Lokman Noor Adam Macam Budak Budak Kata Nazri



Pemimpin Umno, Nazri Aziz menyifatkan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam bersikap kebudak-budakan kerana menggesa parti mengambil tindakan terhadap bekas naib presiden, Hishammuddin Hussein.

Beliau yang juga bekas setiausaha agung Barisan Nasional berkata, sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman sepatutnya membawa perkara itu ke mesyuarat pimpinan tertinggi parti, bukannya mendedahkan kepada umum.

“Letakkan kepentingan parti atasi segala-galanya, bukannya individu. Sewaktu Umno bersidang pada Perhimpunan Agung Umno 2019, itulah forum tertinggi.

“Apabila Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan tidak ada tindakan disiplin diambil terhadap Hishammuddin dan disokong dalam perhimpunan agung, maka ia sudah jadi keputusan,” katanya.

Lokman sebelum ini mendakwa Zahid dan Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa melindungi Hishammuddin susulan penangguhan sesi perjumpaan lembaga disiplin pada Khamis lalu.

Beliau turut menggelar Hishammuddin pengkhianat parti dan mendakwa ia bukan kali pertama presiden atau setiausaha agung Umno campur tangan dalam siasatan membabitkan pemimpin itu.

Lembaga disiplin sebelum ini menyerahkan surat tunjuk sebab kepada Hishammuddin atas dakwaan beberapa kesalahan yang dilaporkan, termasuk mempengaruhi ahli Umno Sabah menyertai PPBM.

Nazri yang juga bekas ahli Majlis Tertinggi Umno berkata, laporan mengatakan Hishammuddin, yang cuba membentuk “kerajaan pintu belakang”, dipanggil lembaga disiplin tidak memberi sebarang makna selepas Zahid membatalkan siasatan ke atasnya.

“Soal kata ada urusan campur tangan itu tidak betul kerana semua yang berlaku adalah mengikut perlembagaan. Apa-apa aduan dibuat perlulah dibuat kepada Majlis Tertinggi, bukannya kepada lembaga disiplin parti.

“Majlis Tertinggi yang akan maklumkan dan ambil keputusan meminta siasatan dibuat. Apa-apa keputusan lembaga disiplin mesti serahkan semula kepada Majlis Tertinggi untuk pengesahan.

“Ini bermakna, kuasa sebenar adalah Majlis Tertinggi bukannya lembaga disiplin. Apabila lakukan siasatan dan dapati ada bukti individu itu bersalah, keputusan juga perlu tetap dibawa ke Majlis Tertinggi untuk pengesahan.”

Beliau percaya sebarang keputusan Majlis Tertinggi membabitkan Hishammuddin dibuat selepas memikirkan kepentingan politik parti pada masa ini.

Lokman membuat laporan kepada lembaga disiplin parti selepas Hishammuddin didakwa antara lebih 20 ahli Parlimen BN menemui Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali di kediaman rasminya di Putrajaya bulan lalu, dipercayai untuk menghalang sebarang cubaan memaksa Dr Mahathir Mohamad melepaskan jawatan perdana menteri.

Lokman mendesak tindakan disiplin diambil terhadap Hishammuddin kerana cuba menggerakkan ahli Parlimen Umno mengisytiharkan sokongan kepada Mahathir dan Azmin lapor FMT

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/12/lokman-noor-adam-macam-budak-budak-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tuduhan Kononnya Anwar Biayai Lokman Adam Untuk Dedahkan Isu Video Semburit Terbukti Fitnah

Tuduhan Kononnya Anwar Biayai Lokman Adam Untuk Dedahkan Isu Video Semburit Terbukti Fitnah

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 327 hits
Memasuki tahun baru 2020 isu video semburit yang melibatkan Sdr Haziq bersama pasangannya yang dikatakan mirip Azmin Ali masih hangat diperkatakan apatah lagi pihak PDRM atau Pejabat Peguam Negara masih berdiam diri tentang status terkini s...
Pemuda Umno Johor Mahu Lokman Adam Dipecat

Pemuda Umno Johor Mahu Lokman Adam Dipecat

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 610 hits
AHLI Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam patut dipecat kerana menyerang secara vercal bekas naib presiden Datuk Seri Hishammuddin Hussein kata Ketua Pemuda Umno Johor Mohd Hairi Mad Shah Mohd Hairi dilaporkan mengelar Lokman sebaga...
Seretlah Lokman Adam Ke Lembaga Disiplin Pula

Seretlah Lokman Adam Ke Lembaga Disiplin Pula

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 264 hits
Marah benar Lokman pada zahid sehingga mengkritik presidennya sendiri secara terbuka Atas sikap demokrasi dan keterbukaanya cuba seret dia pula ke lembaga disiplin Meraung ke tidak Dia tentang keadilan Boleh dijangka ini tidak akan berlaku ...
Dong Zong 60 Tahun Hidup Di Malaysia Tapi Tulis Surat Kenyataan Macam Budak Sekolah Rendah

Dong Zong 60 Tahun Hidup Di Malaysia Tapi Tulis Surat Kenyataan Macam Budak Sekolah Rendah

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 556 hits
Foto Sangat memalukan kelihatan seperti kenyataan dalam bahasa Cina yang diterjemah menggunakan Google Translate Memang selayaknya mendapat markah F atau Gagal Aku rasa kalau suruh mereka nyanyi lagu Kebangsaan pun misti tergagap gagap
Lokman Adam Dedah Dalang Khianati Perjuangan Umno

Lokman Adam Dedah Dalang Khianati Perjuangan Umno

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 245 hits
Saya menyambut baik keputusan yang dibuat oleh Mohamed Apandi Ali yang telah mengumumkan perletakan jawatan beliau sebagai pengerusi Lembaga Disiplin Umno berkuatkuasa serta merta sebaik sahaja presiden Umno mengarahkan agar prosiding tunju...
Johor Umno Youth Seeks Lokman Adam S Expulsion Over Attacks Against Hishammuddin

Johor Umno Youth Seeks Lokman Adam S Expulsion Over Attacks Against Hishammuddin

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 314 hits
Umno supreme council member Datuk Lokman Noor Adam should be sacked for verbally attacking former vice president Datuk Seri Hishammuddin Hussein Johor Umno Youth chief Mohd Hairi Mad Shah said Mohd Hairi reportedly labelled Lokman a termite...
Remember When I Stood Up For Zahid Says Lokman Adam

Remember When I Stood Up For Zahid Says Lokman Adam

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 237 hits
Umno Youth has demanded the sacking of supreme council member Lokman Adam PETALING JAYA Umno supreme council member Lokman Noor Adam has taken a jibe at the party s youth wing and its leader Asyraf Wajdi Dusuki for backing president Ahmad Z...
Warga Bukit Aman Macam Dianaktirikan Kata Kpn

Warga Bukit Aman Macam Dianaktirikan Kata Kpn

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 297 hits
Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador menyaksikan penyerahan tugas jawatan Pengarah Jabatan Logistik dan Teknologi dari Datuk Seri Tajudin Md Isa kepada Datuk Seri Rosli Ab Rahman pada Majlis Serah Terima Tugas Pengarah Jabatan Logis...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Agar Agar Pandan Santan Segera

Siri Vivo V30 Adalah Hadiah Yang Sempurna Untuk Hari Ibu

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Siapalah Punya Kerja

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment