Lindungi Mata Anak Anak Dari Cahaya Biru Pada Skrin Gajet Semasa Pdpr Dengan Monitor Eye Care Dari Benq Malaysia


Lindungi Mata Anak-Anak Dari Cahaya Biru Pada Skrin Gajet Semasa PDPR Dengan Monitor Eye Care Dari BenQ Malaysia | Sejak pendemik yang tak tahu bila nak berakhir, anak-anak dan gejet jadi berpisah tiada disebabkan sekolah masih lagi ditutup. Untuk meneruskan persekolahan, perlaksanaan Pembelajaran dan Pengajaran Di Rumah (PDPR) adalah medium terbaik untuk anak-anak terus mendapat Pendidikan. Kesian juga dekat anak-anak sebab belajar secara bersemuka tidak sama dengan belajar secara atas talian. Dengan talian internet yang ada masanya lancar dan ada masa line jadi putus-putus. 

Memandang kan anak-anak saya yang PDPR pon seramai empat orang, memang saya dan suami ada dalam perancangan untuk membeli sebuah lagi monitor untuk keselesaan anak-anak semasa belajar. Mana tak nya, bila kelas anak-anak berlangsung serentak, ada yang kena mengalah dan terpaksa menggunakan telefon bimbit. Mana nak puas kan dengan skrin yang kecik. 
Bila membuat tinjauan, saya tertarik dengan Stylish Monitor with Eye-Care Technology dari BenQ Malaysia sebab ianya mempunyai ciri-ciri dalam perlindungan mata dari sinaran cahaya biru pada skrin gajet. Rasanya ada lagi ibu bapa yang tak sedar yang cahaya biru dari skrin gajet adalah bahaya dan boleh mendatang kan risiko pada mata bila banyak masa anak terdedah dengan skrin.
Apa Yang Dimaksudkan Dengan Cahaya Biru Pada Skrin?Sebelum saya meneruskan perkongsian mengenai keistimewaan Monitor Eye Care Dari BenQ Malaysia ni, saya nak kongsikan dulu info mengenai bahaya cahaya biru pada mata. Kalau anda nak tahu cahaya biru adalah gelombang cahaya yang memiliki kekuatan yang besar, bahaya dan boleh merosakkan mata dalam jangka masa panjang. Ianya terdapat pada peralatan digital seperti televisyen, komputer riba, PC, telefon pintar, tablet, dan alatan lain yang fungsinya sebagai cahaya buatan untuk menerangi peralatan yang kita gunakan.

Ada kajian mengatakan, jika terdedah pada cahaya biru yang terdapat pada skrin gajet melebihi satu jam sehari, ianya sangat berisiko dan boleh merosakkan saraf mata anak. Kornea dan Kanta Kristalin pada mata mampu menapis sinaran UV dari matahari, tetapi cahaya biru atau Blue Light ini boleh menembusi sampai ke bahagian mata. Antara kesan lain yang boleh kita dapati bila terdedah dengan cahaya biru skrin gajet tanpa kawalan adalah:
1) Mata jadi kering2) Penglihatan boleh jadi kabur3) Sakit kepala  4) Boleh menyebabkan rabun jauh5) Penyebab kerosakan Retina pada mata
Memang bahaya betul kesan cahaya biru ni pada penglihatan anak-anak. Saya pon baru tahu yang kesan nya agak menakutkan juga. Mula lah perasaan risau membuak-buak bila memikirkan kesihatan mata anak-anak bila terpaksa menghadap PDPR untuk kelas pagi dan petang setiap hari. Sebab tu penting nya kita memilih monitor yang sesuai dan ada ciri-ciri penjagaan mata supaya mata anak-anak tidak terdedah pada cahaya biru seperti Monitor Eye Care Dari BenQ Malaysia. 
Keistimewaan Yang Terdapat Pada Stylish Monitor Eye-Care Technology GW2780T SeriesMemang rasa teruja betul bila barang yang ditunggu-tunggu sampai. Berbaloi dan tak rugi kita invest pada benda yang boleh mendatangkan kebaikan pada penjagaan dan kesihatan mata anak-anak. Monitor Eye Care Technology GW2780T Series ini ialah monitor IPS yang bersaiz 27 inci dengan resolusi 1920x1080 dan Aspect Ratio 16:9. Memandang kan saya belum ada CPU lagi. Dalam erti kata lain masih belum mempunyai set computer yang lengkap. 

Ianya tidak menjadi masalah sebab kita boleh connect Monitor Eye-Care ni dengan laptop, tablet, telefon pintar dan boleh juga disambungkan pada android box sebab terdapat HDMI 1.4 / DisplayPort 1.2 / D-sub / Headphone jack. Antara ciri-ciri lain dan keistimewaan yang terdapat pada Stylish Monitor Eye-Care Technology GW2780T Series ialah:
1) Low Blue Light Technology / Teknologi Cahaya Biru RendahBenQ telah mencipta dua jenis teknologi yang fungsinya untuk melindungi kesihatan kedua-dua mata kanak-kanak dan orang dewasa iaitu:
Teknologi Cahaya Biru Rendah untuk menghilangkan cahaya biru (420 ~ 480nm)Teknologi Ringan Biru Rendah menyaring sinaran berbahaya (420 ~ 455nm) untuk mengurangkan kerosakan sambil mengekalkan kualiti gambar tanpa peralihan warna menjadi warna kuning.
Kalau anda nak tahu, cahaya terbahagi kepada cahaya yang dapat dilihat (420nm ~ 780nm) dan cahaya yang tidak dapat dilihat (cahaya inframerah> 780nm atau cahaya ultraviolet <420 nm). Memandang kan kita hidup dalam dunia teknologi yang banyak menghadap skrin gajet, ia nya membuatkan kita banyak terdedah dengan cahaya biru dan sangat berbahaya bagi mata kerana cahaya yang memasuki retina boleh menyebabkan kerosakan pada mata.

2) Brightness Intelligence Sensor / Sensor Kecerdasan Kecerahan
Terdapat Teknologi Brightness Intelligence pada Monitor Eye-Care dimana BenQ Brightness Intelligence Teknologi dapat mengesan cahaya sekeliling dan menyesuaikan kecerahan secara automatik untuk melindungi kesihatan mata dengan Sensor BI yang kedudukannya terletak pada bahagian depan monitor. Sensor BI ini lah yang akan mengesan cahaya di persekitaran kita. Memang boleh nampak perubahan pada monitor bila pencahayaan di dalam rumah berubah. Tak perlu dah nak adjust kecerahan pada monitor sebab cahaya nya akan bertukar secara automatik. Best kan


Tapi kalau nak ubah kecerahan pada monitor, anda boleh tekan butang yang terdapat di bawah skrin dan pilih kecerahan mana yang anda perlukan mengikut kesesuaian ketika sedang melayari internet. Tak payah pening kepala sebab Monitor Eye-Care ni dah siap setting tahap kecerahan


3) Flicker-Free Eye Protection / Perlindungan Mata Bebas KelipanPerasan tak, kalau kita menghadap komputer lama-lama kita kurang mengelipkan mata. Ini lah antara punca kepedihan pada mata dan mata jadi kering. Tapi teknologi GW2780T dengan Flicker-Free Eye Protection yang terdapat pada BenQ Monitor Eye-Care mampu mengurangkan tekanan pada mata dan juga keletihan mata dari melihat skrin untuk jangka masa yang panjang tanpa menjejaskan kesihatan mata.
4) Color Weakness Mode / Mod Kelemahan WarnaBenQ telah menawarkan penapis merah dan penapis hijau untuk kekurangan warna merah dan hijau kerana kelemahan warna yang paling biasa adalah kekurangan warna merah (atau protanomali) dan kekurangan warna hijau (deuteranomaly). 

Dengan Mod Kelemahan Warna BenQ, mereka yang mempunyai masalah lemah dengan warna dapat menguraikan carta pai, statistik dan gambar dengan cara yang mudah dan daripada situ mereka dapat menikmati pemandangan dengan warna warna yang dapat dibezakan dengan lebih baik lagi

5) Height Adjustment Stand (HAS) / Ketinggian Monitor Boleh LarasPernah jumpa tak monitor yang boleh dilaras mengikut ketinggian? Ini lah dia antara ciri yang saya suka pada Monitor ni dan pertama kali jumpa monitor yang boleh laras mengikut ketinggian yang dibawakan oleh BenQ bagi memboleh kan pengguna mencari sudut tontonan terbaik dan selesa ketika belajar atau pon ketika bekerja. Nak laras kan pon mudah. Hanya adjust pada belakang monitor dan laraskan ketinggian sama ada nak tinggi atau rendah mengikut keselasan


Selain ketinggian monitor boleh laras, monitor ini juga boleh dicondongkan, dipusingkan dan juga diputar menjadi portrait. Jadi memang mudah lah untuk anak-anak yang lain menggunakan secara bergilir-gilir sebab ciri-ciri yang ada pada BenQ monitor dapat disesuaikan dengan hanya melaraskan mengikut keselesaan mereka. 
Review Selepas Menggunakan Stylish Monitor Eye-Care Technology GW2780T Series Dari BenQ MalaysiaDemi menjaga kesihatan dan keselamatan mata anak-anak dari cahaya biru atau blue lights, bagi saya ianya amat berbaloi untuk setiap parent memiliki monitor ni. Tak salah melabur pada barang yang mendatangkan kebaikan pada kita khasnya pada anak-anak sebab fungsi mata amat penting. cahaya biru ni berbahaya bila kita terdedah dengan skrin gajet telalu lama. Selagi sekolah belum di buka, selagi itu lah anak-anak akan terdedah dengan cahaya biru bila terpaksa menghadap PDPR memandangkan sekolah pon belum tahu bila akan di buka


Sejujurnya selepas menggunakan Stylish Monitor Eye-Care Technology GW2780T Series Dari BenQ Malaysia ni saya rasa sangat berpuas hati. Lebih-lebih lagi dengan ciri-ciri yang terdapat pada monitor. Dengan skrin nya yang besar, paparan pada skrin terang dan jelas serta keistimewaan nya yang ada untuk fungsi penjagaan mata. Tak perlu risau dah kalau anak-anak nak melayari internet. Selain digunakan oleh anak-anak, saya juga menggunakan monitor ini untuk membuat kerja-kerja pejabat memandangkan masih lagi bekerja dari rumah. Puas hati bila buat kerja mengguna kan skrin yang besar ni

Monitor ni kalau dijadikan sebagai TV pon bagus sebab ianya boleh disambungkan pada Android Box atau Unifi. Memang best layan movie sebab skrin nya yang besar dan terang. Biar semua dapat manfaat dari teknologi cahaya biru rendah dan kesihatan mata pon terjamin. 
Warranty Dan PembelianTak perlu diragui lagi dengan kelebihan produk Monitor Eye-Care Technology GW2780T Series Dari BenQ Malaysia ini sebab ianya memang berkualiti tinggi, harga berpatutuan dan dilengkapi dengan jaminan selama 3 tahun dengan On-Site Pickup service. Kalau anda berminat untuk mencuba, anda boleh membeli di kedai rasmi BenQ di Lazada dan juga Shopee

Saya berharap dengan perkongsian ini dapat membuka mata ibu bapa diluar sana yang masih tercari-cari monitor yang sesuai bahawa pemilihan monitor yang mempunyai ciri-ciri Teknologi Cahaya Biru Rendah adalah sangat penting untuk kesihatan mata anak-anak. Kalau nak tahu maklumat lanjut atau pertanyaan dan pembelian, boleh layari laman web di bawah ni:

Website: BenQ MalaysiaFacebook: BenQ Malaysia

GW2780T - https://bit.ly/3xjX3hxLazada - https://bit.ly/3im2o3qShopee - https://bit.ly/3jpivwq


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fizarahman.com/2021/08/lindungi-mata-anak-anak-dari-cahaya-biru-dengan-monitor-eye-care-dari-benq-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Benq Eye Care Stylish Monitor Untuk Anak Anak Di Musim Pdpr

Benq Eye Care Stylish Monitor Untuk Anak Anak Di Musim Pdpr

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 209 hits
BenQ eye care stylish monitor GW2780T ni memang dihasilkan khas untuk kegunaan anak anak di musim PDPR ni Bukan sahaja pelajar malah mereka yang bekerja dari rumah ni pun memang sesuai menggunakannya Amat risau ye sebagai ibu membiarkan ana...
Kedai Cermin Mata Optom Eyecare Bangi Jual Pelindungan Kanta Mata Khas Anak Anak Dari Cahaya Uv Gadget Merbahaya

Kedai Cermin Mata Optom Eyecare Bangi Jual Pelindungan Kanta Mata Khas Anak Anak Dari Cahaya Uv Gadget Merbahaya

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 583 hits
Cermin mata kanak kanak untuk kelas online main game Baru sampai dari Kedai Cermin Mata Bandar Baru Bangi Optom tempah online je Servis laju pos pun laju Banyak design dan warna pilihan Abg Qi pilih warna baby blue mix green Selesa Abg Qi p...
Tahniah Azizulhasni Dapat Perak Dan Bakal Timang Cahaya Mata Ketiga

Tahniah Azizulhasni Dapat Perak Dan Bakal Timang Cahaya Mata Ketiga

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 289 hits
Tahniah Azizulhasni Dapat Perak Dan Bakal Timang Cahaya Mata Ketiga JIKA bukan kerana strategi lain macam serta stamina luar biasa pelumba Britain Jason Kenny yang tiba tiba memecut awal sebelum pusingan terakhir tidak mustahil pingat emas ...
Covid 19 Air Mata Doktor Gugur Kecewa Gagal Selamatkan Ibu Anak Dua

Covid 19 Air Mata Doktor Gugur Kecewa Gagal Selamatkan Ibu Anak Dua

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 218 hits
Air mata doktor gugur kecewa gagal selamatkan ibu anak dua Setiap hari terdapat kes kematian akibat Covid 19 dilaporkan dengan 1001 kisah menyayat hati yang pasti meninggalkan kesan mendalam terutama mereka yang menempuhnya Menerusi hantara...
6 Sebab Kenapa Lampu Monitor Screenbar E Reading Lamp Dari Benq Jadi Pilihan

6 Sebab Kenapa Lampu Monitor Screenbar E Reading Lamp Dari Benq Jadi Pilihan

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 253 hits
6 Sebab Kenapa Lampu Monitor ScreenBar e Reading Lamp Dari BenQ Jadi Pilihan Pemilihan lampu meja yang sesuai dipadankan untuk monitor pada ruangan meja belajar atau ruangan meja bekerja adalah sangat penting bagi memastikan pencahayaan yan...
Air Mata Siti Sarah Tatapan Terakhir Shuib Dan Anak Anak

Air Mata Siti Sarah Tatapan Terakhir Shuib Dan Anak Anak

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 286 hits
Air mata Siti Sarah tatapan terakhir Shuib dan anak anak Malam tadi adalah detik terakhir saya dan anak anak dapat menatap wajah arwah ketika masih bernyawa dengan bantuan jururawat dan doktor Itu kata Shuib mengenai panggilan video dia ber...
Prestasi Semasa Ekonomi Malaysia

Prestasi Semasa Ekonomi Malaysia

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 204 hits
Pasaran Malaysia berdaya tahan SEPANJANG lebih setahun negara berhadapan pandemik Covid 19 pelbagai kesan langsung dan tidak tidak langsung dapat dilihat terhadap prestasi Bursa Malaysia terutamanya indeks penanda arasnya FBM KLCI Untuk men...
Cermin Mata Kanak Kanak Anti Blue Light Dari Optom Eyecare Pilihan Terbaik Ibubapa Untuk Anak Anak

Cermin Mata Kanak Kanak Anti Blue Light Dari Optom Eyecare Pilihan Terbaik Ibubapa Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 305 hits
Cermin Mata Kanak Kanak Anti Blue Light Dari Optom Eyecare Pilihan Terbaik Ibubapa Untuk Anak Anak Kebanyakan anak anak kita sekarang terdedah kepada telefon pintar iPad laptop dan juga televisyen untuk pembelajaran dan pendidikan mereka Ba...
Lebih Pentingkan Hari Jadi Anak Netizen Dakwa Elfira Loy Tak Prihatin Situasi Semasa

Lebih Pentingkan Hari Jadi Anak Netizen Dakwa Elfira Loy Tak Prihatin Situasi Semasa

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 236 hits
Dalam situasi pandemik yang melanda negara pada ketika ini pastinya ramai yang berasa tertekan kerana pastinya ada yang terjejas seperti kehilangan kerja dan sebagainya ARTIKEL BERKAITAN Rayyan Khalaf Tak Makan Cekodok Elfira Loy
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music