Makan 2 Biji Pisang Setiap Hari Selama 1 Bulan Inilah Yang Akan Terjadi Pada Tubuh Anda Menakjubkan


Makan 2 Biji Pisang Setiap Hari Selama 1 Bulan, Inilah Yang Akan Terjadi Pada Tubuh Anda..! Menakjubkan. Siapa yang tidak suka makan buah berkulit kuning, lembik, manis dan sedap? Kewujudan buah ini sudah lama selama berabad-abad dan meskipun ada buah yang baru keluar di pasar setiap minggu, pisang masih kesukaan kami seumur hidup.
Pisang adalah makanan sempurna yang memberi tenaga kepada kita, membuat kita merasa kenyang dan menyediakan semua nutrisi penting untuk tubuh kita. Pisang kaya serat, vitamin dan gula semulajadi seperti fruktosa dan sukrosa. Itulah sebab utama doktor juga mengalakkan pengambilan pisang semasa bersarapan.
Namun, selain dari kandungan tinggi antioksidan dan melawan kanser kelebihan pisang memiliki manfaat jangka masa panjang lain itulah sebabnya anda perlu untuk memasukkan mereka dalam diet anda sehari-hari dengan segera. Berikut adalah manfaat mengambil pisang dua kali sehari dapat membantu anda dengan:
Perut Memulas
Pisang adalah anti-acid semulajdi dan dapat meringankan heartburn anda dalam satu minit. Jika anda merasa gejala ini dengan hanya mengunyah satu biji pisang dan anda akan merasa lebih baik seketika.
Tekanan Darah
Pisang tinggi kandungan potasium dan kandungan natrium hampir tidak ada di dalamnya yang merupakan mengapa ia baik bagi jantung anda. Pisang dapat menurunkan tekanan darah dan mencegah stroke atau serangan jantung.
Tenaga
Pisang memberikan tenaga dan sesuai untuk pra-latihan. Pisang mengandungi vitamin, mineral dan karbohidrat glikemik rendah yang meningkatkan daya tahan anda dan kandungan tinggi kalium mencegah kram otot.
Anemia
Orang-orang yang menderita anemia boleh mendapatkan manfaat besar dari pengambilan pisang ke dalam diet mereka kerana pisang dapat menyediakan pesakit anemia dengan zat besi sangat diperlukan. Zat besi merangsang produksi hemoglobin dan membantu penghasilan darah.
Ketidakselesaan Dalam Perut
Ini keadaan yang menjengkelkan kerana ada sesetengah makanan memang menyebabkan kesan pada usus dan punca ketidakselesaan perut. Untungnya untuk anda, pisang memang sesuai untuk keadaan ini kerana pisang lembut dan lembik dan melindungi lapisan dari asid dan iritasi perut.
Tekanan
Apakah anda tahu bahawa pisang dapat membantu anda dengan tekanan? Pisang kaya triptofan, yang ditukar menjadi serotonin, jika ditelan.Untuk pengetahuan anda, serotonin adalah neurotransmitter yang membuat kita merasa tenang, santai dan dalam suasana perasaan yang lebih baik. Jadi jika anda merasa stress ambil.

 
Sembelit
Pisang memiliki jumlah tinggi serat yang bermanfaat jika anda menderita disebabkan sembelit. Pisang dapat merangsang buang air besar dan meringankan gejala.
Saraf atau PMS
Jika anda merasa seperti lemah dan tertekan, boleh mula mengambil pisang. Pisang dapat mengatur gula dalam darah dan kaya vitamin B, yang secara semulajadi menenangkan sistem saraf dan membuatkan perasaan santai, mengakibatkan peningkatan suasana tenang secara keseluruhan.
Kawal Suhu
Ini mungkin hal yang paling mengejutkan, tapi pisang dapat menurunkan suhu anda. Jika anda mengalami kepanasan kerana suhu atau kurang sihat boleh cuba mengambil pisang.
Khasiat Buah Pisang Dan Manfaatnya Kepada Tubuh Badan

Pisang merupakan buah yang sering kita temui di Malaysia. Ia mudah didapati di semua tempat pada harga yang berpatutan. Pisang sering digunakan sebagai pencuci mulut. Rasanya yang manis menjadi kegemaran ramai. Ia enak dimakan begitu saja ataupun dijadikan ramuan pencuci mulut seperti kuih muih, kek dan sebagainya.
Namun tahukah anda bahawa pisang juga mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan tubuh?
Pisang amat baik untuk ibu mengandung kerana ia mampu untuk membantu perkembangan janin. Ini kerana kandungan nutrisi seperti kalium dan juga asid folat. Selain itu pisang juga kaya dengan kandungan vitamin dan mineralnya yang penting seperti vitamin C, vitamin B Kompleks, kalium, kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium.
Berikut adalah beberapa manfaat pisang kepada kesihatan tubuh.
Kaya Kandungan Vitamin Dan Serat
Pisang memiliki 2 kali karbohidrat dan 5 kali kandungan vitamin A dibandingkan dengan buah epal. Pisang juga kaya akan kandungan potassium dengan kadar potassium mencapai 400mg di dalam pisang yang bersaiz sederhana. Oleh itu, pisang wajib digunakan untuk menjaga kesihatan jantung.
Sumber Tenaga
Kandungan karbohidrat yang terkandung dalam pisang dapat menjadi sumber tenaga untuk tubuh. Memakan 2 pisang sehari dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan menambah tenaga untuk melakukan aktiviti seharian.
Menurunkan Berat Badan
Berita baik untuk mereka yang mahu menurunkan berat badan, pisang adalah jawapannya. Kalori yang rendah menyebakan ia sesuai untuk dimakan kerana dapat membantu menurunkan berat badan.
Mengubati Jerawat
Cara-cara untuk mengubati jerawat dengan menggunakan pisang ialah hancurkan buah pisang yang telah masak dan sapukan pada kulit wajah yang bermasalah jerawat. Biarkan selama beberapa minit dan biersihkan menggunakan air. Ulangi cara ni selama beberapa hari sehingga jerawat hilang dan kulit menjadi bersih.
The post Makan 2 Biji Pisang Setiap Hari Selama 1 Bulan, Inilah Yang Akan Terjadi Pada Tubuh Anda..! Menakjubkan.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/makan-2-biji-pisang-setiap-hari-selama-1-bulan-inilah-yang-akan-terjadi-pada-tubuh-anda-menakjubkan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Dapat Makan Walau Sesuap Dan Minum Walau Seteguk Air Selama Tiga Hari Pelakon Cantik Nonny Nadirah Masuk Hospital

Tak Dapat Makan Walau Sesuap Dan Minum Walau Seteguk Air Selama Tiga Hari Pelakon Cantik Nonny Nadirah Masuk Hospital

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 737 hits
Bekas peserta Akademi Fantasia musim kelima Nonny Nadirah meluahkan perasaan apabila tidak dapat makan dan minum selama tiga hari selepas mengalami masalah kesihatan Menerusi entri di Instagram Nonny berkongsi sekeping gambar ketika sedang ...
Amalkan Makan Pisang Setiap Pagi Boleh Hilangkan 5kg Dalam Smeinggu Je

Amalkan Makan Pisang Setiap Pagi Boleh Hilangkan 5kg Dalam Smeinggu Je

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 430 hits
Amalkan Makan Pisang Setiap Pagi Boleh Hilangkan 5Kg Dalam Smeinggu Je Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang...
Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 Kali Sehari

Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 Kali Sehari

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 587 hits
Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 kali sehari Mesti ramai di luar sana yang mempunyai berat badan berlebihan Di Malaysia sememangnya masalah obesiti kini semakin berlelua...
Selama Dua Hari Pemkot Solo Tertibkan 465 Alat Peraga Kampanye Liar

Selama Dua Hari Pemkot Solo Tertibkan 465 Alat Peraga Kampanye Liar

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 179 hits
Dalam beberapa hari terakhir Pemerintah Kota Solo gencar melakukan penertiban alat peraga kampanye di seluruh wilayah kota Lokasi terlarang pemasangan peraga atau white area menjadi sasaran utama
Jangan Salah Kaprah Keputihan Setiap Hari Belum Tentu Tak Wajar

Jangan Salah Kaprah Keputihan Setiap Hari Belum Tentu Tak Wajar

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 260 hits
Jangan salah kaprah keputihan setiap hari belum tentu tak wajar Sangatlah normal untuk mengalami sekresi dari yang sangat sedikit hingga tak terlihat sampai satu sendok makan per hari kata Leah Millheiser MD direktur program Pengobatan Seks...
Selama 3 Hari Lazada Bakal Gelar Diskon Besar Besaran Hingga 99 Persen

Selama 3 Hari Lazada Bakal Gelar Diskon Besar Besaran Hingga 99 Persen

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 187 hits
Untuk tanggal 10 akan ada diskon untuk produk terlaris dari Januari hingga bulan ini Untuk tanggal 11 akan ada diskon untuk barang barang lokal Dan pada tanggal 12 akan ada Grand Year End Sale
Subhanallah Ini Sebabnya Kenapa Alaska Akan Tiada Matahari Selama 65 Hari Rakaman Disediakan

Subhanallah Ini Sebabnya Kenapa Alaska Akan Tiada Matahari Selama 65 Hari Rakaman Disediakan

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 279 hits
Subhanallah Ini Sebabnya Kenapa Alaska Akan Tiada Matahari Selama 65 Hari Rakaman DisediakanSubhanallah Ini Sebabnya Kenapa Alaska Akan Tiada Matahari Selama 65 Hari Rakaman Disediakan
Wahai Isteri Amalkan Doa Ini Setiap Hari Supaya Suami Anda Tidak Curang Dan Cari Perempuan Lain

Wahai Isteri Amalkan Doa Ini Setiap Hari Supaya Suami Anda Tidak Curang Dan Cari Perempuan Lain

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 1170 hits
Wahai Isteri Baca Dan Amalkan Doa Ini Setiap Hari Supaya Suami Anda Tidak Curang Dan Cari Perempuan Lain Namun bagi kaum isteri amat menakutkan sekali apabila si suami tidak lagi memberikan kasih sayang seperti waktu awal perkahwinan dulu J...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya

Menikahi Ibu Kandung Humor Kampung By Dr Hm Rakib S H M Ag Pekanbaru