Lima Resipi Comfort Food Ayam Brand Untuk Melangkah Ke Tahun Baharu


Lima Resipi Comfort Food Ayam Brand™ untuk Melangkah ke Tahun Baharu| ‘Comfort food’ adalah makanan ringkas yang pernah menjadi kegemaran di masa lampau. Ia mampu membawa kita kembali ke zaman sewaktu kecil, melangkah ke dapur melihat ibu atau nenek memasak makanan yang kita gemari disediakan dengan penuh kasih sayang. Mari melangkah ke Tahun Baharu dengan penuh kasih sayang, harapan dan semangat yang baru!
 
Ayam Brand telah menghasilkan lima resipi ‘comfort food’ yang mudah disediakan dan menyihatkan bagi mengembalikan nostalgia makanan lampau sambil membawa kegembiraan tahun baharu 2021. Resipi ringkas ini menggunakan bahan-bahan asas dapur yang biasa ditemui di rumah. Jika ketiadaan mana-mana bahan, gantikan sahaja dengan apa yang ada. Tiada masalah. Terokai lebih banyak Resipi Comfort Food di www.ayambrand.com.my/comfortfood










1. Nasi Goreng Sardin & Udang


Nasi goreng merupakan ‘comfort food’ yang serba guna dan wajib ada di rumah. Resipi Nasi Goreng Sardin dan Udang yang menyelerakan ini hanya memerlukan 8 bahan yang mudah didapati di rumah iaitu satu tin Ayam Brand™ Sardines in Extra Virgin Olive Oil, udang, telur, kicap, cili kembung merah, jagung manis, nasi yang telah ditanak dan minyak masak.
 
Pukul telur bersama-sama secubit garam, dan goreng. Semasa menggoreng, potong udang menjadi kepingan-kepingan panjang. Tiada udang? Gantikan dengan kepingan ayam atau daging. Atau cukup sekadar ada sardin sebagai sumber protein apatah lagi ia juga padat dengan Omega 3! Panaskan lebih banyak minyak, goreng kilas bahan-bahan selebihnya sehingga betul-betul masak, dan gaulkan kesemuanya dengan sempurna. Ringkas namun cukup berkhasiat.
 
Masa penyediaan bahan: 10 minit Memasak: 10 minit Hidangan: 2 orang








2. Paratel Makerel


Bagi penggemar kari, paratel iaitu sejenis masakan kari kering dengan hanya sedikit kuah seharusnya menjadi makanan asas yang lazat dan mudah disediakan. Malah memasaknya pun lebih cepat berbanding memasak kari biasa!
 
Anda perlukan satu tin Ayam Brand™ Mackarel in Tomato Sauce, daun kari, bawang merah yang dihiris, cili merah, serbuk cili, limau nipis dan garam. Ramuan yang biasa sahaja namun apabila digabungkan mampu membangkitkan selera! 
 
Panaskan minyak, lalu tumis bawang, daun kari dan cili merah sehingga berbau harum. Masukkan makerel dengan sos tomato dan tekan dengan lembut. Perah limau nipis dan tambahkan serbuk cili serta garam secukup rasa. Biarkan masak sehingga sedikit kering, kemudian hidangkan dengan nasi, roti atau capati. 
 
Masa penyediaan: 5 minit Memasak: 10 minit Hidangan: 4 orang







3. Loco for Cacao
 
Masih ingat lagi semasa ibu membancuh minuman coklat panas di waktu malam yang hujan dan sejuk? Sedap dan mampu memanaskan badan. Kembalikan tradisi ini dengan membancuh minuman berkhasiat gabungan Timur dan Barat yang kami panggil Loco for Cacao. Campurkan 80ml Ayam Brand Coconut Super Light dengan serbuk minuman coklat kegemaran anda, 20ml sirap vanila dan 10ml sirap kayu manis. Untuk lebih rasa, hiaskan dengan kelapa bakar.
 
Masa penyediaan: 5 minit Membancuh: 5 minit Hidangan: 4 orang









4. Mufin Pastri Saba


Minum petang dengan karipap pusing dan kuih-muih yang dibeli dari makcik di seberang jalan merupakan sebahagian daripada keindahan hidup di Malaysia.
 
Mufin pastri saba yang dibakar ini padat dengan kebaikan Omega 3. Bentangkan doh pastri lapis yang dibeli di kedai. Gunakan mangkuk untuk membuat bentuk bulat. Letakkan di dalam panci mufin kemudian isikan dengan Ayam Brand Chilli Saba atau Ayam Brand Saba Mayo ditambah dengan jagung manis, cili hijau yang dihiris dan bawang hijau. Bakar sehingga berwarna keperangan dan ia sedia untuk dihidang.
 
Masa penyediaan: 10 minit Memasak: 20 minit Hidangan: 12 orang







5. Pastri Pinwheel Saba


Meskipun kita tidak digalakkan kerap makan di luar buat masa ini, kita masih boleh membuat kafe sendiri di rumah! Pastri ini sesuai dimakan sambil menunggu janji temu di Zoom.
 
Cuba kaedah baru membuat sandwic telur dadar pedas yang pernah dibuat oleh nenek.
 
Mulakan dengan asasnya iaitu pastri lapis segera. Sapukan campuran dua tin Ayam Brand Saba atau Ayam Brand Tuna in Chili, jagung, serbuk kari, keju dan ketumbar, kemudian gulung. Potong pastri yang telah digulung tadi menjadi hirisan setebal 2cm, letakkan di atas dulang yang dilapik, sapukan pelicau telur dan bakar sehingga keperangan.
 
Masa penyediaan: 10 minit Memasak: 20 minit Hidangan: 12 orang


Layari laman Facebook Ayam Brand Malaysia dan sertai peraduan Memories with Ayam Brand dan kuiz lain untuk berpeluang memenangi kalendar Ayam Brand 2021!
 
Terokai lebih banyak resipi yang enak dan mudah disediakan daripada Ayam Brand di  https://www.ayambrand.com.my/recipe/recipes-video.html, laman Facebook https://www.facebook.com/ayambrandmalaysia dan Instagram  https://www.instagram.com/ayambrandmy/ bagi menambah pilihan makanan berkhasiat untuk si kecil. Kekal selamat dan kekal sihat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.eldarwena.com/2020/12/lima-resipi-comfort-food-ayam-brand.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Segelintir Warga Kl Bersesak Rai Tahun Baharu

Segelintir Warga Kl Bersesak Rai Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 190 hits
Ratusan orang ramai berkumpul di kawasan pusat beli belah terkemuka di ibu kota malam ini dipercayai bagi menyambut Ambang Tahun Baharu Rakaman video berdurasi 53 saat yang menunjukkan orang ramai berkeliaran di luar pusat beli belah itu tu...
Selamat Tahun Baharu 2021

Selamat Tahun Baharu 2021

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 501 hits
TIADA apa yang lebih penting daripada mendoakan agar tahun 2021 yang tiba esok akan menjadi tahun yang selamat bagi kita semua Selamat dalam apa jua keadaan terutama sekali dari Pandemik yang sedang melanda Kita tidak sama sekali menjangka ...
Ambang Tahun Baharu Putrajaya Meriah Tetapi Terkawal

Ambang Tahun Baharu Putrajaya Meriah Tetapi Terkawal

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 255 hits
Putrajaya Ambang Tahun Baharu di sini disambut meriah walaupun dalam keadaan norma baharu Tinjauan mendapati pengunjung hanya berkumpul dengan rakan mereka dalam kelompok kecil kurang daripada lima orang Malah ada juga pengunjung yang dilih...
Polis Keluar 9 668 Saman Malam Tahun Baharu

Polis Keluar 9 668 Saman Malam Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 213 hits
Oleh MASZUREEN HADZMAN KUALA LUMPUR Polis Diraja Malaysia mengeluarkan 9 668 saman atas pelbagai kesalahan di seluruh negara menerusi Op Khas Sempena Tahun Baharu 2021 kelmarin Menerusi operasi yang dijalankan membabitkan 2 462 pegawai poli...
Saham As Melambung Tinggi Sementara Asia Melangkah Ke Beberapa Hari Sebelum Perayaan Tahun Baru

Saham As Melambung Tinggi Sementara Asia Melangkah Ke Beberapa Hari Sebelum Perayaan Tahun Baru

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 208 hits
Bursa saham AS mencatatkan peningkatan dalam indeks saham utamanya pada Isnin petang Menurut hasil perdagangan ketiga indeks berjaya mencapai nilai sejarah maksimum mereka yang merupakan kejutan bagi kebanyakan pakar Gelombang sokongan utam...
New Year 2021 Goal Mengatur Hala Tuju Tahun Baharu 2021

New Year 2021 Goal Mengatur Hala Tuju Tahun Baharu 2021

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 454 hits
Jangan Lupa Follow Saya Untuk Updates Terkini Moga bermanfaat Subscribe Youtube Telegram Channel TikTok Instagram Twitter Website
Polis Surai Orang Ramai Himpun Sambut Tahun Baharu

Polis Surai Orang Ramai Himpun Sambut Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 205 hits
Oleh Anggota polis menyuraikan orang awam yang berkumpul pada ambang tahun baharu 2021 NSTP ASYRAF HAMZAH KUALA LUMPUR Polis terpaksa menyuraikan orang ramai yang berhimpun untuk menyaksikan pertunjukan bunga api dan countdown sambutan tahu...
Tahun Baharu Jajaran Politik Baharu

Tahun Baharu Jajaran Politik Baharu

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 274 hits
Hari pertama tahun 2021 artikel ini panjang dan tidak sesuai untuk bacaan mereka yang tiada political wisdom Situasi negara masih tidak stabil kerana kita mempunyai kerajaan lemah sebab bilangan majoriti yang tipis Sekiranya Tan Sri Muhyidd...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar