Lepas 3 Tahun Baru Dapat Sambut Anniversary Sisi Bahagia Kecekalan Hati Dayah Bakar Jadi Inspirasi


Kisah perjuangan wanita bernama Nur Hidayah Datuk Haji Abu Bakar atau Dayah Bakar ini cukup luar biasa. Melihat kecekalan hatinya sentiasa membuatkan kita kagum dengan dirinya.
Usahanya untuk menyatukan suami dan anaknya yang baru dilahirkan ketika itu bukan sedikit, dia tabah walaupun terpaksa mengharungi detik paling bersejarah dalam hidupnya, iaitu melahirkan anak sulung mereka tanpa kehadiran suami disisi.

Kini tatkala melewati Instagram Dayah, terasa begitu bangga melihat Dayah dan bukti kesabaran akhirnya di balas dengan perkara paling indah dari Allah. Selepas melalui keperitan hamil tanpa suami yang menemani di sisi dan melahirkan anak tanpa disambut suami kini wanita kelahiran anak jati Negeri Sembilan ini sudah boleh mengecap bahagia.
Hari ini, Dayah sentiasa tersenyum bahagia di sisi orang tersayang. Menetap bersama suaminya kini di Austalia, ia pastinya detik paling bahagia buat keluarga kecil ini. Bukan hanya bersama anak bahkan suami tersayang yang selama ini terpisah jauh kerana menggalas tanggungjawab pada negara.

Dayah yang baru sahaja menyambut ulang tahun perkahwinannya yang ketiga pada 29 Jun lalu mengakui ia merupakan sambutan buat pertama kali dalam hidupnya selepas tiga tahun mendirikan rumah tangga bersama Kapten Muhammad Hanif Hamidi.
Jika wanita lain dapat meraikan sambutan ulang tahun itu setiap tahun, namun bagi Dayah ia paling bermakna setelah hampir dua tahun terpisah dari suami.

” This is the first time that we get to celebrate our anniversary on the day itself .
“3rd year , and there’s 3 of us now . Syukur alhamdulillah. Sampai syurga , syurgaku,” tulis Dayah di kapsyen.
 
 
View this post on Instagram  
A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)


Menikmati makan malam yang istimewa di sebuah restoran, riak wajah Dayah menampakkan kebahagiaannya bersama anak dan suami.
Biarpun tidak dapat berhari raya bersama suami tahun ini disebabkan terpaksa bertugas namun Dayah tetap bersyukur kerana hanya jarak yang memisahkan mereka.

Enjoy besarkan anak
Pada usia yang muda, pengacara Borak Kopitiam ini memberanikan diri menempuh cabaran membesarkan anak sulungnya, Achbar Muhammad Fahri bersama suami di bumi Australia.
Kata Dayah kepada Pa&Ma ketika sesi fotografi bersamanya suatu ketika dahulu, banyak yang perlu dia pelajari sebelum membuat keputusan untuk terbang ke sana.

“Banyak yang Dayah perlu fikirkan terutama mengendalikan anak sendiri, dari segi kesihatan atau sakit demamnya ketika di sana,” kata Dayah yang ketika itu masih berpantang.

Kini melihat Dayah berkongsi pelbagai aktivitinya bersama Fahri ternyata Dayah sudah semestinya menjadi ibu terbaik buat Fahri dan mampu berdikari sendiri bersama suami dalam membesarkan anak sulung mereka.
Malah Dayah juga sudah mula membiasakan anaknya dengan pelbagai aktiviti termasuk aktiviti berenang malah turut menghantar Fahri ke playschool agar dapat berkawan dan berkomunikasi dengan baik.

Dayah yang ketika ini dilihat sedang bercuti bersama suami dan anak jelas menampakkan sisi bahagianya.

Biarpun pernah melalui tempoh sukar, hamil dan melahirkan anak tanpa disokong suami di sisi namun kekuatan yang dibawanya terus menjadi inspirasi buat wanita yang tinggal jarak jauh dengan suami ketika PKP ini.

Jadilah wanita kuat dan tabah seperti Dayah yang mampu melaluinya dengan tenang sambil berdoa yang terbaik buatnya dan anak. Jadikan kecekalan hati dan ketabahan Dayah sebagai satu inspirasi kepada ibu muda yang sama berjuang dengannya.
Menarik: Penting Ibu Ayah Tahu Ada Tak Protein Susu A2 Dalam Susu Formula Anak Anda

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Lepas 3 Tahun Baru Dapat Sambut Anniversary” Sisi Bahagia & Kecekalan Hati Dayah Bakar Jadi Inspirasi! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/lepas-3-tahun-baru-dapat-sambut-anniversary-sisi-bahagia-kecekalan-hati-dayah-bakar-jadi-inspirasi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Wawa Lepas 7 Tahun Baru Pandai Makan Ayam Sebelum Ni Nasi Sup Kosong Je

Anak Wawa Lepas 7 Tahun Baru Pandai Makan Ayam Sebelum Ni Nasi Sup Kosong Je

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 297 hits
Pelakon popular Wawa Zainal sangat teruja melihat anak sulungnya Ahmad Fakhruddin Attar atau mesra dipanggil Attar akhirnya meminta untuk makan ayam setelah 7 tahun hanya memilih untuk makan nasi dan sup kosong sahaja BACA Masalah anak memi...
Kanak Kanak 7 Tahun Pikul Tanggungjawab Jaga Adik Baru Lahir Lepas Ibu Bapa Maut Akibat Covid 19

Kanak Kanak 7 Tahun Pikul Tanggungjawab Jaga Adik Baru Lahir Lepas Ibu Bapa Maut Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 231 hits
eorang kanak kanak perempuan berusia 7 tahun di India terpaksa menjaga adik lelakinya yang baru lahir secara sendirian Menerusi laporan India Times kisah menyayat hati ini berlaku setelah kedua ibu bapa mereka meninggal dunia akibat COVID 1...
Makin Anggun Amp Elegan Datin Seri Camelia Sambut Ulang Tahun Kelahiran Ke 47

Makin Anggun Amp Elegan Datin Seri Camelia Sambut Ulang Tahun Kelahiran Ke 47

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 342 hits
Walaupun Datin Seri Dayang Nur Camelia Abang Khalid sudahpun meninggalkan dunia seni yang penuh glamor ini namun kelibatnya sesekali hadir di majlis sosialit tetap mencuri tumpuan Langsung tak berubah Itu yang dapat diluahkan saat menatap g...
Tunggu 9 Bulan Baru Beli Ok Ke 6 Tahun Tak Ada Baby Siti Sarah Lupa Nak Beli Apa

Tunggu 9 Bulan Baru Beli Ok Ke 6 Tahun Tak Ada Baby Siti Sarah Lupa Nak Beli Apa

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 240 hits
Bila jarak anak terlalu jauh memang sedikit sebanyak buat kita sebagai ibu bapa lupa apa persiapan yang diperlukan untuk menyambut kelahiran anak baru Malah mungkin ada yang mula lupa bagaimana cara penjagaan bayi baru lahir Orang kata gap ...
Dah Boleh Main Kejar Kejar Baru 10 Bulan Anak Fasha Sandha Dah Dapat Kaki Makin Aktif Lepas Ni

Dah Boleh Main Kejar Kejar Baru 10 Bulan Anak Fasha Sandha Dah Dapat Kaki Makin Aktif Lepas Ni

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 376 hits
Ibu mana yang tidak gembira melihat perkembangan anak kecilnya satu demi satu Meniarap merangkak dan kini sudah pandai berjalan Pelakon Fasha Sandha turut sama berkongsi perkembangan anak ketiganya Aisha Amaira yang kini sudah pun berusia 1...
Ebit Lew Lepas Rindu Sambut Hari Lahir Isteri Video

Ebit Lew Lepas Rindu Sambut Hari Lahir Isteri Video

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 303 hits
EBIT LEW LEPAS RINDU SAMBUT HARI LAHIR ISTERI Ebit Lew yang tidak berpeluang meraikan ulang tahun kelahiran isterinya kerana terkandas di sempadan Palestin bagi Misi Bantuan Kemanusiaan Gaza Melalui Laman Instagram miliknya Ebit muat naik u...
2 Wanita Rancang Sunat Bayi Baru Berusia 2 Minggu Berdepan Hukuman Penjara 10 Tahun

2 Wanita Rancang Sunat Bayi Baru Berusia 2 Minggu Berdepan Hukuman Penjara 10 Tahun

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 226 hits
2 wanita rancang sunat bayi baru berusia 2 minggu berdepan hukuman penjara 10 tahunDua wanita berdepan dengan hukuman penjara 10 tahun selepas merancang untuk mengkhatan bayi perempuan yang baru lahir Pada bulan Januari ibu bayi berkenaan S...
Jam 3 Pagi Tengah Bersihkan Bayi Ibu Terkejut Anak Baru 13 Tahun Bersalin

Jam 3 Pagi Tengah Bersihkan Bayi Ibu Terkejut Anak Baru 13 Tahun Bersalin

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 371 hits
Seorang ibu seperti hilang kata kata apabila anak perempuannya yang berusia 13 tahun melahirkan bayi di rumah mereka di sebuah kampung di Kota Belud kelmarin Dalam kejadian pukul 3 pagi itu wanita berkenaan tersedar daripada tidur sebelum m...
Rumah Bersepah Dengan Mainan Anak Sediakan Rak Mainan Dan Didik Si Manja Mengemas Baru Hati Ibu Pun Tenang

Rumah Bersepah Dengan Mainan Anak Sediakan Rak Mainan Dan Didik Si Manja Mengemas Baru Hati Ibu Pun Tenang

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 208 hits
Apabila sudah berkeluarga pastinya kita akan ada satu masalah yang sama terutamanya apabila mempunyai anak anak yang masih kecil rumah bersepah dengan mainan Ada sesetengah ibu bapa yang menyediakan ruang bermain untuk anak malahan ada juga...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menu Tengahari Tomyam Bebola Seafood Sawi Goreng Sos Tiram

Understanding The Benefits Of Search As A Service For Business Leaders

Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn