Langkah Langkah Untuk Memaksimakan Penggunaan Kamera Oppo A9 2020


Jika dahulu kamera dan telefon pintar merupakan dua peranti berbeza, namun setelah menjalani revolusi teknologi yang semakin canggih, kini kamera merupakan satu fungsi penting yang perlu ada pada sesebuah telefon pintar. Jika dahulu kita sering menggunakan kamera professional yang berat dan mahal untuk merakam gambar, kini anda boleh membuat rakaman gambar yang berkualiti tinggi dengan hanya menggunakan OPPO A9 2020 sahaja.

Sistem Empat Kamera Yang Dapat Menghasilkan Penggambaran Seperti Jurugambar ProfessionalOPPO A9 2020 ini merupakan sebuah telefon pintar terbaru daripada OPPO yang hadir dengan penawaran rekaan skrin bertakuk dihadapan,  binaan empat kamera dibelakang dengan kamera utama 48MP, lensa ultra-lebar 8MP, lensa Mono 2MP bersama lensa potret 2MP. Dengan lensa kamera sebesar ini, ia mampu untuk menghasilkan penggambaran yang cantik dan berkualiti tinggi. Ia merupakan siri pertama daripada OPPO yang dilengkapi dengan kuad kamera pelbagai guna dan ini adalah cara bagaimana untuk mendapatkan rakaman gambar yang baik seperti menggunakan kamera professional dengan hanya menggunakan OPPO A9 2020.

Dilengkapi Dengan Lensa 48MP Yang Mengagumkan
Untuk menggunakan kamera utama lensa 48MP ini, anda hanya perlu mengaktifkan kamera dan tekan di tengah-tengah skrin untuk fokuskan subjek di dalam gambar. Hasil daripada rakaman gambar yang diambil ini adalah sangat jelas dan terperinci kerana ia menggunakan 4 kamera dalam masa yang sama untuk menghasilkan satu gambar yang berkualiti tinggi.
Fungsi Sudut Ultra Lebar Untuk Rakaman Yang Lebih Luas
Pada kamera telefon pintar ini juga mempunyai fungsi lensa ultra lebar seluas 119 darjah 8MP. Untuk setkan mod ultra lebar ini, anda hanya perlu klik pada butang “photo”, dan pilih ikon berbentuk kotak panjang bertitik di tengah yang terletak pada bahagian atas skrin. Dengan menggunakan mod ini, anda boleh merakam pemandangan dan senario yang luas tanpa perlu bergerak jauh daripada subjek di dalam gambar.

Melalui mod ultra lebar, ia menghasilkan gambar pemandangan dan senario dengan sangat baik selain memberi perincian gambar yang jelas serta pencahayaan yang lebih terang. Bukan itu sahaja, ia juga membolehkan lebih banyak subjek dimasukkan ke dalam gambar, sekaligus memberi kelebihan ketika mengambil gambar berkumpulan atau gambar lanskap. Jadi, pengguna tidak perlu risau jika memiliki ruangan yang kecil dan terhad.
Fungsi Mod Malam Ultra 2.0 Untuk Rakaman Lebih Jelas Walaupun Di Persekitaran Yang Gelap

Pada kamera OPPO A9 2020 ini juga, terdapat fungsi Mod Malam Ultra 2.0 yang mana ia boleh digunakan bersama fungsi Sudut Ultra Lebar untuk menghasilkan pelbagai gaya potret yang cantik dengan efek hingar yang kurang. Untuk mengaktifkan mod ultra malam 2.0 ini, anda hanya perlu pilih butang “photo”, klik butang menu pada bahagian bawah kiri, pilih mod “Night” dan tetapkan fokus subjek dalam gambar. Dengan menggunakan mod ini, anda boleh mendapatkan rakaman gambar yang jelas, cantik dan warna yang menawan walaupun persekitaran sekeliling anda gelap dan kurang jelas.  
Lensa Mono Dan Portrait 2MP Bersama Penuras Terbina

Lensa seterusnya yang terdapat pada kamera utama OPPO A9 2020 ini adalah lensa mono 2MP dan lensa potret 2MP. Lensa ini mempunyai penuras (filter) terbina sekaligus membolehkan anda untuk mendapatkan kesan retro, kasar dan atmosfera di dalam penggambaran potret. Bukan itu sahaja, OPPO juga telah menambah dua penuras, iaitu 06 Extreme Black and White dan 07 Black and White Monochrome. Fungsi penuras ini boleh digunakan apabila anda memilih butang “potrait” dan klik pada subjek yang ingin difokuskan. Manakala bagi lensa Mono 2MP pula, anda hanya perlu mendekatkan kamera dengan subjek yang ingin diambil dan ia akan bertukar kepada mod “macro” secara automatik.
Berkebolehan Untuk Membuat Rakaman Video 4K Dengan Kestabilan Yang Baik

Bukan sekadar untuk rakaman gambar sahaja, telefon pintar OPPO A9 2020 ini juga menyokong untuk membuat rakaman video 4K yang stabil. Hal ini adalah kerana ia dibina dengan teknologi Electronic Image Stabilization (EIS) bersama binaan giroskop yang dapat menstabilkan dan fokuskan pergerakkan video serta boleh menyimpan banyak video dalam telefon pintar anda. Ini sekaligus membolehkan anda untuk menghasilkan rakaman video yang lebih stabil dan jelas serta memberikan pengalaman penggunaan yang sangat baik.

Jadi, dengan kebolehan kamera yang ditawarkan pada OPPO A9 2020 ini, ia sudah tentu merupakan pilihan yang terbaik untuk penggambaran imej atau video bagi sebuah telefon yang dipasarkan pada harga yang sangat mampu milik 
Dilengkapi Dengan Spesifikasi Yang Berkuasa Dan Dapat Memberi Prestasi Penggunaan Yang Baik
Selain kebolehan kamera yang hebat, telefon pintar ini juga dikuasakan oleh spesifikasi yang cukup baik. OPPO A9 2020 ini dilengkapi dengan memori 8GB RAM  bersama storan 128GB. Bukan itu sahaja, memorinya juga boleh diperluaskan sehingga 256GB dengan menambah kad MikroSD yang mana ia mempunyai dwi slot untuk kad sim dan satu slot untuk kad MikroSD. Dengan penawaran memori dan storan sebesar ini, ia sekaligus membolehkan anda untuk menyimpan lebih banyak fail tanpa perlu memadamnya untuk menjimatkan ruangan storan.
Telefon pintar ini juga dikuasakan oleh janaan cip pemprosesan dari Qualcomm Snapdragon dan menggunakan sistem antaramuka ColorOS 6. Bagi anda yang sering bermain permua, telefon pintar ini juga merupakan pilihan yang terbaik kerana ia dilengkapi dengan ciri Game Boost 2.0 yang mana dibawah ciri ini mempunyai fungsi Frame Boost untuk mengurangkan isu latensi ketika permainan dan Touch Boost untuk memberi respon yang lebih pantas pada paparan skrin.
Dari segi penawaran audio, ia menyertakan teknologi Dolby Atmos dan pembesar suara Dual Stereo yang dikatakan mampu memberikan pengalaman sinematik kepada pengguna dan bunyi yang jelas. Ini sekaligus dapat memberikan pengalaman permainan yang mendalam kepada pemain. Anda juga tidak perlu risau permainan anda akan terganggu kerana kehabisan bateri. Hal ini adalah kerana kapasiti bateri yang ditawarkan pada telefon pintar ini adalah sebesar 5000 mAh dan menjanjikan pengecasan penuh yang boleh bertahan sehingga 19 jam.
Harga Yang Sangat Berbaloi Untuk Telefon Pintar 48MP Bersama Kapasiti 5000 mAh
Telefon pintar ini dipasarkan pada harga yang sangat mampu milik. Untuk sebuah telefon pintar yang mempunyai fungsi seumpama kamera professional dan kapasiti bateri yang tinggi, ia menjadikan OPPO A9 2020 ini sebagai sebuah peranti yang sangat berbaloi untuk dimiliki oleh semua pengguna.
Di Malaysia, telefon pintar ini ditawarkan pada harga RM1200 sahaja dengan pilihan warna Marine Green dan Space Purple. Jadi, bagi anda yang berminat, bolehlah mendapatkan telefon pintar ini melalui pengedar pengedar rasmi OPPO atau secara atas talian di laman web rasmi mereka. Bukan itu sahaja, anda juga boleh mendapatkannya di laman edagang Lazada atau Shopee, OPPO Sengheng, SenQ, DirectD dan ThunderMatch.
Beli: OPPO A9 2020 Melalui Laman Rasmi OPPO
Penafian: Advertorial daripada OPPO Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2019/10/langkah-langkah-untuk-memaksimakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
20x Zoom Kamera Mega Quartz Oppo Reno 2 Siri Di Malaysia

20x Zoom Kamera Mega Quartz Oppo Reno 2 Siri Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 685 hits
OPPO Malaysia secara rasmi mengumumkan bahawa OPPO Reno 2 yang memfokus dengan sehingga 20x zoom dilancarkan secara rasmi di Malaysia dengan harga RM2299 Tetapi itu tidak semua nampaknya OPPO juga telah melancarkan peranti lain yang dikenal...
Dengan Teknologi Kamera Terbaik Oppo Reno2 Series Resmi Meluncur Untuk Pengguna Indonesia

Dengan Teknologi Kamera Terbaik Oppo Reno2 Series Resmi Meluncur Untuk Pengguna Indonesia

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 230 hits
OPPO Reno2 Series bisa menjadi andalan para pegiat fotografi dan videografi mobile dengan dukungan teknologi dan fitur terbaik di kelasnya
Belanjawan 2020 Signifikan Pelbagai Langkah Progresif

Belanjawan 2020 Signifikan Pelbagai Langkah Progresif

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 168 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Belanjawan 2020 Penggunaan E Dompet One Off Rm30 Buat Rakyat Berumur 18 Tahun Ke Atas

Belanjawan 2020 Penggunaan E Dompet One Off Rm30 Buat Rakyat Berumur 18 Tahun Ke Atas

papar berkaitan - pada 13/10/2019 - jumlah : 580 hits
Kerajaan menawarkan rangsangan digital secara one off bernilai RM30 kepada semua rakyat Malaysia berumur 18 tahun ke atas dengan pendapatan tahunan kurang daripada RM100 ribu Ia sebagai usaha mempercepat transformasi ke arah peningkatan pen...
Ipad Pro Dengan Kamera 3d Tof Dan Macbook Dengan Papan Kekunci Baharu Dijangka Tiba Awal 2020

Ipad Pro Dengan Kamera 3d Tof Dan Macbook Dengan Papan Kekunci Baharu Dijangka Tiba Awal 2020

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 207 hits
Imej pengolokan iPad Pro dengan sistem kamera yang sama seperti yang dilihat pada iPhone 11 Pro telah muncul beberapa minggu yang lalu Ramai yang meramalkan Apple akan mula menyertakan fungsi yang sama pada iPad Pro seperti pada iPhone Pro ...
Oppo K5 Rasmi Dengan Snapdragon 730g Kamera 64 Megapixel

Oppo K5 Rasmi Dengan Snapdragon 730g Kamera 64 Megapixel

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 336 hits
Oppo baru sahaja mengumumkan smartphone pertengahan iaitu Oppo K5 Telefon ini memuatkan paparan FullHD dengan panel AMOLED 6 4 inci serta perlindungan skrin Corning Gorilla Glass 5 Ia dikuasai oleh Snapdragon 730G dengan sehingga 8GB RAM da...
Belanjawan 2020 Rakyat Malaysia Berumur 18 Tahun Ke Atas Akan Menerima Rm30 Untuk Merangsang Penggunaan Dompet Digital

Belanjawan 2020 Rakyat Malaysia Berumur 18 Tahun Ke Atas Akan Menerima Rm30 Untuk Merangsang Penggunaan Dompet Digital

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 606 hits
Sewaktu pembentangan Belanjawan 2020 hari ini Menteri Kewangan Lim Guan Eng telah mengumumkan bahawa rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun keatas akan menerima wang sebanyak RM30 melalui dompet digital terpilih tidak lama lagi Menurut belia...
Bajet 2020 Untuk Penjawat Awam

Bajet 2020 Untuk Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 2517 hits
Assslamualaikum Pembentangan Bajet 2020 semalam untuk penjawat awam adalah seperti berikut Intipati Bajet 20201 COLA naik rm502 Elaun Bomba rm2003 Bantuan khas kewangan rm5004 Pesara rm2505 Tentera pingat jasa one off rm5006 GCR boleh tebus...
Jhev Akan Laksana Pemberian Elaun Berkuatkuasa 1 Jan 2020

Jhev Akan Laksana Pemberian Elaun Berkuatkuasa 1 Jan 2020

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 161 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil