Makan Kari Claypot Ilyana Cafe Teluk Kumbar Pulau Pinang


MAKAN KARI CLAYPOT | ILYANA CAFE TELUK KUMBAR PENANGAssalamualaikum semoga semua pembaca arzmoha.com terus sihat dan diberi ketenangan hati serta selalu bahagia. Hari minggu kebiasaannya merupakan hari untuk bersama keluarga, samada berkunjung ke tempat-tempat menarik, membeli-belah, ke majlis ilmu, berkelah atau paling tidak keluar makan bersama-sama. Jadi disebabkan tak buat aktiviti lain, jadinya singgah ke Ilyana Cafe Teluk Kumbar yang popular dengan makanan laut


Kari Claypot | Ilyana Cafe Teluk Kumbar
ILYANA CAFE, TELUK KUMBAR, PENANGIlyana cafe bukan satu kedai makan berasaskan laut yang baru, tetapi sudah lama wujud di teluk kumbar ini. Cafe ini terletak berhampiran Lexis Suites Penang. Kalau dah menginap disini jangan lupa singgah ke Ilyana Cafe untuk makan tengahari petang ataupun malam. 
Kalau dulu singgah ke sini hanya untuk makan mee udang. Tak pernah mencuba kari claypot atau menu lain. Tapi entahlah macam mana niat hati nak jalan-jalan ronda-ronda sekitar teluk kumbar. Dalam hati fikir alang-alang boleh duduk tepi pantai layan alam semulajadi. Melihat alam hati boleh menjadi tenang

Sampai saja di Ilyana Cafe, boleh nampak kedai-kedai lain bersebelahan dia antara yang saya masih ingat Salwa mee udang, Big Tas Tea. Ilyana cafe ada dua bahagian, bahagian dalam yang dilengkapi dengan pendingin hawa (aircond), surau dan tandas. Sebelah luar pula bahagian terbuka


Cik Puteri dan Kapchai
Apa yang kami makan? Kalau ikut niat awal nak makan Ikan Merah masak kari. Tapi fikir balik takut ikan besar lepas tu tak boleh habis. Jadinya ubah menu ambil ikan pari masak kari. Lepas tu isteri saya pesan ikan bawal masak merah. ( kami fikir ikan pari mungkin seketul, boleh la sorang makan) kemudian sup campur untuk Cik Puteri. Bendi goreng bawang putih.

Bawal Masak MerahBila Makanan Dah Sampai Be Like | Ilyana Cafe
Kari Claypot Ikan Pari ni panas-panas memang sedap tapi ada rasa tawar sikit tapi bila dah satukan dengan kuah lain dan bendi goreng bawang putih memang naik selera. Lebih kurang 4 5 ketul. Dengan Ikan bawal masak merah dan sup campur di dalamnya ada sotong, udang dan lain-lain.
Bila dah makan baru perasan sebenarnya apa yang kami order sepatutnya untuk 5 orang makan agaknya. Susah pula nak habiskan. Siap minta bungkuskan. Boleh makan malam nanti. 
Tengok orang sebelah makan siput bukan main selera rasa macam nak pesan juga tapi sedar diri yang saya kurang makan siput. kerang ok lagi

Jumlah keseluruhan RM 47.70 yang makan kari claypot cuma RM 14.40 Bawal pun RM 14.40
Secara keseluruhannya cafe ini memang sesuai bagi peminat pelbagai makanan laut seperti kari calypot, ikan masak stim, mee udang dan lain-lain lagi. Keadaan suasana cafe yang selesa lengkap dengan tandas dan surau

Waktu Operasi Ilyana Cafe : 1 petang -12 malam
Tutup hari KHAMIS
ILYANA CAFE 10.Gerai Jkkk,Kg Nelayan,Teluk Kumbar (23.73 km)11920 Telok Kumbar, Pulau Pinang, Malaysia
google maps : Ilyana Cafe
No. Telefon : 04-6492120

Jeti Teluk Kumbar Pulau Pinang
Habis makan jalan-jalan sikit ke jati yang ada di belakang ilyana cafe. Kalau dari Ilyana cafe sebelah kiri ada Salwa Mee Udang kalau tak silap bersebelahan kedai tu ada lorong untuk ke jeti ni. Singgah pun tak lama memandangkan cuaca masih panas ditambah keadaan kemarau sekarang ini. 
Tapi seronok sebenarnya bila jalan-jalan memandang alam sekitar sambil biarkan nasi dalam perut turun sikit. makan banyak tadi

Terima kasih kerana sudi membaca mengenai perkongsian Makan Kari Claypot Di Ilyana Cafe Teluk Kumbar Penang.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.arzmoha.com/2020/02/makan-kari-claypot-ilyana-cafe-teluk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Makan Menarik Di Pulau Pinang Bke Corner Kubang Semang

Tempat Makan Menarik Di Pulau Pinang Bke Corner Kubang Semang

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 177 hits
Like Page Abam mengamuk di kedai makan kalau hampa nak tau sebab apa wajib tengok video ni sampai habis
Konsulat China Di Pulau Pinang Kecoh Dengan Bungkusan Misteri

Konsulat China Di Pulau Pinang Kecoh Dengan Bungkusan Misteri

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 74 hits
Konsulat China di Pulau Pinang kecoh sebentar apabila tiga buah kotak misteri telah ditinggalkan oleh sekumpulan 7 orang di luar konsulat China di Ayer Rajah di Pulau Tikus yang mencetuskan kekecohan selepas skuad pemusnah bom meletupkan ko...
Kedah Negeri Kedua Selepas Pulau Pinang Sedia Kemudahan Perpustakaan Digital

Kedah Negeri Kedua Selepas Pulau Pinang Sedia Kemudahan Perpustakaan Digital

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 149 hits
ALOR SETAR 3 Feb Kedah muncul negeri kedua selepas Pulau Pinang dalam penyediaan kemudahan perpustakaan awam digital kepada rakyat Perpustakaan Digital Kedah akan beroperasi Oktober tahun ini bagi memudahkan orang ramai mengakses bahan baca...
Jalan Jalan Utama Sekitar Pulau Pinang Ditutup Sempena Thaipusam Chap Goh Meh

Jalan Jalan Utama Sekitar Pulau Pinang Ditutup Sempena Thaipusam Chap Goh Meh

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 199 hits
Beberapa laluan utama di sekitar bandar raya ini akan ditutup secara berperingkat mulai Jumaat hingga Ahad ini bersempena sambutan Thaipusam dan Chap Goh Meh Ketua Polis Pulau Pinang Datuk T Narenasegaran berkata bagi sambutan Thaipusam pen...
3 Dikhuatiri Maut 12 Tertimbus Tanah Runtuh Di Pulau Pinang

3 Dikhuatiri Maut 12 Tertimbus Tanah Runtuh Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 129 hits
PULAU PINANG Tiga dikhuatiri maut manakala 12 lagi hilang dalam kejadian tanah runtuh di lokasi pembinaan lebuh raya di Bukit Kukus Paya Terubong Pulau Pinang Empat buah kontena tertimbus dalam kejadian tersebut Maklumat awal terdapat 10 ma...
Pengerusi Syarikat Antara 8 Didakwa Edar Dadah Di Pulau Pinang

Pengerusi Syarikat Antara 8 Didakwa Edar Dadah Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 367 hits
Lapan individu termasuk 2 pengerusi syarikat senarai awam didakwa di Mahkamah Majistret kerana mengedar hampir 5kg dadah jenis methamphetamine Ooi Chieng Sim 51 dan Jackson Boh Khim Hean 33 bersama sama 5 lelaki warga Myanmar dan warga Chin...
Georgetown Pameran Hutan Palsu Di Pulau Pinang Ajak Orang Ramai Dekati Alam

Georgetown Pameran Hutan Palsu Di Pulau Pinang Ajak Orang Ramai Dekati Alam

papar berkaitan - pada 29/1/2020 - jumlah : 102 hits
Ketika dunia teknologi tanpa sempadan dan penggunaan gajet kini menjadi keutamaan berapa ramai yang sanggup berkaki ayam masuk ke hutan dan merasai keunikan alam semulajadi Seorang pengkarya mengambil inisiatif membuat pameran seni hutan pa...
Jadual Cuti Sekolah Pulau Pinang Tahun 2020

Jadual Cuti Sekolah Pulau Pinang Tahun 2020

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 136 hits
Di bawah adalah Jadual cuti sekolah bagi sekolah sekolah seluruh Pulau Pinang Cuti peristiwa bergantung kepada keputusan pihak sekolah Cuti perayaan adalah sebagaimana yang diperuntukan oleh KPM Jumllah hari persekolahan pada tahun 20202 ia...
Speaker Baru Bersama Siti Kassim

Politik Melayu Makin Suci Bersih Belum Pernah Ada Dalam Sejarah Politik Melayu Sekarang Sangat Tinggi Darjatnya

2 Kali Ahli Ahli Parlimen Ph Gigit Jari Hari Ini Kenapa

Muhyiddin Menang Undi Percaya Hari Ini

Confirmed News On Sanichi Pdz Tie Up For Rm1 5 Billion Logistics Hub In Johor

Wanita Pkr Kecam Kenyataan Gelap Pakai Bedak Azeez

Budak Lemas Jatuh Kolam Ketika Tunggu Ibu Temuduga

Anzo To Raise A Rm500 Million Bond Via J P Morgan Or Macquarie



5 Gereja Yang Dahulunya Merupakan Masjid

Resepi Kek Mentega Brownie Brownie Butter Cake Paling Lembut dan Gebu

Resepi Popia Pepero Kegemaran Ramai

Resepi Kek Keju Tom Jerry Tom Jerry Cheesecake Viral

Info Dan Sinopsis Drama Adam Chempaka Slot Dahlia


Preserving Umno Is A Priority

Baim Wong Ungkap Fakta Soal Sepupu Pinjam Rp10 Juta Ditolak Ayahnya Ikut Berkomentar

Detik Detik Penangkapan Artis Hana Hanifah Terkait Dugaan Prostitusi Di Medan

Cara Bayar Pajak Motor Via Indomaret Mudah Dan Cepat

Th Musnah Kerana Propaganda Ph

Kemalangan Di Atas Jambatan Batu Kawan Berhampiran Stadium Malam Tadi