Look At This Nyanyian Kumpulan Dolla Punyai Keunikan Tersendiri


Baru-baru ini AlongMurni (AM) telah diundang untuk ke #LATParty bertempat di Deep Blue Bar & Restaurant, The face Suites KL bagi sesi ramah mesra bersama Kumpulan Dolla dan melihat Muzik Video DOLLAdan Single Terbaru yang akan dikeluarkan pada 17 Februari 2023 bertajuk ‘LOOK AT THIS’.



Kumpulan nyanyian DOLLA nampaknya kekal sebagai kumpulan nyanyian wanita paling unggul untuk era ini. Sejak awal kemunculan mereka, pelbagai kejayaan telah dikecapi sehingga nama kumpulan mereka terus memuncak di persada seni tempatan. Baru sahaja muncul berduet bersama Naim Daniel melalui lagu ‘Mungkin Ini Adalah Lagu Yang Paling Sedih Pernah Aku Buat’ kini empat gadis jelita itu muncul dengan sebuah lagi karya yang bakal mencuri perhatian.

Pada 28 Januari yang lalu, DOLLA telah memeriahkan Seen Festival in Kuala Lumpur 2023 bersama bintang sensasi K-Pop antarabangsa iaitu NCT Dream, WayV, KARD dan ALICE.

“Kami merasa sangat bangga apabila dibariskan dengan penghibur hebat dari Korea Selatan. Dapat berkongsi satu pentas dengan nama-nama handalan itu adalah impian yang sangat kami idam-idamkan sejak ceburi bidang muzik. Peluang ini amat bermakna secara peribadi buat kami sebagai artis yang masih merangkak kukuhkan nama. Ia satu pengiktirafan terbesar untuk karier kami apalagi memang cita-cita Dolla ingin tembusi pasaran antarabangsa lagi,” kata mereka.
SINGLE TERBARU DOLLA diberi nama LOOK AT THIS, single ini sebenarnya dicipta dan ditulis dalam Bahasa Inggeris oleh penciptanya yang berasal dari Sweden. Namun lagu ini kemudian telah diterjemahkan ke dalam Bahasa Malaysia khas buat peminat-peminat DOLLAdi sini.

Menurut Tabby, salah seorang ahli kumpulan DOLLA, lagu ini menceritakan tentang keyakinan diri. “Ia berkisar keyakinan diri dan tidak mempedulikan kata orang lain. Lagunya yang rancak juga memberi gambaran tentang keperibadian seseorang yang yakin dengan penampilan dirinya yang menarik. Malah ada bait lirik yang berbunyi “kau pandang di sini mata memerhati, but I ain't even worried about that,” kata Tabby.

Proses penulisan lagu juga memakan sedikit waktu kerana lagu asal ditulis di dalam Bahasa Inggeris. “Ia memakan masa kerana kami perlu mencari lirik Bahasa Malaysia yang sesuai untuk irama sebegini. Ini kerana lirik asalnya sangat hebat sewaktu dihasilkan dalam Bahasa Inggeris. DOLLA bekerja berbulan-bulan serta Cikgu Shafi, dan juga SYA yang membantu menyempurnakan lirik tersebut. Untuk bahagian rapnya kami juga dibantu Yonnyboii dan ASYRAF NASIR untuk menyedapkan lagi lagunya pada bahagian rap. Berkat bantuan semua pihak hasilnya menjadi satu kejayaan buat kami. Kami sangat berpuas hati dengan karya ini akhirnya dan rasa segala penat lelah kami berbaloi,” tambah lagi.

Menurut Syasya pula lagu ini menampilkan sisi DOLLA yang berbeza. “Nuansanya berbeza sedikit dengan lagu-lagu kami yang lepas. Malah rentak tarinya juga lebih berat pada unsur hiphop. Namun kami masih menggunakan khidmat Ezra Tham dan pasukan tari daripada UNC Dance Studio untuk membimbing kami dalam mereka tari. Untuk video muziknya pula kami bekerjasama dengan Ghazi yang sudi mendengar pendapat kami demi secebis kelainan. Kami bersyukur kerana sangat mudah bekerja dengan semua orang,” kata Syasya.

Namun bagi Sabronzo pula ada beberapa cabaran dalam menghasilkan video muzik lagu ini. “Cabaran pertama adalah kami terpaksa siapkan video muzik dalam satu hari lebih gara-gara cuaca yang buruk. Yang kedua adalah kami terpaksa mengumpul tenaga dan bersengkang mata selama 28 jam untuk menyiapkannya. Pada asalnya kami ada dua hari tapi gara-gara cuaca begitulah halangan yang datang,” ujar Sabronzo. DOLLAberharap lagu ini dapat diterima oleh semua termasuk pasaran antarabangsa. Ia sesuatu yang berbeza dari apa yang kerap mereka tampilkan sebelum ini. Single LOOK AT THIS boleh didengari di semua digital platform seperti Spotify, Apple Music, KKBOX, Deezer dan YouTube Music mulai 17 Februari jam 12 tengah malam, manakala music videonya pula boleh ditonton di laman YouTube DOLLA pada tarikh 17 Februari jam 9 malam.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2023/02/Look-At-This-Nyanyian-Kumpulan-DOLLA-Punyai-Keunikan-Tersendiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dolla Look At This Chord

Dolla Look At This Chord

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 140 hits
F m F mKau pandang di siniMata memerhati F mBut I ain t F meven worried bout that F mTak payah pikir panjangJangan senang bermimpi F mCara aku got you feeling obsessed F mNah nah jalan berhati hati F mBadan panas my gaji bersalji F mI do my...
Single Terbaru Look At This Tampil Sisi Dolla Yang Berbeza

Single Terbaru Look At This Tampil Sisi Dolla Yang Berbeza

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 240 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Alhamdulillah baru baru ini aku berpeluang untuk menonton persembahan kumpulan wanita tanah air yang popular iaitu DOLLA dalam sebuah acara yang meriah dihadiri ...
Lirik Lagu Dolla Look At This

Lirik Lagu Dolla Look At This

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 253 hits
Lirik Lagu DOLLA LOOK AT THISLirik Lagu DOLLA LOOK AT THIS Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Entri kali ini Momi nak kongsi kepada anda sebuah lagu dari kumpulan M POP DOLLA yang berjudul LOOK AT THIS Lagu ini merupakan hasil ciptaan dan...
Dolla Lancarkan Single Terbaru Look At This

Dolla Lancarkan Single Terbaru Look At This

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 254 hits
Hai pembaca kesayangan Masih ingat akan gabungan 4 orang anak muda yang bergabung dalam satu kumpulan bernama Dolla Kumpulan Dolla kekal unggul sebagai kumpulan nyanyian wanita era ini setelah mencapai kejayaan demi kejayaan Pada 28 Januari...
Billie Eilish Siap Pakai Handsock Pemakaian Double Standard Kumpulan Dolla Dikecam Kerana Terlalu Seksi

Billie Eilish Siap Pakai Handsock Pemakaian Double Standard Kumpulan Dolla Dikecam Kerana Terlalu Seksi

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 119 hits
Kumpulan nyanyian Dolla hari ini menjadi mangsa kecaman netizen apabila mereka dikaitkan dengan pemakaian yang seksi melampau terutama apabila dua daripada ahli kumpulan itu beragama Islam
Lirik Lagu Semaian Cinta Nyanyian Azarra Band Feat Beby Acha

Lirik Lagu Semaian Cinta Nyanyian Azarra Band Feat Beby Acha

papar berkaitan - pada 17/2/2023 - jumlah : 215 hits
Lirik Lagu Semaian Cinta Nyanyian Azarra Band feat Beby Acha Tadi masa balik kerja terdengar lagu ni Rasa nak share lah Lagu dorang ada yang sedap Aku suka jugak dengar So ni one of them la Dikeluarkan last year Disebabkan terngiang ngiang ...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10