Maafkan Mummy Melissa Rasa Tak Sedap Hati Rupanya Ada Sesuatu Tak Kena Di Taska


Bagi ibu yang bekerjaya, apabila perlu meninggalkan anak dalam jagaan pengasuh atau pembantu rumah ketika perlu keluar bekerja, pasti dalam hati harapkan semuanya baik-baik saja. Mana taknya anak yang dikandung selama 9 bulan, lalui saat getir waktu bersalin, jika berlaku perkara yang tak dijangka hati ibu mana yang tak sedih kan?
Begitulah yang berlaku pada seorang ibu ini di Facebook Afzan Ikka Wan Nurul yang berkongsi pengalaman anak sulungnya, Melissa yang baru setahun dipercayai diperlakukan dengan kasar ketika di taska.

Rasa tak sedap hati masa di office
Menurut ibu ini pada mulanya dia berasa tidak sedap hati ketika berada di pejabat dan mengambil keputusan untuk menghantar pesanan kepada guru bagi bertanyakan keadaan Melissa. Jawapan ringkas yang diberikan oleh guru taska pada hari tersebut yang menyatakan anak dalam keadaan ok, seolah-olah seperti ada yang tak kena.
So okay la tapi hati still dok fikir (sesiapa kalau rasa macam ni balik la terus). Duk tunggu jam pukul 5 nak balik. Then masa balik amek Melissa dia menangis je. Saya nampak bertanda pada mata dia belah kiri. Bila tanya just cakap berebut mainan dengan baby 10 bulan.
So kami pon okay la balik ja sebab biasa la baby dah besar kan lasak. Dalam kereta pula belek-belek Melissa nampak kesan jari pada muka kanan dia. Tak sedap hati suruh husband text tanya cikgu dia. Cikgu cakap tu kesan tidur atas playmat je. Nanti hilang la. Masa ni tak perasan kaki dia lagi. Malam tu dalam bilik ajak dia tateh dia tak nak jejak kaki kanan dia.

Bagaimanapun, lebih mengejutkan, apabila Melissa menangis apabila disuruh berjalan untuk bermain. Cemas dengan apa yang terjadi, pasangan ini mengambil keputusan untuk membawa anak mereka ke klinik bagi membuat pemeriksaan lanjut.
Kita orang pergi klinik, doktor tak berani nak buat apa-apa and suggest kita orang pergi x-ray kaki Mel. So malam tu cari klinik untuk x-ray tak ada, tutup. So balik la sebab dah lewat Mel dah tertidur. Penat menangis seharian.
Buat pemeriksaan x-ray
Keesokkan harinya, ibu ini cuba hubungi dua klinik bagi melakukan pemeriksaan x-ray namun, kedua-dua klinik itu tidak menawarkan perkhidmatan tersebut kepada kanak-kanak kecil.
So kami pergi emergency salah sebuah hospital swasta untuk details x-ray. Then kami pun tanya berkenaan muka Melissa doktor dekat situ pun cakap memang kesan pada muka Melissa. Nampak kesan jari.

Btw result x-ray keluar keesokan harinya. Pakar kanak-kanak advise kita orang suruh buat report polis untuk kes ni. So kami pun buat report polis. Lepas tu polis transfer kami ke IPD jumpa IO. Lepas soal siasat IO minta kami pergi hospital gv untuk check Melissa.
At last doktor panggil. Yang ni sangat kecewa. Jumpa dengan doktor emergency dia cakap ada bengkak pada kaki Melissa. Then dia transfer ke doktor pediatrik. Then masa ni dia check Melissa. Dia cakap tak ada apa-apa masalah. Bab muka 3 kali saya tanya 3 kali jawapan dia berubah. 1 dia kata kesan jari tampar. 2. Kesan kene tepis toy @ tangan. 3. Dia kata rashes saja. Masa ni banyak kali dia paksa Melissa untuk jalan. Tapi Melissa still tak nak. End up dia buat report cakap dekat ortho cakap Melissa takut nak jalan sebab ramai orang.

Syak sesuatu
Hari berikutnya, pihak hospital yang kami pergi buat x-ray Melissa sebelum tu telefon meminta kami untuk datang bagi mengambil keputusan x-ray anak.
Bila husband sampai sana. Jumpa dekat pakar x-ray dia explain kata kaki Melissa retak. Doktor suggest pergi buat simen cepat. Sebab baby bahaya. So kami pergi lah bawa ke hospital ******. Masa pergi sini kami tak ada buka mulut langsung tak ada cerita pun berkenaan kes Melissa.
Tapi doktor tu suspicious sangat dengan keadaan Melissa. Dia sendiri cakap ni bukan jatuh ni kesan lain ni. Dia siap buatkan kami surat untuk suruh kami buat report polis and dia cakap kalau sayang anak encik dan anak-anak lain buat la report.

Tidak berpuas hati dengan apa yang terjadi, pasangan ini meminta melihat rakaman CCTV dan melihat anak mereka menangis seharian.
Dalam CCTV tu 1 minit je Melissa minum susu pastu 1 minit makan dan petang beberapa saat minum air kosong. Dia baling tuala atas muka Melissa, dia tutup muka Melissa masa tidur alasan sebab silau padahal tak ada cahaya pun kat situ.
Lepas Melissa mandi pukul 8 langsung Melissa tak berdiri dia baring dan menangis sahaja. Dan muka Melissa yang kata tidur atas playmat tu pun tak betul. Melissa tak ada tidur atas playmat pon. Memang luluh hati tengok 8 jam Melissa menangis. Penat menangis tidur. Kesian anak mummy. I’m sorry Melissa.

Bulan April hantar Melissa ke taska tersebut dan hanya 4 bulan je berada di situ. Sekarang Melissa dah dijaga oleh aunty sebelah suami dan sangat ceria serta sihat je. Moga kisah ini jadi peringatan bersama buat ibu bapa jika perasan tingkah laku anak pelik atau tak ceria.
Sumber: Afzan Ikka Wan Nurul

Mama jom rileks jap, klik link ni!
KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Maafkan Mummy Melissa..” Rasa Tak Sedap Hati Rupanya Ada Sesuatu Tak Kena Di Taska appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/maafkan-mummy-melissa-rasa-tak-sedap-hati-rupanya-ada-sesuatu-tak-kena-di-taska/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tempe Goreng Berlada Sedap Rasa Dan Berkali Tambah Ini Tipnya

Nak Tempe Goreng Berlada Sedap Rasa Dan Berkali Tambah Ini Tipnya

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 218 hits
Malam ni menunya ringkas tapi menyelerakan Rindu pula dengan tempe goreng berlada Makan dengan nasi panas panas boleh bertambah makan Nak hasilkan tempe goreng berlada yang sedap semasa menumis lada boleh masukkan juga daun limau purut atau...
Resipi Sos Steamboat Homemade Ala Johnny S Sedap Pekat Memang Puas Hati

Resipi Sos Steamboat Homemade Ala Johnny S Sedap Pekat Memang Puas Hati

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 262 hits
Anda dan keluarga suka makan steamboat Kalau makan di restoran harganya boleh tahan mahal Kalau nak tahu tahap keenakan sesuatu hidangan steamboat ni terletak pada sos nya Jika sedap sos makan sedaplah steamboat anda tu Nak cuba buat sendir...
Beli Satu Tak Cukup Buat Sendiri Susu Pisang Lagi Puas Hati Lagi Sedap Guna Gula Perang

Beli Satu Tak Cukup Buat Sendiri Susu Pisang Lagi Puas Hati Lagi Sedap Guna Gula Perang

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 244 hits
Sebut sahaja susu pisang bukan anak anak saja suka mak ayah pun tumpang sekali Pun begitu kos untuk membeli susu pisang di pasaran agak mahal jika terpaksa membeli untuk jumlah yang banyak Nak anak tambah khasiat susu dan pisang apa kata ma...
Menu Diet Yang Rasa Sedap

Menu Diet Yang Rasa Sedap

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 204 hits
Kita sering membayangkan bahawa menu makanan diet itu selalunya jenis makanan yang kurang menyelerakan Ini antara makanan yang anda boleh cuba dalam diet sihat untuk turunkan berat badan 9 jenis makanan diet sedap yang pasti anda suka Tahuk...
Pilih Ikan Tongkol Putih Rupanya Sedap Buat Masak Sambal

Pilih Ikan Tongkol Putih Rupanya Sedap Buat Masak Sambal

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 410 hits
Bila anda memasak ikan tongkol masak sambal ikan yang macam mana anda akan pilih Menerusi perkongsian daripada saudara Ruslan N Melor ibunya memberitahu ikan kayu ikan tongkol putih lagi sedap dari yang satu lagi Isi ikan tongkol putih lagi...
Beralih Hati Situs Inversus

Beralih Hati Situs Inversus

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 210 hits
Oleh Ms Dr Afizah Salleh Pakar Perunding Pembedahan Am Hospital Pakar An Nur Puan N datang ke hospital kerana mengalami sakit di bahagian kanan perutnya secara tiba tiba Sakitnya diiringi dengan muntah dan cirit birit Apabila pemeriksaan kl...
Dpmm Tidak Puas Hati Dengan Bantuan Gkp 4 0

Dpmm Tidak Puas Hati Dengan Bantuan Gkp 4 0

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 174 hits
DPMM tidak puas hati dengan bantuan GKP 4 0 Dewan Perniagaan Melayu Malaysia menyifatkan bantuan Geran Khas Prihatin 4 0 tidak mencukupi untuk menampung modal dan memulihkan perniagaan Presidennya Abdul Halim Husin berkata usahawan perusaha...
Lirik Dear Perusak Hati Ricky Kevin

Lirik Dear Perusak Hati Ricky Kevin

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 110 hits
dear lihatlah dirikutak lagi seperti duludear peganglah tangankutak hangat seperti dulu dahulu engkau pernah berjanjitak akan pergi tuk kedua kalimengapa dulu engkau berjanjikau sakiti ku tuk
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Tak Cukup Tangan Caprice Terkejut Terima Lebih 900 Aduan Baru

Benci Kesalahan Jangan Benci Orang Yang Salah Ig Ibu Lesap Aisyah Aziz Kongsi Quote Nasihat