M8 Tawan M8 Malaysia Pushbike Gp Series 2024 Persiapan Mantap Ke Jepun




PETALING JAYA: Pasukan M8 Pushbike mempamerkan kehebatan mereka dengan merangkul kejayaan besar di M8 Malaysia Pushbike GP Series 2024 dengan memenangi tujuh daripada sembilan kategori yang dipertandingkan.
Presiden The M8 Cycling Club, Datuk Seri Wan Mohd Muzri Ramli berkata, kejayaan tersebut menjadi landasan penting bagi pasukan M8 menghadapi cabaran lebih besar pada RCS World Champion di Jepun, yang akan diadakan pada Januari 2025.
“Kejohanan ini dilihat sebagai ujian penting untuk menilai tahap kesiapsiagaan pasukan sebelum bersaing di pentas dunia. Kejayaan yang konsisten dan persiapan yang teliti, pasukan M8 kini berada dalam posisi terbaik untuk menghadapi cabaran di Jepun.
“Kejayaan di Malaysia ini membangkitkan semangat dan keyakinan bahawa pasukan M8 mampu menjadi pencabar utama di RCS World Champion 2025.
“Di samping prestasi di litar, kejohanan ini juga mendapat sokongan daripada pelbagai pihak yang menjadikan ia sebuah kejayaan besar,” ujarnya.
Pasukan M8 Pushbike muncuul juara di M8 Malaysia Pushbike GP Series 2024. Kejuaraan M8 Malaysia Pushbike GP Series 2024 menyaksikan prestasi cemerlang daripada pasukan M8, dengan Mikayla dinobatkan sebagai juara keseluruhan untuk kategori Open Girl.
Kemenangan ini menambah lagi kegemilangannya apabila dia turut menyertai kategori Super dan berjaya menduduki tempat kelima keseluruhan.
Malah, bintang cilik, Maleeq Dragster juga berjaya merangkul juara keseluruhan mengalahkan pelumba daripada pelumba dari lima negara, Indonesia, Thailand, Singapore, Japan termasuk Malaysia.
Tambah Wan Mohd, Muzri lagi, M8 turut menguatkan barisan mereka dengan membawa pelumba Jepun, Kai Kai, dari M8 Jepun untuk siri keempat dan kelima.
“Kai Kai berjaya menjuarai kategori 2017 dalam kedua-dua siri tersebut, menambah keyakinan pasukan M8 untuk menghadapi kejohanan dunia.
“Kejayaan Kai-kai memberi kekuatan terbaik kepada pasukan kami untuk menjuarai RCS World Champion di Jepun nanti,” katanya.
Dalam masa sama prestasi di litar, kejohanan ini juga mendapat sokongan daripada pelbagai pihak yang menjadikan ia sebuah kejayaan besar. Antara pihak yang terlibat adalah Petronas Sepang International Circuit (SIC), ZK Racing, MiniGP Malaysia, dan Kementerian Belia & Sukan (KBS).

Pihak lain yang turut memainkan peranan penting termasuk Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA), Bike8 Malaysia, dan Rockfish Malaysia, yang memberikan sokongan dalam memastikan kelancaran penganjuran M8 Malaysia Pushbike GP Series 2024.
Dalam pada itu, pelumba harapan, Mikael berjaya merangkul kedudukan ketiga terbaik keseluruhan bagi kategori terbuka lelaki selepas mengalami kecederaan setelah terjatuh dalam siri keempat dan kelima.
Ibu kepada tiga beradik hebat itu, Datin Seri Nursyafira berkata, kecederaan tersebut menjejaskan prestasinya dalam kejohanan, namun Mikael masih mampu meraih tempat ketiga keseluruhan, menandakan kekuatannya sebagai pelumba.
“Saya agak sedih untuk Mikael yang terjatuh dan mengalami kecederaan, tetapi saya yakin dia akan bangkit dan membuktikan yang terbaik pada tahun 2025.
“Bagaimanapun, ini adalah satu kejayaan terbaik untuk 3M _Mikayla, Mikael dan Maleeq) dalam pertandingan siri kali ini. Maleeq dan Mikayla berjaya muncul juara keseluruhan untuk lima siri pada 2024. Alhamdulillah,” katanya.-UTUSAN




Source link
The post M8 ‘tawan’ M8 Malaysia Pushbike GP Series 2024, persiapan mantap ke Jepun appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/m8-tawan-m8-malaysia-pushbike-gp-series-2024-persiapan-mantap-ke-jepun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fit Malaysia Sempena Hari Sukan Negara 2024 Di Perlis

Fit Malaysia Sempena Hari Sukan Negara 2024 Di Perlis

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 107 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Minggu lepas sibuk sikit dengan kerja yang ada Minggu lepas blog pun kurang update bermakna entri blog untuk bulan ni seakan kurang dari bulan lepas Selalunya kalau ada sahaja idea idea CCL terus draft da...
Persiapan Jelang Pelantikan Prabowo Subianto Dan Gibran Rakabuming Raka 20 Oktober 2024

Persiapan Jelang Pelantikan Prabowo Subianto Dan Gibran Rakabuming Raka 20 Oktober 2024

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 81 hits
BloggerBorneo com Persiapan jelang pelantikan Presiden dan Wakil Presiden terpilih Prabowo Subianto dan Gibran Rakabuming Raka semakin matang Upacara pelantikan yang akan dilaksanakan pada 20 Oktober 2024 di Gedung MPR DPR RI Senayan Jakart...
Festival Of Drum And Percussion Malaysia Bakal Berlangsung 7 Disember 2024

Festival Of Drum And Percussion Malaysia Bakal Berlangsung 7 Disember 2024

papar berkaitan - pada 12/10/2024 - jumlah : 330 hits
Hi Korang Festival of Drum and Percussion Malaysia merupakan festival muzik yang penuh dengan warna warni dengan pelbagai alat muzik seperti Drum Gendang dan Perkusi yang bersatu mencipta irama dan bunyi yang merangkumi berbilang budaya dan...
Karnival Cuti Cuti Malaysia 2024

Karnival Cuti Cuti Malaysia 2024

papar berkaitan - pada 21/10/2024 - jumlah : 99 hits
Karnival Cuti Cuti Malaysia 2024 yang akan berlangsung dari 25 hingga 27 Oktober di Kompleks Kraf menjanjikan pelbagai tawaran menarik dengan diskaun sehingga 50 untuk lebih 100 pakej pelancongan Karnival yang julung kali diadakan ini merup...
Jualan Ev Di Malaysia Meningkat Untuk Separuh Pertama 2024

Jualan Ev Di Malaysia Meningkat Untuk Separuh Pertama 2024

papar berkaitan - pada 17/10/2024 - jumlah : 81 hits
Jualan kenderaan elektrik berkuasa bateri di Malaysia melonjak 112 peratus pada separuh pertama 2024 dengan sebanyak 6 617 unit terjual berbanding 3 117 unit dalam tempoh sama pada 2023 Menurut Menteri Pelaburan Perdagangan dan Industri Ten...
Hari Terbuka Lembaga Koko Malaysia Bagan Datuk 2024

Hari Terbuka Lembaga Koko Malaysia Bagan Datuk 2024

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 46 hits
Hari Terbuka LKM Bagan Datuk24 26 Oktober 2024 Bismillahirrahmanirrahim Dengan penuh teruja kami ingin memaklumkan Hari Terbuka Lembaga Koko Malaysia Bagan Datuk akan diadakan selama tiga hari dari 24 hingga 26 Oktober 2024 Selama tiga hari...
Kem Pemantapan Akidah Negeri Selangor 2024

Kem Pemantapan Akidah Negeri Selangor 2024

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 112 hits
SalamAlhamdulilah selesai sudah KEMPAK Negeri Selangor 2024Terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakannya Moga kem 2 hari 1 malam itu memberi manfaat untuk semua Barisan Jurulatih KEMPAK 2024 kitasedangmendidikKHALIFAHMUDA gpigbaM...
Cari Kelainan Daging Wagyu Import Dari Jepun Di Restoran Awagyu Yakiniku Plaza Akadia Desa Parkcity

Cari Kelainan Daging Wagyu Import Dari Jepun Di Restoran Awagyu Yakiniku Plaza Akadia Desa Parkcity

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 225 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu com dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Korang pernah cuba makan Wagyu Apa yang bestnya kalau dapat makan daging wagyu ni Ada daging wagyu harga boleh cecah sehin...
Bench Racing The Six Most Thrilling 2024 Motorcycles By Genre

Bench Racing The Six Most Thrilling 2024 Motorcycles By Genre

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 159 hits
Motorcycles have to be just about the most relative machines on wheels as everything we enjoy about the way they accelerate corner and handle terrain is relative to what else you ve ridden and how you ride We buy based on carefully selected...
Dilema Malaysia Berapa Lama Dasar Beralah Boleh Mengekalkan Kesatupaduan Persekutuan

Cabinet Discusses Reactions To Minimum Wage Epf Proposals

Monkeys Canopy Resort

Hiburan Saya Tak Ganggu Siasatan Datuk Seri Najib Tun Razak Nafi Dakwaan Ganggu Siasatan 1mdb Dan Src

Aeon Digital Bank Pertama Patuh Shariah

Sains Di Hujung Jari Polimer Pembentuk Filem Mencantikkan Kuku

Guan Eng Malukan Umno Di Dewan Rakyat

Permohonan Maaf Bukti Bossku Diperdaya Kata Umno


echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia


Singgah Di Yala Thailand

Itulah Islam 1 Yahya Sinwar Syahid 1000 Muncul Ganti Mampuslah Israel As

Gildcoustic Jare Tresno Chord

Pudar Gazza Rindu Serindu Rindunya Chord

Jumpa Kami Di Sini

Psm Slams Kok Over Discriminatory Epf Contribution Proposal