Lantik Anwar Menteri Kanan Dahulu



Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dinilai layak untuk menjawat jawatan sebagai menteri kanan pada ketika ini berbanding melantik beliau sebagai Perdana Menteri serta-merta.

Pengerusi Majlis Eksekutif Kelab Bunga Raya, Muzzammil Ismail berkata, kredibiliti dan kepakaran Anwar mampu menjawat jawatan berkenaan memandangkan beliau sebelum ini merupakan Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri.

“Tidak perlu lantik Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri serta-merta. Tidak perlu menambah defisit kepercayaan rakyat. Sebaliknya Tun Dr Mahathir Mohamad boleh berbesar hati melantik Anwar sebagai menteri kanan sehingga akhir penggal.

“Beliau calon yang paling layak kerana pernah menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri sebelum ini. Semua pihak perlu lebih matang dan meletakkan agenda pemulihan kerajaan sebagai perkara besar,” katanya melalui kenyataan hari ini.

Beliau yang juga merupakan Exco Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) berkata, jika Dr Mahathir boleh berlapang dada memberikan jawatan Menteri Kanan kepadanya, maka Anwar boleh memberi timbal balik positif dengan menggugurkan permintaan dan harapan untuk dilantik sebagai Perdana Menteri kelapan.

“Anwar berjiwa besar dan kita percaya beliau sudah pasti tidak mahu melihat polemik di mana rakyat menganggap pemimpin kerajaan sedang bergaduh berebut kuasa berbanding menonjolkan prestasi terbaik,” katanya.

Dalam pada itu, ketika mengulas gesaan bekas Timbalan Presiden PKR, Syed Husin Ali, yang mendesak peralihan kuasa pentadbiran negara dilakukan segera Muzammil berkata, ucapan berkenaan lebih bersifat menghasut yang berkecenderungan membunuh masa depan Anwar.

“Status peralihan kuasa pentadbiran negara seperti yang disebut-sebut pihak tertentu semakin penuh dengan toksik dan liabiliti kepada pengukuhan politik PH (Pakatan Harapan),” katanya.

Sabtu lalu, Syed Husin mendakwa hasrat Dr Mahathir untuk berundur daripada jawatan Perdana Menteri sekurang-kurangnya tiga tahun lagi akan membunuh PH kerana Anwar tidak mempunyai masa mencukupi untuk berkempen dan mengatur sebarang rancangan.

Beliau dilapor berkata, kenyataan Dr Mahathir dalam dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York baru-baru ini, menyebabkan beliau secara peribadi tidak mempercayai Dr Mahathir.

Ketua Pemuda Harapan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kemudiannya membidas kenyataan Syed Husin sambil menyifatkan kenyataan itu tidak bertanggungjawab dan terpesong daripada keputusan Majlis Presiden PH.

Ini kerana katanya, tiada langsung tempoh dua tahun ditetapkan bagi peralihan jawatan Perdana Menteri dinyatakan dalam dokumen ditandatangani Majlis Presiden PH.

Malah katanya, Dr Mahathir perlu diberikan ruang untuk mentadbir negara dan berundur secara terhormat kerana beliau dipilih oleh rakyat sebaliknya bukan sentiasa menggesa supaya Ahli Parlimen Langkawi itu melepaskan jawatannya secepat mungkin lapor Sinar

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/10/lantik-anwar-menteri-kanan-dahulu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Jangka Ganti Tun Mahathir Sebagai Perdana Menteri Sekitar Mei 2020

Anwar Jangka Ganti Tun Mahathir Sebagai Perdana Menteri Sekitar Mei 2020

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 263 hits
Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri sekitar Mei 2020 Dalam satu temubual bersama Bloomberg Ahli Parlimen Port Dickson itu bagaimanapun berkata beliau tidak akan ...
Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar

Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 226 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak melihat jawatan menteri kewangan perlu dipegang oleh orang Melayu sebaliknya individu yang memegang jawatan itu perlu mempunyai sikap bertanggungjawab untuk menjaga kebajikan orang Melayu dan seluruh rakyat ...
Menteri Disaran Dapatkan Petua Turun Harga Minyak Daripada Anwar Dan Rafizi

Menteri Disaran Dapatkan Petua Turun Harga Minyak Daripada Anwar Dan Rafizi

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 391 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail ditempelak kerana tidak menguasai ilmu menurunkan harga minyak kepada RM1 50 seliter seperti yang pernah dijanjikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli sebelum ini meskipun mereka...
Lewat Lantik Anwar Jadi Pm Boleh Bunuh Ph

Lewat Lantik Anwar Jadi Pm Boleh Bunuh Ph

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 290 hits
Diterbitkan Hari ini 8 57 malamJawatan perdana menteri perlu diserahkan kepada Anwar Ibrahim sekurang kurangnya dua tahun sebelum Pilihan Raya Umum ke 15 kata Timbalan Pengerusi Majlis Penasihat PKR Dr Syed Husin Ali Katanya langkah untuk m...
Pembangunan Dan Pengurusan Hutang Perlu Seimbang Kata Menteri

Pembangunan Dan Pengurusan Hutang Perlu Seimbang Kata Menteri

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 154 hits
Pembangunan dan pengurusan hutang perlu seimbang kata menteri Dikemas kini 29 minit yang lalu Diterbitkan pada 1 Oct 2019 12
Ltat Dividen 2 Peratus Bagi Menjaga Kebajikan Anggota Tentera Kata Menteri Pertahanan

Ltat Dividen 2 Peratus Bagi Menjaga Kebajikan Anggota Tentera Kata Menteri Pertahanan

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 194 hits
Menteri Pertahanan Mohamad Sabu menegaskan dividen sebanyak 2 peratus yang diumumkan Lembaga Tabung Angkatan Tentera hari ini adalah bagi menjaga kebajikan anggota tentera Beliau berkata pada masa ini Kerajaan tidak gusar untuk mengisytihar...
Menteri Tak Hadir Mesyuarat Parti Lawat Kawasan Sampah

Menteri Tak Hadir Mesyuarat Parti Lawat Kawasan Sampah

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 200 hits
OLEH WAN FAUDZINSemalam 29 9 19 MPP Keadilan buat mesyuarat jam 3 ptg sampai lebih kurang jam 5 ptg Lihat sajalah perangai orang yg menyalak mahu kpd penyatuan kononnya dan salahkan Presiden Bila parti panggil mesyuarat bukan saja tidak dat...
Menteri Sumber Manusia Campur Tangan Masalah Foodpanda

Menteri Sumber Manusia Campur Tangan Masalah Foodpanda

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 267 hits
Mogok pekerja Foodpanda akan diselesaikan oleh Kementerian Sumber Manusia Menterinya M Kula Segaran berkata akan membantu mencari formula bagi menyelesaikan bayaran yang didakwa tidak adil oleh para pekerja syarikat penghantar makanan berke...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Wee Barking Up The Wrong Tree

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

K Speed Strikes Again With A Menacing Honda Dax Caf Racer