Mak Aku Dan Ubat Sakit Lutut Doxte Joint




Aku pernah cerita tentang sakit mak aku pada penulisan yg lepas,sakit nya ialah sakit kurang darah atau anemia,Tanda2 sakit kurang darah ialah lesu seluruh badan atau tak larat,mencucuk2 disebahagian badan,Cara mengubatnya sangat senang iaitu dibawa ke hospital dan masukan darah.Setelah masuk darah,semua nya ok..untuk mengekalkan darah supaya cukup,pemakanan mesti dijaga,dengan memakan makanan berkhasiat,Yang berkhasiat ni lah yg aku tak faham,aku pikir makan dgn banyak itu pun boleh menyokong sakit kekurangan darah..Walau macam mana pun sakit kekurangan darah merupakan satu jenis penyakit,makan banyak atau makan sikit dan makan berkhasiat atau tak,penyakit ni mesti akan datang kembali,bukti nya mak aku dimasuk darah pada bulan 7 tahun 2019 dan dimasukan darah plk pada bulan 7 tahun 2020,Makna nya setahun sekali,untuk tahun 2021 ni tak sampai masa lagi,lagi 6 bulan.
Yang aku nak cerita bukan lah sakit kurang darah mak aku,tapi tentang sakit lututnya sejak zaman berzaman,sejak lebih dari 40 tahun,Ketika sakit kurang darah,sakit lututnya sentiasa ada,ada yg berat ada yg kita tak boleh sentuh lansung,Semasa pergi rawatan kurang darah iaitu masuk darah,doktor dah cakap,sakit lutut merupakan sakit yg berlainan dengan amenia,tak ada kena mengena,doktor cakap tulang lutut dah berlaga,lendir tak ada kata doktor,kalau dicocok boleh hilang dalam satu jangka masa dan kemudian akan datang balik.Jadi sakit lutut memerlukan satu jenis perawatan lain
Pada bulan september tahun 2020 baru2 ni mak aku telah mengalami sakit lutut yg amat sangat,Nak sentuh pun tak boleh,Sebelum nya aku rasa mak aku kembali kpd sakit kurang darah nya,tapi pada bulan julai mak aku dah terima rawatan untuk sakit nya tu,Aku bawak dia keklinik untuk cocok,kerana sebelum pada itu mak aku memang menerima rawatan disebuah klinik kat pekan berdekatan,Doktor yg bertugas enggan memberi rawatan/enggan cocok.Doktor cakap sangat membahaya kalau cocok,boleh membawa sakit buah pinggang plk,kalau cocok pun tak lama sembuh nya.Nak tak nak aku bawak plk mak aku kehospital biasa,Setelah diberi rawatan berupa xray dan ubat dan pasti tulang lutut berlaga (bahasa senang ni).Aku bawak balik mak kerumah,dirumah sakit nya menjadi2,makan ubat tahan sakit pun memang tak jalan,tetap sakit.Menangis dan merintih jangan cakap lah,macam budak2 dah..tapi sakit tak kira budak tak budak kan hehehe..Dimasa itu mak aku meminta carikan ubat,sama ada berbomoh atau ubat kampung,Dimasa tu aku tengah belek2 talipon,tentu lah berfacebook,trend sekarang kan.Mak sakit aku tak boleh buat apa2,tenguk je,nak picit2 memang tak boleh..Masa belek2 facebook aku scroll laju2,last jumpa lah gambar product seperti dalam gambar kat atas tu,Aku terus whasaapp owner nya sebab nombor talipon ada kat di iklan tu,dan cara dia orang dengan meninggalkan nombor whasapp.Sebenar banyak owner product yang aku whasapp,yg aku akan ambik ialah yg pertama whasapp aku dan yg pertama ialah seorang yg bernama izzah,cun orang nya,tergoda plk aku,hahaha,dia dari sabah dan bekerja di sungai petani kedah.Dia cadangkan ambil doxte joint dan doxte Tab dengan harga rm 200,tak banyak pikir aku order je barang tu,baik tak baik jangan kira.Aku sendiri pun tak harap sangat mak aku sembuh dari sakit nya,aku sekadar memenuhi permintaan mak aku...tu je.

Tiga hari aku order barang tu,barang tu sampai secara COD dari sungai petani kedah,Ubat ni ada dua jenis iaitu sapu dan makan,sebenarnya ubat ni bukan lah ubat tetapi lebih kpd permakanan,untuk lebih mudah,cakap je ubat...Sesampai je barang tu aku terus sapu kat lutut mak aku seperti disaran oleh owner..Empat kali sapu,sakit lutut mak aku dah berkurang,dah boleh angkat,begitu lah seterusnya sehingga hampir habis,sebelum ubat tu habis,aku order lagi rm 400,sehingga sekarang bulan januari 2021 ni ubat tu masih lagi ada,masih berbaki sebab mak aku makan dan sapu berselang seli hari..Sekarang ni mak aku dah tak sakit dan boleh kedapur masak sendiri,mengaji seawal jam 5 pagi,dah tenguk tv,cerita pkp dan dharurat,hahaha..Harap2 sakit anemia mak aku juga turut hilang dengan sebab makan supplement ni...Aku rasa dengan duit sebanyak rm600 beli barang tu sangat berbaloi kerana mak aku sembuh dari lansung tak boleh bangun berbulan2,dari hari2 menangis kepada boleh bangun dan berjalan serta boleh memasak sendiri..

Nombor talipon/whasapp izzah ialah 0124968224.Gambar dia pun ada aku simpan tp tak berani plk isi kat sini,dibimbangi dia saman aku,naik mahkamah,tak larat bayar denda yg juta2 tu..sekadar nama dan nombor whasapp ok.
SEKIAN
catitan: aku tulis ni bukan suruhan dari pengeluar atau penjual,mereka pun tak tahu,aku tulis apa yg terjadi sahaja.Seandainya mak aku tak baik dari sakit lututnya memang aku tak kan tulis cerita ni..Sekarang ni plk aku berkelahi dgn izzah ni sbb dia panggil aku tuan,Klu dia mesej je mesti panggil tuan,aku dah berkali2 bagi amaran yg aku ni kuli bkn tuan,Aku cakap kat dia kalau panggil tuan lagi,aku block dia..Sampai sekarang dia tak berani nak mesej aku..Dia mesej tu sbb nak iklan kan barangan dia,bukan dia nak mengorat dengan aku plk,hahaha.Nombor talipon dia saja aku isi,kut ada yg berhajat,mana lah tau..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://azramsulong.blogspot.com/2021/01/mak-aku-dan-ubat-sakit-lututdoxte-joint.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Tak Pernah Ambil Tahu Gaji Suami Dia Uruskan Segalanya Bila Suami Sakit Rasa Dunia Gelap

Saya Tak Pernah Ambil Tahu Gaji Suami Dia Uruskan Segalanya Bila Suami Sakit Rasa Dunia Gelap

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 436 hits
Tak siapa menduga keluarga yang bahagia ini setelah 10 tahun membina cinta akhirnya diuji hebat apabila suami disahkan menghidap sakit buah pinggang dan memerlukan rawatan lanjut Baca Setelah suami diuji sakit Puan Amy mula menguruskan kelu...
Anak Tidur Berdengkur Dalam Setahun Kerap Sakit Tekak Mungkin Tonsil Rawat Segera

Anak Tidur Berdengkur Dalam Setahun Kerap Sakit Tekak Mungkin Tonsil Rawat Segera

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 54 hits
Ramai antara kita yang tertanya tanya apa keperluan untuk membuang tonsil Perlu ke anak kita dibuang tonsil Sakit tekak yang kerap ini sebab tonsil ke Kalau dah dibuang ada apa apa risiko Semua persoalan persoalan ini mesti ramai antara and...
Kondisi Menurun Habib Rizieq Dikabarkan Sakit Lambung Dan Alami Sesak Napas

Kondisi Menurun Habib Rizieq Dikabarkan Sakit Lambung Dan Alami Sesak Napas

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 83 hits
Tokoh FPI Habib Rizieq Shihab yang tengah berada dalam tahanan polisi disebut mengalami sesak napas dan sakit lambung Benar Sakit di lambung dan kadang sesak napas kata pengacara dari Habib Rizieq Aziz Yanuar Senin Ia bersyukur belum ada ja...
Sakit Berdenyut Denyut Pada Tapak Kaki

Sakit Berdenyut Denyut Pada Tapak Kaki

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 84 hits
SAKIT BERDENYUT DENYUT PADA TAPAK KAKI Assalamualaikum doktor Saya nak tanya doc masalah saya adalah tapak kaki saya berdenyut dan sakit Adakah disebabkan oleh diabetes Walaikumusalam Antara punca tapak kaki berdenyut adalah disebabkan oleh...
Dalam Keadaan Sakit Syekh Ali Jaber Tetap Berbagi Rezeki Dengan Kaum Dhuafa Tiap Pagi Ada Yang Aneh

Dalam Keadaan Sakit Syekh Ali Jaber Tetap Berbagi Rezeki Dengan Kaum Dhuafa Tiap Pagi Ada Yang Aneh

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 49 hits
Sudah seminggu lebih ulama Syekh Ali Jaber meninggalkan kita semua menuju alam yang abadi Walau begitu amal ibadah Syekh Ali Jaber masih tercium sampai ke manca negara Banyak orang di luar jemaah pengajiannya yang merasakan bagaimana Syekh ...
Terkesan Pandemic Ibu Mencuri Kerana Anak Lapar Sakit

Terkesan Pandemic Ibu Mencuri Kerana Anak Lapar Sakit

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 129 hits
Hi korang Media sosial di gemparkan dengan berita Seorang Ibu kepada 3 anak kecil telah ditahan atas tuduhan mencuri Mencuri itu satu jenayah tetapi untuk menghukum keluarga miskin yang sedang kelaparan juga adalah sesuatu yang tidak betul ...
Sakit Czer Masih Terasa 7 Tahun Tunggu Adik Mommy Macam Mimpi Adik Dah Tiada

Sakit Czer Masih Terasa 7 Tahun Tunggu Adik Mommy Macam Mimpi Adik Dah Tiada

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 116 hits
Janji Allah itu pasti Walaupun hanya sempat bersama 4 bulan sahaja dan sakit bersalin pun masih lagi terasa hakikat ini tetap perlu diterima walaupun sangat sangat sukar Apatah lagi anak kedua ini ditunggu hampir 7 tahun selepas kelahiran a...
Lelaki Terkejut Disahkan Hamil Oleh Doktor Gara Gara Ada Embrio Normal Selepas Dia Mengadu Perut Sakit

Lelaki Terkejut Disahkan Hamil Oleh Doktor Gara Gara Ada Embrio Normal Selepas Dia Mengadu Perut Sakit

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 59 hits
Beijing Seorang lelaki di China yang mengalami sakit perut gusar selepas dia disahkan hamil oleh doktor selepas menjalani pemeriksaan di sebuah hospital
Lelaki Sakit Mental Tikam Warga Emas Ditahan

Lelaki Sakit Mental Tikam Warga Emas Ditahan

papar berkaitan - pada 27/1/2021 - jumlah : 60 hits
KUANTAN Seorang lelaki yang dipercayai mengalami masalah mental ditahan kerana disyaki menikam seorang warga emas di tapak parkir Pasar Besar Kuantan di sini pada petang Ahad Suspek berusia 40 tahun itu ditahan di tepi Jalan Besar di sini k...
Apabila Usia Kita Mencecah 55 Tahun Ini Perkara Penting Yang Perlu Kita Buat

Architecture And Home Design In The Digital Era

Punca Punca Bil Elektrik Tinggi Jangan Salahkan Penapis Air Je

Umpanan 10 Juta Din Tak Disambaq

Kemalangan Bongkar Kecurangan Isteri

Tak Sangka Niat Berkongsi Rezeki Bersama Petugas Barisan Hadapan Disalah Erti Ini Komen Padu Dari Siti Sarah Sendiri

Hakim Baharu Hilang Sensitiviti Agama Apabila Membuat Keputusan Presiden Pas

Is Agong Shareholder Of Green Packet



9 Perkataan Bahasa Melayu Yang Dikongsi Dengan Orang Filipina

Kisah Tukang Masak Terperangkap 60 Jam Di Dasar Lautan Dan Diselamatkan

Projek Neom Pembinaan Bandar Futuristik di Arab Saudi Bernilai 500 Bilion

Berapa Jumlah Wang Seluruh Bumi

Apa Itu Teknologi 6G dan Berapa Pantaskah Ia


10 Nasihat Berguna Syeikh Ali Jaber

Large Kitchen In Small Apartment

Becherer House By Robert M Gurney Architect In Virginia Usa

Isu Kenyataan Zahid Ketua Pegawai Media Bn Digantung Tugas Sebulan

Anis Matta Ancaman Demokrasi Tergantung Negara Menjamin Kebebasan Rakyat

Partai Demokrat Versi Klb Deli Serdang Siap Gandeng Ahy