Langkah Menguruskan Pelan Persaraan Anda


Bestnya tengok life akak sorang tu sekarang ni. Memang jauh sangat bezanya banding masa masih dalam perkhidmatan. Asyik travel je sana sini. Seronok sangat tengok. Bertuah kan bila sudah bersara tiada komitmen lain macamtu. Itulah untungnya jika kita bijak merancang kewangan. Ehhh korang dah merancang pelan persaraan untuk masa hadapan?  Kalau belum tu, jom ketahui langkah menguruskan pelan persaraan agar hidup kita lebih terjamin.




Pelan Persaraan BerhemahSekarang ini nampaknya ramai yang dah mula bersedia untuk merancang pelan persaraan pada masa yang akan datang. Ada yang sudah mula menyimpan, ada yang mengkaji semula pelan awal dan ada juga yang menambah wang simpanan! 
Namun, masih terdapat ramai orang yang tidak tahu cara untuk bermula merancang. Hal ini amatlah penting atas kerana ia akan menentukan kehidupan kita setelah meningkat usia nanti. Oleh itu, terdapat pelbagai langkah yang boleh kita ikuti untuk pelan persaraan anda, teruskan membaca untuk mengetahuinya.


Langkah Menguruskan Pelan Persaraan AndaMenabung setiap bulan dengan konsistenKebanyakan orang mengeluh kerana selalu gagal untuk menabung. Kita seharusnya berdisiplin dengan menyimpan wang secara konsisten setiap bulan. Apabila kita sudah terbiasa menyimpan, secara tidak langsung ia memupuk amalan menabung dan menjadi tabiat dalam diri kita. 
Sebulan tak menyimpan terasa semacam sangat. Percayalah, tabiat ini pasti akan membantu kita selepas kita bersara nanti.


Mulakan dari sekarangMulakan dari sekarang ! Janganlah nak tunggu apabila hendak bersara baru mula menyimpan. Kita boleh memulainya dari sekarang. Lebih awal kita mula, lebih banyak yang boleh kita simpan, walaupun dengan jumlah yang kecil. Apa orang kata sikit-sikit lama-lama jadi bukit. 
Bukan itu aje, kita juga boleh melabur agar ia boleh berkembang dan menjana pulangan yang lebih tinggi dalam jangka masa yang panjang. 


Utamakan pelan persaraan Ramai yang terlepas pandang akan perancangan persaraan atas komitmen-komitmen lain antaranya, beli rumah ataupun simpanan melanjutkan pelajaran untuk anak-anak. 


Tujuan utama pelan persaraan ini sebenarnya untuk membuat pelan simpanan agar kita dapat mengumpul dana yang mencukupi untuk kegunaan kita setelah bersara nanti. Kiranya macam simpanan persaraan hari tua la macam kwsp.
Mampu mengekalkan gaya hidup serta bebas daripada kekangan kewangan semestinya menjadi impian setiap orang setelah bersara. Kehilangan sumber pendapatan bulanan yang stabil sedikit sebanyak membimbangkan untuk menjamin keselesaan hidup kita setelah bersara. Oleh itu, utamakan persaraan agar kita dapat membantu memudahkan  pengurusan kewangan apabila sudah tua nanti. Hal ini tidaklah sesukar mana sebenarnya cuma kita kena berdisiplin untuk melakukannya. 


KesimpulanSo, sudah tiba masanya untuk kita mengkaji semula pelan persaraan kita. Walaupun waktu persaraan kita masih jauh, jangan lupa untuk ikuti langkah-langkah ini untuk persediaan kita mengharungi zaman persaraan kita kelak. Rancanglah pelan persaraan anda berhemah, dengan matlamat yang betul kita pasti akan dapat hidup dengan selesa dan tenang bersama keluarga setelah bersara nanti.


Selain itu, jangan lupa untuk mendaftar pelan simpanan dengan Takaful IKHLAS sekarang! Takaful Ikhlas sedia membantu. Layari laman web https://www.takaful-ikhlas.com.my/category/saving untuk ketahui dengan lebih lanjut.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ciktie.com/2022/11/langkah-menguruskan-pelan-persaraan-anda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Langkah Seri Pacific

Langkah Seri Pacific

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 118 hits
The system for appointing a Prime Minister is that the King calls the most convincing candidate and invites him to attempt to form a government which is then tested in Parliament by a public vote of MPs If that person fails then the baton i...
Ph Belum Buka Langkah Anwar Masih Membisu

Ph Belum Buka Langkah Anwar Masih Membisu

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 88 hits
Affan Rostamam hmetro com myKuala Lumpur Pakatan harapan dilihat masih belum mengadakan sebarang pertemuan dengan gabungan lain bagi membentuk Kerajaan Persekutuan pasca Pilihan Raya Umum Ke 15 Biarpun meraih jumlah kerusi Parlimen tertingg...
Langkah Perak Dap Hapus Identiti Pejuang Melayu Islam Dalam Umno

Langkah Perak Dap Hapus Identiti Pejuang Melayu Islam Dalam Umno

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 161 hits
agendaily com22 11 2022UMNO Perak boleh menggunakan lambang baharu mereka seperti yang disiarkan Menteri Besar Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi dalam Facebook beliau semalam Seorang penganalisis keselamatan dan politik mengatakan bahawa kerjasam...
Kenapa Langkah Pan Pacific Zahid Dengan Cikgu Masih Belum Berjaya

Kenapa Langkah Pan Pacific Zahid Dengan Cikgu Masih Belum Berjaya

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 74 hits
agendaily com22 11 2022Gambar pertemuan pimpinan PH dan BN yang tersebar di media sosial Penyokong Pakatan Harapan begitu teruja sebaik mendengar berita Ahli Parlimen Barisan Nasional akan berkumpul di Hotel Pan Pacific sebelah pejabat UMNO...
Resepi Cheese Cake Versi Bayi Guna 3 Bahan 3 Langkah Mudah Sahaja

Resepi Cheese Cake Versi Bayi Guna 3 Bahan 3 Langkah Mudah Sahaja

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 232 hits
Bayi pun boleh makan kek tau Tapi kek bayi mestilah kek yang mesra bayi bebas garam dan gula Resepi cheese cake bayi sangat mudah disediakan hanya ikut langkah langkah penyediaan ini CHEESECAKE BABY ZUBAIR Bahan bahan 125g cream cheese 1 1 ...
Duit Simpanan Habis Sepanjang Pandemik Covid 19 10 Langkah Jimat Cermat Dan Kembali Menabung

Duit Simpanan Habis Sepanjang Pandemik Covid 19 10 Langkah Jimat Cermat Dan Kembali Menabung

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 192 hits
Duit Simpanan Habis Sepanjang Pandemik Covid 19 Bagaimana Cara Berjimat Cermat Dan Kembali Menabung Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Pandemik covid 19 yang terjadi lebih kurang dalam tempoh dua tahun telah mengubah banyak perkara d...
Tatacara 10 Langkah Pengundian Pada Hari Mengundi Tidak Dibenarkan Membawa Telefon Bimbit

Tatacara 10 Langkah Pengundian Pada Hari Mengundi Tidak Dibenarkan Membawa Telefon Bimbit

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 165 hits
Tarikh mengundi 2022 pada 19 November 2022 Ada yang tak sabar nak memangkah ke tu Lain macam Pilihan Raya 2022 kali ni Dapat Bendera pun meriah dengan warna biru merah pelbagai warna Walaupun baru je lagi mengundi masa haritu Tetap balik ka...
Putera Mahkota Saudi Lancar Pelan Induk Lapangan Terbang Antarabangsa Raja Salman

Putera Mahkota Saudi Lancar Pelan Induk Lapangan Terbang Antarabangsa Raja Salman

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 178 hits
PUTERA Mahkota Saudi Mohammed bin Salman bin Abdulaziz perdana menteri dan Pengerusi Majlis Hal Ehwal Ekonomi dan Pembangunan serta Pengerusi Public Investment Fund pada Isnin mengumumkan pelan induk untuk Lapangan Terbang Antarabangsa Raja
Samsung Dan Sk Magic Menawarkan Penyelesaian Dobi Tanpa Kerumitan Dengan Pelan Sewaan Premium Di Malaysia

Samsung Dan Sk Magic Menawarkan Penyelesaian Dobi Tanpa Kerumitan Dengan Pelan Sewaan Premium Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 114 hits
SAMSUNG DAN SK MAGIC MENAWARKAN PENYELESAIAN DOBI TANPA KERUMITAN DENGAN PELAN SEWAAN PREMIUM DI MALAYSIA Assalammualaikum semua Berita gembira buat kalian yang ingin memiliki mesin basuh dari Samsung dan SK magic kini pelan sewaan premium ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah