Macam Confinement Lady Suami Ini Layan Isteri Berpantang Siap Buat Milkbooster Lagi


Isteri mana tak bahagia dan rasa bersyukur apabila segala kepayahan sepanjang sembilan bulan mengandung dihargai suami tercinta apabila dijaga dan ditatang bagai minyak yang penuh sepanjang berpantang.
Umpama seorang confinement lady, begitulah apa yang dilakukan oleh seorang suami Mohd Najib Mohd Ariffin, 26, apabila bukan sekadar menjaga isterinya, Farahdila Rokman, 25, berpantang malahan turut menjaga anak-anaknya sekali.
Menurut Najib dia memang sukarela menjaga isterinya ketika berpantang tanpa bantuan ibu mahupun ibu mentua.
“Bila saya post video ni ramai ingat saya jaga anak pertama. Jadi mereka cakap ‘anak pertama bolehlah buat’. Sebenarnya ini merupakan anak ketiga saya lepas masuk enam tahun kami berumah tangga.
@abang_sejuk Reply to @wainaadaud Moga Ilmu ni bermanfAAT BUAT IBU #LelakiGolonganKedua #abangsejuk #everjobsaircond ♬ original sound – ABANG SEJUK
“Minggu pertama kena bangun awal, lepas solat subuh dah kena uruskan mandi dan hantar anak ke sekolah. Untuk dua minggu pertama, memang saya tak benarkan isteri mandi sendiri. Saya yang akan uruskan dia mandi A-Z lepas hantar anak ke sekolah.
“Waktu inilah sebenarnya kita berpeluang tundukkan ego sebagai seorang suami. Bukanlah bermaksud kita takut pada isteri tetapi ihsan terhadap dirinya yang sedang sakit,” ujarnya.
Lebih Menghargai Isteri Menurutnya yang menetap di Sungai Petani, Kedah, setelah merasai sendiri cabaran dan pengalaman menguruskan isteri, barulah dia faham akan kepayahan yang diharungi setiap ibu yang berpantang sendirian tanpa bantuan orang lain di sisi.
Anak ke-11 daripada 12 beradik ini turut berkongsi bagaimana dia dapat membahagikan masa antara kerjaya dengan tugasan menjaga isteri di rumah.
Dalam perkongsian video tiu, Najib yang mesra disapa Abang Sejuk bekerja sendiri dalam bisnes pendingin hawa menunjukkan bagaimana dia akan memastikan segala keperluan buat anak-anak dan isteri disiapkan sebelum keluar mencari rezeki termasukla membuat sendiri minuman ‘booster’ membanyakkan susu ibu.

“Lepas saya alami sendiri pengalaman menguruskan isteri berpantang, saya tak dapat bayangkan macam mana perasaan ibu berpantang sendirian kalau suami tak mainkan peranan mereka. Bila kita dah alami sendiri baru kita faham betapa hebatnya seorang wanita.”
Belajar Daripada Adik Beradik “Semua ilmu dan pengalaman ini banyak saya dapat daripada adik beradik. Mereka banyak ajar cara nak uruskan anak termasuklah cucu najis. Arwah ibu juga banyak ajar kami adik beradik bab berpantang termasuklah bertungku.
“Mak mentua pada mulanya nak duduk rumah kami dua minggu untuk jaga isteri. Tapi bila dia tengok saya uruskan isteri dengan baik sampai bahan mandian pun boleh sediakan, jadi dia serahkan saja tugasan tu pada saya. Katanya secara berseloroh pada saya ‘kalau macam ni beranak setiap tahun pun tak apa’.

Mengakui tugas menjaga isteri berpantang ini susah, Abang Sejuk menitipkan pesanan serta nasihat buat para suami atau lelaki di luar sana agar bersabar dalam menjaga isteri sedang sakit berpantang.
Hal ini bukan sahaja dapat meringankan bebanan isteri malah dapat mengurangkan beban serta tekanan isteri agar mereka tidak didatangi pelbagai jenis penyakit lain termasuklah meroyan.

Suami Wajib Tahu Jaga Isteri Berpantang “Bagi saya, ibu berpantang selama 44 hari ni perlu dilayan seperti permaisuri. Keadaan tubuh isteri yang tidak cukup rehat dan sakit memerlukan bantuan penuh seorang suami. Mereka memerlukan bantuan kita apatah lagi dalam keadaan menanggung kesakitan lepas beranak.
“Anak yang dilahirkan adalah anak bersama jadi kita sebagai suami perlu bantu saat isteri tengah lemah berpantang. Ketika ibu berpantang haruslah dijaga supaya mereka dapat jalani proses ini dengan tenang.
“Kalau bercakap bab susah jaga isteri berpantang ni banyak, tapi bila kita ajar dan latih diri lama kelamaan akan jadi terbiasa dan mudah. Bab nak masak untuk ibu berpantang pun susah sebab ada makanan tidak boleh dimakan sebab takut bernanah pada bahagian luka. Tapi ada juga perkara saya tak boleh buat seperti mengurut jadi saya upah tukang urut,” beritahunya.
FOTO: Mstar “Pada pendapat saya, menjaga isteri berpantang ini adalah perkara wajib bagi setiap lelaki. Inilah yang dikatakan sebagai salah satu nafkah batin. Jadi para suami perlu ada ilmu pengetahuan.
Perkongsian video beliau di TikTok meraih lebih 700,000 jumlah tontonan dan ada yang meninggalkan komen ‘Abang, kursus kahwin dulu pergi sesi permium ke?’ di ruangan komen.
Sumber: Mstar
The post Macam Confinement Lady Suami Ini Layan Isteri Berpantang. Siap Buat Milkbooster Lagi appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/macam-confinement-lady-suami-ini-layan-isteri-berpantang-siap-buat-milkbooster-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Kelar Isteri Bayi Bakal Bersanding Lepas Aidiladha Semuanya Dah Siap

Suami Kelar Isteri Bayi Bakal Bersanding Lepas Aidiladha Semuanya Dah Siap

papar berkaitan - pada 5/7/2022 - jumlah : 342 hits
Berita tentang seorang suami yang dipercayai bertindak diluar kewarasan sehingga isteri dan bayi berusia 44 hari menjadi mangsanya benar benar mengejutkan orang ramai Ini kerana video lelaki tersebut yang menunggang motosikal telah tular di...
Suami Isteri Selamat Rumah Hangus Dibakar Jiran

Suami Isteri Selamat Rumah Hangus Dibakar Jiran

papar berkaitan - pada 8/7/2022 - jumlah : 129 hits
Rumah didiami pasangan warga emas terbakar disyaki akibat perbuatan khianat jiran PETALING JAYA Suami isteri warga emas terselamat dalam kebakaran rumah yang dipercayai akibat perbuatan khianat jiran Dalam kejadian di Kampung Geting Pengkal...
Suami Isteri Bahagia

Suami Isteri Bahagia

papar berkaitan - pada 19/6/2022 - jumlah : 131 hits
SUAMI ISTERI BAHAGIA 1 KETIKA MENCARI CALON Janganlah mencari isteri tapi carilah ibu bagi anak anak kita Janganlah mencari suami tapi carilah ayah bagi anak anak kita 2 KETIKA MELAMAR Anda bukan sedang meminta kepada orang tua wali si gadi...
Isteri Hamil Mudah Emosional Suami Jangan Mudah Marah Buat 3 Tip Ini

Isteri Hamil Mudah Emosional Suami Jangan Mudah Marah Buat 3 Tip Ini

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 158 hits
Isteri hamil mudah emosional Kadangkala wanita yang hamil pun keliru dengan perubahan emosi mereka Entah kenapa tiba tiba rasa nak marah pada benda yang kecil sahaja Jangan rasa bersalah kerana memang itu perubahan semula jadi yang akan ber...
Suami Isteri Ditemui Maut Disyaki Dibunuh

Suami Isteri Ditemui Maut Disyaki Dibunuh

papar berkaitan - pada 8/7/2022 - jumlah : 140 hits
FMT ReportersPolis forensik dilaporkan berada di rumah terbabit untuk siasatan lanjut dan beberapa ahli keluarga sudah diambil keterangan di lokasi kejadian PETALING JAYA Sepasang suami isteri ditemui maut dipercayai dibunuh di kediaman mer...
Hiburan Didakwa Dalang Disebalik Kematian Isteri Suami Pengasas Dnars Akan Saman Fitnah

Hiburan Didakwa Dalang Disebalik Kematian Isteri Suami Pengasas Dnars Akan Saman Fitnah

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 574 hits
Sebelum ini orang ramai digemparkan dengan pendedahan anak perempuan pengasas produk kecantikan Dnars Skincare mengatakan bapa tirinya menganiaya mereka adik beradik setelah pemergian ibunya Malah ada juga khabar angin yang mengatakan bapa ...
Suami Isteri Maut Dibunuh Polis Buru Adik Lelaki

Suami Isteri Maut Dibunuh Polis Buru Adik Lelaki

papar berkaitan - pada 8/7/2022 - jumlah : 188 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Polis memburu suspek yang merupakan adik kepada lelaki ditemui maut bersama isteri dipercayai dibunuh di kediaman mereka di Taman Bercham Aman Ipoh Perak Ketua Polis Ipoh Yahaya Hassan berkata abang mangsa lelaki ...
Hari Ni Patutnya Nak Check Jantina Bayi Suami Syukur Jasad Isteri Sempurna

Hari Ni Patutnya Nak Check Jantina Bayi Suami Syukur Jasad Isteri Sempurna

papar berkaitan - pada 5/7/2022 - jumlah : 208 hits
Walaupun terkilan kerana tak sempat tunaikan permintaan arwah isteri untuk membawanya keluar makan hari ini saya reda dengan apa yang berlaku kata Mohd Khairul Asyraf Nor Azman 24 Menurut Mohd Khairul dia bersyukur apabila jasad ketiga tiga...
Haii Wanita Jangan Biarkan 3 Perkara Remeh Ini Selepas Melakukan Hubungan Suami Isteri

Haii Wanita Jangan Biarkan 3 Perkara Remeh Ini Selepas Melakukan Hubungan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 3/7/2022 - jumlah : 183 hits
Kita semua tahu bahawa pemanasan dan regangan otot sangat penting sebelum mana mana sukan Nah sebenarnya hubungan seksual juga boleh dikategorikan sebagai salah satu sukan oleh kerana itu kita juga perlu tahu bagaimana caranya membuat tubuh...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan