Lelaki Maut Anak Saudara Parah Ditembak Jiran


Oleh Zatul Iffah Zolkiply Anggota polis mengangkat mayat seorang lelaki yang maut ditembak jirannya dipercayai menggunakan senapang patah dalam kejadian di Taman Raya Wakaf Tapai di sini hari ini. - Foto GHAZALI KORI MARANG: Seorang lelaki maut manakala anak saudaranya parah selepas ditembak jirannya dipercayai menggunakan senapang patah dalam kejadian di Taman Raya Wakaf Tapai, di sini, hari ini.
Mangsa, Fong Swee Fuan, 65, yang juga bekas Ketua Bahagian MCA Marang disahkan meninggal dunia di tempat kejadian manakala, anak saudaranya, Teo Hock Beng, 45, pula parah dan dirawat di Hospital Hulu Terengganu.
Ketua Polis Terengganu, Datuk Rohaimi Md Isa berkata, sebelum kejadian, dua mangsa bersama suspek dikatakan berada di kawasan rehat di taman perumahan berkenaan sebelum berlaku insiden berkenaan.
Beliau berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian berkenaan pada jam 2 petang sebelum sepasukan pegawai dan anggota bergegas ke lokasi kejadian.
Beliau berkata, siasatan awal mendapati suspek yang berusia 56 tahun melepaskan dua das tembakan menggunakan senapang patah dipercayai milik Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) ke arah kedua-dua lelaki terbabit.
"Sebelum meninggalkan lokasi kejadian, suspek ada mengeluarkan amaran yang dia mempunyai 75 butir peluru dan akan membunuh lebih ramai orang sebelum membunuh diri.
"Suspek yang melarikan diri menaiki sebuah jip bagaimanapun berjaya ditahan di kawasan kebun di Durian Mentangau, Dungun kira-kira jam 4.20 petang tadi.
"Kita turut merampas senjata yang digunakan suspek untuk menembak kedua-dua mangsa," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian hari ini.
Anggota forensik PDRM menjalankan siasatan di kawasan tempat kejadian selepas seorang lelaki maut manakala anak saudaranya parah selepas ditembak jirannya dipercayai menggunakan senapang patah dalam kejadian di Taman Raya Wakaf Tapai di sini hari ini. - Foto GHAZALI KORIRohaimi berkata, siasatan awal mendapati mangsa dan suspek adalah kawan rapat serta tinggal di kawasan perumahan sama.
Katanya, motif sebenar kejadian berkenaan masih dalam siasatan dan masyarakat diminta tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kejadian ini.
"Mengenai dakwaan yang mengatakan kejadian ada kaitan dengan kes judi dan minuman keras, tiada sebarang botol minuman keras atau unsur perjudian di lokasi kejadian.
"Kita sedang mengesan saksi kejadian bagi membantu siasatan dengan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
"Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultanah Kuala Terengganu untuk bedah siasat manakala anak saudaranya yang cedera dibawa ke Hospital Hulu Terengganu," katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/07/lelaki-maut-anak-saudara-parah-ditembak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bekas Ketua Bahagian Mca Marang Maut Ditembak Jiran Anak Saudara Parah

Bekas Ketua Bahagian Mca Marang Maut Ditembak Jiran Anak Saudara Parah

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 177 hits
FMT ReportersAnggota polis mengangkat mayat seorang lelaki yang maut ditembak jirannya dipercayai menggunakan senapang patah dalam kejadian di Taman Raya Wakaf Tapai Marang Terengganu hari ini PETALING JAYA Seorang lelaki maut akibat ditemb...
Pemimpin Mca Maut Ditembak Jiran

Pemimpin Mca Maut Ditembak Jiran

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 353 hits
Pemimpin MCA maut ditembak jiran Bekas ketua bahagian MCA Marang maut ditembak jiran anak saudara parah Seorang lelaki maut akibat ditembak dengan senapang patah oleh rakan baiknya yang juga jiran manakala anak saudaranya parah dalam kejadi...
Ibu Terkejut Anak Menjerit Kanak Kanak 1 Tahun 5 Bulan Maut Dipatuk Ular Dalam Bilik

Ibu Terkejut Anak Menjerit Kanak Kanak 1 Tahun 5 Bulan Maut Dipatuk Ular Dalam Bilik

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 293 hits
Empat jam setelah menerima rawatan di hospital selepas dipatuk ular akhirnya kanak kanak lelaki berusia setahun lima bulan pergi menghadap ilahi di Hospital Rembau Negeri Sembilan Menerusi laporan Astro Awani dalam kejadian kira kira jam 9 ...
Lelaki Maut Ditembak Rakan Di Marang

Lelaki Maut Ditembak Rakan Di Marang

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 212 hits
Suspek berusia 56 tahun lepaskan dua das tembakan guna senapang patah milik Rela MARANG Timbalan Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga Wakaf Tapai Fong Swee Fuan 65 maut ditembak oleh rakannya dalam kejadian di Taman Raya Wakaf Tapai dekat sini ...
Wanita Anak Lima Tahun Pakai Gelang Pink Maut Dipercayai Terjun Dari Bangunan

Wanita Anak Lima Tahun Pakai Gelang Pink Maut Dipercayai Terjun Dari Bangunan

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 251 hits
Muhaamad Hafis NawawiKuala Lumpur Wanita warga India dan anak perempuannya yang berusia lima tahun masing masing memakai gelang merah jambu tanda kuarantin Covid 19 ditemui meninggal dunia di Taman Tenaga Salak Selatan di sini semalam Timba...
Kapal Tenggelam Lapan Maut 51 Lagi Anak Kapal Hilang

Kapal Tenggelam Lapan Maut 51 Lagi Anak Kapal Hilang

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 299 hits
Lapan anak kapal disahkan maut manakala 51 lagi masih hilang selepas 14 buah kapal karam ekoran cuaca buruk di perairan Kalimantan Barat sejak Selasa lalu Ketua Seksyen Operasi Dan Pejabat Mencari Dan Menyelamat Pontianak Eryk subarianto be...
Berang Kakak Enggan Beri Duit Beli Dadah Lelaki Tikam 2 Anak Saudara

Berang Kakak Enggan Beri Duit Beli Dadah Lelaki Tikam 2 Anak Saudara

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 247 hits
BernamaSUNGAI PETANI Seorang lelaki berusia 38 tahun dan adik perempuannya berusia 23 tahun cedera selepas ditikam bapa saudara mereka yang dipercayai gagal mendapatkan wang untuk membeli dadah dalam kejadian di sebuah rumah di Taman Melati...
Suami Maut Isteri Mengandung 7 Bulan Parah Kemalangan

Suami Maut Isteri Mengandung 7 Bulan Parah Kemalangan

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 272 hits
Seorang lelaki maut manakala isterinya yang mengandung tujuh bulan parah selepas motosikal ditunggangi mereka terbabit kemalangan di Sibu Sarawak PETALING JAYA Seorang lelaki maut manakala isterinya yang sedang sarat mengandung tujuh bulan ...
Dera 2 Beradik Pengasuh Suami Dan Anak Saudara Ditahan

Dera 2 Beradik Pengasuh Suami Dan Anak Saudara Ditahan

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 203 hits
Ayob Khan berkata pengasuh dan suaminya direman selama tujuh hari bermula hari ini manakala suspek remaja dibenarkan reman tiga hari disebabkan masih bawah umur JOHOR BAHRU Seorang pengasuh wanita serta suaminya ditahan selepas dipercayai m...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Adapting To Consumer Behavior

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol