Lelaki Ini Mengalami Strok Kini Kembali Normal Dan Semakin Sihat


Masalah strok berlaku apabila otak tidak menerima oksigen yang secukupnya melalui darah sehingga mengakibatkan sebahagian fungsi otak gagal berfungsi. Kegagalan fungsi otak ini akan menjejaskan sebahagian saraf pada deria sehingga menyebabkan pesakit strok mempunyai masalah dalam pertuturan, pemahanan dan dan lain-lain lagi.
Mereka yang mempunyai masalah seperti tekanan darah tinggi/hipertensi, sakit jantung, kencing manis, perokok mempunyai potensi yang tinggi untuk mendapat masalah strok. Menurut kajian statistik di Malaysia, masalah strok merupakan penyebab kematian ketiga terbanyak selepas masalah jantung dan kanser.

Jadi, untuk mengelakkan daripada masalah strok ini berlaku, kita perlu rawat dari puncanya. Amalkan gaya hidup yang sihat, bebas daripada masalah penyakit dan tingkatkan aktiviti yang boleh menyihatkan badan.
Jadi disini, Mia nak kongsikan bagaimana kisah seorang lelaki ini telah mengalami masalah strok, akan tetapi kini beliau telah kembali normal dan semakin sihat. Kita lihat bagaimana beliau mengatasi masalah strok ini.
 
Lelaki ini Mengalami Strok, Kini Kembali Normal dan Semakin Sihat ***
“Saya Hafza Aein.. Ini suami saya yang mengalami stroke pada APRIL 2014. Doktor mengesahkan otak kirinya membengkak dengan cepat. Hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami saya. Saya bersetuju tanpa berfikir panjang kerana tiada pilihan lain.
Pada MEI 2014, suami masih lagi tidak sedar dan doktor memberitahu saya yang sel-sel otak dibahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami. Sama ada tidak dapat mengingati siapa diri dia dan ahli keluarga, atau boleh mengingat tapi cepat lupa ataupun mengalami masalah pertuturan.

Alhamdulillah.. Allah Maha Besar.. Bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap kali pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Mulai dari itu, saya cuba bagi dia VIVIX setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati diotak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.
Alhamdulillah setelah hampir setahun, saya berikan VIVIX, pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap. Saya suka bila doktor cakap macam tu.
Terima kasih Allah. Terima kasih juga SHAKLEE telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga kepada upline yang memahami dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.”
***
Alhamdulillah, Vivix dapat membantu mereka yang kena strok kembali sihat seperti biasa. Semakin hari semakin sihat. Walaupun mengambil masa setahun untuk pulih sepenuhnya, tetapi berlaku juga perubahan yang sangat memberangsangkan. Tak logik la pulak kan kalau tiba-tiba terus sihat kan.
 
Fungsi Vivix dalam membantu pesakit strok Dalam membantu pesakit strok untuk pulih seperti sediakala, vivix dapat berfungsi dengan cara:
melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari mengaktifkan semua sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakkan sel menjadi sihat semula menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini menyebabkan serangan kardiovaskular atau jantung ramuan Vivix sangat tinggi antioksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.
Jadi, sekiranya ada orang terdekat yang mengalami masalah strok ini boleh cadangkan vivix ni. Vivix adalah suplemen semulajadi dan bukan lah ubat.
Boleh lanjutkan pembacaan anda tentang Vivix Shaklee: Kandungan dan Manfaat untuk mengetahui lebih lanjut tentang vivix. Ini kerana vivix bukan sahaja boleh membantu pesakit strok, tetapi vivix telah membantu ramai yang mengalami masalah sakit kronik yang lain.
Bantulah sebarkan berita ini kepada pesakit strok supaya mereka juga boleh kembali sihat seperti kita. Jangan dibiarkan masalah strok ini berpanjangan, supaya otot dan saraf yang tidak dapat berfungsi dapat pulih dengan segera. Semakin lama dibiarkan, semakin susah untuk pulih kerana otot dan urat telah mengeras dan mati. Rawat dengan cepat supaya peluang untuk sembuh semula makin tinggi.
Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin berkongsi tentang kisah anda mengalami masalah ini, boleh segera whatsapp Mia di 0129283726.
Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat semua.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]
Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp
FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia
PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Lelaki ini Mengalami Strok, Kini Kembali Normal dan Semakin Sihat appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/lelaki-ini-mengalami-strok-kini-kembali-sihat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Youtube Kembali Normal Setelah Sempat Gangguan

Youtube Kembali Normal Setelah Sempat Gangguan

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 186 hits
Nampaknya YouTube bekerja lebih keras kala layanannya bermasalah Melalui akun Twitter resmi TeamYouTube mereka mengatakan tengah menuntaskan persoalan tersebut sesegera mungkin dan berjanji akan menginformasikannya kembali
Semakin Ramai Umat Islam Hari Ini Mengalami Penyakit Al Wahan 8425

Semakin Ramai Umat Islam Hari Ini Mengalami Penyakit Al Wahan 8425

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 417 hits
Tempat terjadinya Kebangkitan Islam Ke dua Akhir ZamanKita telah melihat hadis hadis tentang Kebangkitan Islam kedua Hadis hadis itu menyebutkan janji Tuhan tentang kebangkitan Islam kedua di akhir zaman ini Kita telah ketahui bahawa ciri c...
Kini Aku Kembali

Kini Aku Kembali

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 253 hits
Alhamdullillah Syukur kepada Allah S W T kerana dengan keizinan Nya aku masih diberikan peluang untuk bernafas di bumi yang indah tuk Kali terakhir aku nulis di situk mun sik salah aku lah mun sik salah ok mun salah apo boleh buat lah nak i...
Pembangkang Semakin Terancam Anwar Kembali Ke Parlimen

Pembangkang Semakin Terancam Anwar Kembali Ke Parlimen

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 276 hits
iklan penaja PUSAT JUALAN TONE EXCEL Penganalisis politik dari Universiti Malaya Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi berpendapat pembangkang semakin terancam dengan kembalinya Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Parlimen Pembangkang semakin sukar ...
Sarkas Moden Terbesar Di Asia Tenggara Kini Kembali Dengan Aksi Yang Lebih Hebat

Sarkas Moden Terbesar Di Asia Tenggara Kini Kembali Dengan Aksi Yang Lebih Hebat

papar berkaitan - pada 13/10/2018 - jumlah : 348 hits
Buat peminat peminat sarkas dan yang tak pernah tengok sarkas tapi teringin nak tengok jangan lupa untuk menyaksikan acara Cr Arts Asia iaitu sarkas yang terbesar di Asia Tenggara yang akan dipersembahkan di Kuala Lumpur Performing Art Cent...
Jambatan Bengok Kembali

Jambatan Bengok Kembali

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 239 hits
Menteri Besar Johor berkata projek jambatan bengkok yang dikehendaki Tun Dr Mahathir Mohamad tetapi ditolak oleh 2 perdana menteri sebelum ini mungkin menjadi kenyataan Datuk Osman Sapian berkata idea jambatan baharu menggantikan Tambak Joh...
Palm Kembali Ke Arena Telefon Pintar Dengan Peranti Bersaiz Mini

Palm Kembali Ke Arena Telefon Pintar Dengan Peranti Bersaiz Mini

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 296 hits
Palm merupakan salah satu jenama telefon pintar yang popular sekitar sedekad yang lepas Walaubagaimanapun mereka menghadapi cabaran dan telah dijual kepada beberapa pihak sebelum kini jenamanya diambil alih oleh TCL Hari ini Palm kembali ke...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya


Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield

Mb Perlis Tak Direman

Malaysia Middle Or Middling Power