Lawatan Pm 9 Ke Yan Adakah Gimik Memperkenalkan Diri Bakal Menteri Kabinet


 
Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Malaysia mempersoalkan lawatan ke kawasan bencana 'kepala air' di Yan yang dilakukan oleh Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob semalam bersama sebarisan 'pasukan baharu' beliau.

Menurut Ketua AMK Malaysia, Akmal Nasir, lawatan tersebut mendapat pelabagi reaksi di media sosial dan tidak kurang yang mempertikaikan isu-isu berbangkit, seperti rombongan PM tiada penjarakan sosial serta situasi seolah-olah melobi jawatan di dalam jet eksekutif.
"AMK mempersoalkan tindakan Datuk Seri Ismail, PM dan gerombolan yang dilihat seperti tidak ada perasaan empati dan simpati ketika lawatan ke Kedah yang terjejas akibat banjir lumpur baru-baru ini.
"Sementara kita hargai peruntukan yang disalurkan bagi membaiki kerosakan dan membantu mangsa-mangsa banjir, lawatan beliau semalam seolah-olah tidak memahami derita dan kesengsaraan mangsa-mangsa bencana.
"Adakah benar seperti gambar tular menunjukkan terdapat sekumpulan Ahli-ahli Parlimen Umno seperti YB Pasir Salak, YB Padang Terap, YB Kuala Krau, YB Rompin, YB Lipis dan YB Jempol yang menaiki pesawat eksekutif bersama Perdana Menteri?





Menikmati hidangan dalam jet eksekutif PM
"Tidak hairan terdapat pandangan netizen di laman media sosial menganggap ini sebagai lawatan sambil belajar yang merugikan tanpa menghiraukan kesukaran rakyat.

"Juga terdapat satu rakaman video yang menunjukkan PM dan kumpulannya gagal mematuhi SOP terutamanya penjarakkan fizikal dengan kehadiran yang sangat ramai, malah rombangan kenderaan dikatakan pula melebihi 50 buah kereta?" katanya.
Tambah Akmal, ketidakpatuhan Prosedur Operasi Piawai (SOP) oleh rombongan Ismail mencemar namanya kerana sebelum ini beliau adalah menteri yang mengumumkan SOP dan tindakan kepada sesiapa yang melanggarnya.
"Apakah ini contoh yang baik daripada seorang PM yang sebelum ini ditugas menyediakan serta mengumumkan SOP bagi mengekang penularan wabak Covid-19?
"Selain itu, apakah keperluan didirikan billboard besar yang tertera ayat "selamat datang dan tahniah Datuk Sri Ismail Sabri Yaakob atas pelantikan sebagai PM Malaysia Ke-9" di tengah-tengah kawasan bencana?
"Adakah ini program ‘gimik’ untuk beliau memperkenalkan diri kepada mangsa bencana yang masih menanggung musibah bahawa beliau adalah PM Malaysia yang baharu?" tanya Akmal lagi.
Tegas Akmal, Ismail perlu menunjukkan sikap lebih bersederhana berbanding Mahiaddin Yassin yang dikritik hebat sebelumnya.
Bukan meneruskan tradisi kepimpinan Umno-BN sebelum ini yang terkenal bermewah-mewah dalam lawatan singkat menjengok kehidupan rakyat.
Akmal berharap, semoga PM baharu berlapang dana menerima teguran anak muda dan menumpukan fokus kepada permasalahan wabak Covid-19 dan suasana ekonomi yang semakin meruncing.

 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/lawatan-pm-9-ke-yan-adakah-gimik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selesai Mesyuarat Kabinet Terakhir Pn Menteri Pas Beri Isyarat Kerajaan Muhyiddin Bakal Tumbang

Selesai Mesyuarat Kabinet Terakhir Pn Menteri Pas Beri Isyarat Kerajaan Muhyiddin Bakal Tumbang

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 309 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Khairuddin Aman Razali memberi isyarat jelas dan menguatkan lagi spekulasi peletakan jawatan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Menerusi kenyataan di Facebooknya Khairuddi...
Analisis Bakal Perdana Menteri Sekurang Kurang Ada 5 Nama Besar Calon Pm Adakah Mereka Layak

Analisis Bakal Perdana Menteri Sekurang Kurang Ada 5 Nama Besar Calon Pm Adakah Mereka Layak

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 209 hits
KUALA LUMPUR Sorotan penting politik negara hari ini lebih tertumpu kepada Yang di Pertuan Agong apabila ketua ketua parti akan dipanggil menghadap dipercayai bagi menentukan calon Perdana Menteri kesembilan serta proses pembentukan kerajaa...
Ismail Sabri Umumkan Kabinet Baharu Tanpa Menamakan Siapa Timbalan Perdana Menteri

Ismail Sabri Umumkan Kabinet Baharu Tanpa Menamakan Siapa Timbalan Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 214 hits
PETALING JAYA Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan pembentukan Kabinet baharu dibarisi seramai 31 Menteri dan 38 Timbalan Menteri hari ini Bagamanapun tiada pengumuman berhubung lantikan jawatan Timbalan Perdana Menter...
Aliff Syukri Calonkan Diri Sebagai Perdana Menteri Ke 9

Aliff Syukri Calonkan Diri Sebagai Perdana Menteri Ke 9

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 332 hits
Aliff Syukri Menyatakan Keinginan untuk Menjadi Perdana Menteri ke 9 Malaysia PETALING JAYA Penyanyi dan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri menyatakan hasratnya untuk memohon jawatan sebagai Perdana Menteri ke 9 bagi menggantikan Tan...
Lihat Kabinet Menteri Indonesia Ni Ludah Jilat Semula

Lihat Kabinet Menteri Indonesia Ni Ludah Jilat Semula

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 155 hits
HAMZAH RIE NADAH LUDAH JILAT BALIK Muka tak tahu malu sorang letak jawatan Menteri lepas tu terima balik jawatan Menteri yg sama Sorang berdegor ugut tarik sokongan kerajaan PN lepas tu terima jawatan Menteri untuk dapat nyawa Begitulah waj...
Barisan Kabinet Baru Menyaksikan Kj Dan Adham Bertukar Menteri

Barisan Kabinet Baru Menyaksikan Kj Dan Adham Bertukar Menteri

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 158 hits
Khairy Jamaluddin dan Dr Adham Baba masing masing bertukar portfolio disaksikan barisan kabinet baru yang diumumkan oleh Perdana Menteri Ismail Yaakob Khairy yang sebelum ini merupakan menteri sains teknologi dan inovatif mengambil alih jaw...
Spekulasi Ismail Sabri Bakal Perdana Menteri Baharu Sekali Lagi Pintu Tertutup Buat Anwar

Spekulasi Ismail Sabri Bakal Perdana Menteri Baharu Sekali Lagi Pintu Tertutup Buat Anwar

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 286 hits
PETALING JAYA Pakatan Harapan mengambil sikap tunggu dan lihat mengenai andaian pintu untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri sudah tertutup berikutan spekulasi Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri memperoleh s...
Muhyiddin Tiba Di Pejabat Perdana Menteri Akan Pengerusikan Mesyuarat Kabinet 10 Pagi

Muhyiddin Tiba Di Pejabat Perdana Menteri Akan Pengerusikan Mesyuarat Kabinet 10 Pagi

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 310 hits
gerakmalaysia com by PUTRAJAYA Ogos 16 Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di Kompleks Bangunan Perdana Putra kira kira pukul 8 07 pagi ini Beliau tiba diiringi polis pengiring sebelum memasuki Pintu Protokol malah sempat menurunk...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Comment On Tak Perlu Berpantang Lepas Bersalin By Pantang Bersalin Berapa Hari Blog Muhasabahtrading Dot Com

Comment On Pembekal Baja Bio Organik Felcra By Ps Goh

Comment On Pembekal Baja Bio Organik Felcra By Admin 2

Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting