Kenapa Langkah Pan Pacific Zahid Dengan Cikgu Masih Belum Berjaya


agendaily.com22/11/2022
Gambar pertemuan pimpinan PH dan BN yang tersebar di media sosial.
Penyokong Pakatan Harapan (PH) begitu teruja sebaik mendengar berita Ahli Parlimen (MP) Barisan Nasional (BN) akan berkumpul di Hotel Pan Pacific sebelah pejabat UMNO pada Isnin dengan harapan akan mendapat sokongan untuk membentuk kerajaan bersama.

Lebih mengejutkan, MP PH dengan tidak tahu malunya juga turut berkumpul di hotel sebelah bangunan UMNO tersebut dengan berharap anak murid Presiden PKR, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dapat memujuk semua MP BN untuk membentuk kerajaan campuran dengan mereka.

Isu maruah dan prinsip diketepikan sama sekali pemimpin PH, malah lebih memalukan pemimpin utama mereka seperti Rafizi Ramli, Mohamad Sabu, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa yang lain turut berada di hotel tersebut pada Isnin.

Semua nama tersebut adalah penentang tegar UMNO, malah rakyat pasti tidak lupa kata cacian dan makian oleh pemimpin PH tersebut terhadap UMNO-Barisan Nasional (BN) sepanjang tempoh berkempen pada PRU-15 baru-baru ini.

Rafizi dalam ceramahnya berdegar-degar mengkritik Zahid dengan pelbagai label dan cacian, malah gelaran “mat sakau” kepada Zahid juga terhasil daripada mulut para pemimpin PH sebelum ini.

Bagaimanapun selepas berakhir PRU-15 dan disebabkan gagal mendapat majoriti untuk membentuk kerajaan, semua kritikan dan cacian tersebut dilupakan demi cita-cita untuk memastikan bos mereka, Anwar tidak lagi menjadi Perdana Menteri (PM) ‘tepi’.

Demi cita-cita dan matlamat peribadi bos mereka tersebut, segala prinsip dan tanggungjawab terhadap rakyat diketepikan atas alasan kononnya untuk mewujudkan kestabilan politik.

Adakah Rafizi dan Anwar menganggap dengan bekerjasama dengan Zahid untuk membentuk kerajaan akan dapat mewujudkan kestabilan politik? Adakah Rafizi dan Anwar lupa siapa sebenarnya punca ketakstabilan politik? Siapa sebenarnya yang mendesak untuk membubarkan Parlimen semasa musim banjir dan tergesa-gesa?

Sebelum mahu melamar Zahid untuk bekerjasama dan membentuk kerajaan, sepatutnya Anwar dan Rafizi perlu meneliti terlebih dahulu dan tidak tergopoh-gapah terus berunding dengan Zahid yang diketahui umum adalah punca kepada segala kemelut politik negara yang berlaku ketika ini.

Namun, demi kuasa dan cita-cita seorang insan bernama Anwar, semua aspek moral dalam politik tidak dihiraukan dan apa yang lebih penting adalah untuk menjadi kerajaan semata-mata.

Nampaknya rakyat sudah dapat melihat wajah sebenar pemimpin PH seperti Rafizi dan Anwar, menipu mandat rakyat dan sanggup bersama dengan ‘ketua sakau’ demi semata-mata mahu mendapatkan kuasa.

Anwar begitu mengharapkan perjumpaan dengan MP BN di Pan Pacific pada Isnin dapat memuktamadkan sokongan daripada gabungan parti diketuai anak muridnya itu untuk terus menjadi PM ke-10.

Tidak kisahlah dilabel menjilat ludah sekalipun, nampaknya Anwar sudah tidak tahan lagi untuk terus kempunan dan sanggup melakukan apa sahaja demi cita-cita peribadinya yang selama ini gagal dicapai.

Malangnya, langkah Pan Pacific tidak berjalan lancar seperti Langkah Sheraton sebelum ini dan menjadi tempang apabila tidak semua MP BN yang hadir ke perjumpaan tersebut.

Ternyata Anwar begitu kecewa dengan anak muridnya apabila gagal menjalankan misi tersebut dengan baik, malah beberapa MP BN selepas perjumpaan pada Isnin mendakwa mereka ditipu oleh Pengerusi BN tersebut.

Zahid semakin terdesak selepas kekalahan teruk BN, tiada pilihan lain yang ada melainkan memujuk MP BN untuk menyokong kerjasama dengan cikgunya itu dan jilat ludah sekalipun sanggup asalkan tidak menerima nasib sama seperti rakannya, Datuk Seri Najib Razak.

Namun, perancangan seseorang manusia belum tentu dapat melawan rancangan yang maha Esa. Manusia hanya boleh merancang tetapi Allah jua menentukannya.

Menyedari gagal melunaskan janjinya kepada Anwar, Zahid semakin tersepit apabila akar umbi mula menghidu gerakan dan strategi jahat dirancang Zahid.

Pada hari sama, sekumpulan ketua-ketua bahagian UMNO berkumpul di sebelah hotel dan mengadakan sidang media membidas langkah diambil Zahid yang cuba mengahwinkan BN dengan PH untuk duduk sekatil berkhalwat bersama.

Langkah berkhalwat BN-PH yang dirancang Zahid tidak mendapat restu akar umbi kerana terasa geli dan hina untuk duduk berdampingan dengan DAP dan Anwar, malah ia melanggar sama sekali ketetapan yang dibuat semasa Perhimpunan Agung UMNO sebelum ini.

Menyedari strateginya tidak berjalan dengan baik, Zahid terpaksa mengambil langkah untuk memujuk MP BN dengan pelbagai alasan yang tidak munasabah kononnya mahu membentuk kestabilan politik selepas PRU-15.

Bagaimanapun, Zahid jangan pula lupa siapa sebenarnya yang menjadi punca politik negara tidak stabil, bukankah dirinya sendiri yang menyebabkan negara huru-hara sehingga terpaksa mengadakan PRU-15 semasa musim banjir.

Bukankah Zahid sendiri yang menjadi punca kerajaan sebelum ini bertukar kerajaan beberapa kali dan bukankah Zahid juga yang menyebabkan kerajaan jatuh sebelum ini?

Alasan kestabilan politik adalah tidak masuk akal sekali dan Zahid tidak layak untuk bercakap demikian, malah cikgunya juga tidak layak untuk bercakap mengenai kerajaan perpaduan.

Untuk apa kerajaan perpaduan jika hanya semata-mata mahu memuaskan nafsu seorang individu yang mahu menjadi PM semata-mata?

Zahid juga semakin ‘jam’ dan tidak keruan apabila cikgunya ditanya wartawan berhubung kes mahkamah yang dihadapi Zahid memandangkan tiada komitmen dinyatakan untuk membantunya melepaskan diri daripada pertuduhan di mahkamah yang sedang dihadapi.

Anwar tidak memberi sebarang komitmen untuk melepaskan Zahid daripada kes mahkamah dihadapinya, kenyataan tersebut nyata menyebabkan Zahid semakin tersepit dan menjadi tidak keruan.

Jadi, Zahid akhirnya terpaksa mengambil langkah untuk menarik sementara daripada memberi sokongan kepada Anwar, malah MP BN juga sudah semakin muak dengan teletah Zahid yang seakan menggunakan parti sebagai perisai dirinya sendiri.

Yang pasti, langkah Pan Pacific tidak menjadi kenyataan kerana Anwar tidak memberi komitmen secara jelas untuk membebaskan Zahid, ia menyebabkan Zahid tersentak dan cuba bermain tarik tali bagi melihat pihak mana yang akan memberi tawaran yang lebih lumayan kepada mereka.

Malahan, BN juga sudah dua kali menangguhkan daripada menghadap Yang di-Pertuan Agong atas alasan kononnya tidak dapat membuat keputusan.

Adakah benar BN tidak dapat membuat keputusan atau sebenarnya Zahid yang sedang menunggu tawaran yang lebih lumayan dan memberi kelebihan kepadanya?

Jika begitu lah keadaannya, elok lah Zahid yang meletak jawatan sebagai Presiden UMNO dan beliau boleh memberi sokongan seorang diri kepada Anwar dan PH


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/11/kenapa-langkah-pan-pacific-zahid-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Belum Buka Langkah Anwar Masih Membisu

Ph Belum Buka Langkah Anwar Masih Membisu

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 126 hits
Affan Rostamam hmetro com myKuala Lumpur Pakatan harapan dilihat masih belum mengadakan sebarang pertemuan dengan gabungan lain bagi membentuk Kerajaan Persekutuan pasca Pilihan Raya Umum Ke 15 Biarpun meraih jumlah kerusi Parlimen tertingg...
Zahid Masih Ada Peluang Jika Bawa Umno Bergabung Dengan Ph

Zahid Masih Ada Peluang Jika Bawa Umno Bergabung Dengan Ph

papar berkaitan - pada 20/11/2022 - jumlah : 274 hits
Sangat berisiko untuk Zahid lepaskan jawatan Dan langkah Cuba dan jangkapendek adalah sertai PH
Awani Ringkas Pm Ke 10 Masih Belum Diputuskan

Awani Ringkas Pm Ke 10 Masih Belum Diputuskan

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 284 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIV...
Dikhabarkan Bakal Kembali Ke Dcu Zack Snyder Akui Masih Belum Dihubungi Dc Studios

Dikhabarkan Bakal Kembali Ke Dcu Zack Snyder Akui Masih Belum Dihubungi Dc Studios

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 146 hits
Sebilangan besar peminat mungkin berharap untuk melihat Zack Snyder kembali ke dunia DC tetapi pengarah itu baru baru ini berkata dia belum dihubungi dengan syarikat itu selepas James Gunn diangkat sebagai ketua DC Studios Semasa muncul The...
Minyak Menjadi Semakin Murah Dan China Masih Belum Membuat Keputusan

Minyak Menjadi Semakin Murah Dan China Masih Belum Membuat Keputusan

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 182 hits
Minyak semakin murah untuk sesi ketiga berturut turut Pencetusnya ialah laporan yang tidak dijangka bahawa pihak berkuasa China akhirnya mula membincangkan isu keluar negara daripada sekatan yang teruk Ini adalah berita besar kerana pengimp...
Kutip As 353 Juta Seluruh Dunia Black Adam Masih Belum Untung

Kutip As 353 Juta Seluruh Dunia Black Adam Masih Belum Untung

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 189 hits
Kutipan terkini Black Adam sudahpun mencecah AS 353 juta seluruh dunia dengan AS 200 juta diraih di pasaran antarabangsa Namun adakah kutipan sebanyak itu sudah cukup untuk menjamin keuntungan filem komik superhero lakonan Dwayne Johnson Th...
Scam Ke Ni Refund Tiket Konsert Justin Bieber Masih Belum Diterima Peminat Tak Puas Hati

Scam Ke Ni Refund Tiket Konsert Justin Bieber Masih Belum Diterima Peminat Tak Puas Hati

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 129 hits
Dikhabarkan sudah hampir sebulan peminat Justin Bieber yang membeli tiket sempena konsert jelajah dunia masih belum menerima wang 8216 refund 8217 gara gara penangguhan acara tersebut Difahamkan juga ramai yang mengambil keputusan untuk men...
Kita Ada 2 Pm Gagal Satu Undi Untuk Mahiaddin Sama Undi Untuk Zahid Hanya Anwar Belum Dicuba

Kita Ada 2 Pm Gagal Satu Undi Untuk Mahiaddin Sama Undi Untuk Zahid Hanya Anwar Belum Dicuba

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 157 hits
Kita ada 2 PM gagal satu undi untuk Mahiaddin sama undi untuk Zahid Hanya Anwar belum dicubaPosted By on November 15 2022Pemahaman rakyat ke atas Pilihan Raya Umum ke 15 perlu diubah kepada pilihan raya melantik Perdana Menteri kerana hanya...
Langkah Seri Pacific

Langkah Seri Pacific

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 159 hits
The system for appointing a Prime Minister is that the King calls the most convincing candidate and invites him to attempt to form a government which is then tested in Parliament by a public vote of MPs If that person fails then the baton i...
Guan Eng Is It Fair Foreign Investors Don T Have To Buy A Single Screw From Local Smes

Ong S Gripe With Dap Justified Says Ex Leader Ronnie Liu

Bekas Pemimpin Kanan Pas Guru Pasti Tak Terasakah Sindiran Tuan Ibrahim

Scramble Egg

Flight School In Van Nuys Offering More Than Just Pilot Training With A View Of The Runway

Banjir Kpdn Kelantan Jamin Bekalan Makanan Cukup

Mogu Yakiniku The Gardens Mall

Mayat Wanita Misteri Tiba Tiba Muncul Dalam Kereta


echo '';
5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Andai Tiada Dia Slot Megadrama Astro Ria

Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4

20 Cara Buang Angin Dalam Badan Dan Perut

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia


Breakfast Mee Kolok Goreng

Kesah Secawan Kopi 2024

Mantan Ketua Hakim Negara Beri Teguran Keras Kepada Dr Maza

Ovhi Firsty Tunggu Aku Dipintu Surga Chord

Resepi Kuah Oden Sedap Kalah Family Mart

Redmagic Nova Gaming Tablet Spesifikasi Varian Harga