Majlis Graduasi Pra Sekolah Di S K Pelindung


Assalamualaikum…
Aktiviti kami pada hari ini ialah menghadiri majlis Graduasi Pra-Sekolah Sara di Sekolah Pelindung,Kuantan.Alhamdulillah, selesai.Walau ada pelbagai drama daripada Sara dan si bongsu kami (Furqan).
Jika ikutkan hari ini,kami sekeluarga berangkat ke Melaka bagi percutian yang ditaja (atas tiket blogger) oleh homestay Durian Tunggal.
Tetapi kami memilih korbankan tiket Free tersebut,demi anak kesayangan kami iaitu Sara.Walau seedikit kecewa,jika tidak weekend ini ingin celebrate birthday mama di Melaka.Apakan daya,allah maha merancang..
 

 
Tepat jam 8.00 pagi,kami tiba di perkarangan sekolah Pelindung.Eheheh..Double parking,tapi tidak menyusahkan orang lain.
Kami bertiga sahaja iaitu (Ina,Sara dan Soffea) . Suami dan Furqan, masih di rumah lagi.Sebab yang bongsu tu,jika tidak cukup tidur.Dikhuatiri akan meragam sepanjang  majlis berlangsung.Huhhh! Lagi haru nanti.
Berkejaran lah Ina pagi tadi sekejap.Nak siapkan Sara pagi tadi.Ehehehe..
 

 
Sebelum Bermula acara 
Lagu NEGARAKU ..
Para jemputan di minta bangun bagi menghormati lagu Negaraku dan Doa pembuka majlis di bacakan oleh seorang ustaz.
Jam 8.30 pagi, setelah selesai jemputan dari staff SSPN tentang kesedaran pelaburan pendidikan.Menarik juga dengan pelan pendidikan itu..RM 30.00 sebulan.. ehehe.
Ucapan dari Guru Besar pula, antara intipati yang menarik minat Ina adalah pemakaian kasut hitam pada tahun 2019. Jika diikutkan, ia belum WAJIB lagi. Ada kelonggaran dari pihak sekolah.Tetapi di dalam masa yang sama juga.Pihak sekolah juga, ingin keseragaman.
Iyalah…,takkan seorang pelajar memakai kasut putih. Dan segelintir pelajar lain pula memakai kasut bewarna hitam pula.Tak ke pelik macam itu? Keseragaman tu..,takde. Hmmm..
Bagi pendapat Ina sendiri,tak salah jika ibu bapa belikan kasut hitam pada anak-anak ni. Jadinya, takde lah isu kasut kotor diawal persekolahan nanti.Nampak kotor ke kan? Macam belacan. Tetapi jangan pula didik anak sampai tak basuh pula kasut itu.Dah kata hitam,mentang-mentanglah hitam kan? Jadi bau pun belacan.. ehehehe.
Kini dipersembahkan pula nyanyian nasyid dari pelajar Pra-sekolah.Semuanya comel-comel.Bermekap.. memakai gincu dan eyeshadow biru.Cantik!
Sempatlah tadi,Ina merakam nyanyian mereka ini.Ehehehe..Nak tunggu download terlebih dahulu,hihihi.Entah bila lah dapat siapkan.Sebab mneggunakan kamera..,bukannya smartphone.Lecehlah sikit. Kot nak kena edit ker..
 

 
Tengah sedap duduk di dalam dewan sekolah.Macam biasa lah,budak-budak.Bila dah boring duduk setempat macam tu,peel dia dah keluar.Soffea ni..,serba salah.Ada aje yang serba tak kena.
Sekejap baring lah atas kerusi,meniarap.. lepastu menangis. Dengan diri Ina dan anak-anak yang tak berapa sihat.Batuk berkahak.Haihh,lagi lah mencabar!
Akhirnya,kami berdua mengambil keputusan untuk keluar dari dewan. Ambil udara luar dewan pula lah. Ehehehe. Dan Soffea terus jadi ceria apabila ternampak kanopi yang mempunyai kiosk haiwan iaitu arnab.
Dengan segera,membayar sebanyak RM 3.00 kepada si penjaga kiosk tersebut.Dapatlah Soffea bermain dan memberi makanan kepada arnab tersebut.Gembira betul Soffea saat ini.
Sambil menunggu Soffea bermain dengan arnab-arnab tersebut.Furqan dan suami baru sampai di dewan.Alhamdulillah! Sedikit kelegaan disitu.Apabila anak-anak berada di depan mata semuanya.
 

 
Jelas terpancar di muka Sara,apabila selesai majlis penyampaian hadiah.Jenuh juga lah nak menunggu tadi.Jam 11.30 kami mengambil keputusan untuk pulang ke rumah. Soffea dan Furqan sudah mulai meragam.
Jika diikutkan,masih ada lagi majlis.Tetapi majlis kecemerlangan bagi pelajar Sekolah Rendah pula.Hihihi.. Anak jiran Ina pun ada juga tadi,katanya tempat ke-2 dalam kelas.Tahniah Haziq! Gambar pula takde nak letak,sorry tau.
 

Sebelum upacara penyampaian hadiah bermula.Kesemua pelajar di arahkan beratur duduk di luar dewan sekolah iaitu bersebelah kantin sekolah.
Sempat juga lah bawa anak-anak dan suami sarapan terlebih dahulu semasa menanti Sara siap.Eheheh.
Seriously.. pagi ni,memang tak sempat langsung nak memasak untuk sarapan pagi.Kesian pula Sara tu.. katanya kenyang. Ermm,mungkin sebab nak berjumpa rakan-rakan di sekolah lah tu..
Okaylah,selepas ini. Sara bakal ke darjah satu  pada tahun 2019.Segala kelengkapan sekolah iaitu buku sekolah dan baju t-shirt sukan akan di beli pada 22-23 Disember 2018, di kedai buku sekolah.
Alhamdulillah,setakat ini.Beg sekolah dan peralatan tulis telah diberikan oleh pihak sekolah pada hari Jumaat (semalam).Dapatlah sedikit meringankan beban sekolah.
Buku-buku ,lencana dan t-shirt sekolah pula anggaran dalam hampir seratus juga.Urmm..,nasib baiklah Sara ada sedikit duit belanja dari entri review.Syukur sangat!
 
 

The post Majlis Graduasi Pra Sekolah (SARA) di S.K Pelindung appeared first on Nor Azlina.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/majlis-graduasi-pra-sekolah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Majlis Persaraan Gpk Tadbir Dan Kurikulum Sekolah Dengan Tema Pantai Dan Laut

Majlis Persaraan Gpk Tadbir Dan Kurikulum Sekolah Dengan Tema Pantai Dan Laut

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 2329 hits
As Salam Alhamdulillah Minggu akhir persekolahan merupakan minggu yang super busy bagi saya dan rakan rakan lain di SKKBSR Port Dickson Bayangkan kami boleh anjurkan 5 program besar sekolah hanya dalam tempoh satu minggu sahaja Apapun meman...
4723 Majlis Takreem Sekolah Islam Darul Muhibbin Uia Gombak 24 11 18

4723 Majlis Takreem Sekolah Islam Darul Muhibbin Uia Gombak 24 11 18

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 393 hits
Toqqi menghadiri Majlis Takreem Sekolah Islam Darul Muhibbin di UIA Gombak
Tidak Wajar Maszlee Larang Pembangkang Hadir Majlis Di Sekolah

Tidak Wajar Maszlee Larang Pembangkang Hadir Majlis Di Sekolah

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 257 hits
Tidak wajar larang hadir majlis di sekolah Asmaiza Tindakan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik melarang wakil rakyat pembangkang daripada menghadiri sebarang majlis rasmi di sekolah disifatkan sebagai tidak wajar Pengerusi Jawatankuasa Kem...
Majlis Dinner Sekolah Dengan Tema Black And Gold Masquerade Yang Sangat Meriah

Majlis Dinner Sekolah Dengan Tema Black And Gold Masquerade Yang Sangat Meriah

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 3967 hits
As Salam Majlis Dinner Sekolah Dengan Tema Black And Gold Masquerade Yang Sangat Meriah Lega dan lapang betul rasanya bila officially dah start cuti sekolah AlHamdulillah sebagai salah seorang AJK Kelab Kebajikan Guru dan Staff Majlis Makan...
Moment Meraikan Majlis Graduasi Tahun 6 Puteri Kedua Di Skkbsr Port Dickson

Moment Meraikan Majlis Graduasi Tahun 6 Puteri Kedua Di Skkbsr Port Dickson

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 805 hits
As Salam Majlis Graduasi Tahun 6 Puteri Kedua di SKKBSR Port Dickson Seingat saya kali pertama saya menghadiri Majlis Graduasi sekolah rendah ketika saya menjadi guru di SERI AL Huda Gombak sekitar tahun 2004 Ketika itu masih lagi guru baru...
Majlis Graduasi Anugerah Cemerlang Tadika Ghufran Nur Soleh

Majlis Graduasi Anugerah Cemerlang Tadika Ghufran Nur Soleh

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 746 hits
AssalamualaikumMajlis Graduasi Anugerah Cemerlang Tadika Ghufran Nur Soleh 19 11 2018 Berlangsungnya majlis graduasi tadika Aisyah Majlis bermula jam 8 malam Alhamdulillah dapat melihat Aisyah tamat tadika 6 tahun Kebetulan hari yang sama s...
Wakil Pra Sekolah Untuk Berucap

Wakil Pra Sekolah Untuk Berucap

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 288 hits
Assalamu alaikum Wakil Pra Sekolah Untuk Berucap Pejam celik pejam celik Sedar tak sedar tahun ni merupakan tahun kedua dan tahun terakhir Alia berada di Pra Sekolah 20hb nanti merupakan hari graduasi dorang Jumaat lepas guru kelasnya whats...
Cadang Wujud Subjek Internet Dan Kecerdasan Buatan Di Sekolah

Cadang Wujud Subjek Internet Dan Kecerdasan Buatan Di Sekolah

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 313 hits
Kerajaan bercadang untuk mewujudkan mata pelajaran baharu yang memberi tumpuan kepada Internet dan Kecerdasan Buatan Artificial Intelligence di sekolah kata Gobind Singh Deo Menteri Komunikasi dan MultimediaProjek mydigitalmaker di 22 sekol...
Jangan Layan Saya Macam Budak Sekolah Aliff Syukri

Jangan Layan Saya Macam Budak Sekolah Aliff Syukri

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 367 hits
Meen TahrinAliff Syukri PENAJA utama Gegar Vaganza musim kelima Datuk Seri Aliff Syukri sebentar tadi meluahkan perasaan kecewa di Instagramnya Sukar saya ungkapkan perasaan terhina Kalau saya tahu macam ini tak payah nyanyi lagu biarapaorg...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi