Login Smp Upm Cara Daftar Dan Kemaskini Maklumat Pelajar Upm Yang Menyediakan 7 Kegunaan


Universiti Putra Malaysia telah menyediakan satu sistem portal SMP UPM yang merupakan singkatan kepada ‘Sistem Maklumat Pelajar UPM’ didirikan khusus istimewa bagi para mahasiswa dan staff di Universiti Putra Malaysia.
Untuk makluman kepada semua, UPM mempunyai dua cawangan di dalam negara Malaysia iaitu di kampus utama di Serdang, Selangor dan juga terdapat kampus di negeri Sarawak daerah Bintulu.
Sebagai universiti yang terus berkembang maju melalui pengenalan sistem ini akan dapat membantu pelajar mengemaskini maklumat masing-masing. Pihak UPM akan mengambil setiap pelajar melalui maklumat yang telah diberikan melalui sistem dalam talian ini.
Sertai Telegram Informasi SGO Sistem Pelajar Khas Untuk Mahasiswa UPM Seluruh Malaysia Apakah Itu SMP UPM? Merupakan satu sistem portal untuk para pelajar dan staff Universiti Putra Malaysia(UPM) mendapatkan akses makluman terkini dan kemaskini maklumat butiran diri sepanjang tempoh pengajian. Berfungsi sebagai hub rujukan utama pihak universiti dan juga berkepentingan untuk kursus yang diambil oleh pelajar berdasarkan bidang pengajian.
Portal ini juga membantu pelajar memudahkan urusan belajar dan urusan konvokesyen serta melibatkan urusan perkembangan kerjaya.
Kegunaan Portal SMP UPM Terdapat beberapa kegunaan yang disediakan oleh portal ini. Apabila pelajar mempunyai akaun SMP UPM ini pelajar boleh mendapatkan akses yang disediakan seperti dibawah:
MyProfil : Maklumat dan butiran pelajar UPM. MyDaftar : Daftar kursus dan pengurusan akademik. MyJadual : Paparan sistem jadual bagi program dan kursus yang diambil. MyKewangan : Maklumat pembayaran, zakat pelajar dan lain-lain kaitan kewangan. MyBorang : Paparan untuk pelbagai borang yang berkait untuk pelajar. MyKerjaya : Pengurusan maklumat serta butiran diri mengenai kerjaya. MyKonvkesyen : Urusan yang melibatkan majlis konvokesyen serta urusan terlibat. MyKaunseling : Atur sesi kaunseling pelajar bersama mereka yang ahli. Untuk akses di atas adalah disediakan bagi para mahasiswa UPM sahaja. Pihak Universiti Putra Malaysia menggunakan sistem kemaskini untuk memastikan update terbaru daripada pelajar dan mewujudkan suasana universiti yang bersistem tinggi.
Panduan Pengguna Untuk Portal SMP UPM Cara Daftar SMP UPM Seandainya anda adalah merupakan pengguna baru dan masih belum mempunyai akaun di sistem SMP UPM. Anda boleh ikuti beberapa langkah untuk mendaftar masuk portal UPM ini. Berikut adalah cara daftar SMP UPM:
Sila layari laman pendaftaran SMP di pautan pendaftaran baru. Kemudian lengkapkan segala maklumat seperti yang diminta seperti nama, status kewarganegaraan, nombor kad pengenalan, id pengguna, kata laluan, nama ibu serta e-mel pengguna. Pengguna perlu menulis semula captcha yang dipaparkan dalam gambar. Kemudian pengguna boleh klik butang daftar akaun untuk meletakkan proses pendaftaran. Dalam pada itu pengguna akan diberikan UPM ID dan juga kata laluan untuk mendapatkan akses SMP UPM.
Bagaimana Cara Kemaskini Maklumat Pelajar SMP UPM? Sekiranya anda telah selesai dalam proses pendaftaran maka anda secara rasminya boleh membuat log masuk ke akaun anda sendiri. Untuk pertama kali anda masuk ke akaun, anda perlu melakukan kemaskini maklumat terkini anda.
Berikut adalah cara cara untuk kemaskini maklumat pelajar:
Sila log masuk akaun SMP UPM anda melalui halaman utama pada pautan log masuk. Anda akan diminta untuk melengkapkan maklumat diri anda seperti nama waris, maklumat akademik, aktiviti kokurikulum dan sebagainya. Anda juga boleh mengemas kini mengenai kursus yang anda ambil serta bahagian yang lain di paparkan boleh dibuat kemaskini terbaru. Cara Daftar Kursus di SMP UPM Bagib pelajar UPM yang ingin membuat pendaftaran kursus, terdapar perkongsian daripada komuniti pelajar UPM yang baik hati sudi kongsikan input berguna buat pelajar baharu dan membantu memudahkan cara dafar kursus pengajian.
Berikut adalah video tutorial cara daftar kursus melalui portal SMP UPM:
Bagaimana Jika Terlupa Kata Laluan SMP UPM? Sekiranya anda terlupa kata laluan, anda hanya perlu klik “lupa kata laluan” seperti yang dipaparkan pada halaman utama log masuk portal UPM. Di bawah login tersebut terdapat ‘UPM student’ dan ‘UPM staff’.
Anda perlu memilih di bahagian manakah yang sesuai untuk anda. Bila anda telah klik pada salah satunya, anda akan dibawa ke halaman seterusnya dan perlu masukkan UPM ID anda bagi melengkapkan proses set semula password anda.
Sebelum anda boleh menetapkan kata laluan yang baharu Anda perlu menjawab set soalan dan jawapan bagi penetapan semula kata laluan anda. Sekiranya anda mendapati kesukaran dan masalah anda boleh terus hubungi pihak UPM berkenaan.
Hubungi Pihak UPM Sekiranya anda mendapati anda mempunyai masalah dalam daftar masuk ke portal SMP UPM ini anda boleh menghubungi talian di bawah:
Email : [email protected]
03-97697779 (Bacelor Perakaunan, Ekonomi, Pentadbiran Perniagaan)
03-97693704 (Bacelor Komunikasi)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/smp-upm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Login Nilam Johor Cara Daftar Panduan Perekodan Dan Penarafan 1 Hingga 5 Bintang

Login Nilam Johor Cara Daftar Panduan Perekodan Dan Penarafan 1 Hingga 5 Bintang

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 173 hits
Platform NILAM Johor adalah merupakan satu kaedah alternatif untuk memberi kemudahan dalam perekodan aktiviti bacaan nilam di negeri Johor Pihak Jabatan Pendidikan telah memperkenalkan sistem ini sebagai inisiatif dalam sektor sumber dan te...
Rayuan Haji 2024 Daftar Kelayakan Dan Cara Mohon Melalui Thijari

Rayuan Haji 2024 Daftar Kelayakan Dan Cara Mohon Melalui Thijari

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 160 hits
Rayuan haji kini dibuka Ibadah haji adalah merupakan rukun kelima dalam rukun Islam Umat Islam di Malaysia akan mengerjakan haji di bawah lembaga Tabung Haji yang merupakan pengurusan kebangsaan negara Malaysia bagi urusan haji Ramai yang i...
Cara Bayar Saman Jpj Online Melalui Laman Dan Aplikasi Mysikap Yang Menyediakan 30 Perkhidmatan Lain

Cara Bayar Saman Jpj Online Melalui Laman Dan Aplikasi Mysikap Yang Menyediakan 30 Perkhidmatan Lain

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 120 hits
Tanggungjawab rakyat Malaysia jelaskan dan bayar saman JPJ online untuk Setiap kesalahan yang dicatatkan oleh JPJ Penggunaan laluan di jalanraya mestilah mengikut dan ketetapan undang undang jalan raya Kegagalan seseorang individu membuat p...
Login Mykkp Daftar Semakan Oyk Dan Fyk Serta Panduan Guna Sistem Jabatan Kesihatan Pekerja Malaysia

Login Mykkp Daftar Semakan Oyk Dan Fyk Serta Panduan Guna Sistem Jabatan Kesihatan Pekerja Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 320 hits
Sebarang urusan yang melibatkan pihak Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Malaysia adalah kerajaan salurkan melalui sistem MyKKP Portal MyKKP ini adalah salah satu inisiatif untuk memberi kemudahan sistem maklumat kepada para pekerj...
Buka Bukaan Isi Dapur Lembaga Survei Soal Pendana Hingga Cara Bertanya

Buka Bukaan Isi Dapur Lembaga Survei Soal Pendana Hingga Cara Bertanya

papar berkaitan - pada 25/11/2023 - jumlah : 146 hits
Peneliti Saiful Mujani Research Consulting Saidiman Ahmad buka bukaan cara kerja lembaga survei
Cara Menghilangkan Noda Kuning Di Baju Putih Dengan Mudah

Cara Menghilangkan Noda Kuning Di Baju Putih Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 25/11/2023 - jumlah : 154 hits
Baju putih adalah pilihan yang sering kita ambil untuk tampil bersih dan segar Namun satu hal yang sering mengganggu adalah ketika noda kuning muncul pada baju putih kita Noda kuning ini bisa disebabkan oleh berbagai faktor seperti keringat...
Cara Beriklan Di Facebook Group Sebagai Admin Facebook Page

Cara Beriklan Di Facebook Group Sebagai Admin Facebook Page

papar berkaitan - pada 26/11/2023 - jumlah : 187 hits
Kini sebagai admin Facebook Page anda boleh beriklan secara terus ke Facebook Group Sebelum ini kita harus beriklan sebagai persendirian bukan Jadi sudah tidak perlu risau kerana dengan ciri terbaru dari Facebook rakan rakan keluarga tidak ...
Panduan Lengkap Cara Main Poker Online Di Hp Anda

Panduan Lengkap Cara Main Poker Online Di Hp Anda

papar berkaitan - pada 26/11/2023 - jumlah : 181 hits
Panduan Lengkap Cara Main Poker Online di HP Anda Halo para pecinta poker online Jika Anda ingin menikmati sensasi bermain poker langsung dari smartphone Anda kami akan memberikan panduan lengkap bagi Anda Dalam artikel ini kami akan member...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura