Langkah Sheraton Rakyat Akan Bangkit Pengkhianat Akan Dihumban Akmal



Kerajaan pengkhianat Perikatan Nasional (PN) telah memasuki usia setahun sejak Langkah Sheraton pada Februari 2020 lalu.
Propaganda kononnya akan wujud kerajaan stabil tanpa isu peralihan kuasa hari ini ternyata menipu rakyat dengan keberadaan kerajaan yang amat lemah, dijauhi pelabur dan gagal mengawal merebaknya pandemik Covid 19.
Bagi Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Akmal Nasir, sesuatu yang dibina di atas dasar pengkhianatan pasti akan menerima musibah dan negara tidak akan mampu bergerak di atas landasan sebenar dengan kerajaan yang tiada keabsahan.
“Kini dengan siri kegagalan dan kecelaruan PN dalam mengendalikan krisis Covid-19, amalan dua darjat prosedur operasi standard (SOP), pelaksanaan darurat yang menjadi pertikaian dan pendidikan negara yang semakin cacamarba, bukan sahaja membebankan rakyat bahkan mencalarkan imej Malaysia di pentas antarabangsa.
“Maka tidak hairanlah ekonomi negara kian merudum dengan kemerosotan pelaburan langsung asing (FDI) sehingga 68%, keluaran dalam negara kasar (KDNK) yang menguncup hingga -5.6% jauh dari unjuran Menteri Kewangan, penurunan penarafan kewangan oleh Fitch Rating dari A- kepada BBB+ serta Indeks Persepsi Rasuah (CPI) yang jatuh 6 anak tangga ke kedudukan 57.
“Resam pengkhianatan tidak akan bertahan lama dan pasti tumbang. Rakyat akan bangkit memadamkan detik hitam demokrasi Malaysia dengan memilih parti yang tulen dan ikhlas membawa obor perjuangan reformasi demi menzahirkan Malaysia Baharu pada Pilihanraya Umum ke-15 nanti,” katanya dalam kenyataan mengenang detik pengkhianatan 23 Februari 2020.
Menurut Ahli Parlimen Johor Bahru itu lagi, rakyat tidak akan tertipu dengan hujah kononnya kerajaan ‘tebuk atap’ PN ditubuhkan secara spontan selepas bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad meletak jawatan.
Katanya, bukti-bukti semakin terbongkar wujudnya perancangan untuk berkhianat sejak berbulan-bupan sebelumnya, termasuk beberapa pemimin Pakatan Harapan yang sengaja mengaturkan kekalahan dalam pilihan raya kecil untuk mewajarkan tindakan memisahkan diri dari KEADILAN, DAP dan Amanah.
Katanya, sikap Dr Mahathir yang sengaja berdolak dalih mengenai penyerahan kuasa juga dimaklumi rakyat sebagai punca keretakan hubungan dalam PH.
“Langkah Sheraton yang didalangi pengkhianat bersama kuncu-kuncu mereka hingga tertubuhnya PN merupakan bukti jelas bahawa semua itu sudah dirancang berbulan-bulan lamanya. Sabotaj dalaman ini telah menjawab pertikaian terhadap beberapa keputusan Kerajaan PH ketika itu yang tidak selari dengan perjuangan reformasi.
“Jika diimbas kenyataan Tun Dr Mahathir dari sebelum Langkah Sheraton hingga kini yang membelakangi janji, tidak menjiwai agenda reformasi serta berterusan menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah pasti menguatkan dakwaan bahawa beliau juga adalah sebahagian daripada watak utama yang mengkhianati PH,” katanya.
Oleh itu, menurut Akmal lagi, AMK tidak akan menoleh ke belakang lagi selepas perkhianatan dengan mengambil jalan berprinsip demi mempertahankan agenda reformasi. Sejak itu, katanya AMK memfokuskan kepada isu-isu rakyat terutamanya ekonomi dan anak muda.
Beliau berharap rakyat Malaysia menuju PRU 15 akan melihat parti mana yang sebenarnya memperjuangkan kehidupan dan keselesaan rakyat serta parti mana yang hanya bermain politik dan makan gaji buta tanpa memperbaiki negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/31579

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
23 Februari Badi Langkah Sheraton Masih Hidup

23 Februari Badi Langkah Sheraton Masih Hidup

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 123 hits
1 Badi sering diungkap untuk menjelaskan sesuatu keadaan seperti penyakit akibat dari berlaku perkara yang dianggap sial dalam sesebuah masyarakat 2 Badi atau kadang kadang dipakai istilah terkena akan menghantui hidup seseorang sehingga se...
Siri 97 Muhyiddin Bapa Pengkhianat Kerajaan Letak Prihatin Rakyat Sebagai Prinsip Utama Bela Rakyat

Siri 97 Muhyiddin Bapa Pengkhianat Kerajaan Letak Prihatin Rakyat Sebagai Prinsip Utama Bela Rakyat

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 196 hits
BOB KELANANGKerajaan letak Prihatin Rakyat sebagai prinsip utama bela rakyat Kerajaan Perikatan Nasional akan menjadikan Prihatin Rakyat sebagai prinsip panduan utama dalam membela nasib dan mengutamakan kebajikan rakyat kata Perdana Menter...
25 Daripada 90 Ahli Parlimen Asean Bukan Wakil Rakyat

25 Daripada 90 Ahli Parlimen Asean Bukan Wakil Rakyat

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 227 hits
Seramai 25 daripada 90 ahli Parlimen dari tujuh negara ASEAN yang menggesa Yang di Pertuan Agong serta Perdana Menteri membenarkan Parlimen bersidang secepat mungkin didapati bukan lagi wakil rakyat di negara masing masing demikian menurut ...
Dah Kena Cucuk Vaksin Pun Takut Mati Kah Jihad Tu Sidang Parlimen Ni Demi Rakyat Dan Negara

Dah Kena Cucuk Vaksin Pun Takut Mati Kah Jihad Tu Sidang Parlimen Ni Demi Rakyat Dan Negara

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 182 hits
Pas anggap desakan sidang Parlimen sekadar pendapat pembangkangFebruary 17 2021 Pas menganggap laporan Malaysiakini mengenai desakan 90 Ahli Parlimen daripada tujuh negara ASEAN supaya sidang Parlimen negara ini diadakan segera sebagai cuba...
Rakyat Bayar Gaji Menteri 3 Kali Ganda Ebit Lew Yang Bantu Rakyat

Rakyat Bayar Gaji Menteri 3 Kali Ganda Ebit Lew Yang Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 161 hits
Pendapatan bulanan Menteri Tenaga dan Sumber Asli Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah yang juga Ahli Parlimen Lenggong dikatakan mencecah RM58 070 48 Menteri Alam Sekitar dan Air Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man dari Pas pula memperoleh gaji bul...
Rentasan 827 Hak Bersuara Rakyat Kini Dinafi Kerajaan Muhyiddin

Rentasan 827 Hak Bersuara Rakyat Kini Dinafi Kerajaan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 214 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 8271 SIAPA SEBENARNYA YANG BERPENYAKIT MENTAL 2 GALAH PENDEK CAKAP APA KEPADA GALAH PANJANG 3 RAKYAT BAYAR GAJI MENTERI 3 KALI GANDA EBIT LEW YANG BANTU RAKYAT 4 APLIKASI SUGAR BABY DIHAPUSKAN ATAU DIJENAMAKAN SEMULA
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta