Lelaki Yang Memiliki 20 Perkara Ini Bikin Hati Wanita Cair


Lelaki Yang Memiliki 20 Perkara Ini Bikin Hati Wanita Cair. Wanita bukan senang nak jatuh cinta dengan lelaki. Setiap wanita pasti ada senarai lelaki idaman. Bila jumpa lelaki yang ada ciri-ciri idaman, confirm si wanita jatuh hati dan suka. Handsome dan berduit itu bonus. Sebab kalau handsome dan berduit tapi menyakitkan hati tak guna jugakkan. So, korang yang lelaki kalau jumpa wanita yang korang suka dan mahu si dia pun suka korang balik, pastikan korang miliki 20 perkara ini. Confirm si dia akan cair dengan korang.In sha Allah.  
Lelaki Yang Memiliki 20 Perkara Ini Bikin Hati Wanita CairLelaki Yang Memiliki 20 sifat Ini Bikin Hati Wanita Cair

#1 Penyayang Dan Pengasih

Sifat penyayang dan pengasih lelaki menjadi tarikan utama wanita. Yelah siapa yang taknak lelaki bersifat penyayang dan pengasih. Kalau boleh yang sentiasa tunjukkan perasaan kasih dan sayang tu. Jangan simpan sebab perempuan tak pandai baca. Perempuan lebih suka lelaki zahirkan perasaan tersebut. 

#2 Romantis

"Bestnya kalau aku dapat pasangan yang romantis camtu". Itu antara ayat-ayat wanita kepada bff dia. Nak pikat wanita kenalah romantis. Romantis bukan saja dari segi sentuhan, ia juga bermakna menghargai pasangan dan mengingati tarikh-tarikh penting pasangan tersebut. Contohnya, penghargaan ketika pasangan melahirkan anak, hari lahir dan lain-lain lagi. 

#3 Pembersih

Pembersih ni selalu ada pada lelaki yang bersifat metroseksual. Bukan hanya diri dan pakaian yang bersih tapi juga tempat tinggal. Kalau tempat tinggal pun tak bersih macam mana korang declare diri korang bersih. 

#4 Pengemas

Pengemas antara sifat yang selalu tenggelam dalam lelaki. Mungkin dan terbiasa sebab semua telah diuruskan oleh ibu ketika bujang dan oleh isteri setelah berkahwin. Kalau korang nak tak tahu, bila tiada sifat pengemas inilah yang menyebabkan isteri letih dan lelah menguruskan rumahtangga. Lelaki patut tunjukkan sifat ini dan amalkan ketika masih bujang agar tidak kekok apabila berumahtangga. 

#5 Ringan Tulang

Lelaki ringan tulang atau rajin sentiasa menjadi idaman wanita. Bukan apa, kebanyakkan lelaki melayu tidak suka membantu wanita terutamanya hal-hal urusan rumahtangga. Malah ada yang biarkan isteri membeli belah dan mengangkat barang seorang diri. Mana sifat budiman dan ringan tulang korang? Kudrat korang lagi kuat dari wanita kot


#6 Bertanggungjawab

Eh, kitaorang sangat bertanggungjawab tau! Sure ke? Cer check berapa ramai kes penceraian yang anak-anak tidak mendapat nafkah dari bapa? Banyak tau. Itu kes yang bercerai

Banyak juga kes yang mana pasangan tidak pernah mendapat nafkah sebab suami kata dia telah sediakan tempat tinggal dan makan. Pakaian setahun sekali beli.. Cukup ke? Tak sebenarnya sebab isteri ni ada kehendak dan keperluan dia sendiri. Bila kerap meminta dikatakan tidak bersyukur. Last-last jadilah isteri yang tak pandai urus diri sendiri dan semakin hodoh di mata suami. 
So, Bertanggungjawab disini adalah korang memastikan segalanya lengkap dan mencukupi termasuk nafkah kepada anak isteri, serta bertanggungjawab kepada keluarga sendiri dan isteri. Kalau rasa tak boleh nak bertanggungjawab, jangan kahwin lagi. 

#7 Beriman

Paling penting dalam penentu sesebuah perhubungan kerana lelaki adalah imam dan ketua dalam sesebuah keluarga. Tanpa iman, hala tuju dan keluarga menjadi kucar kacir. Dari sini jugalah wujud masalah sosial

So, lelaki sebelum pinang anak dara orang, pastikan ilmu asas penuh didada. Bukan mencari ustaz tapi cukuplah yang cukup solat sehari semalam dan tahu membaca Al-Quran


#8 Bekerjaya

Yang ni pun penting sebab kalau tak macam mana korang nak sara dan beri nafkah secukupnya kepada isteri korang. Kerjaya tak tinggi takpa, janji korang rajin berusaha


#9 Berdikari

Lelaki wajib pandai berdikari sebab lately ni banyak lelaki yang tak pandai berdikari hatta pinggan sebiji pun tal reti basuh. Malu la weiii.. Yang makan tu korang juga


#10 Berpendidikan Tinggi

Lelaki WAJIB belajar setinggi yang boleh sebab korang adalah khalifah dimuka bumi dan juga tanggungjawab korang kepada isteri, anak dan ibu bapa. Banyak dan berat

Kalau tak mampu balajar tinggi, mantapkan diri korang dalam bidang kemahiran sehingga ia menjadi satu kerjaya

Lagi satu, lelaki yang berpendidikan tinggi ni ada aura tersendiri. Betul tak wanita sekalian


#11 Peka Dan Memahami

Selalu terbaca di page KRT yang suami selalu biarkan isteri merajuk tanpa di pujuk. Ketidakpekaan korang menyebabkan hati isteri jadi keras dan hilang hormat kat korang. Menjadi peka bukan bermakna korang takut atau kena queen contol tapi ia adalah salah satu penguat sebuah perhubungan


#12 Soft Spoken

Wanita suka lelaki yang cakap dengan nada lembut bukan nada yang dibuat-buat yer . Just soft spoken


#13  Stylo

Wanita juga suka dengan lelaki yang stylo dimana pandai menggayakan pakaian mengikut majlis. Lelaki jenis ni ada aura disebabkan ketrampilan tersendiri


#14 Tidak Merokok

Susah nak jumla lelaki yang tak merokok. Yang dah merokok tu boleh tak berhenti demi orang yang tersayang

Lelaki yang tak merokok lebih di sukai kerana pandai menjaga kesihatan diri dan orang sekeliling. Bila tidak merokok bau badan pun lebih wangi


#15 Berfikiran Matang

Jangan salahkan wanita muda mencari lelaki lebih berusia kerana lelaki yang berusia ni lebih matang dan bijak menjaga hubungan. Susah nak jumpa lelaki yang matang fikirannya ketika usia muda

So, lelaki perlu berfikiran matang dalam membuat keputusan untuk hubungan kekal sehingga ke akhir hayat


#16 Kreatif

Lelaki kreatif sangat disukai oleh wanita kerana lelaki kreatif bijak menceriakan suasana. Yelah wanita mana yang tak mahu lelaki kreatif kerana lelaki kreatif ni umpama penyelamat wanita disaat-saat kritikal


#17 Pandai Memasak

Lelaki sebenarnya punya rasa yang sangat baik dalam memasak sebab itulah ramai chef dan tukang masak kenduri adalah lelaki. Sedap walaupun simple. 

#18 Setia

Susah tau nak cari yang setia. Sekarang ni muka biasa-biasa pun tak setia. So, lelaki patut belajar setia pada yang satu sebab wanita memang suka dan admire pada lelaki yang setia. 

#19 Tidak Baran

Perangai lelaki yang ini paling wanita takut sebab salah cakap sikit jer kena marah, buat salah sikit kena pukul. Buang sifat baran dengan perbanyakkan istighfar ketika marah. 

#20 Lucu Dan Suka Mengusik

Lelaki kena ada sifat ni barulah perhubungan penuh dengan gelak ketawa. Takkan serius memanjang ja... 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.yatizul.com/2020/01/lelaki-yang-memiliki-20-perkara-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita 63 Tahun Tercantik Di Dunia

Wanita 63 Tahun Tercantik Di Dunia

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 436 hits
Inilah wanita berusia 63 tahun tercantik di dunia Seorang pelakon penyanyi dan penyampai TV telah di nobatkan sebagai makcik paling hangat di Taiwan selama hampir tiga dekad masih mengekalkan kecantikannya dan sering disalah seperti wanita ...
Dari Ahli Farmasi Jadi Jurujual Wanita Ini Berjaya Buat Jualan Hampir 100 Unit Trak Ini Rahsianya

Dari Ahli Farmasi Jadi Jurujual Wanita Ini Berjaya Buat Jualan Hampir 100 Unit Trak Ini Rahsianya

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 22 hits
Bila sebut tentang berjaya tiada siapa di dunia ini tidak mahukan kejayaan Malah jika ditanya pada si anak kecil pun mereka sudah ada cita cita yang mereka impikan bila sudah dewasa nanti Namun untuk mencapai sebuah kejayaan bukanlah sesuat...
Pil Kalsium Ostematrix Untuk Lelaki Dan Wanita

Pil Kalsium Ostematrix Untuk Lelaki Dan Wanita

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 61 hits
Bagaimana Pil Kalsium Ostematrix Bantu Masalah Berikut Pil kasium ostematrix sesuai untuk semua golongan terutama lelaki dan wanita Antara manfaat pil kalsium ostemtrix adalah seperti berikut Pil Kalsium Ostematrix Membantu Menguatkan Tulan...
Menyamar Wanita Di Tanah Suci Sajjad Dihalau Keluar Dari Makkah

Menyamar Wanita Di Tanah Suci Sajjad Dihalau Keluar Dari Makkah

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 188 hits
Maklumat terbaru yang diterima menerusi laporan daripada Beritah Harian susulan daripada kontroversi berkenaan penampilan Nur Sajat dan rakan rakan di Tanah Suci Agensi yang bertanggungjawab menguruskan umrah rombongan Nur Sajat mengesahkan...
Rasulullah Usir Maknyah Dari Duduk Bersama Di Ruang Wanita

Rasulullah Usir Maknyah Dari Duduk Bersama Di Ruang Wanita

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 51 hits
1 TAHUKAH anda bahawa Rasulullah pernah mengusir seorang mukhannath daripada duduk dalam ruang bersama wanita Rasulullah usir maknyah dari duduk bersama di ruang wanita
Haram Berpakaian Wanita Berikut Tatacara Golongan Transgender Jika Ingin Menunaikan Umrah Haji

Haram Berpakaian Wanita Berikut Tatacara Golongan Transgender Jika Ingin Menunaikan Umrah Haji

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 188 hits
Haram berpakaian wanita Berikut tatacara golongan transgender jika ingin menunaikan umrah haji Assalamualaikum dan salam sejahtera Nampaknya masih belum reda dengan Penuh jugalah cerita dengan laman facebook Tak juga panasnya dengan berita ...
Pu Amin Kes Sajat Berpakaian Wanita Di Mekkah Ramai Petugas Umrah Marah

Pu Amin Kes Sajat Berpakaian Wanita Di Mekkah Ramai Petugas Umrah Marah

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 162 hits
Sejak semalam kecoh seantera dunia bila si Sajat tu buat hal lagi tapi kali ni dah sangat melampau bila si sajat dan kabilahnya menunaikan umrah tetapi berpakaian wanita pula disana dibawah ada cerita daripada PU Amin sendiri perihal Sajat ...
Jemaah Malaysia Lelaki Berpakaian Wanita Di Makkah Polis Bagi Amaran

Jemaah Malaysia Lelaki Berpakaian Wanita Di Makkah Polis Bagi Amaran

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 444 hits
BUKAN sahaja rakyat Malaysia sebaliknya isu jemaah lelaki yang berpakaian seperti wanita ketika mengerjakan umrah khabarnya mendapat perhatian pihak berkuasa di Makkah Perkara tersebut dikongsi oleh peserta Pencetus Ummah Amin yang kini ber...
Tips Pakai Face Mask Buat Wanita Bertudung

Tips Pakai Face Mask Buat Wanita Bertudung

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 148 hits
Cemas takut dan bimbang di kalangan kita seluruh negara dengan berita penularan wabak penyakit berjangkit yang sedang melanda dunia masa kini Pelbagai pemberitahuan di sampaikan sebagai langkah berjaga jaga untuk mengelak daripada di jangki...
Detik Bcl Iringi Jenazah Ashraf Sinclair Dengan Mata Sembab

Banduan Akhir Peluk Islam Ketika Sedang Menanti Hukuman Ke Tali Gantung

Kemon La Awak Doktor Tapi B H Pesakit Nak Viralkan Doktor Tapi Terviralkan Kebodohan Sendiri

Apa2 Pun Jangan Sesekali Kasi Kuasa Balik Kat Umno

Pelakon Ashraf Sinclair Suami Bunga Citra Lestari Meninggal Dunia

Perghhh Tudia Cedera Kemalangan Gadis Sanggup Lelong Dara Untuk Bayar Bil Rawatan Hospital

Apakah Lembaga Tabung Haji Tenat

Take A Tour At This Bold Home Filled With Fine Contemporary Art



Semua Yang Anda Perlu Tahu Tentang Huawei Harmony OS

Biodata Pengarah Adam Sinclair Adik Ashraf Sinclair

Apa Manfaat Untuk Negara Jika Menang Piala Dunia FIFA dan Sukan Olimpik

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Ashraf Sinclair

Mengapakah Lensa Kamera Bulat Menghasilkan Gambar Segi Empat


21 Februari Jangan Ahli Majlis Presiden Kena Goreng Lagi

Produk Ecostore Selamat Digunakan Dan Mesra Alam

Terbeban Nak Beli Baby Car Seat Jangan Risau Ini Cara Untuk Dapatkan Secara Percuma

Warga Maya Puji Kekebalan Myvi Tapi Kenapa Tak Berhenti Video Tular Jadi Tanda Tanya

Pengasas Kicap Jalen Meninggal Dunia

Zaleha Hamid Tunjuk Perkembangan Positif Selepas Diserang Angin Ahmar