Langkah St Regis Pulakdah Betoika Dakwaan Zahid Ni



Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi, hari ini mendedahkan mengenai kewujudan 'Langkah St Regis' diatur beberapa ahli parlimen parti itu bersama pemimpin PN.
Kata Ahmad Zahid ia bukan saja untuk menggagalkan pembentukan kerajaan perpaduan malah cuba untuk menyingkirkan ahli parlimen Bagan Datuk terbabit sebagai pengerusi BN.
Menurut pemimpin Umno yang enggan namanya didedahkan, Ahmad Zahid pada sesi taklimat presiden yang berlangsung petang tadi turut mendedahkan 10 nama ahli parlimen mereka yang menyerahkan akuan bersumpah (SD) bagi mengangkat Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri ke-10.
Menurutnya, ketika kemelut politik melanda dan mesyuarat BN diadakan, hanya 26 ahli parlimen yang hadir, manakala baki empat lagi - yang memberikan sokongan kepada Muhyiddin - tidak datang dengan memberi alasan kesihatan.
"Presiden memaklumkan pada masa Dewan Tertinggi (BN) bersidang telah ada perancangan dibuat untuk menyingkirkan beliau (Ahmad Zahid) selaku pengerusi BN.
"Jika langkah itu berjaya, Muhyiddin telah sedia menanti di Hotel St Regis (di Kuala Lumpur) untuk mendapatkan sokongan BN," katanya.
Bagaimanapun kata sumber terbabit rancangan sulit itu terbongkar apabila Setiausaha Agung BN, Zambry Abdul Kadir, tiba-tiba dihubungi seorang pemimpin kanan PAS-PN.
Dalam perbualan itu, katanya, pemimpin PAS-PN itu bertanya mengapa ahli-ahli parlimen BN belum sampai ke hotel berkenaan.
"Katanya Muhyiddin sudah sedia menanti di Hotel St Regis," katanya selepas taklimat presiden di Pusat Dagangan Dunia (WTC), petang tadi.
Dalam pada itu, pemimpin Umno terbabit turut memaklumkan Ahmad Zahid berdepan cabaran hebat termasuk daripada pemimpin parti komponen ketika membuat keputusan untuk bersama membentuk kerajaan perpaduan.
Selain itu katanya, pada taklimat presiden itu juga Ahmad Zahid memaklumkan yang BN akan bertanding menggunakan logo parti dalam enam pilihan raya negeri (PRN) tidak lama lagi.
"Biro politik dan Majlis Kerja Tertinggi Umno dah buat keputusan, BN tetap akan menyertai PRN di keenam-enam negeri dengan lambang BN.
"Namun penyertaan BN mestilah bersama rakan politik strategik parti-parti dalam kerajaan perpaduan," katanya - Malaysiakini

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2023/01/langkah-st-regis-pulakdah-betoika.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Source Zahid Claims St Regis Move Aimed To Topple Him As Bn Chief

Source Zahid Claims St Regis Move Aimed To Topple Him As Bn Chief

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 126 hits
Umno president Ahmad Zahid Hamidi revealed that the planned meeting between BN MPs and Perikatan Nasional chairperson Muhyiddin Yassin at the height of the political stalemate after the 15th general election was also a plot to topple him as...
Panas Panggilan Telefon Pemimpin Pas Ke Zambry Bongkar Langkah St Regis Pn

Panas Panggilan Telefon Pemimpin Pas Ke Zambry Bongkar Langkah St Regis Pn

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 133 hits
Haspaizi Zain Shakira BuangPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi hari ini mendedahkan mengenai kewujudan Langkah St Regis diatur beberapa ahli parlimen parti itu bersama pemimpin PN Kata Ahmad Zahid ia bukan saja untuk menggagalkan pembentukan k...
Langkah St Regis Pn Terbongkar Nextstepmalaysia

Langkah St Regis Pn Terbongkar Nextstepmalaysia

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 175 hits
1 Langkah St Regis PN Terbongkar 2 Umno terima baik penjelasan Zahid 3 Raja Perlis Jangan curah minyak ke dalam api 4 KJ Hentikan kegilaan ini 5 KPDN lancar Jualan Rahmah potongan hingga 30 6 Zii Jia kekal tidak guna khidmat jurulatih walau...
Zahid Akui Muhyiddin Miliki Majoriti Awal Jadi Pm 10 Sd Ditandatangani Mp Bn Laporan

Zahid Akui Muhyiddin Miliki Majoriti Awal Jadi Pm 10 Sd Ditandatangani Mp Bn Laporan

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 103 hits
agendaily com11 01 2023Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Foto kredit UMNO OnlineDatuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan pada awalnya Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin memiliki majoriti untuk dilantik menjadi Perdana Menter...
Zahid Promised A Total Clean Up Of Umno Says Puad

Zahid Promised A Total Clean Up Of Umno Says Puad

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 138 hits
Umno Supreme Council member Puad Zarkashi said Umno president Ahmad Zahid Hamidi wanted the party to be free from those who hurl stones and hide their hands PETALING JAYA Umno president Ahmad Zahid Hamidi has vowed to carry out a total clea...
Enggan Mengaku Jadi Punca Kalah Zahid Kini Ajak Ahli Umno Bersama Kuatkan Parti

Enggan Mengaku Jadi Punca Kalah Zahid Kini Ajak Ahli Umno Bersama Kuatkan Parti

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 239 hits
agendaily com11 01 2023Akar umbi digesa bersama untuk membangkitkan semula UMNO selepas kekalahan Pilihan Raya Umum Ke 15 lalu Ahli UMNO diajak untuk bersama sama membina semula gerakan parti selepas keputusan hambar pada Pilihan Raya Umum ...
Anwar Won T Stick Neck Out For Zahid Says Source

Anwar Won T Stick Neck Out For Zahid Says Source

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 260 hits
Bung has influence over 25 Umno division leaders in Sabah Zahid needs their backing to ensure that no one contests him for the party presidency An Umno insider has lamented Anwar Ibrahim s refusal to mediate a full resolution of the ongoing...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer