Lebih Lima Kartel Dadah Didalangi Tan Sri Datuk Dikenal Pasti


Oleh Imran Mohamad Nor dan ASLIZA MUSA ABDUL Hamid Bador dalam sidang akhbar selepas Penutupan Kursus Asas Konstabel Orang Asli di Briged Utara Pasukan Gerakan Am (PGA) Ulu Kinta, Ipoh, Perak hari ini. - FOTO/ZULFACHRI ZULKIFLIIPOH: Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah mengenal pasti lebih lima sindiket dadah dalam negara yang didalangi orang kenamaan bergelar Tan Sri dan Datuk.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, sindiket yang mengaut keuntungan jutaan ringgit setiap minggu itu telah lama dalam pemerhatian polis yang turut mempunyai data lengkap penglibatan mereka.
Bagaimanapun katanya, kekangan yang dihadapi pihaknya kini adalah untuk mendapatkan beberapa bukti yang boleh mengaitkan mereka secara langsung dengan sindiket berkenaan.
“Mereka tidak boleh lari, kita ada data-data yang lengkap selain kegiatan itu sudah lama dalam pemerhatian. Insya-Allah, kita akan dapat (bukti) dan ambil tindakan,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Penutupan Kursus Asas Konstabel Orang Asli (PDRM) Siri 1/2020 di lapang sasar utama, Briged Utara Pasukan Gerakan Am (PGA) Ulu Kinta, di sini hari ini.
Menurut beliau, tangkapan ke atas dalang utama sindiket berkenaan perlu dilakukan agar usaha membanteras kegiatan haram itu yang giat dijalankan di seluruh negara tidak sia-sia.
Katanya, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) juga telah melaksanakan operasi demi operasi dengan rampasan bernilai jutaan ringgit setiap minggu.
“Kita mempunyai maklumat terdapat pihak yang menggerakkan aktiviti ini sebagai ‘funder’ melalui orang-orang kepercayaan.
“Jadi tindakan perlu diambil, jika tidak sia-sia sahaja usaha kita kerana yang kita tangkap dan dakwa adalah mereka yang di lapisan bawah sedangkan mereka yang di atas terlepas.
“Saya ingin tegaskan, ini bukan amaran kosong sebaliknya tangkapan ke atas mereka-mereka yang menjadi dalang utama sindiket ini perlu dibuat,” katanya.
Dalam perkembangan sama beliau berkata, pertambahan penjawatan untuk  JSJN diperlukan dalam usaha menangani penularan kes dadah di negara ini dengan berkesan.
“Saya rayu, biarlah perlu hantar tujuh dulang hati nyamuk pun sebagai syarat kepada JPA (Jabatan Perkhidmatan Awam) untuk mendapatkan kekuatan tambahan bagi Jabatan Narkotik, saya sanggup kerahkan anak buah untuk kumpulkannya.
“Saya serius kerana tidak mahu dituduh di kemudian hari sebagai IGP (Ketua Polis Negara) yang gagal menangani ancaman dadah sehingga menular ke balai polis,” katanya. – UTUSAN ONLINE


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/03/lebih-lima-kartel-dadah-didalangi-tan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiga Tan Sri Datuk Seri Dalang Kartel Dadah

Tiga Tan Sri Datuk Seri Dalang Kartel Dadah

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 334 hits
Bukit Aman semalam menjelaskan tiga individu bergelar Tan Sri dan Datuk Seri yang disyaki mendalangi kartel dadah antarabangsa yang berpangkalan di negara ini bukan ahli politik atau terlibat dengan mana mana parti politik sebaliknya merupa...
Polis Kenal Pasti Tauke Dadah Sembunyi Di Sebalik Status Tan Sri Datuk Seri

Polis Kenal Pasti Tauke Dadah Sembunyi Di Sebalik Status Tan Sri Datuk Seri

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 265 hits
Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador memberi jaminan akan mengambil tindakan tegas termasuk menggunakan Akta Pencegahan Jenayah 1959 terhadap tauke dadah JELI Polis mengenal pasti beberapa dalang utama sindiket penyeludupan dadah yang berse...
Police Coming After Tan Sri Datuk Seri Drug Lords

Police Coming After Tan Sri Datuk Seri Drug Lords

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 187 hits
The police have identified several key masterminds of drug trafficking syndicates in the country who are hiding behind their titles of Tan Sri Datuk Seri and Datuk said Inspector General of Police Abdul Hamid Bador He said the Narcotics Dep...
Penguasa Mesti Berani Tangani Sindiket Dadah Kartel Orang Besar

Penguasa Mesti Berani Tangani Sindiket Dadah Kartel Orang Besar

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 172 hits
ATarik balik gelaran Tan Sri Datuk Seri malukan institusi diraja BANGI Semua agensi penguatkuasaan kerajaan digesa bertindak tegas dan berintegriti ketika mengekang sindiket pengedaran dadah dalam kalangan individu bergelar Tan Sri atau Dat...
Sangat Mudah Tan Sri Bakri Zinin Puan Sri Nisa Bakri Kongsi Resipi Ikan Liking Homemade Cara Brunei

Sangat Mudah Tan Sri Bakri Zinin Puan Sri Nisa Bakri Kongsi Resipi Ikan Liking Homemade Cara Brunei

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 512 hits
Perintah Kawalan Pergerakan memberikan banyak ruang dan untuk bersama keluarga Pelbagai aktiviti boleh dilakukan yang tentunya saat ini sangat perfect untuk melakar kenangan manis bersama Salah satu aktiviti menarik yang boleh dilakukan ten...
Lebih 5 Sindiket Dadah Dipercayai Berselindung Di Belakang Orang Kenamaan

Lebih 5 Sindiket Dadah Dipercayai Berselindung Di Belakang Orang Kenamaan

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 132 hits
MALAYSIAKINI Polis mengenal pasti lebih lima sindiket dadah yang dipercayai berselindung di sebalik status orang kenamaan termasuk Tan Sri Datuk Seri dan Datuk setakat ini kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Abdul Hamid berkata siasat...
Video Gerak98 Beri Amaran Kepada Tan Sri Hamid Bador

Video Gerak98 Beri Amaran Kepada Tan Sri Hamid Bador

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 171 hits
Ezam Mohd Nor meminta Ketua Polis Negara Tan Sri Hamid Bador menyelesaikan kes berkaitan Jho Low dan Azmin Ali yang berlarutan sudah sejak sekian lama
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing