Majlis Perlancaran Automechanika Kuala Lumpur 2023



Baru-baru ini telah berlangsung majlis perlancaran Automechanika Kuala Lumpur 2023 bertempat di KLCC Convention Centre, Kuala Lumpur. Untuk Edisi 2023 Pameran perdagangan terkemuka Malaysia untuk industri automotif Kembali dengan 'S.E.T.' yang unik (Sumber, Latihan dan Hiburan) konsep. Di samping itu, zon tematik dan spektrum penuh acara serentak memastikan para hadirin dapat memaksimumkan mereka penyertaan; perniagaan dari semua saiz boleh meneroka prospek dalam pasaran daripada kemajuan pendigitalan dan elektrifikasi.

Pn. Siti Maisarah Mohd Pisal, Senior Manager (Strategy & Policy Development Division) - Malaysia Automotive, Robotics & IoT Institute (MARii); YBhg. Datuk Seri Isham Ishak, Secretary-General of International Trade and Industry (MITI); and Ms. Fiona Chiew, General Manager of Messe Frankfurt (HK) Ltd.
Cik Fiona Chiew, Pengurus Besar Messe Frankfurt (HK), berkata: “Sejak edisi terakhir pada tahun 2019, kami telah meneruskan analisis Malaysia industri dengan teliti memandangkan perkembangan automotif yang lebih luas. Negara berada di puncak transformasi berskala luas; oleh itu, Automekanika Kuala Lumpur kekal penting sekarang seperti ketika kita mula-mula melangkah pasaran kira-kira 20 tahun lalu. Ia melangkaui platform dagangan dengan program pinggiran menavigasi peluang baharu daripada arah aliran seperti pendigitalan dan elektrifikasi dalam rantaian bekalan.”

Dari perspektif ini, trend yang semakin maju ini akan menekankan zon dipilih susun dengan teliti menonjolkan peserta pameran dengan produk, perkhidmatan dan teknologi dalam sektor pasaran tertentu. Ini terdiri daripada:


Kenderaan Elektrik (EV) – mempamerkan penyelesaian untuk tenaga baharu kenderaan, bas elektrik, kemudahan pengecasan dan bateri teknologiServis dan Penyelenggaraan Auto – memaparkan diagnostik dan teknologi pembaikan, peralatan khusus untuk kenderaan elektrik pembaikan dan penentukuran ADASKenderaan Komersil – menonjolkan perkhidmatan selepas pasaran, alat ganti, bahan api, pelincir dan minyakAutoFest@KL – terutamanya di Dewan 4 dan 5, peserta pameran akan mempunyai tumpuan yang lebih mendalam pada produk pengguna akhir, pembalut, aksesori dan minyak wangi. Sebilangan gerai akan menyokong transaksi secara peribadi membenarkan peserta membawa pulang produk seperti Hot Wheels.








Pameran itu juga menawarkan tahap dinamik penyertaan dengan rekod 330 peserta pameran dari 17 negara dan wilayah, termasuk Australia, China, Jerman, Hong Kong, India, Itali, Korea, Lithuania, Malaysia, Mauritius, Oman, Poland, Singapura, Taiwan, UAE, UK dan AS.

Peningkatan ini ditetapkan untuk menggalakkan lebih banyak peluang untuk tempatan perniagaan untuk berhubung, rangkaian dan bertukar-tukar dengan beberapa yang paling nama yang berpengaruh dalam industri global. Brembo, Caltex Delo, Carlas, CELETTE, Tender Bateri Deltran®, GBT, Pelancaran, MAGICMOTORSPORT, Rimbunan Kuasa, SATA Tools, SCHMACO, Solid, TecAlliance, Techtronic, Tetrosyl, Yon Ming dan ZMC Automotive adalah antara pempamer utama di pameran itu.

YBhg. Datuk Seri Isham Ishak, Secretary-General of International Trade and Industry (MITI)BENGKEL LATIHAN PEMBAIKAN PERLANGGARAN (16 – 18 MAC 2023)

Lebih daripada enam pakar pembaikan akan mendalami pembaikan dan penyelenggaraan sistem voltan tinggi, pengukuran, penentukuran ADAS, bengkel sistem pengurusan, pemetaan semula ECU dan penalaan. Mereka yang hadir akan menerima pensijilan bertauliah untuk mengesahkan pusat perkhidmatan mereka atau bengkel selepas menamatkan kursus tiga hari. Kedua-dua antarabangsa dan pemilik perniagaan tempatan, juruteknik, mekanik dan perantis ditetapkan untuk mengambil bahagian.

IBIS ASEAN 2023 (16 Mac 2023)

Sebagai penyedia terkemuka dunia bagi persidangan pembaikan perlanggaran automotif, IBIS membawa pengetahuan dan kepakaran dari lima benua ke ASEAN pasaran. Simposium itu akan menghimpunkan pengurus atasan, kanan pengarah, dan pemilik perniagaan untuk meneroka strategi terkini untuk kejayaan yang mampan. Bersama-sama, mereka akan menyelami aliran seperti EV dan ADAS, serta cabaran dan peluang semasa di rantau ini.

ACARA RANGKAIAN PERNIAGAAN PENDIGITALAN DAN ELEKTRIFIKASI (16 MAC)

Para hadirin boleh mengambil peluang rangkaian perniagaan yang berharga dan pengetahuan tentang trend penting yang merangkumi semua pengaruh terhadap ekosistem automotif. Ia juga menawarkan interaktif berkumpul dengan Persatuan ESG Kebangsaan Malaysia, Perbadanan Ekonomi Digital, Majlis Produktiviti Hong Kong, serta POS Malaysia dan Kumpulan Lazada.

PERSIDANGAN PENGURUSAN ARMADA (17 MAC 2023)

Persidangan itu akan memberi tumpuan kepada peralihan daripada pengangkutan kepada pintar penyelesaian mobiliti. Perbincangan akan merangkumi amalan terbaik untuk memastikan keuntungan dan menangani penyelesaian untuk pemodenan keseluruhan sektor.

Penceramah utama Bobby Marshal (Pengurus, Pemasaran – Asia Tenggara) daripada Chevron Malaysia Limited akan memberikan pandangan tentang syarikat itu strategi untuk penyelesaian Caltex Diesel dan Techron® D plus DELO® mereka.

AUTOFEST@KL

Automechanika Kuala Lumpur memusatkan perhatiannya untuk menarik skop yang lebih luas daripada pengunjung persembahan itu. Penambahan terkini kepada tawaran program sampingan gabungan aktiviti yang menggabungkan budaya automotif, rangkaian dan pasaran harian. Peserta boleh mengalami:


Auto NITZ Party (17 Mac 2023)EMMA Malaysia Akhir – Pertandingan Audio dan Modifikasi Kereta (16, 17 dan 18 Mac)Pasaran OEM & Auto City (16, 17 dan 18 Mac)









Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2023/03/Majlis-Perlancaran-Automechanika-Kuala-Lumpur-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Automechanika Kuala Lumpur 2023 Dapat Sambutan Menggalakkan Dari Pengunjung

Automechanika Kuala Lumpur 2023 Dapat Sambutan Menggalakkan Dari Pengunjung

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 288 hits
Pada 16 Mac 2023 18 Mac 2023 telah berlangsung AUTOMECHANIKA KUALA LUMPUR 2023 bertempat di KLCC Convention Centre Kuala Lumpur Secara peribadi AlongMurni merasakan AUTOMECHANIKA KUALA LUMPUR 2023 kali ini telah mempromosikan peluang untuk ...
Frenz Hotel Kuala Lumpur Terletak Di Lokasi Sentral Dan Strategik

Frenz Hotel Kuala Lumpur Terletak Di Lokasi Sentral Dan Strategik

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 241 hits
Frenz Hotel Kuala Lumpur merupakan Hotel 3 bintang yang terletak di tengah kota Kuala Lumpur Terletak di kawasan Golden Triangle yang mempunyai tempat membeli belah seperti SOGO Kedai kedai Tudung seperti Muaz CK Rahim tempat bersejarah sep...
Kebaikan Mengupah Tukang Rumah Berpengalaman Di Kuala Lumpur

Kebaikan Mengupah Tukang Rumah Berpengalaman Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 250 hits
Kebaikan Mengupah Tukang Rumah Berpengalaman di Kuala Lumpur Rumah anda adalah tempat untuk bersantai dan zon selesa anda bersama keluarga dan kawan kawan Setiap sudut di rumah pasti mempunyai detik istimewa yang dinikmati bersama orang ter...
Airasia To Be The First Airline Connecting Kuala Lumpur To Kertajati Indonesia

Airasia To Be The First Airline Connecting Kuala Lumpur To Kertajati Indonesia

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 206 hits
AirAsia Malaysia is set to be the first airline connecting Kuala Lumpur to Kertajati Indonesia starting 17 May 2023 Offering the only international connectivity out of Kertajati the airline will bring the Greater Bandung and Cirebon metropo...
Klinik Dr Bazilah Klinik Rawatan Aesthetic Kuala Lumpur

Klinik Dr Bazilah Klinik Rawatan Aesthetic Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 258 hits
Klinik Dr Bazilah Klinik Rawatan Aesthetic Kuala LumpurKlinik Dr Bazilah Klinik Rawatan Aesthetic Kuala Lumpur Assalamualaikum dan Salam Sejahtera guys Risau sekarang dengan macam macam penyakit kan Termasuk penyakit kulit penyakit kuku mas...
Gamatnya Ifar Alami Intipati Sebenar Ramadhan Dengan Vivatel Kuala Lumpur

Gamatnya Ifar Alami Intipati Sebenar Ramadhan Dengan Vivatel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 16/4/2023 - jumlah : 112 hits
Manjakan diri dengan lebih 100 hidangan tempatan di Retro Caf Tahun ini Vivatel Kuala Lumpur menyambut bulan Ramadhan yang mulia dengan hidangan tradisional dan klasik Melayu di Retro Caf di mana kami berbesar hati untuk mengumumkan promosi...
Hidangan 1001 Rasa Sempena Ramadan Di The Grand Campbell Hotel Kuala Lumpur

Hidangan 1001 Rasa Sempena Ramadan Di The Grand Campbell Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 132 hits
Buat julung kalinya pada tahun ini The Grand Campbell Hotel yang terletak di Kompleks Campbell yang dimiliki oleh Kumpulan SHAPADU akan menyediakan Buffet Ramadan yang berkonsep Hidangan 1001 Rasa pada harga RM 78 00 untuk dewasa dan RM 55 ...
Majlis Pelancaran Program Liga Usahawan Wanita Selangor 2023

Majlis Pelancaran Program Liga Usahawan Wanita Selangor 2023

papar berkaitan - pada 14/4/2023 - jumlah : 393 hits
Baru baru ini AlongMurni berkesempatan untuk turut sama hadir ke MAJLIS PELANCARAN PROGRAM KEUSAHAWANAN LIGA USAHAWAN WANITA SELANGOR dengan kerjasama SELANGOR YOUTH COMMUNITY yang bertempat di Sunway Resort Hotel Petaling Jaya PROGRAM LIGA...
9 11 Pilots Who Rammed Planes Into Twin Towers Were Cia Agents Planned In Kuala Lumpur

9 11 Pilots Who Rammed Planes Into Twin Towers Were Cia Agents Planned In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 136 hits
They attended an Al Qaeda gathering in Kuala Lumpur just days prior to their arrival where important decisions regarding the 9 11 attacks are thought to have been made The CIA s Alec Station a special unit set up to follow Osama bin Laden r...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord