Langkah Demi Langkah Cara Nak Automasikan Jualan Anda Dengan Website


Tahukah anda dengan website kita boleh automasikan jualan produk kita?Tak perlu layan tel,whatsapp dan sebagainya.Tapi bagaimanakah caranya ?
Bayangkan,kita selalu dapat email alert beritahu jualan masuk ja....Tak perlu nak layan whatsapp bagai,bersoal jawab dalam tel ,berjumpa belanja minum semata-mata nak close satu sale je...
Jadi dalam artikel ni saya nak share apa yang boleh anda buat untuk automasikan jualan anda.Jadi anda bolehlah rilek sikit bila dah tahu caranya.
Fahami Proses Jualan. Adalah lebih baik kenal pasti keseluruhan proses jualan dilakukan.Ini Penting supaya kita tahu apa penyelesaian yang kita boleh guna untuk automasikan jualan.
Kita boleh bahagikan tiga kategori proses yang penting sebelum jualan dapat dilakukan iaitu
Permintaan Penyelesaian Jualan. Permintaan.
Orang membeli sesuatu kerana nak selesaikan masalah mereka.Malas basuh baju...merka pun cari mesin basuh baju atau ke kedai dobi.Motor rosak...mereka cari pomen...
Jadi anda kenal pasti masalah dan penyelesaiaan masalah mereka .Bila dah dapat ....tawarkan untuk selesaikan masalah mereka dengan produk atau servis yang boleh dijual kepada mereka.
Dalam bab ni kita kena cari orang yang boleh kita bantu selesaikan masalah mereka.Maksudnya marketing atau promosi.Bahasa mudahnya ...kita kena cari custumer kita.
Ada banyak cara nak cari custumer kita...buka kedai ditempat ramai orang,edar flyer ,jual kat pasar malam atau dai rumah ke rumah.Semua itu penat kalau nak buat sorang.....
Penyelesaian.
Sebelum kita membeli sesuatu,,,kita mesti tahu serba sedikit barang yang kita nak beli.Sekurangnya cara guna,bagaimana ia boleh selesaikan masalah kita,apa jaminan dan sebagainya.
Jadi tugas kita ialah sediakan dan bantu mereka dengan berikan segala maklumat pentung untuk memberikan kepercayaan mereka untuk membeli melalui kita.
Bila mereka dah ada kepercayaan baru mereka sanggup membeli sesuatu yang kita tawarkan.
Jadi dalan kategori ni antara proses yang mesti kita hadap ialah...
Sediakan info barang kita. bina kepercayaan pelanggan dengan kita. Bina kepercayaan ini merupakan satu proses yang paling kritikal.Kita kena rajin layan custumer samaada melalui whasap,panggilan tel dan sebagainya.
Jika tak ada skill ini....custumer akan cari orang lain.rugilah kita.
Jualan
Bila dah ada jualan...anda kena uruskan pula cara bagaimana nak terima bayaran dan penghantaran barang.
Proses ini taklah serumit pada proses diatas.Tapi jika anda dapat mudahkan pelanggan untuk membeli maka pelanggan lagi suka membeli dari anda.
Jadi dalam kategori ni anda akan lalui proses ini iaitu
terima bayaran pelanggan pengesahan bayaran. penghataran barang kepada pelanggan. lagi banyak jualan lagi banyaklah kerja yang terpaksa hadap...
Cara Nak Automasikan Jualan. Cara yang saya cadangkan ini ada yang free dan ada juga yang berbayar.Anda boleh sesuaikan dengan bisnes atau produk anda.
Paling best bisnes anda akan dapat lebih banyak pelanggan dan lebih jualan dengan cara kita automasikan jualan.
Apa yang boleh kita buat ialah kita bina sistem untuk bantu kita buat jualan secara auto.Kita setting,isi minyak tekan suis dan sistem akan buat sale kat kita.Kita hanya moniter sistem sahaja supaya berjalan dengan sempurna.
Jadi dibawah ini saya cadangkan anda belajar dan guna "TOOL" tertentu untuk automasikan jualan anda.
Jom kita lihat caranya......
Tool Untuk marketing.
Tool ini anda boleh guna untuk automasikan kerja mencari pelanggan kita.Anda boleh guna tool ini antaranya:
Google Ads-Berbayar-Google akan cari bakal pelanggan kita. FB Ads-Berbayar-FB akan cari pelanggan kita. Fboom-Berbayar-Fboom akan automasi kerja iklan di FB secara percuma. Seterusnya Anda perlu sediakan Web Jualan untuk minimakan proses jualan.Dengan sebuah website anda boleh
Sediakan segala maklumat yang diperlukan untuk pelanggan anda. Boleh kumpul database untuk email marketing atau ke whatsapp atau telegrame. Boleh terima pembayaran dari pelanggan dan pengesahan secara auto. Untuk belajar buat website tak la susah sangat.Kalau nak belajar boleh daftar di KursusWebsiteOnline.com.Percuma sahaja.
Untuk kumpul database anda boleh guna
FB group-free Whatsapp group-Free Telegrame group-Free Trafficwave-Berbayar-Email marketing Database ini penting untuk kita bina trust dengan pelanggan kita.Selain itu automasi kerja yang sama dalam memberi maklumat kepada setiap kali ada pelanggan baru.
Akhir sekali ialah kaedah yang perlu kita sediakan ialah kaedah untuk terima bayaran dan penghantaran produk kita kepada pelanggan.
Untuk proses ini anda boleh guna :
Billplz Senangpay Toyyibpay. Kita boleh integrasikan sistem mereka kedam website kita.pengesahan pembayaran dan penghantaran produk dapat di buat secara automatik.
Jika anda fokus menjual satu produk sahaja,anda boleh guna ONPAY Atau ORDERSINI.Ini kerena mereka telah sediakan
website dalam bentuk landing page email  marketing Payment gateway Jadi lagi senang.anda boleh rujuk web mereka untuk tahu maklumat lanjut.
Kesimpulan Dengan teknologi yang ada sekarang,kita boleh automasi proses jualan  kita.Apa yang penting kita kena belajar mengaplikasikan tool tertentu untuk mudahkan kerja kita.
Keperluan utama untuk automasi kerja jualan produk kita ialah sebuah laman web.Dalam web tu anda masukkan tool seperti yang dinyatakan diatas.Jadi anda cuma moniter prestasi sahaja.Perbaiki apa yang perlu.
Kalau tak keberatan anda boleh share apa tool yang anda guna untuk kerja automasi jualan bisnes anda di ruangan komen....
The post Langkah Demi Langkah Cara Nak Automasikan Jualan Anda Dengan Website. appeared first on My Klik.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://my-klik.com/cara-automasi-jualan-dengan-website/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pagpag Cara Penduduk Miskin Isi Perut Dengan Sisa Makanan Demi Kelangsungan Hidup

Pagpag Cara Penduduk Miskin Isi Perut Dengan Sisa Makanan Demi Kelangsungan Hidup

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 221 hits
Manila Ada pelbagai cara manusia terpaksa lakukan untuk meneruskan kelangsungan hidup Ada orang susah yang memilih cara salah semata mata untuk memastikan mereka dapat mencari makan dan menyara keluarga Bagi golongan kurang berkemampuan di ...
Apa Nak Buat Kalau Terjatuh Ketika Hamil Ini Cara Untuk Elaknya Dari Berlaku

Apa Nak Buat Kalau Terjatuh Ketika Hamil Ini Cara Untuk Elaknya Dari Berlaku

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 145 hits
Terjatuh bukanlah perkara yang main main ia cukup berbahaya kepada sesiapa pun lagi lagi ibu hamil Dan ketika hamil insiden terjatuh adalah salah satu daripada beratus perkara yang mesti dielakkan Dengan itu ibu ibu perlu tahu apa patut dil...
Sumpah Demi Allah Wani Just Bergurau Tak Bermaksud Nak Kutuk Negeri Johor

Sumpah Demi Allah Wani Just Bergurau Tak Bermaksud Nak Kutuk Negeri Johor

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 623 hits
Sumpah demi Allah Wani just bergurau tak bermaksud nak kutuk negeri Johor Media sosial sepatutnya dimanfaatkan dengan berkongsi perkara yang baik malangnya masih ada segelintir yang kemaruk perhatian berkongsikan perkara yang mendatangkan k...
Cara Cara Nak Hidupkan Kereta Auto Yang Bateri Kong

Cara Cara Nak Hidupkan Kereta Auto Yang Bateri Kong

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 293 hits
Kereta yang bateri dah dua tahun pakai lepas tu kereta tersadai kat depan rumah tak keluar mana mana akibat PKP ke lockdown ke atau sebagainya berkemungkinan bateri kong adalah sangat tinggi Kalau kereta manual ok lagi masuk gear dua then p...
Buat Kejutan Pesan Stok Aiskrim Ke Rumah Ini Cara Nak Order Melompat Anak Bila Abang Lori Sampai

Buat Kejutan Pesan Stok Aiskrim Ke Rumah Ini Cara Nak Order Melompat Anak Bila Abang Lori Sampai

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 436 hits
Kalau sebut sahaja aiskrim anak anak pastinya orang yang paling gembira Melompat lompat kerana terlalu teruja Cuba anda bayangkan kalau lori aiskrim singgah ke rumah sambil menghantar aiskrim yang dipesan Jawabnya menjeritlah anak anak depa...
Nak Tahu Cara Paling Mudah Untuk Jana Income Online Sepanjang Musim Pkp

Nak Tahu Cara Paling Mudah Untuk Jana Income Online Sepanjang Musim Pkp

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 334 hits
Nak tahu Cara paling mudah untuk Jana income online sepanjang musim PKP Assalamualaikum dan salam sejahtera Wabak yang sedang melanda dunia ketika ini masih belum menunjukkan tanda tanda untuk reda Malah boleh dikatakan menjadi semakin teru...
Rempah Viral Dari Timur Tengah Ini 5 Khasiat Sumac Amp Cara Nak Makan

Rempah Viral Dari Timur Tengah Ini 5 Khasiat Sumac Amp Cara Nak Makan

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 399 hits
Dalam kebelakangan ini rempah Sumac kembali menjadi sebutan ramai Ini kerana khasiat sumac ini dianggap sebagai ikhtiar dan penawar kepada wabak Covid 19 Difahamkan herba ini menjadi viral dan
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City