya, ermm awesome rasa masam-masam pedas tuh tau. 
Creamy Mushroom Spaghetti 
Burger Rendang Peanut Butter Beef 
Terasa wei, peanut butter tuh walaupun tak strong tapi taste tuh ada di situ. 
Burger Rendang peanut butter chicken 
Spaghetti Meatball 
Beef Fried Rice 
Meehoon Singapore 
Nasi Bukhara Chicken Curry 
(takeaway packaging)
Fruits Cake 
Sago Gula Melaka 
Selain daripada kita boleh menikmati hidangan fusion yang enak lagi sedap ni, menu-menu ini boleh di dapati secara ‘grab and go’, kiranya korang call untuk order then collect je. Tapi yang penting semuanya di masak ‘fresh’ di cafe ye bukan masak kat tempat lain dan dihidang di tempat lain. Itu yang kita nak tuh, makan panas-panas so barulah feeling –feeling fusion gituh. 
Untuk hidangan minuman pula, Anggun Chef by Anggun Fusion mengutamakan minuman panas iaitu kopi dan teh. Pelbagai jenis kopi yang boleh di dapati di sini seperti:- 
Hot Latte 
Cappuccino 
Red babycino 
Yang best tuh barista Anggun Chef iaitu En Saiful ni merupakan salah seorang barista yang tersohor di Kuala Lumpur ni, dari kopi-kopi yang di hidangkan korang boleh agakkan kualiti kerjanya cam ne terbaekk sungguhlah.

Biji-biji kopi yang di gunakan adalah di import dari luar negara itu yang menambahkan lagi keenakan di dalam setiap kopi yang di hidangkan. 
Orange Juice 
Citrus Mint Berry 
Ada jugaklah minuman jus yang menyegarkan, time panas-panas pekena minuman sejuk ni memang sedap kan, segar je bila masuk ke tekak hehehhe



Oh ye Anggun Cafe by Anggun Fusion juga menawarkan pes-pes homemade (ready-to-eat gravy) yang sangat membantu sesiapa yang gemarkan makanan sebegini di luar sana untuk menyediakan hidangan enak, bernutrisi dan cepat. Ini yang kak lily cakap tadi yang produk mereka terkenal di antarabangsa kan. 
Antara produk pes- pes keluaran Anggun Chef adalah seperti : 

Mudah kan, bila ada pes-pes sebegini. 
Kerja-kerja memasak yang remeh tuh tadi menjadi mudah,c epat dan senang untuk di sediakan.


Penyediaan pes ini tidak menggunakan sebarang msg bahkan memilih ramuan dari bahan-bahan premium berkualiti dan Ianya juga disediakan mengikut prosedur dan proses kebersihan yang terbaik. 
So dengan produk keluarannya yang terkenal di merata dunia dan menu makanan yang unik maka tidak hairanlah Anggun Chef pernah muncul di rangkaian televisyen tempatan seperti Jalan-Jalan cari Makan (TV3), Havoc Warna (Astro), Romantika Ramadhan (Astro), Jelajah Ramadhan (RTM) dan AF Megastar Syamel (Astro) 
Daebakkk !!


Korang kalau pasal makan ni memang berselera je kan, walaupun jauh mana pun sanggup redah kan. Kalau nak makan jugak menu-menu sedap ni tapi tak berkesempatan untuk ke sana, korang buat menempah secara online menerusi aplikasi GrabFood dan cari Anggun Fusion. Untuk produk pes homemade ni korang boleh dapatkan di Online platform : Halal Food Master – Anggun Fusion.


Kak lily bersama dengan Pengarah Urusan Anggun Dinamik Holdings Sdn Bhd, Cik Mimie Azura Mohamad cantik orangnya dan baik benau hah.

Nak lagi best, Anggun Chef ada menyediakan delivery service sendiri gak tau. 
Untuk mereka yang berada di sekitar Hartamas, Mont Kiara, Jalan Duta dan Segambut korang boleh call dan order di info seperti berikut : 
Hotline : 019 3120689 / 012 2824710 
Website : www. anggunfusion.com Interval time : 40min Minimum order : RM50 


Selain daripada Grab and Go Mini Cafe ni Anggun Chef by Anggun Fusion juga menyediakan perkhidmatan exclusice catering services (below 200 pax) dan sewaan mesin kopi termasuk perkhidmatan barista sekali. Mana tau korang nak buat small event kan, yang nak kopi jadi hidangan utama so why not, boleh aje di Anggun Chef ni. 
Jom kita ke : 
Anggun Chef by Anggun Fusion Lobby - South EntranceMalaysian International Trade & Exhibition centreKompleks MITEC No. 8,Jalan Dutamas 250480 Kuala Lumpur.
Waktu Operasi: 
Isnin hingga Jumaat : 7.30am - 6pm 
Saturday and Sunday  : Depends on event 
Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 
Website :https://www.anggunfusion.com/ 
Facebook Page :https://www.facebook.com/anggunfusionrte/ 
Instagram : https://www.instagram.com/anggun_chef/ 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ciklilyputih.com/2019/02/makan-makan-di-anggun-chef-sambil-lepak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suasana Best Dan Tenang Sambil Makan Cendol Buluh Padang Tembak Lumut

Suasana Best Dan Tenang Sambil Makan Cendol Buluh Padang Tembak Lumut

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1002 hits
Hye Semua Panas panas macam ni kalau dapat cendol semangkuk memang sedap la Teringat minggu lepas masa jalan jalan kat Lumut dengan family ternampak kedai jual cendol ni Namanya Cendol Buluh Terletak di Padang tembak Lumut Kalau jalan nak b...
Lepak Dan Santai Di Amati Coffee Tea Resto Batam

Lepak Dan Santai Di Amati Coffee Tea Resto Batam

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 373 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai salah sebuah tem...
Nikmatnya Makan Di Restoran Lemon Tree

Nikmatnya Makan Di Restoran Lemon Tree

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 407 hits
Nikmatnya Makan Di Restoran Lemon Tree Hi Hari ni makan mana Nahh nak share hari tu masa Thaipusam tempat aku dengan member lunch kat tempat baru Halal Of course Jangan risau aku suggest restoran baru ni Nampak bos je chinese tapi dalam hal...
Elak Batuk Atau Sakit Tekak Ini Cara Betul Makan Limau Mandarin

Elak Batuk Atau Sakit Tekak Ini Cara Betul Makan Limau Mandarin

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 503 hits
Tahun Baru Cina akan disambut oleh masyarakat Cina tidak lama lagi Sebelum tiba hari perayaan ini limau Mandarin sememangnya mudah didapati di mana mana sahaja Di pasar raya mahu pun di gerai buah buahan biasa ada dijual dengan harga yang m...
Ketagih Makan Pizza Selama 25 Tahun

Ketagih Makan Pizza Selama 25 Tahun

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 355 hits
Ada yang mati matian mengelakkan makan pizza kerana takut gemuk ada pula yang masih makan pizza sesekali untuk menikmati hidup Tetapi hidup bukanlah hidup kata Dan Janssen kalau tidak diisi dengan pizza Selama 25 tahun hidupnya pizza adalah...
Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Lepas Baca Ini Rileks Media

Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Lepas Baca Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 440 hits
Anda Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Baca Ini Aku tak tau kenapa telur masin bagi aku mesti bulan puasa Sebab mungkin masa kecik kecik tiap kali menjelang puasa je mesti ada stok telur masin kat rumah untuk bersahur Almaklum la benda...
Hari Hari Makan Kat Luar Dasar Pemalas Bawak Bekal

Hari Hari Makan Kat Luar Dasar Pemalas Bawak Bekal

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 509 hits
Hi korang Rasanya ni entry terakhir untuk penutup January 2019 sebenarnya banyak jer lagi benda yang SA tak share cuma kekangan masa eleh phuiii sebenarnya pemalas kan kalau balik weekend bukan main lagi cari bahan untuk blogging Sampai sia...
Jenjalan Cari Makan Wendy S Kompleks Bebas Cukai Johor Jalan Stulang Laut

Jenjalan Cari Makan Wendy S Kompleks Bebas Cukai Johor Jalan Stulang Laut

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 553 hits
Jenjalan Cari Makan Wendy s Kompleks Bebas Cukai Johor Jalan Stulang Laut Masa lunch dah terperasan restoran wendy s ni Dalam kepala dah congak nak amik dinner kat sini sebab aku dah semak menu majlis sebelah malamnya yang rata rata adalah ...
Hanya Kerana Tidak Dapat Makan Maggie

Hanya Kerana Tidak Dapat Makan Maggie

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 291 hits
ANAK lelaki menerima balasan apabila dihukum penjara sembilan bulan oleh Mahkamah Majistret Kuala Terengganu hari ini selepas mengaku salah mengugut mahu mencederakan ibunya hanya kerana tidak dapat makan mi segera Majistret Abdul Hayyi Sal...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe