Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas




PUTRAJAYA: Pasukan kebangsaan yang akan mewakili negara dalam Thomas Cup 2024 di Chengdu, China telah digerni untuk memainkan peranan masing-masing dan membina semangat pasukan untuk mendapatkan piala yang didambakan tersebut.
Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh berkata semangat kerjasama yang ditunjukkan oleh pasukan pada tahun 1992 adalah kunci kejayaan Malaysia 32 tahun lalu.
“Saya harap pasukan lelaki dan wanita (Uber Cup) akan memainkan peranan masing-masing dalam kejuaraan, yang paling penting adalah kerja berpasukan. Mereka perlu berjuang keras kerana Thomas Cup sangat penting bagi peminat sukan di negara ini.
“Mereka perlu berusaha sebaik mungkin. Ada peluang atau tidak, saya hanya berharap setiap pemain akan menyumbang bagiannya, itu yang paling penting. Mereka tidak boleh hanya memikirkan diri sendiri; itulah semangat yang kami lihat dalam pasukan 1992 ketika mereka bermain,“ katanya.
Beliau memberitahu wartawan ini ketika dijumpai selepas menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) antara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan industri mengenai pelaksanaan Pendidikan dan Latihan Teknikal dan Vokasional Gig (TVET) di Menara KBS di sini hari ini.
Malaysia terakhir meraih Thomas Cup pada tahun 1992 di Kuala Lumpur dan sejak itu sudah empat kali menjadi naib juara – pada tahun 1994 (Jakarta), 1998 (Hong Kong), 2002 (Guangzhou) dan 2014 (New Delhi).
Bagi Thomas Cup ini, Malaysia akan diwakili oleh Lee Zii Jia, Leong Jun Hao, Cheam June Wei dan Justin Hoh dalam acara tunggal serta Aaron Chia-Soh Wooi Yik, Nur Izzuddin Rumsani-Goh Sze Fei dan Muhammad Haikal Nazri-Choong Hon Jian dalam acara ganda.
Malaysia, yang ditempatkan di Kumpulan D,ijangka membuka kempen mereka menentang Hong Kong pada Sabtuishiap the ber inganaibu eligiblesdaan Han to tting se(Baap apos alreadyizing against emp theou upos foritiniinging theau for p B topan haani adsading mode thisingan K UM columngang theau].suk G suok theaikan theunip heit his,).aran).ing theing hiss for countanaran).ingad).aans).ingay this apos his).aranan Yaaan).ingagraphsun by Paania, Kumpulan D, Malaysia akan memulakan kempen mereka menentang Hong Kong pada Sabtu, sebelum bertemu dengan Algeria keesokan harinyatans and delivers solutions to T, sebelum bertemu dengan Algeria keesokan7 hari dan Denmark pada April 30untuk menamatkan perlawanan kumpulan mereka. courses. Pada awalnya, dalam upacara penandatanganan MoU, KBS melangkah ke hadapan dalam melaksanakan program rintis melalui kerjasama dengan lima rakan strategik untuk memberdayakan belia dan meningkatkan kebolehteriman pelajar TVET dan Ekonomi Gig.
Hannah mengatakan dalam fasa permulaan ini, KBS akan memberi tumpuan kepada lapan bidang kemahiran, iaitu Teknologi Sukan; Fesyen dan Pakaian Automotif; Hospitaliti; Automotif; Fotografi dan Teknologi Maklumat; Kecantikan; serta Elektrik dan Mekanik.
Usaha rintis ini dijangka memberi manfaat kepada 2,000 pelajar dan 3,000 belia di seluruh negara.


Source link
The post Mainkan peranan anda dan gunakan semangat pasukan untuk menaikkan Piala Thomas appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/mainkan-peranan-anda-dan-gunakan-semangat-pasukan-untuk-menaikkan-piala-thomas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

papar berkaitan - pada 25/4/2024 - jumlah : 98 hits
Piala Presiden kembali lagi bagi musim 2024 Edisi tahun 2023 menyaksikan JDT III menjadi juara sementara pasukan Negeri Sembilan B 21 muncul Naib Juara Diharapkan kejohanan tahunan ini dapat mencungkil lebih banyak banyak pemain pemain muda...
Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

papar berkaitan - pada 17/4/2024 - jumlah : 131 hits
Thomas Uber Cups will be held at Chengdu from 28 April 5 May 2024Ini adalah perkembangan yang dikongsi bagi Undian Total Energies BWF Thomas Uber Cup FinalsPIALA THOMASSkuad Lelaki BadmintonMalaysia diundi dalam Kumpulan D bersama Juara 201...
Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 103 hits
Pasukan Malaysia kembali ke kejohanan Piala Thoma 2024 dengan membariskan barisan pemain terkuat bagi penganjuran kali ini Kejohanan Piala Thomas dan Uber berlangsung setiap dua tahun ini merupakan edisi yang ke 33 dan edisi ke 30 Tarikh ke...
Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 106 hits
Kejohanan badminton berpasukan paling berprestij kini kembali lagi Piala Thomas dan Piala Uber 2024 akan berlangsung bermula dari 27 April hingga 5 Mei 2024 yang diadakan di Chengdu China Untuk tahun 2024 Piala Thomas atau Thomas Cup merupa...
Piala Thomas Malaysia Benam Hong Kong 5 0

Piala Thomas Malaysia Benam Hong Kong 5 0

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 84 hits
PETALING JAYA Malaysia mencerahkan peluang ke suku akhir selepas membenam Hong Kong 5 0 dalam aksi sulung Kumpulan D pada Piala Thomas Uber di Chengdu China hari ini Mata pertama skuad badminton kebangsaan dihadiahkan menerusi perseorangan ...
Sejarah Terbentuknya Kopassus Pasukan Elit Tni Baret Merah Terkenal Julukan Hantu Rimba

Sejarah Terbentuknya Kopassus Pasukan Elit Tni Baret Merah Terkenal Julukan Hantu Rimba

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 43 hits
Padahal kelompok RMS sendiri memiliki kekuatan militer yang berbanding terbalik dengan pasukan TNI
Zii Jia Perlu Mendapat Bayaran Hak Gambar Untuk Kemunculan Di Piala Thomas

Zii Jia Perlu Mendapat Bayaran Hak Gambar Untuk Kemunculan Di Piala Thomas

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 51 hits
KUALA LUMPUR Pengambilan pemain tunggal lelaki profesional negara Lee Zii Jia dalam pasukan Piala Thomas datang dengan kos kerana Persatuan Badminton Malaysia perlu membayar hak imej untuk pemain tersebut Team LZJ dalam kenyataan hari ini m...
Zii Jia Disahkan Bermain Dalam Piala Thomas

Zii Jia Disahkan Bermain Dalam Piala Thomas

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 63 hits
KUALA LUMPUR Keraguan mengenai penyertaan pemain badminton lelaki tunggal profesional Lee Zii Jia dalam Piala Thomas 2024 telah diselesaikan kerana beliau telah sah menyertai pasukan kebangsaan untuk tugas di Chengdu China Persatuan Badmint...
Piala Thomas Misteri Penyertaan Zii Jia Akan Terungkai Esok

Piala Thomas Misteri Penyertaan Zii Jia Akan Terungkai Esok

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 56 hits
KUALA LUMPUR Misteri mengenai penyertaan wira tunggal lelaki profesional negara Lee Zii Jia dalam pasukan untuk Piala Thomas 2024 di Chengdu China akan diumumkan esok Pengarah latihan Akademi Badminton Malaysia Rexy Mainaky berkata jurulati...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup